اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   اتريد 50% شهريا . بهدوء . اتفضل طريقتى الخاصه على حسابتى الحقيقيه (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=32125)

newmonmon 12-11-2013 11:25 PM

رد: اتريد 50% شهريا . بهدوء . اتفضل طريقتى الخاصه على حسابتى الحقيقيه

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة shady hamza (المشاركة 570920)
السلام عليكم
بعد اذن اسلام هجاوب بالنيابة عنه

اولا صفقة الساعة 10 ملهاش اى علاقة ب صفقة الساعة 11 نهائى دى حاجة ودى حاجة تانية خالص ( الهدف والاستوب 20 نقطة وليس 10 كده احسن عشان تبقى الارباح احسن )
بالنسبة للدخول ف كل ساعة او كل ساعتين عادى هذه مش مشكلة
ولكن انتى بتقولى صفقة الساعة 10 و 11 و 12 بيبقوا مفتوحين مع بعض وده عادى جدا ليه لان كل صفقة ليها 24 ساعة على ما تقفل يعنى صفقة الساعة 10 بنغيرها بكره الساعة 10
وثانيا الخسائئر ولا كتيرة ولا حاجة الوت 10 سنت سنت لكل 1000 دولار يعنى لو خسرت 3 صفقات يعنى 6 دولار من الف دولار هل هذه خسارة كبيرة باقى الخسائر لا قدر الله فى المتوالية بتكون من الارباح
ثالثا اكيد ال 3 صفقات دول مش نفس النوع يعنى مش كلهم باى مثلا اكيد فيهم سيل ف لو الباى خسرت يبقى فى الغالب السيل هتكسب ( ملحووظة احنا بندخل 10 صفقات فى اليوم مش 3 )
موضوع التاخير فى دخول الصفقات والصحيان من النوم والشغل وكده حله بسيط جدا وهو اكسبيرت بحط فيه كل الاوامر بليل وهو الصبح يفتح كل حاجة مع نفسه ويقفل ويتعامل هو
هحط الاكسبيرت فى المشاركة الجاية للى عايزه
4 - طبعا الاسبوع الجديد له علاقة بالقديم كله مرتبط ببعضه من حيث نوع الصفقات واللوت
بالتوفيق

شكرا على ردك اخى شادى
طب ولو عملت 5 صفقات بس فى اليوم بدل 10 (ادخل كل ساعتين) لان الحساب الحقيقى 500 $ بس ده كده امان ولا لأ؟
انا لما بتفوتنى صفقه بشوف هى كسبت ولا خسرت واعلم عندى عشان اعرف هعمل ايه اليوم اللى بعده ...بغش يعنى ...فده كده صح ولا غلط ؟

Dr.SeMSeM 13-11-2013 01:03 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohammed tamara (المشاركة 571493)
الاجمالى بتاعها مكسب 2 دولار فى شهر ( الطريقه التالته) والخساير اللى فى النص كتييييييييييييير والمتواليه بتاعتها مش منطقيه مش عارف ليه
انا هشرحلكم اللى فهمته وطبقته وانتوا صلحولى الغلط وفهمونى ( بس مش كلام انشا) عاوز كلام بالارقام ...كلام رياضى صرف 1+1 = 2-5=-3 يعنى كده تشرحولى المتواليه دى بالشكل دا علشان استوعبها بعد أذنكم :)

بالراحه بقى كده واهقولكم اللى فهمته واحده واحده ونتناقش فيه تمام ؟ :)
مبدايا احنا مش هنبص للمبلغ اللى بنحجز بيه العقد ولا حتى الاسبريد هنتعامل بارقام ثابته علشان نبسط الامور فى الاول تيك = 20 وستوب=20 تمام كده والمتواليه ( 1,1,2,2,4,4,8,8,16,16,32,32)
تعالوا نطبق كده
خطوات التطبيق كالاتى : اللوت المبدئى 10 سنت تمام وهنطبق على صفقه واحده للايضاح مش عشره تمام ..( ملحوظه لازم الطريقه يتثبت صحتها على صفقه واحده ثم بعد كده انتوا عاوزين تزودوا لغايه 10 او 1000 صفقه حتى انتو حرين ) لكن بما اننا التزمنا ضمنا ان وحده التعامل فى الاستراتيجيه دى هى الصفقه اذا لازم نطبقها على اقل وحده ممكنه اللى هى صفقه واحده بس ثم كل مانزيد فى العدد نزيد فى المميزات والامان تمام كده
ابدا شرح اللى فهمتوا على بركه الله
بدايه الاستراتيجيه فتح عقد 10 سنت
لو مكسب= تانى يوم عكس الاتجاه عقد مضاعف
لو خساره= تانى يوم نفس الاتجاه نفس عقد اليوم السابق
نفترض جدلا اننا بدأنا بخساره هنفضل 10 سنت لغايه لما نحقق اول مكسب تمام ( وعلشان نحقق شرط الاستراتيجيه اللى هو مكسب الصفقه الحاليه من ربح الصفقه السابقه يبقى لازم هنطبق المتواليه كالاتى اننا كسبنا انهارده يبقى بكره هنثبت نفس حجم العقد وفى حاله المكسب هننتقفل للمرحله الاعلى لو حصل خساره هنفضل زى ماحنا )
انا بدات بمكسب والحمدلله فمشى الوضع كالاتى
10سنت*20 نقطه= 2 دولار (البدايه شراء) ملاحظه : الايام ليست ايام الشهر بالترتيب وانما ايام التداول فقط
تانى يوم 10*20= - 2دولار ( بيع)
تالت يوم 10*20= - 2 دولار( بيع)
الرابع 10*20= - 2 دولار بيع
الخامس 10*20= 2 دولار بيع
السادس 10*20 = - 2دولار شراء
السابع 10*20= - 2 دولار شراء
الثامن 10*20= 2 دولار شراء
التاسع 10*20= 2 دولار بيع
العاشر 20 *20= - 4 دولار شراء
الحادى عشر 20*20= -4 دولار شراء
الثانى عشر 20*20= 4 دولار شراء
الثالث عشر 20*20= - 4 دولار بيع
الرابع عشر 20*20= - 4 دولار بيع
الخامس عشر 10*20= 2 دولار بيع
السادس عشر 10*20= -2 دولار شراء
السابع عشر 10*20= 2 دولار شراء
الثامن عشر 10*20= 2 دولار بيع
التاسع عشر 20*20= - 4 دولار شراء
العشرين 20*20= 4 دولار شراء
الحادى والعشرين 20*20= 4 دولار بيع
الثانى والعشرين 40*20= 8 دولار شراء

الفتره من 2/5/2013 ل 31/5/2013 فريم الساعه .... الساعه السادسه مساءا بتوقيت مصر يعنى الساعه 18
ياريت لو تراجعوا وتشوفوا انا غلطت فى النص بدون قصد ولا كدا صح ؟
لان لو هى كده صح ...أينعم انا فى اخر الشهر مثلا طلعت بمكسب ولو ضئيل بس فى النص الحساب اتعرض لخساير كتير ....ولو طلع العيب من عندى وانا اللى فاهم غلط بعد مافهمها كويس جدا هطبق الاستراتيجيه على حساب 50 او 100 دولار بالكتير لغايه لما اتفادى عيوبها كلها ان شاء الله ( ملحوظه انا بحاول ادمجها مع استراتيجيه بولنجر واستوكاستيك مؤقتا لتحديد نقطه دخول مناسبه.. لحين دراسه الاوردر فلو واحاول ادمجها معاه باذن الله فاياريت لو فى حد محترف اوردر فلو يكلمنى على الخاص علشان نوصل مع بعض لبدايه فى دمج الاتنين مع بعض ثم نعرضها عليكم وتقولونا عيوبها ايه ونعدلها.... لو دا حصل أكاد اجزم ان المكسب هيكون 100% بلا جدال ولمن لا يعرف الاوردر فلو فدا أداة ربح لحيتان السوق )

ملحوظه تانيه مهمه : لو كان فهمى دا صحيح للاستراتيجيه فانا لاحظت ان المفروض لما ادخل بيع السوق بيكون شراء والعكس بالعكس ودا كان سبب فى الخساير الكتير ...ارجو انى اكون فهمتها غلط بصراحه لانى عاجبانى فكرت الطريقه التالته جداااااا

اسف على الاطاله

انت كلامك مظبوط وسليم جدا , انا عارف اانك عايز اجابة 1+1=2 بس انت معملتش حسابك ان ممكن صفقة من العشرة تكون كسبانة طول المدة ومخسرتش ولا مرة , وف ساعتها المكسب كام وباقي الصفقات كمان ,
انك تاخد صفقة واحدة وتتكلم عنها دا مثال جميل لمراجعة التطبيق فقط والتاكد من انك ماشي صح لكن عشان تقيس الارباح لازم العشر صفقات
تقبل ودي

shady hamza 13-11-2013 02:22 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة newmonmon (المشاركة 571523)
شكرا على ردك اخى شادى
طب ولو عملت 5 صفقات بس فى اليوم بدل 10 (ادخل كل ساعتين) لان الحساب الحقيقى 500 $ بس ده كده امان ولا لأ؟
انا لما بتفوتنى صفقه بشوف هى كسبت ولا خسرت واعلم عندى عشان اعرف هعمل ايه اليوم اللى بعده ...بغش يعنى ...فده كده صح ولا غلط ؟

