اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى شركات الوساطة و برامج التداول و موقع اف اكس كوميشن FXCOMMISSION (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=5)
-   -   شوفو شركة بوسطن ميرشنت بتعمل ايه مع عملائها !! (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=12567)

4x killer 14-09-2011 02:22 AM

رد: شوفو شركة بوسطن ميرشنت بتعمل ايه مع عملائها !!

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة 4x killer (المشاركة 198556)

ياريت يا دكتور اسامة نشوف رد الشركة على المشكلة واللي انا متوقعه
من شركة بهذا التصرف .. لكن عشان الناس تعرف الشركة على حقيقتها وردها عل المشكلة
والموضوع يبقى موجود للي يسألأ عن شركة بوسطن ميرشانت

تحياتي ..

:1 (47):

Meshail 16-09-2011 08:45 PM

و انا كمان نفس المشكلة

أنا كمان عندى حساب حقيقى معاهم و مجانيش اى تنبيه او ميل اطلاقاً و راسلتهم و ردوا عليا كويس و بذوق و آدب من غير ما يدونى عقاد نافع غير انى استخدم المنصة الجديدة (اللى هى كارثة اصلاً) اللى اسمها اليونى تريدر

مهزلة اليونى تريدر بقى يا جماعة انها وحشة قوى و معقدة و بتهنج و تقف و مش مديينك اى امكانية انك تدخل مؤشرات عليها او اكسبيرتات و طبعاً لازم تعمل حساب فوركس جديد و تختار منصة اليونى تريدر فى خطوات اجراء الحساب المصيبة الأكبر بقى انك ما ينفعش تغير الباسوورد بتاعك عليها فراسلتهم ردوا عليا بمنتهى الذوق من غير اى حل برضو ان عشان تغير الباسوورد تبعت ميل للأوبيريشن و هما يبعتوللك باسوورد جديدة يعنى فى كل الحالات هما عارفين باسووردك و دى طبعاً مهزلة و منتهى قلة الاحترام و المهنية

عموماً انا تاجرت بحسابى (و عارف انها مخاطرة كبيرة جداً لأن الحساب كله 101 دولار اصلاً و اول مرة اتاجر على حقيقى كمان) و لعبت على انى اكسب نقط قليلة جداً فى الصفقة فكسبت اول يوم 9 نقط ب 9 دولار على صفقتين و امبارح للأسف بسبب عدم الثقة فى تحليلى اللى طلع صح عملت اوردرين واحد قفلته على خسارة 8 دولار و بعد ما اتسرعت و قفلته السعر جاب البروفيت اللى كنت عاوزه و اكتر و عملت اوردر تانى بيع على اليورو دولار مع بداية اليوم الساعة 6 الصبح بس سلب كتير و بعدين ابتدى يرد و بغبائى قفلته عند 0 من غير خسارة ولا مكسب و بعد ما قفلته ب 10 ثوانى السعر ابتدى ينزل زى توقعى كتير جداً نزل اكتر من 100 نقطة على مدار اليوم يعنى لو كنت سبت اوردرى مفتوح و وثقت فى تحليلى كنت ضاعفت المحفظة يلا نصيب بقى

يلا معلش طولت عليكم بس الخلاصة ان بوسطن كانت شركة كويسة و لكنها دلوقتى بتستعبط و بتعمل حاجات مش معقولة و مش منطقية و مش فى صالح العميل

مدير الموقع 16-09-2011 10:21 PM

اهلا بكم اخوانى الكرام..
قمت بارسال ايميل الان الى الشركة و سننتظر الرد لاحقا بعد الاجازة ان شاء الله.,

بعد تأكيد عدم ارسال اى ايميلات للعملاء من قبل اكثر من عميل فان هذا يعتبر لغطا كبيرا جدا و انا لا اعتقد ان الشركة ستعوض ايا منكم و لو بسنت واحد لانها غالبا لو اعطت فردا منكم فستعطى لكل عملائها تعويضات,,

على اى حال حق الرد مكفول لهم و سيتم نسخه و لصقه هنا و ان لم يقوموا بالرد سيتم تثبت الموضوع هنا فى قسم الشركات ليعرف الجميع حقيقة الشركة..

سننتظر الرد و الله يكون فى عون العملاء..
الله كريم.

