اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   ® فن المحاربين القدماء ® •●§(Harmonic Art & Cowboy System)§●• ® (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=24576)

COWBOY 12-09-2012 03:38 PM

رد: Harmonic Art

شباب اعتقد انة تم عرض اكثر من فرصة تساعد كم فى فهم الطريقة .. نظام الموضوع من اليوم سيكون لتحليل السوق فقط .. ولن اعرض اى فرص بشكل نهائى وانا ذكرت ذلك فى بداية الموضوع وللجميع حق ان يعرض اى فرصة يراها مناسبة .. وساكون معلق فقط عليها ومحلل للسوق .. وتحت امر الجميع فى اى استفسار ... ولكم تحياتى

COWBOY 12-09-2012 03:44 PM

فن الهارمونيك يا شباب يطبق على جميع اسواق العملات والبورصات والسلع ... فهو معتمد على القمم والقيعان والفايبو فلتر لاختيار افضل قمة وقاع .. فلا تخشوا تطبيقة على زوج معين .. لكن يجب ان تعلموا انه يوجد ازواج حركتها سيئة ورنجها قليل وهذا يعود اليكم فى المتاجرة عليها ام تركها ...

updown 12-09-2012 04:21 PM

استاذ كاوبوي شكرا جزيلا لمجهودك الوافر والطرح الراقي ،،
استمر بارك الله فيك بما كنت قد بدأته وانا من المتابعين لك وكما قلتها سابقا هذا الموضوع هو من جعلني اسجل بالمنتدى ،،،

بالنسبي لي سأعيد القراءة مرة اخرى حتى تترسخ المعلومه بشكل اكبر وبأذن الله بالمستقبل القريب ساساعدك بتحليل الأسواق :1 (97):

hussien 12-09-2012 04:31 PM

استاذي العزيز كاوبوي
اولا انا عمري ماهزعل ابدا...وازعل ليه من انسان ضيع وقت وجهد في شرح وتعليم ناس مايعرفهمش حاجه تفيدهم بدون مقابل ولا اجبار الا لوجه الله تعالي
ثانيا انا دخلت صفقه وخسرت مش مشكله اطلافا هي مساله حظ وتوفيق بمعني من عشرات الفرص التي طرحت وكلها ناجحه انا حظي جاء في الصفقتين اللي ضربوا استوب
يعني لو الهارمونك ناجح بنسبه 99 في الميه انا بدخل في ال 1 في الميه .....
بالنسبه للاشيموكو انا درسته كويس بس مقتنع بالهارمونك اكتر فرص واضحه وستوب صغير واهداف اضعاف الستوب ولما بحط الاشيموكو فوق لشارت مع مؤشرات الهارمونك هدفي منه فلتره اكتر ويعطي اطمئنان اكتر لنجاح الصفقه
بمعني لو النقطه c متوافقه مع اسلوب الدخول مع الاشيموكو يبقي خير وبركه ....انا عارف ان الاحتراف بيقول ركز مع نظام او استراتيجيه واحده وافهمها وجربها وامشي عليها بحذافيرها ..ولكن عيوب المبتدئين انا مثلا عندي علي الميتاتريدر عشرات التمبليت ولما بحلل الشارت تحليلي مثلا يرجح الشراء ..احط الاشيموكو يقول بيع ..احط بلاك دوج يقول شراء بالهارمونك بيع ..وهكذا وحضرتك عارف اللخبطه التي يمر بها المبتدئين واكيد انت شخصيا مريت بيها
الي ان يتمكن من نوع معين من التحليل ويلتزم بيه او يهجر الفوركس ...انا حاليا قررت اتخصص في الهارمونك كاول خطوه لطريق الاحتراف وقريت عنه كتير قبل كده وشفت فيديوهات ولكن لم اتفاعل مباشره مع احد فاهم الهارمونك
مثلك بمعني كل الموضوعات التي صادفتها عن الهارمونك متوقفه الا موضوعك لهذا ذكرت اكثر من مره ان سعادتي كبيره جدا لعثوري علي هذا الموضوع لايف وده مش نفاق ولا حاجه ..الفكره اني لقيت في الوقت اللي نويت فيه
ادرس الهارمونك
انا صحيح بدخل بحساب حقيقي واكيد اتمني ان يتضاعف بس هو ميني ب 100 دولار وهدفي منه الاساسي ان اتعلم به ..هتقول لي اتعلم ديمو اقول لك ..انا عايز اتعلم ضبط السلوكيات والنفسيه والكلام الكبير ده لايمكن تعلمه
الا علي الحقيقي
يارب اكون قدرت اعبر عن ما اريد قوله ...
الخلاصه اني مش زعلان ولا مستعجل ولا هفرض عليك تنزل توصيات ودخولي اي صفقه بيكون علي مسئوليتي الخاصه
ومش هبطل اسال الي ان اتعلم
وبارك الله فيك وشكرا جزيلا

COWBOY 12-09-2012 05:24 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة updown (المشاركة 395035)
استاذ كاوبوي شكرا جزيلا لمجهودك الوافر والطرح الراقي ،،
استمر بارك الله فيك بما كنت قد بدأته وانا من المتابعين لك وكما قلتها سابقا هذا الموضوع هو من جعلني اسجل بالمنتدى ،،،