اسلام قال ينفع 5 عادى بس اكييييييد 10 اامن كتير جدا حاول تشوف مثلا شركة فيها حسابات ميكرو
نعم كده صح

shady hamza 13-11-2013 02:30 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohammed tamara (المشاركة 571493)
الاجمالى بتاعها مكسب 2 دولار فى شهر ( الطريقه التالته) والخساير اللى فى النص كتييييييييييييير والمتواليه بتاعتها مش منطقيه مش عارف ليه
انا هشرحلكم اللى فهمته وطبقته وانتوا صلحولى الغلط وفهمونى ( بس مش كلام انشا) عاوز كلام بالارقام ...كلام رياضى صرف 1+1 = 2-5=-3 يعنى كده تشرحولى المتواليه دى بالشكل دا علشان استوعبها بعد أذنكم :)

بالراحه بقى كده واهقولكم اللى فهمته واحده واحده ونتناقش فيه تمام ؟ :)
مبدايا احنا مش هنبص للمبلغ اللى بنحجز بيه العقد ولا حتى الاسبريد هنتعامل بارقام ثابته علشان نبسط الامور فى الاول تيك = 20 وستوب=20 تمام كده والمتواليه ( 1,1,2,2,4,4,8,8,16,16,32,32)
تعالوا نطبق كده
خطوات التطبيق كالاتى : اللوت المبدئى 10 سنت تمام وهنطبق على صفقه واحده للايضاح مش عشره تمام ..( ملحوظه لازم الطريقه يتثبت صحتها على صفقه واحده ثم بعد كده انتوا عاوزين تزودوا لغايه 10 او 1000 صفقه حتى انتو حرين ) لكن بما اننا التزمنا ضمنا ان وحده التعامل فى الاستراتيجيه دى هى الصفقه اذا لازم نطبقها على اقل وحده ممكنه اللى هى صفقه واحده بس ثم كل مانزيد فى العدد نزيد فى المميزات والامان تمام كده
ابدا شرح اللى فهمتوا على بركه الله
بدايه الاستراتيجيه فتح عقد 10 سنت
لو مكسب= تانى يوم عكس الاتجاه عقد مضاعف
لو خساره= تانى يوم نفس الاتجاه نفس عقد اليوم السابق
نفترض جدلا اننا بدأنا بخساره هنفضل 10 سنت لغايه لما نحقق اول مكسب تمام ( وعلشان نحقق شرط الاستراتيجيه اللى هو مكسب الصفقه الحاليه من ربح الصفقه السابقه يبقى لازم هنطبق المتواليه كالاتى اننا كسبنا انهارده يبقى بكره هنثبت نفس حجم العقد وفى حاله المكسب هننتقفل للمرحله الاعلى لو حصل خساره هنفضل زى ماحنا )
انا بدات بمكسب والحمدلله فمشى الوضع كالاتى
10سنت*20 نقطه= 2 دولار (البدايه شراء) ملاحظه : الايام ليست ايام الشهر بالترتيب وانما ايام التداول فقط
تانى يوم 10*20= - 2دولار ( بيع)
تالت يوم 10*20= - 2 دولار( بيع)
الرابع 10*20= - 2 دولار بيع
الخامس 10*20= 2 دولار بيع
السادس 10*20 = - 2دولار شراء
السابع 10*20= - 2 دولار شراء
الثامن 10*20= 2 دولار شراء
التاسع 10*20= 2 دولار بيع
العاشر 20 *20= - 4 دولار شراء
الحادى عشر 20*20= -4 دولار شراء
الثانى عشر 20*20= 4 دولار شراء
الثالث عشر 20*20= - 4 دولار بيع
الرابع عشر 20*20= - 4 دولار بيع
الخامس عشر 10*20= 2 دولار بيع
السادس عشر 10*20= -2 دولار شراء
السابع عشر 10*20= 2 دولار شراء
الثامن عشر 10*20= 2 دولار بيع
التاسع عشر 20*20= - 4 دولار شراء
العشرين 20*20= 4 دولار شراء
الحادى والعشرين 20*20= 4 دولار بيع
الثانى والعشرين 40*20= 8 دولار شراء

الفتره من 2/5/2013 ل 31/5/2013 فريم الساعه .... الساعه السادسه مساءا بتوقيت مصر يعنى الساعه 18
ياريت لو تراجعوا وتشوفوا انا غلطت فى النص بدون قصد ولا كدا صح ؟
لان لو هى كده صح ...أينعم انا فى اخر الشهر مثلا طلعت بمكسب ولو ضئيل بس فى النص الحساب اتعرض لخساير كتير ....ولو طلع العيب من عندى وانا اللى فاهم غلط بعد مافهمها كويس جدا هطبق الاستراتيجيه على حساب 50 او 100 دولار بالكتير لغايه لما اتفادى عيوبها كلها ان شاء الله ( ملحوظه انا بحاول ادمجها مع استراتيجيه بولنجر واستوكاستيك مؤقتا لتحديد نقطه دخول مناسبه.. لحين دراسه الاوردر فلو واحاول ادمجها معاه باذن الله فاياريت لو فى حد محترف اوردر فلو يكلمنى على الخاص علشان نوصل مع بعض لبدايه فى دمج الاتنين مع بعض ثم نعرضها عليكم وتقولونا عيوبها ايه ونعدلها.... لو دا حصل أكاد اجزم ان المكسب هيكون 100% بلا جدال ولمن لا يعرف الاوردر فلو فدا أداة ربح لحيتان السوق )

ملحوظه تانيه مهمه : لو كان فهمى دا صحيح للاستراتيجيه فانا لاحظت ان المفروض لما ادخل بيع السوق بيكون شراء والعكس بالعكس ودا كان سبب فى الخساير الكتير ...ارجو انى اكون فهمتها غلط بصراحه لانى عاجبانى فكرت الطريقه التالته جداااااا

اسف على الاطاله

اولا المتوالية 1 22 44 88 ............ وليست 1+1 22 44 88

ثانيا انت شرحت الطريقة من ناحية التطبيق على صفقة واحدة وده صحيح ولكن الطريقة بتبقى 10 صفقات فى اليوم مش صفقة واحدة

ثالثا المثال اللى انت كاتبة بتقول انه كان فىه خسارة كبيرة وهى 20 دولار والاكونت فيه 1000 ف هل انت بتعتبر دى خسارة كبيرة :1 (106):

shady hamza 13-11-2013 02:32 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة kamell28 (المشاركة 571467)
هذا مثال أخي ، علما أني كملت في المتوالية مش زي ما حضرتك تقول لما تكسب 15 بالمئة ترجع من أول
ثم نفرض أنك رجعت بعد تحقيق مكسب معين ، مش حيضربك مارجن أوكي، لكن مش حتجقق ربح مجزي
جرب من بداية شهر 7 و 8 و 9 (لازم تكمل الثلاث الشهور)، على منصة ألتريد من 09 صباحا إلى 18 مساءا (10 صفقات في اليوم) ،
جرب و أخبرني من فضلك إيه رايك

هشوفهم و اقولك ولكن برده المثال اللى انت كاتبه ده عمره ما حصل قبل كده ولا هيحصل والله اعلم

mohammed tamara 13-11-2013 03:41 AM

كلامكم جميل وصح بس فى حاجه انا مقتنع بيها بصراحه ان لما احب اعرف حقيقه حاجه او قوة استراتيجيه لازم اختبرها تحت اصعب الظروف انا كان استراتيجيات بختبرها بحساب 10 دولار بس مش 100 دولار يعنى الاستراتيجيه دى انا كارمها اوى يعنى :) .... اضافه انتوا ليه واخدين ان 10 صفقات دى قاعده شبه ثابته وان ماينفعش اطبقها على صفقه واحده واخليها تنجح وكمان على حساب 50 دولار مش 1000 ...بصوا اسلام كان قال كلمه انا مقتنع بيها من زمان ان الفوركس مش جامد ولا ثابت
المهم بقى ادخل فى المهم : انا لاحظت حاجات وعاوزكم تراجعوا الصفقات اللى كتبتها لعل اكون غلطت فى شئ سهوا ....لاحظت ان الصفقه دى كانت عكس السوق تقريبا بنسبه 85% من الصفقات ... يعنى لما ادخل بيع السوق يكون شراء والعكس بالعكس ... فا لازم نتفادى الجزء دا لاكبر درجه ممكنه ....فا لازم يكون فى فلتر تانى علشان احدد بيه هل اكمل المتواليه ولا لاء ...يعنى انا دخلت شراء بيع شراءبيع ..... لازم يكون فى فلتر يقولى الصفقه اللى انا هدخلها دى ولنفترض ان الصفقه السابقه كانت ناجحه فالصفقه الحاليه دى هل ادخل بيها لوت مضاعف ولا ادخل لوت عادى لان فرصه نجاح الصفقه دى قليل فالبتالى انا تفاديت جزئيه انى ادخل مضاعف والسوق يعكس عليا وفى اى صفقه اكون متأكد ان السوق هيكمل فى اتجاهها بشكل مقبول ادخلها مضاعفها وتبقى الصفقات اللى فاتت مكسب ونعتبرها مش موجوده ونكمل المتواليه بتاعتنا عادى ....دا شئ ....حاجه تانيه انا عاوز ادمجها مع الاوردر فلو وهيتم تغيير بعض الاشياء فيها فا ياريت لو فى ناس فاهمه فى الاوردر فلو تكلمنى خاص او هنا علشان ندمج بين الاتنين وصدقونى لو دا حصل ( اوردر فلو+ مضاعفات ربح + نسبه امان كبيره+نظره عميقه للسوق والدخول مع صناع السوق) اكاد اجزم ان دا مممكن يكون الحل السحرى للربح من الفوركس زى مابيقولوا وبارباح كبيره ان شاء الله فا ياريت لو تساعدونى فى الموضوع دا

