اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   هل يمكن تحقيق ربح180% في 4 ايام (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=2739)

FX Matador 12-09-2010 12:41 AM

رد: هل يمكن تحقيق ربح180% في 4 ايام

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة jawal500 (المشاركة 54024)
لا هو في منتدى عامل مسابقة فوركس من 2010/9/6 ولغاية الاغلاق كانت النتائج كالتالي

################################################## ###########################################
ملحوظة: تم استبعاد نتائج جميع العمليات التى فيها النقطة اكبر من 1 دولار كما هو منوه فى شروط المسابقة. يتم أيضا حساب المكسب بناء على قيمة Equity للحساب وليس قيمة Balance

المركز الأول:
####(هاذ مشرف)
المكسب الصافى: 1788.85 دولار

المركز الثانى:
####(شكله قريب للمشرف)
المكسب الصافى: 1754.59 دولار

المركز الثالث:
####(متسابق مسكين)
المكسب الصافى: 1277 دولار

المركز الرابع:
####(متسابق مسكين)
المكسب الصافى: 1091.86 دولار

المركز الخامس:
#####(متسابق مسكين)
المكسب الصافى: 1036.02 دولار

طبعا هذه مجرد نتائج بعد اسبوع من المسابقة ومازال امام جميع المتسابقين 3 اسابيع أخرى وممكن أن تنقلب النتائج كليا خلال الفترة القادمة.

نتمنى للجميع التوفيق فى المسابقة الفوز للأكثر جدارة فى المسابقة ان شاء الله.
################################################## #################################
هذه النتائج اخي عمرو

ما رايكم دام فضلكم

يمكن تحقيق ذلك و نشوف رد استاذ عمرو..,

jawal500 12-09-2010 12:45 AM

شكرا لكل من رد على موضوعي
FX Matador

زهير

عمرو

واعتقد ان تحقيق 180% مستحيل جدا وبعقود مصغرة0.10

يعني ممكن بيوم تحقق ربح 900 نقطة لكن مش كل يوم 4500 نقطة

emad1171 12-09-2010 12:49 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة jawal500 (المشاركة 54024)
لا هو في منتدى عامل مسابقة فوركس من 2010/9/6 ولغاية الاغلاق كانت النتائج كالتالي

################################################## ###########################################
ملحوظة: تم استبعاد نتائج جميع العمليات التى فيها النقطة اكبر من 1 دولار كما هو منوه فى شروط المسابقة. يتم أيضا حساب المكسب بناء على قيمة Equity للحساب وليس قيمة Balance

المركز الأول:
####(هاذ مشرف)
المكسب الصافى: 1788.85 دولار

المركز الثانى:
####(شكله قريب للمشرف)
المكسب الصافى: 1754.59 دولار

المركز الثالث:
####(متسابق مسكين)
المكسب الصافى: 1277 دولار

المركز الرابع:
####(متسابق مسكين)
المكسب الصافى: 1091.86 دولار

المركز الخامس:
#####(متسابق مسكين)
المكسب الصافى: 1036.02 دولار

طبعا هذه مجرد نتائج بعد اسبوع من المسابقة ومازال امام جميع المتسابقين 3 اسابيع أخرى وممكن أن تنقلب النتائج كليا خلال الفترة القادمة.

نتمنى للجميع التوفيق فى المسابقة الفوز للأكثر جدارة فى المسابقة ان شاء الله.
################################################## #################################
هذه النتائج اخي عمرو

ما رايكم دام فضلكم

الان الامر اختلف اخي جوال
اذا المتسابق يستطيع فتح 27 صفقة اوحسب عدد الازواج في المنصة بحيث كل صفقة يكون العقد فيها بقمة دولار!!! مع انه شبه مستحيل على حساب حقيقي الى انه ممكن جدا على حسابات الديمو
مثل هذا الشخص لو كان يستطيع تحقيق 10% فقط باربع ايام وبشكل مستمر فلن يكون لديه وقت للدخول للمنتديات والمشاركة في مسابقات اصلا
وهناك اشخاص معنا هنا في المنتدى دبلو الحسابات (حقيقية) في ساعات معدودة ولكن كانت مقامرة 100% ولا تتكرر مثل هذه الامور كثيرا
اما الصدف كثيرة وتحدث وخاصة على الديمو

FX Matador 12-09-2010 01:00 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة jawal500 (المشاركة 54035)
شكرا لكل من رد على موضوعي
FX Matador