Meshail 17-09-2011 03:20 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة د.أسامة عادل (المشاركة 200786)
اهلا بكم اخوانى الكرام..
قمت بارسال ايميل الان الى الشركة و سننتظر الرد لاحقا بعد الاجازة ان شاء الله.,

بعد تأكيد عدم ارسال اى ايميلات للعملاء من قبل اكثر من عميل فان هذا يعتبر لغطا كبيرا جدا و انا لا اعتقد ان الشركة ستعوض ايا منكم و لو بسنت واحد لانها غالبا لو اعطت فردا منكم فستعطى لكل عملائها تعويضات,,

على اى حال حق الرد مكفول لهم و سيتم نسخه و لصقه هنا و ان لم يقوموا بالرد سيتم تثبت الموضوع هنا فى قسم الشركات ليعرف الجميع حقيقة الشركة..

سننتظر الرد و الله يكون فى عون العملاء..
الله كريم.

الأستاذ العزيز اسامة لقد ارسلت لك ايميل بخصوص رغبتى فى فتح حساب عن طريق اف اكس ارابيا و بعض الاستفسارات و انتظر رد حضرتك و شكراً

mohamed18_fx 18-09-2011 04:40 PM

2 مرفق
السلام عليكم ورحمة الله

اعضاء المنتدى الكرام , دكتور اسامة

لقد قرات الموضوع من بدايتة واحببت ان اشارك فية واكون منصف للحق بخصوص الشركة سواء لهذة الشركة او اى شركة اخرى

اولا سيدى الفاضل انا لى اكثر من حساب فى اكثر من شركة لانى اتبع مبدا لا اضع البيض كلة فى سلة واحدة

واعلم جيدا مميزات وعيوب كل شركة على حدا وانة لا يوجد شركة كاملة لان الكمال للة سبحانة وتعالى

ام بخصوص الشركة وهل ارسلت ايميلات الى العملاء ام لا

فلقد اتانى ايميل من الشركة بتاريخ 19/08/2011

وملخصة انة سوف يتم طرح منصة جديدة UniTrader على ان يتم الغاء عقود الميكرو من منصة الميتاتريدر

ومرفق صورة من الايميل الخاص بى

وهذة شهادة حق منى حتى يتقبل الله منا ومنكم

والسلام عليم ورحمة الله

مدير الموقع 18-09-2011 07:46 PM

شكرا للتنبيه ايضا و شهادة الحق..
على اى حال راسلنا الشركة بخصوص الامر و سننتظر منهم ردا و ننقله هنا بكل شفافية..
تحياتى للجميع,

مدير الموقع 21-09-2011 01:13 AM

جائنى رد الشركة و ها انا الصقه اليكم كما وصلنى

أعزائنا عملاء BMFN الموقرين
تفتخر Boston Merchant بعلاقتها القريبة مع عملائها وانعكاس ذلك في النمو المستمر في جميع أنحاء الشرق الأوسط والعالم بأسرة. نُقدر بشدة ملاحظاتكم حيث أنه من خلال هذه الملاحظات نلبي ونتجاوز طلبات عملائنا لتقديم أفضل خدمة متاحة في السوق.
يتم الإبلاغ عن أي تغييرات تتم على المنتجات والخدمات من خلال عدة طرق تشمل البريد الإلكتروني المباشر إلى جميع العملاء، والإخطارات المباشرة عبر الموقع الإلكتروني للشركة.

Dear valued clients of BMFN

Boston Merchant prides itself on a close relationship with its clients and that is reflected in the continued growth throughout the Middle East and the entire world. We appreciate the feedback and it is through that feedback that we are meeting and exceeding our client's demands for the best service available in the market.

Any changes made to products and services are pre-empted in a number of ways including a direct email to all clients and notifications directly through the company website.

hossin1515 07-10-2011 03:10 PM

هام جدا

3 مرفق
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة د.أسامة عادل (المشاركة 202772)
جائنى رد الشركة و ها انا الصقه اليكم كما وصلنى

أعزائنا عملاء BMFN الموقرين
تفتخر Boston Merchant بعلاقتها القريبة مع عملائها وانعكاس ذلك في النمو المستمر في جميع أنحاء الشرق الأوسط والعالم بأسرة. نُقدر بشدة ملاحظاتكم حيث أنه من خلال هذه الملاحظات نلبي ونتجاوز طلبات عملائنا لتقديم أفضل خدمة متاحة في السوق.
يتم الإبلاغ عن أي تغييرات تتم على المنتجات والخدمات من خلال عدة طرق تشمل البريد الإلكتروني المباشر إلى جميع العملاء، والإخطارات المباشرة عبر الموقع الإلكتروني للشركة.