ملحوظه: لو قدرنا نفعل الاستراتيجيه على صفقه واحده وانجاحها وبحساب صغير لكم ان اتتخيلوا مدى ربحها مع 10 صفقات وحساب 1000 دولار ....وهنبقى كده تفادينا جزيئه الصفقات الخاسره الى حد كبير وقللنا عدد الصفقات الخاسره كتير جدا ...
اتمنى تكون وجهه نظرى وصلتلكم
تحياتى :)

الحسين شعيب 13-11-2013 06:14 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohammed tamara (المشاركة 571577)
كلامكم جميل وصح بس فى حاجه انا مقتنع بيها بصراحه ان لما احب اعرف حقيقه حاجه او قوة استراتيجيه لازم اختبرها تحت اصعب الظروف انا كان استراتيجيات بختبرها بحساب 10 دولار بس مش 100 دولار يعنى الاستراتيجيه دى انا كارمها اوى يعنى :) .... اضافه انتوا ليه واخدين ان 10 صفقات دى قاعده شبه ثابته وان ماينفعش اطبقها على صفقه واحده واخليها تنجح وكمان على حساب 50 دولار مش 1000 ...بصوا اسلام كان قال كلمه انا مقتنع بيها من زمان ان الفوركس مش جامد ولا ثابت
المهم بقى ادخل فى المهم : انا لاحظت حاجات وعاوزكم تراجعوا الصفقات اللى كتبتها لعل اكون غلطت فى شئ سهوا ....لاحظت ان الصفقه دى كانت عكس السوق تقريبا بنسبه 85% من الصفقات ... يعنى لما ادخل بيع السوق يكون شراء والعكس بالعكس ... فا لازم نتفادى الجزء دا لاكبر درجه ممكنه ....فا لازم يكون فى فلتر تانى علشان احدد بيه هل اكمل المتواليه ولا لاء ...يعنى انا دخلت شراء بيع شراءبيع ..... لازم يكون فى فلتر يقولى الصفقه اللى انا هدخلها دى ولنفترض ان الصفقه السابقه كانت ناجحه فالصفقه الحاليه دى هل ادخل بيها لوت مضاعف ولا ادخل لوت عادى لان فرصه نجاح الصفقه دى قليل فالبتالى انا تفاديت جزئيه انى ادخل مضاعف والسوق يعكس عليا وفى اى صفقه اكون متأكد ان السوق هيكمل فى اتجاهها بشكل مقبول ادخلها مضاعفها وتبقى الصفقات اللى فاتت مكسب ونعتبرها مش موجوده ونكمل المتواليه بتاعتنا عادى ....دا شئ ....حاجه تانيه انا عاوز ادمجها مع الاوردر فلو وهيتم تغيير بعض الاشياء فيها فا ياريت لو فى ناس فاهمه فى الاوردر فلو تكلمنى خاص او هنا علشان ندمج بين الاتنين وصدقونى لو دا حصل ( اوردر فلو+ مضاعفات ربح + نسبه امان كبيره+نظره عميقه للسوق والدخول مع صناع السوق) اكاد اجزم ان دا مممكن يكون الحل السحرى للربح من الفوركس زى مابيقولوا وبارباح كبيره ان شاء الله فا ياريت لو تساعدونى فى الموضوع دا

ملحوظه: لو قدرنا نفعل الاستراتيجيه على صفقه واحده وانجاحها وبحساب صغير لكم ان اتتخيلوا مدى ربحها مع 10 صفقات وحساب 1000 دولار ....وهنبقى كده تفادينا جزيئه الصفقات الخاسره الى حد كبير وقللنا عدد الصفقات الخاسره كتير جدا ...
اتمنى تكون وجهه نظرى وصلتلكم
تحياتى :)

سيدي الفاضل
اولا تقبل تحياتي
ثانيا كل الكلام اللي انت بتقوله جميل ومفيش احلي منه
ثالثا المشكلة ان احنا لو نعرف نطبق الكلام اللي انت بتقوله
ونعرف نحدد اتجاه العملة ما كنا فكرنا في هذه الطريقة
رابعا ان الاستاذ اسلام بيقول الطريقة دي للانسان اللي مش فاضي يضيع وقت قدام الشارت
هو 10 دقايق في اليوم وخلاص والناس اللي ملهمش في التحليلات ووجع الدماغ ده
بدل ما اقعد بالساعات في التحليل الفني ونسبة نجاحة من فشله مش معروفة
خامسا وده المهم ان الاستاذ شادي ليه بينبهك علي اهم نقطة وانت مش بتعملها
هي ال 10 او ال7 اوال 5 صفقات اللي بتعملهم يوميا
(علي فكرة مش لازم العشرة رقم ثابت ده الاستاذ اسلام بيقول ان اللي عايز يشتغل ب 1000 دولار
ممكن يدخل لحد عدد صفقات 10 ويبقي في امان)
ليه بندخل بعدد صفقات كتيرة عشان لو دخلنا بصفقة واحدة اللي هي لنفس الساعة كل يوم لو الاتجاه العام هابط
وكان حظي السيئ كان الهبوط بيكون في الفترة اللي انا داخل فيها لكذا يوم شراء
والتصحيح او الصعود بيكون في الفترة اللي مبدخلش فيها كدة هتخسر طبعا
عشان كدة احنا بندخل مثلا عشر صفقات كل صفقة في بداية كل ساعة
عشان السعر مستحيل لمدة 10 ساعات يفضل في اتجاه واحد
ولو حصل يوم مستحيل يتكرر تاني يوم لنفس العشر ساعات
ولو تكررتاني يوم لنفس العشر ساعات يبقي مستحيل تالت يوم يعمل نفس الحركة
لنفس العشر ساعات .................... وهكذا
وركز في كلمة مستحيل دي عن تجارب
لذلك بكون في صفقات كسبانة وصفقات خسرانة يوم يكون الصفقات الخسرانة اكثر في المضاعفات و يومين او 3 الكسبانة اكثر في المضاعفات اي ان الصفقات الكسبانة خلال السبوع كله مثلا اكتر من الخسرانة لنفس الاسبوع
اخيرا صدقني يا صديقي الطريقة دي طريقة سحرية وامنة للناس اللي مش عندها وقت لمتابعة الشارتات
هما 10 دقايق او 5 او 7 دقائق علي حسب عدد صفقاتك اليومية
ولو خضرتك قمت بتجربتها علي حساب تجريبي ب 500 وعدد الصفقات 5 بس مش اقل من ذللك ممكن 4
هتحس بالفرق اللي احنا قصدنا عليه او اعملها باك تيست يدوي لمدة شهر اي شهر يعجبك
صدقني علي اقل تقدير واسوأ الحظوظ ستقوم بمضاعفة حسابك كل ثلاثة شهور علي الاكثر
ارجوا ان تكون الرؤية دلوقتي اوضح ومجهودي يكون وصلك
لان انا كنت داخل انام و اول ما شفت مشاركاتك قلت لازم ارد عليك قبل ما انام عشان اوضحلك الرؤية وليا بالضبط ساعة بكتب في المشاركة دي
لو سمحت ركز فيها شوية وان شاء الله هتعجبك اما لو حضرتك شاطر في انواع التحاليل المختلفة للعملات وعندك وقت لمتابعة الفوركس وقت طويل يوميا فالطريقة دي مش لحضرتك او ممكن تستخدمها بجانب صفقاتك لضمان ربح في حالة فشل التحليل
تقبل تحياتي وتصبحوا علي خير