زهير

عمرو

واعتقد ان تحقيق 180% مستحيل جدا وبعقود مصغرة0.10

يعني ممكن بيوم تحقق ربح 900 نقطة لكن مش كل يوم 4500 نقطة

ليس مستحيل اخى الكريم
حققت 900 فى اربع ساعات انا كنت عايز اجيبلك التقرير لكن للأسف حزفت الحساب الديمو من عندى الفكره كلها بالمتاجره على اكثر من زوج و ليس بزوج واحد و بدراسه العلاقات بين العملات هاتبقى عارف انه زوج اللى لما مثلا بيرتفع انه ازواج بتترتفع معاه و تدخل برضه عليها اللوط بدولار و مثال بسيط

شوف كيف كل زوج بايعه مرتين مع زوج مختلف 173 بيب فى حوالى ساعه و نصف على 6 ازواج انا دخلت على 16 زوج فحققت حوالى 900 بيب الحمد لله غير كده كمان فى موضوع توصيات مؤشرى الرقمى كل 4 ساعات للأستاذ احمد رقمى على حسب المؤشر هايدخل 6 مرات فى اليوم يمكن بذلك تحقيق هذه النقاط بل و اكثر من ذلك بالأضافه الى الأستفاده من الأخبار على جميع الأزواج المرتبطه بزوج الخبر !

تحياتى ....,

غالي الذكرى 12-09-2010 01:02 AM

موضوع مه جدا انتظر بقيه الاعضاء حتلاى تتضح الرؤيه اكثر

jawal500 12-09-2010 01:03 AM

مشكور اخي عماد

FX Matador 12-09-2010 01:03 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة emad1171 (المشاركة 54039)

الان الامر اختلف اخي جوال
اذا المتسابق يستطيع فتح 27 صفقة اوحسب عدد الازواج في المنصة بحيث كل صفقة يكون العقد فيها بقمة دولار!!! مع انه شبه مستحيل على حساب حقيقي الى انه ممكن جدا على حسابات الديمو
مثل هذا الشخص لو كان يستطيع تحقيق 10% فقط باربع ايام وبشكل مستمر فلن يكون لديه وقت للدخول للمنتديات والمشاركة في مسابقات اصلا
وهناك اشخاص معنا هنا في المنتدى دبلو الحسابات (حقيقية) في ساعات معدودة ولكن كانت مقامرة 100% ولا تتكرر مثل هذه الامور كثيرا
اما الصدف كثيرة وتحدث وخاصة على الديمو

نعم اوافقك الرأى فى الفكره فى عدد الصفقات المفتوحه على الأزواج المختلفه ...,

تحياتى ...,

jawal500 12-09-2010 01:11 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة FX Matador (المشاركة 54040)

ليس مستحيل اخى الكريم
حققت 900 فى اربع ساعات انا كنت عايز اجيبلك التقرير لكن للأسف حزفت الحساب الديمو من عندى الفكره كلها بالمتاجره على اكثر من زوج و ليس بزوج واحد و بدراسه العلاقات بين العملات هاتبقى عارف انه زوج اللى لما مثلا بيرتفع انه ازواج بتترتفع معاه و تدخل برضه عليها اللوط بدولار و مثال بسيط

شوف كيف كل زوج بايعه مرتين مع زوج مختلف 173 بيب فى حوالى ساعه و نصف على 6 ازواج انا دخلت على 16 زوج فحققت حوالى 900 بيب الحمد لله غير كده كمان فى موضوع توصيات مؤشرى الرقمى كل 4 ساعات للأستاذ احمد رقمى على حسب المؤشر هايدخل 6 مرات فى اليوم يمكن بذلك تحقيق هذه النقاط بل و اكثر من ذلك بالأضافه الى الأستفاده من الأخبار على جميع الأزواج المرتبطه بزوج الخبر !

تحياتى ....,

مشكور حبيبي لكن بالنسبة للاخبار فالاوامر المعلقة تحتاج لوقت بالنسبة ل 30 عقد تقريبا على زوج واحد فكيف على عدة ازواج

FX Matador 12-09-2010 01:22 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة jawal500 (المشاركة 54055)
مشكور حبيبي لكن بالنسبة للاخبار فالاوامر المعلقة تحتاج لوقت بالنسبة ل 30 عقد تقريبا على زوج واحد فكيف على عدة ازواج

قصدى كشئ اضافى الأزواج بتنط سعات 100 نقطه شوف الكندى الاسبوع اللى فات لو دخل على زوجين او تلاته بالأضافه للأستراتجيه اللى متبعها بتحققله نقاط كتير هايقدر يجيب النقاط دى ..,

jawal500 12-09-2010 01:38 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة FX Matador (المشاركة 54058)

قصدى كشئ اضافى الأزواج بتنط سعات 100 نقطه شوف الكندى الاسبوع اللى فات لو دخل على زوجين او تلاته بالأضافه للأستراتجيه اللى متبعها بتحققله نقاط كتير هايقدر يجيب النقاط دى ..,

مشكور اخي الكريم
وبانتظار اراء الاخوة

الساعة الآن 02:28 PM