اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   الارشيف (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=8)
-   -   دعوة لتكوين اول محفظة جماعية فى اف اكس ارابيا.. (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=1643)

مصطفي عماشة 07-08-2010 08:50 PM

رد: عيون النسر الحسابات الصغيرة .. هل من مشارك

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة seragsamy (المشاركة 35074)
مبدأيا الفكرة جميلة للغاية

ولكن ستحتاج لتنسيق رهيب ومجهود وتعب واضحين

أعتقد أنه من الممكن هذا ولكن بمشاركة مثلا عضوين على الأكثر فى راس المال وبالاتفاق بينهما

فكرة جميلة

التنفيذ صعب

اللهم لا سهل الا ماجعلته سهلا .. وانك تجعل الحزن سهلا

انا مش محتاج اتنين ولا تلاتة ولا اربعة .. انا محتاج علي الاقل 10 افراد حد ادني 100 دولار للشخص الواحد :) وباذن الله هلاقيهم .

مصطفي عماشة 07-08-2010 08:53 PM

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
أخواني الاعزاء .. شكرا لكل من ساهم برد او مناقشة .. ولكني لا اريد مشاركات من نوع فكرة جميلة وكويسة .. وكلام حلو زخلاص
انا عايز واحد يقولي انا معاك وهقدر ادخل بكذا ؟؟؟ علشان اقدر اجمع الناس ..
باذن الله ل اتجمع العدد المطلوب والادارة وافقت علي الفكرة ... تجميع الفلوس هبدأ في شهر 9 والبداية الرسمية للحساب هتبقي من اول شهر 10 باذن الله .. هكون خلصت وفضيت .

مصطفي عماشة 08-08-2010 01:20 AM

ياريت المشرف ينقل الموضوع دا في منتدي العملات العام .. علشان الناس تشوفه وتشارك ... لان واضح ان ماحدش له علاقة بالاكسبيرتات خالص مش عارف ليه

مدير الموقع 08-08-2010 02:45 AM

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته.,
الاخ الفاضل و حبيبى قوى درش.
بداية اشكرك على الفكرة و الطرح و خلينى اولا اتكلم من الناحية القانونية و كيفية تنفيذ هذا الفكر.
1- لا يمكن للمنتدى ان يقبل اموال كاش من اى عضو لانى هذا يدخلنا فى جهة توظيف الاموال و هذا لا يمكننا الدخول فيه باى شكل او صورة ولكن هناك طريقة قانونية يمكننا تنفيذها و هى ال PAMM اكونت و هو عبارة عن حساب مشترك بمعنى ان يقوم كل عضو بوضع ماله فى حسابه الشخصى ثم يقوم بارسال ورقة الى الشركة طالبا نقل حسابه الى حساب البام الكبير و الذى يعمل بالمارجن مجمعا
يعنى كمثال درش حاط 100$ و اسامة حط 200$ و عمنا سامى حط 500$ و ديلبييرو حط 300$ ده كل واحد حاطط المال فى حسابه باسمه و لكن مع ارسال ورقة بام اكونت الينا يكون فى حساب مجمع بقيمة 1100$ هو ما يتم التنفيذ عليه.
اذن من الناحية القانونية الموضوع جائز و بلا تدخل من المنتدى فالتنفيذ سيكون على الحسابات كلها كل بقيمة حسابه علما بان البام اكونت يمكن تنفيذ عقود نانو عليها.
صراحة نحن نحضر عرضا حصريا للاعضاء فى رمضان لتشغيل الاكسبيرت بمبلغ اقل من الف دولار و هذا العرض مرة واحدة و لن يتكرر ابدا و ذلك لنعطى الفرصة ايضا لم يريد ان يجرب.
ان كنت تريد فكرة البام اكونت فيجب ان يكون الحساب بقيمة 50 الف دولار ساعتها سيكون الاكسبيرت من اقوى ما يكون اما حسابات بالف فلازالت تعتبر اقل ما يمكن عمله فى الاكسبيرت و الحسابات الكبرى تعتبر اكثر امانا و ثقة.
تحياتى و متابع معاك الفكرة و نشوف راى الناس برضه.,
الله كريم.,

فارس (مصطفى حمد) 08-08-2010 03:33 AM

والله ما اروع هذه الافكار ومش هقولك فكرة رائعة واخلع لا يا باشا اعتبرنى معاك وال100 دولار جاهزة فى الحساب وبالعفل موجودة بس قولى انت عايز تعملها فى شركة اف اكس دى دى ولا فسكول وفى الناحيتين اعتبرنى معاك سواء فى دى او فى دى الفكرة تستاهل

وطبعا لو فى موضوع حصرى للدكتور اسامة بفكرة الاكسبريت برضو نشوف
يفوز بالذات كل مغامراً ويندم بالحسرات كل جبان

unknown 08-08-2010 04:20 AM

فكره رائعه وتحتاج تنظيم

Samy 08-08-2010 05:02 AM

درش حبيبى
للموت و الحياه عندما يكون مال كل منا فى حسابه
فهذا افضل له و لمن بعده
قد يرتضى ذلك اشخاص قريبون من بعضهم البعض جدا

انما ان يتولى المنتدى مثل ذلك و تحت رعايته
فهذا يندرج تحت بند توظيف اموال
و هذا أمر مرفوض تماماً

و لكن كما تفضل د / اسامه
يمكن لكل منا وضع ماله فى حسابه
و يندرج هذا الحساب تحت بام أكونت كبير
مع حسابات اخرى

و يدور البام أكونت و يربح او يخسر
فتضاف الارباح تباعاً لكل حساب فرعى حسب نسبته فى البام اكونت
أو تخصم الخسائر من كل حساب فرعى حسب نسبته فى البام اكونت
بصورة أليه

....................

paris1 08-08-2010 05:40 AM

الفكرة جيدة لكن فى حالة تم التخفيض من قيمة تشغيل الاسكريبت كما دكر الدكتور اسامة يبقى كدا من الاحسن والافضل ان كل واحد يشغل الاسكريبت لى حسابو الخاص فى حالة اقتناعه بى اداء السكريبت والسكريبت حاليا مشاء الله عليه مميز وعلى كل من شارك فى تنفيده

egypto 08-08-2010 06:48 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة د.أسامة عادل (المشاركة 35180)

صراحة نحن نحضر عرضا حصريا للاعضاء فى رمضان لتشغيل الاكسبيرت بمبلغ اقل من الف دولار و هذا العرض مرة واحدة و لن يتكرر ابدا و ذلك لنعطى الفرصة ايضا لم يريد ان يجرب.

دائما فى جديد فى المنتدى فى انتظار العرض

تحياااااااااااااااااااتى

معاذ عودات 08-08-2010 08:30 AM

فكره رائعه ...

ربي يوفقكم الى كل ما يحبه الله

الساعة الآن 12:22 PM