shady hamza 13-11-2013 08:02 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الحسين شعيب (المشاركة 571592)
سيدي الفاضل
اولا تقبل تحياتي
ثانيا كل الكلام اللي انت بتقوله جميل ومفيش احلي منه
ثالثا المشكلة ان احنا لو نعرف نطبق الكلام اللي انت بتقوله
ونعرف نحدد اتجاه العملة ما كنا فكرنا في هذه الطريقة
رابعا ان الاستاذ اسلام بيقول الطريقة دي للانسان اللي مش فاضي يضيع وقت قدام الشارت
هو 10 دقايق في اليوم وخلاص والناس اللي ملهمش في التحليلات ووجع الدماغ ده
بدل ما اقعد بالساعات في التحليل الفني ونسبة نجاحة من فشله مش معروفة
خامسا وده المهم ان الاستاذ شادي ليه بينبهك علي اهم نقطة وانت مش بتعملها
هي ال 10 او ال7 اوال 5 صفقات اللي بتعملهم يوميا
(علي فكرة مش لازم العشرة رقم ثابت ده الاستاذ اسلام بيقول ان اللي عايز يشتغل ب 1000 دولار
ممكن يدخل لحد عدد صفقات 10 ويبقي في امان)
ليه بندخل بعدد صفقات كتيرة عشان لو دخلنا بصفقة واحدة اللي هي لنفس الساعة كل يوم لو الاتجاه العام هابط
وكان حظي السيئ كان الهبوط بيكون في الفترة اللي انا داخل فيها لكذا يوم شراء
والتصحيح او الصعود بيكون في الفترة اللي مبدخلش فيها كدة هتخسر طبعا
عشان كدة احنا بندخل مثلا عشر صفقات كل صفقة في بداية كل ساعة
عشان السعر مستحيل لمدة 10 ساعات يفضل في اتجاه واحد
ولو حصل يوم مستحيل يتكرر تاني يوم لنفس العشر ساعات
ولو تكررتاني يوم لنفس العشر ساعات يبقي مستحيل تالت يوم يعمل نفس الحركة
لنفس العشر ساعات .................... وهكذا
وركز في كلمة مستحيل دي عن تجارب
لذلك بكون في صفقات كسبانة وصفقات خسرانة يوم يكون الصفقات الخسرانة اكثر في المضاعفات و يومين او 3 الكسبانة اكثر في المضاعفات اي ان الصفقات الكسبانة خلال السبوع كله مثلا اكتر من الخسرانة لنفس الاسبوع
اخيرا صدقني يا صديقي الطريقة دي طريقة سحرية وامنة للناس اللي مش عندها وقت لمتابعة الشارتات
هما 10 دقايق او 5 او 7 دقائق علي حسب عدد صفقاتك اليومية
ولو خضرتك قمت بتجربتها علي حساب تجريبي ب 500 وعدد الصفقات 5 بس مش اقل من ذللك ممكن 4
هتحس بالفرق اللي احنا قصدنا عليه او اعملها باك تيست يدوي لمدة شهر اي شهر يعجبك
صدقني علي اقل تقدير واسوأ الحظوظ ستقوم بمضاعفة حسابك كل ثلاثة شهور علي الاكثر
ارجوا ان تكون الرؤية دلوقتي اوضح ومجهودي يكون وصلك
لان انا كنت داخل انام و اول ما شفت مشاركاتك قلت لازم ارد عليك قبل ما انام عشان اوضحلك الرؤية وليا بالضبط ساعة بكتب في المشاركة دي
لو سمحت ركز فيها شوية وان شاء الله هتعجبك اما لو حضرتك شاطر في انواع التحاليل المختلفة للعملات وعندك وقت لمتابعة الفوركس وقت طويل يوميا فالطريقة دي مش لحضرتك او ممكن تستخدمها بجانب صفقاتك لضمان ربح في حالة فشل التحليل
تقبل تحياتي وتصبحوا علي خير

تحياتى لك

kamell28 13-11-2013 09:57 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة shady hamza (المشاركة 571566)
هشوفهم و اقولك ولكن برده المثال اللى انت كاتبه ده عمره ما حصل قبل كده ولا هيحصل والله اعلم

هو مش لازم نوصل للمضاعفات الكبيرة ,نفرض وصلت للمضاعفة 4 او 5 لما تبتدي ترجع حتخسر بردو
ثانيا اذا كل مرة تبتدي من جديد عند نسبة ربح معينة ,حيكون الربح ضغير و مش مستاهل (في شهر ممكن تحقق 50 او 60 دولار)
انت جرب شهور متتالية و شوف

الحسين شعيب 14-11-2013 11:33 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة kamell28 (المشاركة 571841)
هو مش لازم نوصل للمضاعفات الكبيرة ,نفرض وصلت للمضاعفة 4 او 5 لما تبتدي ترجع حتخسر بردو
ثانيا اذا كل مرة تبتدي من جديد عند نسبة ربح معينة ,حيكون الربح ضغير و مش مستاهل (في شهر ممكن تحقق 50 او 60 دولار)
انت جرب شهور متتالية و شوف

سيدي الفاضل
انا مش متابع مشاركتل من الاول
بس احب اقولك ازايالربح الشهري 50 دولار
قولي ايه الفترة اللي انت جربت عليها
اصل انا عملت باك تيست يدوي لمدة 6 شهور فاتوا
وكان اقل نسبة ربح شهري 30 % علي الاقل
وكنت ببدأ من الاول كل مبحقق 20 %
اكيد انت غلطان في حاجة حاول تشوف ايه هي
تقبل تحياتي

kamell28 15-11-2013 03:35 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الحسين شعيب (المشاركة 572305)

سيدي الفاضل
انا مش متابع مشاركتل من الاول
بس احب اقولك ازايالربح الشهري 50 دولار
قولي ايه الفترة اللي انت جربت عليها
اصل انا عملت باك تيست يدوي لمدة 6 شهور فاتوا
وكان اقل نسبة ربح شهري 30 % علي الاقل
وكنت ببدأ من الاول كل مبحقق 20 %
اكيد انت غلطان في حاجة حاول تشوف ايه هي
تقبل تحياتي

ممكن حضرتك تعمل تست لشهر 8 لكن ممكن ترفق التست لاشوف المشكل عندي
علما اني عملت على التريد

الحسين شعيب 15-11-2013 03:42 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة kamell28 (المشاركة 572437)
ممكن حضرتك تعمل تست لشهر 8 لكن ممكن ترفق التست لاشوف المشكل عندي
علما اني عملت على التريد

حاضر والله هعمله بس قولي
انت جربت علي الفترة من الساعة كام للساعة كام
بتوقيت مصر لو سمحت
تقبل تحياتي

kamell28 15-11-2013 06:26 PM

شكرا على الاهتمام , عملته من الساعة 9 الى الساعة 18 , منتظرك

اسلام ابن النيل 16-11-2013 04:54 AM

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
مرحبا اخوتى فى البدايه اعتزر منكم على تاخرى فى الرد على استفساراتكم .. لاحظت ان فى 7 صفحات اغلبهم مناقشات جميله بين الاخوه حول متواليه حجم النقطه فى كل صفقه .. اسمحولى فقط ارد على بعض الاستفسارات البعيده عن المتواليه وراح اكتب مشاركه بسيطه اتمنى ان شاء الله تزيل الغموض فى الجزء الخاص بحجم النقطه ..

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة khaled_82 (المشاركة 569928)
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
استاذ اسلام ممكن ايميل حضرتك على الخاص للاهمية عشان للاسف لسة ماكملتش 50 مشاركة وجزاك الله خيرا

من عيونى اخى .. تم راسلتهولك على الخاص

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة newmonmon (المشاركة 569982)
شكرا لك اخى ابو النيل على ردك ولكنى لم اقصد تحرك السوق عشرين نقطه فى اليوم وانما فى الساعه
ما فهمته اننا ندخل السوق مثلا بيع الساعه 10 ونستى ضرب ستوب او تحقيق بروفيت وعلى هذا الاساس نكررها اونعكس الصفقه فى نفس الميعاد (10) اليوم التالى
ولكن احيانا تكون الساعه غير كافيه لتحرك السوق هل اترك الصفقة مفتوحه وافتح صفقة الساعة 11 فى نفس اليوم واسيب الاتنين شغالين
ولا اقفل صفقة عشره لما تيجى الساعة 11 بدون تحقيق ربح او خساره وفى هذا الحال مش هعرف هى كسبانه بيع ولا كسبانه شرا فهعمل ايه اليوم اللى بعده فى الساعه 10 اللى بيعتمد عليها
وشكرا لك

هلا اخى .. مثل ما جاوبك اخى شادى الصفقات التى داخل اليوم ليس لها اى علاقه ببعضها البعض
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة shady hamza (المشاركة 570754)
براحة بس وهبسطهالك ان شاء الله
باختصار عشان تدخل الصفقة اللى لوتها 40 لازم قبلها تكون كسب صااااااااااااااافى صفقتين لوت 20 ( معنى كلمة صافى انك مثلا لو خسرت صفقة لوت 20 يبقى لازم تكون كسبان 3 صفقات لوت 20 )
طبعا برده نستنى راى اسلام عشان تطمئن وهى الحكاية ملخبطة شوية بس انت اكتب المتوالية وهات ورقة وقلم وحاول ترسم سيناريو ونستنى راى اسلام بكباشا

عشره على عشره .. يسلم دماغك وايدك ياشادى .. زى ماقلت تمام علشان تزود اللوت غدا لازم يكون مجموع ارباحك امس قبليه تغطى الصفقه لو خسرت

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hemaya (المشاركة 570763)
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
انتهيت امس ولله الحمد من اعداد اكسبرت ليقوم بفتح الاوامر في الساعات التي نحددها ويقوم بنفس الطريقة من مضاعفة الرابح حسب المتوالية والنزول مرحلة في حالة الخسارة وجاري اختباره واصلاح اي اخطاء ان وجددت وسأقوم بطرحه في هذا الموضوع باذن الله ؛؛ مع النتائج علي لايف تست

اطلب منكم فقط بظهر الغيب الدعاء لابنتي بالشفاء ..

