اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تعليم الفوركس (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=3)
-   -   أيها المبتدئ اسال...استشير عن الفوركس (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=1150)

Eng Emad 01-12-2011 08:25 PM

رد: أيها المبتدئ اسال...استشير عن الفوركس

بقول أيه يا شباب انا فاتح ديمو بقالي شهر و شغال سكالبنج و قررت لما أنزل مصر الاسبوع القادم أخلص اجراءات فتح حساب لايف مع دي دي بس ليا سؤال مهم جداااااا
أنا أحيانا ببقي حاطط هدف 5 أو 7 نقط بس بحس كتير ان السعر حيعكس عليا فبكتفي ب 2 أو 3 نقط و بقول المكسب القليل و لا الخساره فهل بعد فتح الحساب لايف دي دي عندها مشاكل في موضع 2 نقطه و لا ايه و ده مثلا الصفقات اللي عملتها النهارده .......حد يبص عليه و ينصحني و كمان يجاوبني علي سؤالي ....اعتزازي و تقديري.

أ.نادر غيث 01-12-2011 09:05 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Eng Emad (المشاركة 240254)
بقول أيه يا شباب انا فاتح ديمو بقالي شهر و شغال سكالبنج و قررت لما أنزل مصر الاسبوع القادم أخلص اجراءات فتح حساب لايف مع دي دي بس ليا سؤال مهم جداااااا

أنا أحيانا ببقي حاطط هدف 5 أو 7 نقط بس بحس كتير ان السعر حيعكس عليا فبكتفي ب 2 أو 3 نقط و بقول المكسب القليل و لا الخساره فهل بعد فتح الحساب لايف دي دي عندها مشاكل في موضع 2 نقطه و لا ايه و ده مثلا الصفقات اللي عملتها النهارده .......حد يبص عليه و ينصحني و كمان يجاوبني علي سؤالي ....اعتزازي و تقديري.

اهلاً اخي مهندس عماد
لا علاقة لشركة على اي سعر او نقطة تغلق صفقاتك , حتى لو رغبت باغلاقها على نقطة واحدة لا مشكلة بذلك
بالتوفيق

Eng Emad 01-12-2011 09:27 PM

مشكور أخي الفاضل

Eng Emad 03-12-2011 06:52 AM

السلام عليكم....عندي سؤال و مشكورين علي الرد...لو أنا فتحت حساب حقيقي مع دي دي و بعدين قعدت مده ما ادخلشي صفقات بسبب ظروف سفري أحيانا و طبيعه شغلي ممكن يعني شهر بحاله ما أدخلشي خالص فهل فيه اليه بتنظم الموضوع ده و لا انا أفتح الحساب و برحتي....السؤال بصيغه تانيه ممكن لو ما ضاربتش لمده يتلغي الحساب مثلا.....شكرا علي سعه الصدر و منتظر الرد

معاذ عودات 03-12-2011 10:49 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Eng Emad (المشاركة 240711)
السلام عليكم....عندي سؤال و مشكورين علي الرد...لو أنا فتحت حساب حقيقي مع دي دي و بعدين قعدت مده ما ادخلشي صفقات بسبب ظروف سفري أحيانا و طبيعه شغلي ممكن يعني شهر بحاله ما أدخلشي خالص فهل فيه اليه بتنظم الموضوع ده و لا انا أفتح الحساب و برحتي....السؤال بصيغه تانيه ممكن لو ما ضاربتش لمده يتلغي الحساب مثلا.....شكرا علي سعه الصدر و منتظر الرد

وعليكم السلام
لا يا غالي لا يتم اغلاقه ولو ما ضاربت عليه
يبقى مفتوح مدى الحياه ان شاءالله

Eng Emad 03-12-2011 02:22 PM

بارك الله فيك...شكرا علي الرد

hoba 03-12-2011 04:02 PM

تحياتى الى كل المشرفين على هذا المنتدى الجميل
سؤالى هو لو حصل جاب لازم يتغطى ولا ممكن لا
ارجو الاجابة لانة هتفرق معايا فى اقفال صفقات مفتوحة على الحقيقى
شكرا

احمد صلاح 03-12-2011 04:13 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hoba (المشاركة 240796)
تحياتى الى كل المشرفين على هذا المنتدى الجميل
سؤالى هو لو حصل جاب لازم يتغطى ولا ممكن لا
ارجو الاجابة لانة هتفرق معايا فى اقفال صفقات مفتوحة على الحقيقى
شكرا

ليست بالضروره كل الفجوات ان تسد ,
ولكنها ايضا حسب الازواج يعنى انا اعرف ان هناك ازواج بها فجوات كثير ولم تسد حتى الان
وتختلف ايضا على حسب حجم الفجوه ,,

ومن الممكن ايضا ان يقوم السعر بسد الفجوه بعد فتره كبيره من الوقت ,, فـ لقدر الله ممكن يكون ارتداد السعر كثير ف يمرجن الحساب ,,

ولكن فجوه زوج اليورو دولار احتماليه ان يسدها السعر كبيره حتى لو بعد فتره ,,

وبالتوفيق واحذرى وانتى بتتعاملى مع الفجوات أهم شىء لابد من اداره راس المال بشكل سليم ,,

بالتوفيق

hoba 03-12-2011 04:16 PM

شكرا استاذ احمد
تحياتى

احمد صلاح 03-12-2011 05:03 PM

العفو هوبا ,

وتحت أمرك فى اى استفسار ,

بالتوفيق :1 (96):

الساعة الآن 04:57 PM