بالنسبي لي سأعيد القراءة مرة اخرى حتى تترسخ المعلومه بشكل اكبر وبأذن الله بالمستقبل القريب ساساعدك بتحليل الأسواق :1 (97):

جزاك الله خيرا اتمنى لك التوفيق .. ومنتظر مساعدتك عسى الله ان يجعلك خيرا منى :) ان شاء الله
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hussien (المشاركة 395041)
استاذي العزيز كاوبوي
اولا انا عمري ماهزعل ابدا...وازعل ليه من انسان ضيع وقت وجهد في شرح وتعليم ناس مايعرفهمش حاجه تفيدهم بدون مقابل ولا اجبار الا لوجه الله تعالي
ثانيا انا دخلت صفقه وخسرت مش مشكله اطلافا هي مساله حظ وتوفيق بمعني من عشرات الفرص التي طرحت وكلها ناجحه انا حظي جاء في الصفقتين اللي ضربوا استوب
يعني لو الهارمونك ناجح بنسبه 99 في الميه انا بدخل في ال 1 في الميه .....
بالنسبه للاشيموكو انا درسته كويس بس مقتنع بالهارمونك اكتر فرص واضحه وستوب صغير واهداف اضعاف الستوب ولما بحط الاشيموكو فوق لشارت مع مؤشرات الهارمونك هدفي منه فلتره اكتر ويعطي اطمئنان اكتر لنجاح الصفقه
بمعني لو النقطه c متوافقه مع اسلوب الدخول مع الاشيموكو يبقي خير وبركه ....انا عارف ان الاحتراف بيقول ركز مع نظام او استراتيجيه واحده وافهمها وجربها وامشي عليها بحذافيرها ..ولكن عيوب المبتدئين انا مثلا عندي علي الميتاتريدر عشرات التمبليت ولما بحلل الشارت تحليلي مثلا يرجح الشراء ..احط الاشيموكو يقول بيع ..احط بلاك دوج يقول شراء بالهارمونك بيع ..وهكذا وحضرتك عارف اللخبطه التي يمر بها المبتدئين واكيد انت شخصيا مريت بيها
الي ان يتمكن من نوع معين من التحليل ويلتزم بيه او يهجر الفوركس ...انا حاليا قررت اتخصص في الهارمونك كاول خطوه لطريق الاحتراف وقريت عنه كتير قبل كده وشفت فيديوهات ولكن لم اتفاعل مباشره مع احد فاهم الهارمونك
مثلك بمعني كل الموضوعات التي صادفتها عن الهارمونك متوقفه الا موضوعك لهذا ذكرت اكثر من مره ان سعادتي كبيره جدا لعثوري علي هذا الموضوع لايف وده مش نفاق ولا حاجه ..الفكره اني لقيت في الوقت اللي نويت فيه
ادرس الهارمونك
انا صحيح بدخل بحساب حقيقي واكيد اتمني ان يتضاعف بس هو ميني ب 100 دولار وهدفي منه الاساسي ان اتعلم به ..هتقول لي اتعلم ديمو اقول لك ..انا عايز اتعلم ضبط السلوكيات والنفسيه والكلام الكبير ده لايمكن تعلمه
الا علي الحقيقي
يارب اكون قدرت اعبر عن ما اريد قوله ...
الخلاصه اني مش زعلان ولا مستعجل ولا هفرض عليك تنزل توصيات ودخولي اي صفقه بيكون علي مسئوليتي الخاصه
ومش هبطل اسال الي ان اتعلم
وبارك الله فيك وشكرا جزيلا

والله يا اخى العزيز انا اكرهه ما عندى ان ارى اى حد يخسر لو سنت واحد واكون انا سبب فى ذلك .. انا فن الهارمونيك هو اسلوبى فى التحليل وطرحتة عليكم حتى اذا راى احد فيكم ان فية فائدة .. يعمل ويستفاد بة .. واذا راى غير ذلك فهذا يرجع الية وهو حر .. وهذا هو هدفى .. فكرة المكسب والخسارة انا لست معك امام جهازك احدد لك اللوت وادير صفقاتك فهذا قرارك .. وهذا هدفى ايضا .. ان يصبح كل عضو معتمد على نفسة .. لا ينتظر نظرة الاخرين الى الشارت ليقررمتى يبيع ومتى يشترى .. وكلة بالتوفيق من عند الله .. على العموم شكرا على حسن ضيافتك لى فهذا موضوعكم قبل ان يكون موضوعى .. وان شاء الله متابع معكم :)

COWBOY 12-09-2012 05:32 PM

النيوزلاندى ين

ما هى القمة التى ادت الى ارتدادة حاليا ولماذا ؟؟

COWBOY 12-09-2012 05:35 PM

من يوضح هبوط الاسترالى الان 60 نقطة ؟؟

COWBOY 12-09-2012 05:36 PM

النيوزلاندى الان يفكر فى الهبوط !!!!!!!!!! هههههههههه هذا هو حال السوق

COWBOY 12-09-2012 05:41 PM

الكندى ين يحاول الان تطبيق نموذج صاعد

ولكن قوة الاتجاة وقوة النموذج الاكبر تدعم الهبوط
والله اعلم

COWBOY 12-09-2012 05:45 PM