تسلم ايدك اخى وان شاء الله فى ميزان حسناتك ما صنعته يداك .. واسال الله الرحيم رب العرش العظيم ان يشفى ابنتك ولا يريك فيها اى مكروه

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مساهمكو (المشاركة 570825)
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مساهمكو http://www.fx-arabia.com/vb/fx-arabi...s/viewpost.gif
جزاك الله خيرا أخي الكريم/ اسلام، وللأخوة الأخرين الذين أثرو الموضوع.
موضوع شيق وجميل وقد قرأت كامل الموضوع تقريباً. ولكن لدي سؤال بشأن الطريقة الثالثة (والتي تبدو أأمن وأسهل)، هل يمكنني أن أحذف يوم الجمعة من حساباتي تماماً، بحيث أتداول ثمان ساعات في اليوم من العاشرة صباحا إلى 4 عصرا، من يوم الأثنين إلى يوم الخميس فقط، وفي الأسبوع التالي تبدأ متاجرتي كذلك من يوم الأثنين إلى يوم الخميس دون اعتبار ليوم الجمعة – صعب جدا أن أتداول بنفس النظام في يوم الجمعة- ولثمان ساعات متواصلة.
بارك الله في ونفع بك.

اهلا بك اخى .. ما فى اى مانع انك تلغى الجمعه .. هو اى نعم الربح بيقل لكن الطريقه شغاله ما تتاثر .. انا فى الاصل ما بتداول يوم الجمعه على الاطلاق منذ ما يزيد على السنه لم اتداول يوم الجمعه

سؤال عابر، ومهم بالنسبة لي... هل في حالة لم أتداول يوم الجمعة، كيف نعتمد ساعات التداول ليوم الاثنين، هل تكون حسب إغلاق الساعات ليوم الخميس أو إغلاق الساعات ليوم الجمعة (والذي لم نتداول فيه).
ولكم تحياتي،،،

تمام مثل ما قال شادى .. انتى هتبنى صفقاتك على يوم الجمعه رغم انك لم تفتح صفقات بها ولكن السوق تحرك فيها

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة newmonmon (المشاركة 570871)
شكرا ليك اخى اسلام
طريقتك دى عجبانى جدا جدا جدا وبجربها فعلا بس بتواجهنى مشكلات
1-ان الساعه مش كفايه لتحول السعر 20 نقطه او 10 كل ساعه فبلاقى المنصه مفتوح فيها صفقة 10 و11 و12 و1 مثلا مع بعض وده كفيل لو فى حساب حقيقى برعب اى حد من الخساره :1 (26): غير ان المنصه زحمه جدا فبدأت ادخل كل ساعتين بدل ساعه مع كل الشروط بتاعه الطريقه
2- محتاجه دقه شديده جدا فى الدخول يعنى لو اتاخرت 10 دقايق ببقى مش عارفة ادخل ولا استنى الساعة اللى بعدها وبقيت اضبط المنبه قبل ميعاد كل صفقة
3- وده الاهم انى لما اروح الشغل مستحيل انى هدخل فى وقت الشغل فبيضيع اوقات الصفقات فانت بتعمل ايه لو وقعت صفقات منك ملحقتش تدخلها يعنى لو صفقه الاثنين 10 و11 ربحت buy وصحيت متاخر مثلا الثلاثاء فيوم الاربعاء بتعمل ايه؟
4- بعد ما الاسبوع يخلص وقفلت صفقاتك يوم الجمعة فاول الاتنين بيكون ليه علاقه بالاسبوع اللى قبله ولا ابدأ من جديد ؟

لو من تجربتك ابتكرت حاجه جديده وزودت نجاح الاستراتيجيه دى ياريت تكتبها عشان نستفيد منها
وانا أن شاء الله هحط الارقام والاحصائيات بتاعتى اخر الاسبوع

معلش على الاطاله وربنا يرزقك ويكرمك لمجهودك الرائع وكرمك فى نشر تجاربك وسعة صدرك

اهلا اختى .. الصفقات ليس لها علاقه ببعض فى نفس اليوم . اتمنى تراجعى الطريقه .. بخصوص الدقه فالطريقه تحتاج لدقه كبيره يعنى المفترض انك تدخل الصفقه قبل الساعه الجديده بواحد ثانيه وانا فعلا كنت زيك بزبط المنبه .. بخصوص سوالك عن الصفقات اللى مش بتلحقى تنفزيها وقت الشغل .. ليس لها اى حل على الاطلاق لان ممكن الصفقه اللى تفوتك تكون هيا الصفقه اللى بتعوض وتربح .. لذا اختى اذا لم تستطيعى الالتزام بالتوقيتات فانصحك بترك الطريقه هذه والبحث عن اخرى لانك سوف تخسرين حسابك ووقتك .. ايضا يمكنك ان تواظبى الدخول مع توقيت شغلك .. مثلا اختارى اوقات تكونى متفرغه فيها مش لازم يكون على راس كل ساعه مثلا ممكن الساعه 11 ليللا قبل النوم وقبل ما تروح الشغل صفقتين وبعد مترجعى من الشغل صفقتين يعنى حاولى تاقلمى الصفقات وفق نمط حياتك ... الفوركس ليس قالب جامد لابد ان نتعامل مع بمرونه ولكن مرونه صارمه فى التنفيز ..بخصوص اول الاسبوع دا يتوقف على الربح اذا كان الحساب رابع 10 او15% ابدئى من اول وجديد اذا كان الحساب غير رابح كملى تانى سبوع .. ان شاء الله اى اضافات راح انزلها هنا لاخوتى ..

ما فى اطاله او اى شى اختى .. كلنا اخوه وشكرا على كلماتك الجميله واذا عندك اى استفسار ما تترددى

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة shady hamza (المشاركة 570913)
الجمعة يا غالى ان شاء الله

ببساطة انت اللى متاجرتش يوم الجمعة ولكن السوق اتحرك واشتغل يوم الجمعة اذن اعتبر نفسك تداولت يوم الجمعة واعكس الصفقات على اساس الجمعة وليس الخميس
بالتوفيق

تسلم ياشادى دماغك بسم الله مشاء الله

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة shady hamza (المشاركة 570920)
السلام عليكم
بعد اذن اسلام هجاوب بالنيابة عنه

اولا صفقة الساعة 10 ملهاش اى علاقة ب صفقة الساعة 11 نهائى دى حاجة ودى حاجة تانية خالص ( الهدف والاستوب 20 نقطة وليس 10 كده احسن عشان تبقى الارباح احسن )
بالنسبة للدخول ف كل ساعة او كل ساعتين عادى هذه مش مشكلة
ولكن انتى بتقولى صفقة الساعة 10 و 11 و 12 بيبقوا مفتوحين مع بعض وده عادى جدا ليه لان كل صفقة ليها 24 ساعة على ما تقفل يعنى صفقة الساعة 10 بنغيرها بكره الساعة 10
وثانيا الخسائئر ولا كتيرة ولا حاجة الوت 10 سنت سنت لكل 1000 دولار يعنى لو خسرت 3 صفقات يعنى 6 دولار من الف دولار هل هذه خسارة كبيرة باقى الخسائر لا قدر الله فى المتوالية بتكون من الارباح
ثالثا اكيد ال 3 صفقات دول مش نفس النوع يعنى مش كلهم باى مثلا اكيد فيهم سيل ف لو الباى خسرت يبقى فى الغالب السيل هتكسب ( ملحووظة احنا بندخل 10 صفقات فى اليوم مش 3 )
موضوع التاخير فى دخول الصفقات والصحيان من النوم والشغل وكده حله بسيط جدا وهو اكسبيرت بحط فيه كل الاوامر بليل وهو الصبح يفتح كل حاجة مع نفسه ويقفل ويتعامل هو
هحط الاكسبيرت فى المشاركة الجاية للى عايزه
4 - طبعا الاسبوع الجديد له علاقة بالقديم كله مرتبط ببعضه من حيث نوع الصفقات واللوت
بالتوفيق

يا الغالى ما تستاذن الموضوع موضوعنا كلنا وليس موضوع احد وكلنا اخوه وكلنا بنحاول نفيد ونستفيد من بعض .. انا متشكر جدا ليك لانك بتساعد الاخوه وتبسط الشرح اللى بكتبه "" معلش بقه استحملنا اصل اخوك اسلوبه ضعيف شويه فى توصيل المعلومه بالكتابه""

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة kamell28 (المشاركة 570988)
حد يشوف المتوالية, صحيحة ولا لا
لاني تمرجنت تلاث مرات في الباك تست

Tp 0.0.1 = 2
Tp 0.02 = 4
Tp 0.02 = 4
Tp 0.04 = 8
Tp 0.04 = 8
Tp 0.08 = 16
Tp 0.08 = 16
Tp 0.16 = 32
Tp 0.16 = 32
Tp 0.32 = 64
Tp 0.32 =64
Tp 0.64 = 128
Tp 0.64 = 128
Sl 1.28 = - 256
tp 0.64 = 128
sl 1.28 = - 256
sl 0.64 = -128
sl 0.64 = - 128
sl 0.32 = -64
sl 0.32 = -64
sl 0.16 = - 32
sl 0.16 = -32
sl 0.08 = - 16
sl 0.08 = -16
sl 0.04 = -8
sl 0.04 = -8
sl 0.02 = - 4
sl 0.02 = -4
sl 0.01 = - 2
total = -384

