اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى المؤشرات و الاكسبيرتات (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=6)
-   -   دعوة لمتابعة اكسبيرت جيد و رابح..اكسبيرت HALI (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=11807)

maher 23-08-2011 05:37 PM

رد: دعوة لمتابعة اكسبيرت جيد و رابح..اكسبيرت HALI

السلام عليكم

لا اخفيك يا دكتور ان عيني على الحساب الثاني وشرحت ذلك مسبقا لحتمية التفريغ

ضمن 11 شمعة 4ساعات يعني نتكلم عن يومين من الصعود المستمر دون تفريغ ورايي ان ذلك محالا او يكاد

وانا معك في فكرة زيادة العقود في الحساب الثالث والله الموفق

مدير الموقع 23-08-2011 06:02 PM

الحساب الثانى رائع لانه فريم كبير و يحتاج وقت كبير للتفريغ و لكن مشكلته اخبرتك بها مسبقا
هو الهبوط العنيف ثلاثة شموع متتالية سيكون متوسط الدخول بعيد جدا و كمان التارجت حيكون كبير.
لو فى اتجاه عام ممكن يسبب ازمة على فريم الاربع ساعات لان حيحتاج اهداف اكبر و لكن فى حين انه على فريم الساعة ممكن يلحق يخطف 40-50 بيب و يخلص الليلة فى حين ان الاربع ساعات قد يحتاج ضعف هذا الهدف ليغلق صفقاته..

على اى حال احنا متابعين و حساب الاربع ساعات شغال هايل جدا و كفاية انه الوحيد اللى عامل درو داون 2.5% و صعب جدا تلاقى اكسبيرت مضاعفات بدروداون 2.5% و ده الله يديله قوة رهيبة..

متابعين و عامة الثلاثة اكسبيرتات حيكونوا للعرض و على العميل اختيار ما يناسبه و يشغله..
لكن لو فى حسابات مجمعة يبقى اكيد على الحساب الثالث و ما دون ذلك من حقك الاختيار..

للعلم ساجربه على حساب حقيقى ان شاء الله من بداية هذا الشهر و ساوافيكم بالتفاصيل..
تحياتى يا ماهر و متابع معاك ان شاء الله.
الله كريم

امير محمد عيسي 23-08-2011 08:42 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة د.أسامة عادل (المشاركة 190149)

متابعين و عامة الثلاثة اكسبيرتات حيكونوا للعرض و على العميل اختيار ما يناسبه و يشغله..
لكن لو فى حسابات مجمعة يبقى اكيد على الحساب الثالث
الله كريم

فكرة ممتازة

red_volcano09 23-08-2011 08:44 PM

الله ياراك فيك يا دكتور و على الشغل الرائع المبذول في المنتدى و الويبنارات

انا عندي استفسارات حول الاكسبرت

بالنسبه للحساب التاني و الاكسبرت الخاص بيه
انا كونت عايز اعف ازاي اركب الاكسبرت في السيرفر مش في الميتا و بس
يعني عايز استخدم الاكسبرت في حساب ديمو يكون شغال على السيرفر مش مجرد ما اقفل الميتا تريدر يقف الاكسبرت

كمان سؤال
انا ممكن اعتمد على تحليلي الشخصي و اكون متابع الاكسبرت في شغله و اخليه يسأل الاول قبل دخول الصفقه ؟

كمان سؤال
على اي فريم يعمل الاكسبرت بأعلى كفاءه ؟

و شكرا

الحمصاني 23-08-2011 10:56 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة د.أسامة عادل (المشاركة 189980)
اهلا بالاخوة الكرام..

طيب ما الحل للحسابات الصغيرة ؟
هناك حل هو تكوين بام اكونت PAMM و هو تجميع كل الحسابات الصغيرة فى حساب واحد كبير يتاجر على الحسابات بشكل كامل و يقسم العقود على الحسابات الداخلة كل حسب قيمته و هذه الاشياء الفنية اتفقنا ان نؤجل الحديث فيها حتى متابعة الاكسبيرت امام الجميع عن كثب و اكتشاف نقاط ضعفه و قوته امام الجميع و ليس امام الادارة فحسب..

متابعين يا حلوين.
الله كريم.

طبعا دكتور اسامه انا اتفق معك هنا هذا راي رائع جزاك الله خيرا

واسف ان كان ردي ربما ادار مجرى الامور لانني احس نفسي في بيتي واحب التكلم براحة

وانا محتاج دكتور اسامه ان امكن اريد استشارتك في امر عاجل وحساس وليس بالامر الهين

حياك الله

مدير الموقع 23-08-2011 11:51 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Amir Issa (المشاركة 190227)
فكرة ممتازة

فكرتك فى الاساس يا امير و نحن نسعى الى تنفيذها..
ادعيلنا بالتوفيق فيها و ان شاء الله يكون فاتحة خير على الجميع :)

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة red_volcano09 (المشاركة 190228)
الله ياراك فيك يا دكتور و على الشغل الرائع المبذول في المنتدى و الويبنارات

انا عندي استفسارات حول الاكسبرت

بالنسبه للحساب التاني و الاكسبرت الخاص بيه
انا كونت عايز اعف ازاي اركب الاكسبرت في السيرفر مش في الميتا و بس
يعني عايز استخدم الاكسبرت في حساب ديمو يكون شغال على السيرفر مش مجرد ما اقفل الميتا تريدر يقف الاكسبرت

كمان سؤال
انا ممكن اعتمد على تحليلي الشخصي و اكون متابع الاكسبرت في شغله و اخليه يسأل الاول قبل دخول الصفقه ؟

كمان سؤال
على اي فريم يعمل الاكسبرت بأعلى كفاءه ؟

و شكرا

بارك الله فيك يا فوليكينو..