Dear valued clients of BMFN

Boston Merchant prides itself on a close relationship with its clients and that is reflected in the continued growth throughout the Middle East and the entire world. We appreciate the feedback and it is through that feedback that we are meeting and exceeding our client's demands for the best service available in the market.

Any changes made to products and services are pre-empted in a number of ways including a direct email to all clients and notifications directly through the company website.

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

انا عضو جديد و اشتركت لما شاهدت هذا الموضوع لارد عليه
و ان شاء الله اكون معكم دائما

الملخص انا مع شركة بوسطن من سنه تقريبا و حسابي ميكروا اسلامي

و تم تغير التداول في الميتاتريدر الي اصغر لوت بدولار بدون سابق انزار
و لا ايميل و لا اتصال كما يزعمون

وقتها كنت معلق امر علي انه ب 10سنت و اتفعل بدولار و خسرت منه و الحمد لله $200

و عندما اتصلت بخدمة العملاء قالوا لازم تحول حسابك علي اليوني تريدر
و تم التحويل برقم حساب جديد

المهم و الاهم اليوني تريدير و ما ادراك ما اليوني تريدر

اولا البرنامج 6دقائق ليفتح

تحديث للبرنامج 11ميجابيت كل يومين و اذا لم تحدث لا يفتح البرنامج

البرنامج شغال فل الفل طالما لم تفتح اي عمليات متاجرة
و يا ويلك اذا فتحت اي عملية علي اي عملة بيع او شراء

يركبه مئات العفاريت يهنج و يقفل لحاله و تجلس نصف ساعة حتي يرضي عنك و يفتح مرة اخري
و انا مش عاوز اقول اكثر من كده في وقت لاحق ان شاء الله

انما عاوزكم تعطوا رأيكم في الشارت عند صدور قرار تثبيت الفائدة البريطانية امس

بين منصة ميتا تريدر - سليوشن و وندسور

و منصة اليوني تريدر التي صعد فيها الشارت 30 بيب ليفعل اوامر معلقة شراء

كنت معلق امر شراء من 1.54900

عند صدور الخبر نزل السعر في اول ثانية 100 بيب و لم يتفعل امر الشراء

و بعدها هنج البرنامج حوالي ربع ساعة ليه ما كنت ادري و عندما فتح و جدت عملية مفعلة شراء من 1.54700 علي خسارة 170بيب

مع اني كنت معلق الامر من 1.54900 و الشارت لم يصل حتي الي 1.54700 و انظروا الي وقت تفعيل العملية عندي علي المنصة الساعة 2.04 اثنان و اربع ثواتي
يعني بعد ما السعر كان -100 في اول ثانيتان ثم -180 بيب في ثاني ثانيتان فكيف هذا

سبحان الله يوجد عفريت جالس علي سرفر البرنامج

و في النهاية يجب علي الاخوة الذين لديهم حسابات في هذة الشركة ان يحزروا

و الشارت في المرفقات

و لكم جزيل الشكر

مدير الموقع 07-10-2011 03:48 PM

مشكورين على المرور و الاثباتات..
يوما بعد يوم يتضح الاعيب بوسطن ميرشنت..
يوما بعد يوم..
لن نسمع عنها اطلاقا..
برضه للاضافة الشركة مش مسجلة حتى عن عم محمد بتاع الفول..
و اللى يقولك غير كده اخزقله عين من عينيه..
و لو كتر الكلام اخزق العين التانية و قوله روح دور على الجهات الرقابية التى تتحدث عنها يمكن توصل الان!!

لا تعليق..

alshreef2011 07-10-2011 06:39 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة د.أسامة عادل (المشاركة 211678)
مشكورين على المرور و الاثباتات..
يوما بعد يوم يتضح الاعيب بوسطن ميرشنت..
يوما بعد يوم..
لن نسمع عنها اطلاقا..
برضه للاضافة الشركة مش مسجلة حتى عن عم محمد بتاع الفول..
و اللى يقولك غير كده اخزقله عين من عينيه..
و لو كتر الكلام اخزق العين التانية و قوله روح دور على الجهات الرقابية التى تتحدث عنها يمكن توصل الان!!

لا تعليق..

:1 (105)::1 (105)::1 (105)::1 (105):

الساعة الآن 10:05 AM