حتخسر لما تبتدي ترجع للخلف

خطأ يا اخى .. ان شاء الله هكتب الفكره بطريقه ابسط من الى كتبتها وان شاء الله تقدر تستوعب الفكره بعتزرلك انى ما قدرت ابسط الفكره لانها رياضيه بحته والله .. ان شاء الله احاول اقربها اكتر

jemy89 16-11-2013 06:30 AM

تسلم اخي اسلام و بالنسبة للاخوة اللي ميقدروش يحطو الصفقات بنفسهم يستخدمة الاكسبيرت بتاع اخةنا كيرا ممتاز جدا و يرفعو على سرفر و كله هيمشي تمام و بخصوص السرفر مجاني عن طريق الزولو و هحطلكl رابط الموضوع اللي في السرفر المجاني انا شغال بي على الطريقة مع الاكسبيرت الصفقات بتفتح زي الساعة

jemy89 16-11-2013 07:07 AM

دي مشاركة شادي باشا اللي فيها الاكسبيرت
اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex - عرض مشاركة واحدة - اتريد 50% شهريا . بهدوء . اتفضل طريقتى الخاصه على حسابتى الحقيقيه
و ده لنك موضوع السيرفر
مساعدة VPS
و بكده محدش له حجة ان شاء الله تيجي بليل تزبط صفقاتك ترفعها على السرفر و شكرا

jemy89 16-11-2013 07:12 AM

و صحييح نسيييت
ادعووووووولييي
و اللي عاوز اي حاجة ان شاء الله مش هنقصر معا

shady hamza 16-11-2013 04:20 PM

شكرا يا ريس
احنا هنا كلنا فى الخدمة ان شاء الله بس مطولش غيبتك علينا كده

mr_scorpionman 16-11-2013 07:42 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة jemy89 (المشاركة 572677)
دي مشاركة شادي باشا اللي فيها الاكسبيرت
اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex - عرض مشاركة واحدة - اتريد 50% شهريا . بهدوء . اتفضل طريقتى الخاصه على حسابتى الحقيقيه
و ده لنك موضوع السيرفر
مساعدة VPS
و بكده محدش له حجة ان شاء الله تيجي بليل تزبط صفقاتك ترفعها على السرفر و شكرا

وهل اكسبيرت الاخ كيرا يصلح للعمل على الطريقه الثالثه ؟؟ اذا كان نعم اردو شرح كيفية استخدامه لو مفيهاش تعب حضرتك وشكراا لك اخى الكريم

mr_scorpionman 16-11-2013 07:44 PM

اخوانى الاعزاء ارجو تفاعلكم بخصوص الطريقه الثالثه ما رأيكم فيها ارجو انا تشاركونا بنتائجكم فيها وتعليقاتكم واحصائيتكم عندها ؟

kamell28 16-11-2013 08:56 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة اسلام ابن النيل (المشاركة 572673)
ا
خطأ يا اخى .. ان شاء الله هكتب الفكره بطريقه ابسط من الى كتبتها وان شاء الله تقدر تستوعب الفكره بعتزرلك انى ما قدرت ابسط الفكره لانها رياضيه بحته والله .. ان شاء الله احاول اقربها اكتر

شكرا للإهتمام أخي إسلام،، منتظر تصحيحك للمتوالية

jemy89 16-11-2013 09:05 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mr_scorpionman (المشاركة 572799)
وهل اكسبيرت الاخ كيرا يصلح للعمل على الطريقه الثالثه ؟؟ اذا كان نعم اردو شرح كيفية استخدامه لو مفيهاش تعب حضرتك وشكراا لك اخى الكريم

ولا تعب ولا شيء
يصلح يا زعيم بس تحط الاكسبيرت و تحدد هدف و ستوب و تحدد نوع الصفقات بيع او شرا و قيمة العقد بس كده تعملها كل يوم بليل

mr_scorpionman 17-11-2013 02:52 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة jemy89 (المشاركة 572813)
ولا تعب ولا شيء
يصلح يا زعيم بس تحط الاكسبيرت و تحدد هدف و ستوب و تحدد نوع الصفقات بيع او شرا و قيمة العقد بس كده تعملها كل يوم بليل

ايوه يعنى منين اعمل كده انا حطيت الاكسبيرت فى الفولدر جوه الميتاتريدر ازاى بقى اعدل الاعدادات دى ومنين وازاى اشغل الاكسبيرت عشان ينفذ الصفقات تانى يوم ؟؟
معلش تعبتك بس اصلى لسه بتعلم ومستخدمتش اكسبيرتات قبل كده

الحسين شعيب 17-11-2013 04:10 AM

جاري تعلم التعامل مع الاكسبيرتات والتطبيق
لحين اشعار اخر
تقبلو تحياتي

jemy89 17-11-2013 08:14 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mr_scorpionman (المشاركة 572910)
ايوه يعنى منين اعمل كده انا حطيت الاكسبيرت فى الفولدر جوه الميتاتريدر ازاى بقى اعدل الاعدادات دى ومنين وازاى اشغل الاكسبيرت عشان ينفذ الصفقات تانى يوم ؟؟
معلش تعبتك بس اصلى لسه بتعلم ومستخدمتش اكسبيرتات قبل كده

ان شاء الله بليل انزل الخطوات لوضع الاكسبيرت و العمل عليه الموضوع بسيط باذن الله

zelenko 17-11-2013 02:52 PM

السلام عليكم استاذ اسلام

لي تعليق علي الطريقة التالتة

انا قريت المشاركة دي بتاعتك اللي حضرتك شرحت فيها الطريقة

و لقيت ان الطريقة التالتة هي تقريبا الطريقة الاولي بس مع تغيير الموني منجمنت

و هنا لي بعض التعليقات

1- حضرتك قلت ((( هذه الخطه فى اداره راس المال ليست لى وانما من باب الامانه هى لاخونا 10 بيبس وهو شرحها فى اكثر من منتدى منذ زمن بعيد .. وللعلم هذه الخطه اتبعها احد الاخوه وحقق 600 الف دولار خلال شهرين ونصف من راس مال 5000 الاف دولار ))

لو حضرتك اخدت بالك من موضوع الاخ 10 بيبس في منتدي الجيران هتلاقي انه في اول موضوعه ذكر ان الطريقة دي هي محاولة منه لتفسير طريقتي اللي انا ذكرت نبذة عنها في احد المواضيع و لكن كنت رافض اشرحها لاسباب معينة فهو قعد يفكر و يحلل الشروط اللي انا كنت حاططها و وصل لطريقته دي
انا بقول الكلام ده لحضرتك ليه : عشان بس فقط تعرف اني فاهم الموني منجمنت دي كويس و ده اللي هوضحهولك في النقاط القادمة

2- (( هبسطها شويه .. احنا قلنا علشان نطبق طريقه اخونا 10 بيبس لازم يكون عندنا الهدف ضعف الاستوب وفى حاالتنا احنا الهدف بيساوى الاستوب . يبقى المفروض نربح صفقتين ورابعض ساعتها لو انتى ربحت صفقتين ورا بعض اصبح الهدف ثلاث اضعاف الاستوب . يعنى نقدر نقول ان كل صفقتين فى طريقتنا تساوى صفقه عند اخونا 10 بيبس .. يعنى ممكن تعتبر ان كل صفقتين رابحتين تسمى مرحله او خطوه للاعلى .. وكل صفقتين خاسرتين تعنى خطوه واحده خاسره للخلف )))

معلش انا اسف و لكن الجزء المظلل بالاحمر خطأ
لو كان التارجت ضعف الستوب فان صفقة واحدة ناجحة = صفقة واحدة خاسرة = خطوة واحدة ( سواء لاسفل او لاعلي )

اما في حالة حضرتك التارجت يساوي الستوب فهذا معناه ان

صفقتين ناجحتين = صفقة خاسرة = خطوة واحدة سواء لاسفل او لاعلي

ازاي ؟؟؟؟

اول صفقة اللوت 10 سنت و كسبنا دولار تاني صفقة 10 سنت و كسبنا دولار ثالث صفقة 20 سنت لو خسرت يبقي خسرنا 2 دولار

يعني معني كدة لو اناعايز ادبل الاكونت محتاج 18 صفقة متتالية ناجحة للوصول من 1 دولار الي 1000 دولار و كل صفقة تارجت يساوي الستوب و لو جت صفقات خاسرة في النص هاحتاج زيادة علي ال18 صفقة صفقتين ناجحين لتعويض اي صفقة خاسرة
و ادي مثال بالارقام لكيفية التدبيل

ملحوظة كل مرحلة عبارة عن صفقتين متتاليتين التارجت يساوي الستوب

المرحلة رقم 1 ربحنا 2 دولار
المرحلة رقم 2 ربحنا 4 دولار
المرحلة رقم 3 ربحنا 8 دولار
المرحلة رقم 4 ربحنا 16 دولار
المرحلة رقم 5 ربحنا 32 دولار
المرحلة رقم 6 ربحنا 64 دولار
المرحلة رقم 7 ربحنا 128 دولار
المرحلة رقم 8 ربحنا 256 دولار
المرحلة رقم 9 ربحنا 512 دولار