السيرفر عبارة عن جهاز كمبيوتر تقوم بتاجيره لدى الشركة و تحمل فيها منصتك و تضع فيه الاكسبيرت و تشغله و تترك المنصة مفتوحة على السيرفر و هو سيعمل للابد..
فقط انت تاكسس على السيرفر من Remote Desktop بتاع الويندوز و تحمل اللى انت عايزه هناك و تسيبه شغال
هكذا يتم وضع الاكسبيرتات على سيرفرات..
تحياتى يا غالى و اتمنى اكون اجبتك.

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الحمصاني (المشاركة 190289)
طبعا دكتور اسامه انا اتفق معك هنا هذا راي رائع جزاك الله خيرا

واسف ان كان ردي ربما ادار مجرى الامور لانني احس نفسي في بيتي واحب التكلم براحة

وانا محتاج دكتور اسامه ان امكن اريد استشارتك في امر عاجل وحساس وليس بالامر الهين

حياك الله

اهلا بك اخى الغالى فى اى وقت و على الرحب و السعة اى اسئلة
يمكنك مراسلتى على الخاص فى اى وقت.
تحياتى يا طيب.
الله كريم

مدير الموقع 24-08-2011 12:03 AM

تقارير الحسابات محدثة لاخر قطرة فى اول صفحة..
تذكروا
كلما زاد الانعكاس كلما زادت الاهداف و الارباح لان مع الارتداد فان اعلى العقود هى من تربح اكثر فى حين ان اقل العقود هى ما تربح اقل
Power of Duplication :)

الله كريم

maher 24-08-2011 01:28 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة د.أسامة عادل (المشاركة 190149)
الحساب الثانى رائع لانه فريم كبير و يحتاج وقت كبير للتفريغ و لكن مشكلته اخبرتك بها مسبقا
هو الهبوط العنيف ثلاثة شموع متتالية سيكون متوسط الدخول بعيد جدا و كمان التارجت حيكون كبير.
لو فى اتجاه عام ممكن يسبب ازمة على فريم الاربع ساعات لان حيحتاج اهداف اكبر و لكن فى حين انه على فريم الساعة ممكن يلحق يخطف 40-50 بيب و يخلص الليلة فى حين ان الاربع ساعات قد يحتاج ضعف هذا الهدف ليغلق صفقاته..

على اى حال احنا متابعين و حساب الاربع ساعات شغال هايل جدا و كفاية انه الوحيد اللى عامل درو داون 2.5% و صعب جدا تلاقى اكسبيرت مضاعفات بدروداون 2.5% و ده الله يديله قوة رهيبة..

لكن لو فى حسابات مجمعة يبقى اكيد على الحساب الثالث و ما دون ذلك من حقك الاختيار..

للعلم ساجربه على حساب حقيقى ان شاء الله من بداية هذا الشهر و ساوافيكم بالتفاصيل..
تحياتى يا ماهر و متابع معاك ان شاء الله.
الله كريم

السلام عليكم

حبيبي يا برنس انت عطيتني الجواب الشافي بالنسبة للحساب الثاني

وهو استعمال فريم الساعة بدل اربع ساعات للاسباب المذكورة اعلاه

وقد اطلعت على نتائجه توا والحقيقية اللهم لا حسد روووووعة اكثر من 10%

في حوالي اسبوع اعتقد من الان انه سيكون خياري

والله كريم

phero 25-08-2011 05:44 AM

فكره جمييله يا دكتور نعلى حجم العقود ونكمل المضاعفات ونشووف النتايج بس اتمنى الحسابات الحقيقه يكون حساب جديد ونشوف على الحسابت الصغيره ولو عقود حجمها صغير الحساب هايتحمل وله لا ؟ وربنا يجعلها فاتحه خير على الجميع يارب

الحمصاني 25-08-2011 07:21 AM

الله كريم يا دكتور ده بومبا مش اكسبيرت

انا اضن ان الموضوع فيه تأمر اضن يا دكتور انك انت الاكسبيرت ومش عارفين السر للان الاكسبيرت ما شاء الله روعه خاصة الحساب الثاني وبدون الكلام عن الحساب الاول هو قتال

راح نتابع وان شاء الله يكون خير على المنتدى وجميع الاخوان فيالمنتدى

الساعة الآن 09:43 PM