و يكون اجمالي الارباح حوالي 1000 دولار

3- (((( النتيجه .. اعلم اخى ان السوق دائم التغير وليس على نفس الوتيره . وانتى تدخل 10 صفقات يوميا اذا صادفك فقت ساعتين تختلف عن امس فى خلال 9 مراحل سوف تكون حصلت على تدبيله كامله او تدبيله ونصف ومعوض جميع الخسائر .. ولبس هناك اى مشكله ان تتشابه فى يوم ما او يومين متتالين داخل ال9 مراحل .. )))))

هنا النقطة دي مهمة
حضرتك اصلا بنيت الطريقة الاولي علي اساس عشوائية السوق عشان كدة كنت بتستعمل نظام المضاعفات

و لكن عشان تربح بالموني منجمنت بتاعت الطريقة التالتة ان بتفترض ان السوق هيمشي بانتظام كل يوم عكس اليوم اللي قبله في نفس الساعة بنفس عدد النقاط لمدة 18 يوم متتالين
و حضرتك زكرت في اول الموضوع و ايضا في اول شرح الطريقة التالتة انك شايف انه من الصعب جدا ان السوق يكرر نفسه بانتظام لمدة ثلاث او اربع ايام متتالية فما بالك ب 18 يوم
مثال

الساعة عشرة صباحا النهاردة انا اشتريت و كسبت
و اليوم التالي الساعة عشرة صباحا بعت و كسبت
و اليوم التالي الساعة عشرة صباحا اشتريت و كسبت

طبعا لازم كله ورا بعضه بنفس النظام و الترتيب

ارجو حضرتك ما تزعلش من نقدي ده نقد بناء للوصول للافضل و انا بصراحة ما علقتش الا لما عجبني طريقتك و طريقة تفكيرك

و السلام عليكم و رحمة الله

mr_scorpionman 17-11-2013 04:20 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة zelenko (المشاركة 573005)
السلام عليكم استاذ اسلام

و هنا لي بعض التعليقات

1- حضرتك قلت ((( هذه الخطه فى اداره راس المال ليست لى وانما من باب الامانه هى لاخونا 10 بيبس وهو شرحها فى اكثر من منتدى منذ زمن بعيد .. وللعلم هذه الخطه اتبعها احد الاخوه وحقق 600 الف دولار خلال شهرين ونصف من راس مال 5000 الاف دولار ))

لو حضرتك اخدت بالك من موضوع الاخ 10 بيبس في منتدي الجيران هتلاقي انه في اول موضوعه ذكر ان الطريقة دي هي محاولة منه لتفسير طريقتي اللي انا ذكرت نبذة عنها في احد المواضيع و لكن كنت رافض اشرحها لاسباب معينة فهو قعد يفكر و يحلل الشروط اللي انا كنت حاططها و وصل لطريقته دي
انا بقول الكلام ده لحضرتك ليه : عشان بس فقط تعرف اني فاهم الموني منجمنت دي كويس و ده اللي هوضحهولك في النقاط القادمة

2- (( هبسطها شويه .. احنا قلنا علشان نطبق طريقه اخونا 10 بيبس لازم يكون عندنا الهدف ضعف الاستوب وفى حاالتنا احنا الهدف بيساوى الاستوب . يبقى المفروض نربح صفقتين ورابعض ساعتها لو انتى ربحت صفقتين ورا بعض اصبح الهدف ثلاث اضعاف الاستوب . يعنى نقدر نقول ان كل صفقتين فى طريقتنا تساوى صفقه عند اخونا 10 بيبس .. يعنى ممكن تعتبر ان كل صفقتين رابحتين تسمى مرحله او خطوه للاعلى .. وكل صفقتين خاسرتين تعنى خطوه واحده خاسره للخلف )))

لو كان التارجت ضعف الستوب فان صفقة واحدة ناجحة = صفقة واحدة خاسرة = خطوة واحدة ( سواء لاسفل او لاعلي )

ازاي ؟؟؟؟

اول صفقة اللوت 10 سنت و كسبنا دولار تاني صفقة 10 سنت و كسبنا دولار ثالث صفقة 20 سنت لو خسرت يبقي خسرنا 2 دولار

يعني معني كدة لو اناعايز ادبل الاكونت محتاج 18 صفقة متتالية ناجحة للوصول من 1 دولار الي 1000 دولار و كل صفقة تارجت يساوي الستوب و لو جت صفقات خاسرة في النص هاحتاج زيادة علي ال18 صفقة صفقتين ناجحين لتعويض اي صفقة خاسرة

3- (((( النتيجه .. اعلم اخى ان السوق دائم التغير وليس على نفس الوتيره . وانتى تدخل 10 صفقات يوميا اذا صادفك فقت ساعتين تختلف عن امس فى خلال 9 مراحل سوف تكون حصلت على تدبيله كامله او تدبيله ونصف ومعوض جميع الخسائر .. ولبس هناك اى مشكله ان تتشابه فى يوم ما او يومين متتالين داخل ال9 مراحل .. )))))

هنا النقطة دي مهمة
حضرتك اصلا بنيت الطريقة الاولي علي اساس عشوائية السوق عشان كدة كنت بتستعمل نظام المضاعفات

و لكن عشان تربح بالموني منجمنت بتاعت الطريقة التالتة ان بتفترض ان السوق هيمشي بانتظام كل يوم عكس اليوم اللي قبله في نفس الساعة بنفس عدد النقاط لمدة 18 يوم متتالين
و حضرتك زكرت في اول الموضوع و ايضا في اول شرح الطريقة التالتة انك شايف انه من الصعب جدا ان السوق يكرر نفسه بانتظام لمدة ثلاث او اربع ايام متتالية فما بالك ب 18 يوم
مثال

ارجو حضرتك ما تزعلش من نقدي ده نقد بناء للوصول للافضل و انا بصراحة ما علقتش الا لما عجبني طريقتك و طريقة تفكيرك

اخى الفاضل حضرتك تقريبا بنيت تحليلك السابق على ساعه واحده بس عكس الاخ اسلام اللى قال طريقته باننا نطبق النظام ده على 10 ساعات او اكتر او حتى 5 بحيث ان خسرت فى ساعه اكسب فى ساعتين تانين وهكذا وبحيث اكيد ان السوق لن يكرر نفسه فى ال 10 ساعات

zelenko 17-11-2013 04:26 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mr_scorpionman (المشاركة 573024)
اخى الفاضل حضرتك تقريبا بنيت تحليلك السابق على ساعه واحده بس عكس الاخ اسلام اللى قال طريقته باننا نطبق النظام ده على 10 ساعات او اكتر او حتى 5 بحيث ان خسرت فى ساعه اكسب فى ساعتين تانين وهكذا وبحيث اكيد ان السوق لن يكرر نفسه فى ال 10 ساعات

يا باشا انا فاهم الكلام ده

و المثال اللي انا حطيته بتاع الساعة 10 هنطبقه علي باقي العشر ساعات

يعني انت عايز في اي ساعة من الساعات العشرة يحصل فيها السيناريو اللي انا ذكرته لكي تدبل الحساب سواء كانت الساعة 10 او 1 او 5 مش هتفرق فهمت قصدي

الحسين شعيب 17-11-2013 04:35 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة zelenko (المشاركة 573005)
السلام عليكم استاذ اسلام

و هنا لي بعض التعليقات

ازاي ؟؟؟؟

هنا النقطة دي مهمة

مثال

شكرا اخي للمشاركة
ولكن عندي استفسار
يعني انت عايز تقول اني اخلي الهدف 20 والستوب 10
اصل انت قلت كلام كتير ومقلتش نعمل ايه باضبط

ولكن انا ليا وجهة نظر اخري لو قصدك زي ما انا قلت
ان ستوب لوز عشرة سهل انه يضرب قبل الهدف
وبكدة يقل مصداقية الاستراتيجية وارباحها تقل

ولو بقي 20 والهدف 40 مثلا برضه الهدف صعب انه يتحقق
قبل ضرب الستوب

ارجوا الرد

تقبل تحياتي

ابو مهاب 17-11-2013 04:40 PM

1 مرفق
السلام عليكم اخى اسلام وجميع الاخوه الكرام المتابعين لهذا الموضوع
تابعت بمنتهى الاهتمام هذه الطرق والافكار الرائعه التى تفضلت بطرحها اخى اسلام وقرأت الموضوع من اوله حتى آخره وقمت بعمل باك تيست صغير للطريقه الثالثه وللاسف وجدت الاجمالى خساره ، وارجو ان تراجعوا معى هذا الباكتيست ان كان به خطأ ما
بالنسبه للمربعين المظللين باللون الاصفر ، فانا لا اعرف هل قيم الصفقات التى تمت فيها صحيحه ام غير ذلك ، فارجو التصحيح
وملاحظه لاحظتها لا اعلم مدى دقتها وهى انه من الافضل الا نعكس اتجاه الصفقه الرابحه ثانى يوم ، وان نعكس الصفقه الخاسره ، لاحظت ان الصفقه الرابحه عندما نعكسها تانى يوم تخسر ، والصفقه الخاسره عندما نسير فى اتجاهها ثانى يوم تخسر ايضا

وشكرا جزيلا

shady hamza 17-11-2013 05:08 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابو مهاب (المشاركة 573031)
السلام عليكم اخى اسلام وجميع الاخوه الكرام المتابعين لهذا الموضوع
تابعت بمنتهى الاهتمام هذه الطرق والافكار الرائعه التى تفضلت بطرحها اخى اسلام وقرأت الموضوع من اوله حتى آخره وقمت بعمل باك تيست صغير للطريقه الثالثه وللاسف وجدت الاجمالى خساره ، وارجو ان تراجعوا معى هذا الباكتيست ان كان به خطأ ما
بالنسبه للمربعين المظللين باللون الاصفر ، فانا لا اعرف هل قيم الصفقات التى تمت فيها صحيحه ام غير ذلك ، فارجو التصحيح
وملاحظه لاحظتها لا اعلم مدى دقتها وهى انه من الافضل الا نعكس اتجاه الصفقه الرابحه ثانى يوم ، وان نعكس الصفقه الخاسره ، لاحظت ان الصفقه الرابحه عندما نعكسها تانى يوم تخسر ، والصفقه الخاسره عندما نسير فى اتجاهها ثانى يوم تخسر ايضا

وشكرا جزيلا

بغض النظر عن الباك تست صح ام خطا لانى مراجعتوش
بس فى ملحوظتين اولهم انه ده 10 ايام فقط طبعا المفروض انك تكمل
ثانيا انت مذكرتش اهم حاجة وهى انك عامل الباك تست على اساس ان راس المال الاساسى 10 الاف دولار وليس 1000 دولار وبالتالى الخسارة دى تعتبر 5 %

zelenko 17-11-2013 05:10 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الحسين شعيب (المشاركة 573029)
شكرا اخي للمشاركة
ولكن عندي استفسار

قبل ضرب الستوب

ارجوا الرد

تقبل تحياتي

انا اسف معلش انا فعلا كنت ناوي اكتب رايي في اخر المشاركة بتاعتي بس نسيت

زي ما انا قلت ان الطريقة التالتة هي الاولي بس الاختلاف في الموني منجمنت

لذلك انا اري ان الطريقة الاولي افضل و قابلة للتطبيق و الربح نظرا لان المضاعفات من الممكن ان تتغلب علي العشوائية

اما الطريقة الثالة لا اراها جيدة لانها ستؤدي الي تصفير الحساب و لكن ببطء

ارجو الاخ اسلام ما يزعلش من كلامي زي ما انا قلت ده نقد بناء

و بالنسبة للطريقة الاولي و ان الناس خايفة انه تحصل مضاعفات كتير تؤدي لا قدر الله للمارجن كول

فانا كنت وضعت تعديل للموني منجمنت بتاعت اول طريقة في الصفحات العشرة الاولي

هذا التطوير سيؤدي لتقليل المخاطرة و لكن ايضل سيقلل الربح

و السلام عليكم

shady hamza 17-11-2013 05:10 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الحسين شعيب (المشاركة 573029)
شكرا اخي للمشاركة
ولكن عندي استفسار

قبل ضرب الستوب

ارجوا الرد

تقبل تحياتي

بص يا غالى منعا انك تحير نفسك كتير
اعمل انت باك تست على اى شهر وانت هتفهم وتشوف وتحكم على الطريقة بنفسك من دون ما تشتت نفسك مع حد
>>>>>>>>>>>>>>>>> الطريقة كما هى دون تغيير <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

ابو مهاب 17-11-2013 05:47 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة shady hamza (المشاركة 573039)
بغض النظر عن الباك تست صح ام خطا لانى مراجعتوش
بس فى ملحوظتين اولهم انه ده 10 ايام فقط طبعا المفروض انك تكمل
ثانيا انت مذكرتش اهم حاجة وهى انك عامل الباك تست على اساس ان راس المال الاساسى 10 الاف دولار وليس 1000 دولار وبالتالى الخسارة دى تعتبر 5 %

بالفعل الخساره 5 % فى اسبوعين ، ولكنها نتيجه محبطه جدا من العمل بالطريقه بعد ان تظبط نفسك اول كل ساعه لمده 10 ساعات فى اليوم سواء عندك شغل او اى مشاغل اخرى ، وانا قرأت مشاركات تقول ان النتائج رائعه جدا ، ولهذا كانت نتيجه الاسبوعين هذه محبطه

rany82 17-11-2013 07:03 PM

من الأخر وبدون مجاملات ولف ودوران الطريقة الثالثة هي عبارة عن مقامرة وليس اكتر انا لم اقرأ عن الطريقة الأولى والثانية ولكن قرأت الثالثة وعملت باك تيست من اول شهر 11 وبعد 13 يوم توقفت وعدت من الصفر بعكس الصفقات , حتى توضح الفكرة دخل يوم 1/11 10 صفقات شراء ومشيت حسب المتوالية 1 2 2 4 4 8 8 16 16 وكانت النتيجة 34 دولار خسارة وعند اعادة التجربة بعكس صفقات البدء أي كلها بيع اختلفت النتيجة لتصبح ربح 12 نقطة يعني بالمختصر كيف بتبلش بتمشي معك يا بتطلع ربحان يا خسران يا تعادل يعني ضربت حظ لا اكثر ولا اقل. والمشكلة التانية لحدا هلأ عالم بتقول متوالية 1 1 2 2 4 4 وعالم بتقول 1 2 2 4 4 ولا صحح الأخ صاحب الموضوع هالنقطة . يا اخي بدك تطرح فكرة جربها وبعدين اطرحها عالعام مش ترمي فكرة وضيع وقت هالشعب بعمل باك تيست متعب عالفاضي وبالنهاية كل شوي بيطلعلك ابو الشيد اي شو يعني 500 دولار بتعدهم خسارة هدول 5% فقط يا اخي نص % هي خسارة فكيف 5%

ابو مهاب 17-11-2013 07:43 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة jemy89 (المشاركة 569200)
تسلم اديك مهو التست اللي عملنو كان على الطريقة 3 جدا ممتازة و ان شاء الله اتابع معاكو :1 (109):

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة jemy89 (المشاركة 569335)
السلام عليكم
التست كان يدوي من 1-16 من شهر 10 و كانت كالاتي
0
-180
-60
-60
-120
-40
و كان الصافي 1560 تقريبا يعني 15% من الحساب و ده جدا ممتاز والمخاطرة جدا بسيطة ان شاء الله اشوف الاكسبيرت و اظبط الصفقات و نتابع سوا و جزاك الله حير اخي اسلام

يا ريت يا اخى الفاضل تضع تفاصيل التيست ، العمله والساعات التى تم التداول فيها
وشكرا

kamell28 17-11-2013 08:30 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hemaya (المشاركة 570763)
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
انتهيت امس ولله الحمد من اعداد اكسبرت ليقوم بفتح الاوامر في الساعات التي نحددها ويقوم بنفس الطريقة من مضاعفة الرابح حسب المتوالية والنزول مرحلة في حالة الخسارة وجاري اختباره واصلاح اي اخطاء ان وجددت وسأقوم بطرحه في هذا الموضوع باذن الله ؛؛ مع النتائج علي لايف تست

اطلب منكم فقط بظهر الغيب الدعاء لابنتي بالشفاء ..

ممكن رفع الاكسبيرت اخي الكريم، ممكن نعمل بيه باك تست؟

ah_monir 17-11-2013 11:24 PM

السلام عليكم اخواني
تابعت الموضوع من أوله وادرسه بقالي يومين.
بصراحة انا كنت انقطعت عن الفروركس فترة بعد خسارة كبيرة , ولكني اعرف انه ادمان , فرجعت لموقعي المفضل وقرات هذا الموضوع الذي لفت نظري.
وفكرت بتطبيق التجربة لمدة شهر
فاقبلوني معكم في هذه الرحلة الشيقة

الحسين شعيب 18-11-2013 09:18 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة shady hamza (المشاركة 573043)
بص يا غالى منعا انك تحير نفسك كتير
اعمل انت باك تست على اى شهر وانت هتفهم وتشوف وتحكم على الطريقة بنفسك من دون ما تشتت نفسك مع حد
>>>>>>>>>>>>>>>>> الطريقة كما هى دون تغيير <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

هاي اخ شادي
والله انا فاهم الطريقة كويس
بس انا كنت عايز افهمه هو
وانا شغال عليها فيالتجريبي من حوالي اسبوع دلوقتي
وانا شايف انها فوق الممتازة هي واستراتيجية المتاجرة بالسعر للاستاذ اسلام برضه
وشكرا علي اهتمامك
تفبل تحياتي

mr_scorpionman 19-11-2013 03:28 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الحسين شعيب (المشاركة 573271)
هاي اخ شادي
والله انا فاهم الطريقة كويس
بس انا كنت عايز افهمه هو
وانا شغال عليها فيالتجريبي من حوالي اسبوع دلوقتي
وانا شايف انها فوق الممتازة هي واستراتيجية المتاجرة بالسعر للاستاذ اسلام برضه
وشكرا علي اهتمامك
تفبل تحياتي

ياريت حضرتك تشاركنا نتائج الطريقه الثالثه لانى متحمس ليها جداا

الساعة الآن 03:18 PM