اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى شركات الوساطة و برامج التداول و موقع اف اكس كوميشن FXCOMMISSION (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=5)
-   -   ما هى افضل شركة للمتاجرة وقت الاخبار .. ؟ (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=25330)

• فهد • 26-09-2012 07:24 AM

رد: ما هى افضل شركة للمتاجرة وقت الاخبار .. ؟

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amrmorasamir (المشاركة 401222)
اشتغل عادى فى نورد ياباشا انا شغال من 4 شهور على الاخبار فيها وسعات بعمل ربح كبير وبسحبه كمان دون اى مشاكل والسحب بيكون خلال 4 ساعات

طيب حاجة جميلة .. الاغلب هفتح فيها حساب ان شاء الله قريبا

Digital 26-09-2012 09:17 AM

أي شركة خاضعة لهيئة رقابية صارمة ويقل فيها الريكوت وتكون خمس أرقام بعد الفاصلة والتنفيذ فيها لايزيد عن 0.5 ثانية حتى في الأخبار وأعلى سبريد لليورو دولار 2.1 فهي شركة ممتازة... هل توجد شركة هكذا ... أكيد يوجد ولا لتركنا السوق قبل سنوات وراء ظهورنا...

اللي يسأل ما يتيه....

ودي وتقديري,

• فهد • 26-09-2012 09:56 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Digital (المشاركة 401544)
أي شركة خاضعة لهيئة رقابية صارمة ويقل فيها الريكوت وتكون خمس أرقام بعد الفاصلة والتنفيذ فيها لايزيد عن 0.5 ثانية حتى في الأخبار وأعلى سبريد لليورو دولار 2.1 فهي شركة ممتازة... هل توجد شركة هكذا ... أكيد يوجد ولا لتركنا السوق قبل سنوات وراء ظهورنا...

اللي يسأل ما يتيه....

ودي وتقديري,

طيب رايك فى شركة نورد اية ؟

Digital 26-09-2012 10:40 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة • فهد • (المشاركة 401555)

طيب رايك فى شركة نورد اية ؟

أنا لا أؤمن بالديمو على أي شركة... لكن إذا تسألني عن الحقيقي على شركة نورد يمكن ردي ما يعجب القارئين... بصراحة التنفيذ بطيء مقارنة مع كثير من الشركات... إذا التفيذ بهذا المستوى في الأوقات العادية فما بالك وقت الأخبار...؟؟

بالنسبة لي يمكن تكون هذه الشركة للدخول سونجات أسبوعية أو شهرية أو غيره لكن ليس لشيء آخر....

ودي وتقديري,

• فهد • 26-09-2012 11:45 AM

بس فى ناس بتقول انها اشتغلت مع نورد وقت الاخبار وكان كل حاجة تمام

Digital 26-09-2012 12:39 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة • فهد • (المشاركة 401570)
بس فى ناس بتقول انها اشتغلت مع نورد وقت الاخبار وكان كل حاجة تمام

طيب الناس دي فينها... تشرح لنا كيف تمام....!!!

في ناس راح تقول أن أفكس سليوشن افضل منها في هذه الحالة!!!

يعني لربما المسألة تكون خبرة شخصية والله أعلم لكن حسب خبرتي معها فهي ليست جيدة...

والخيار لك على أية حال,

ودي وتقديري

• فهد • 29-09-2012 02:32 PM

لو سمحتوا اللى قابل مشكلة مع نورد وقت الاخبار يقولى .. علشان انا محتار بين نورد فكسول

• فهد • 30-09-2012 07:18 PM

انا غالبا هفتح حساب فى نورد .. يا ريت اللى عنده اى اقتراح او عيوب فى نورد يقولى .. وجزاكم الله خيرا

Digital 30-09-2012 07:48 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة • فهد • (المشاركة 403366)
انا غالبا هفتح حساب فى نورد .. يا ريت اللى عنده اى اقتراح او عيوب فى نورد يقولى .. وجزاكم الله خيرا

طيب أخي أنت تريد أي نظام أو عندك نظام معين تريده كنظام ECN؟؟؟؟ لأنه حسب معرفتي أن هذا النظام سريع التنفيذ للصفقات والمشكلة الوحيدة أنه لايمكنك وضع ستوب لوز وتيك بروفت إلا بعد دخول الصفقة للسوق........ لكن نظام قوي جداً وأنا أفضله على بقية الأنظمة البطيئة........

ودي وتقديري

• فهد • 30-09-2012 08:40 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Digital (المشاركة 403371)

طيب أخي أنت تريد أي نظام أو عندك نظام معين تريده كنظام ECN؟؟؟؟ لأنه حسب معرفتي أن هذا النظام سريع التنفيذ للصفقات والمشكلة الوحيدة أنه لايمكنك وضع ستوب لوز وتيك بروفت إلا بعد دخول الصفقة للسوق........ لكن نظام قوي جداً وأنا أفضله على بقية الأنظمة البطيئة........

ودي وتقديري

انا عاوز شركة مضمونة وتسمح بوضع اومر معلقة قبل الاخبار بدقيقتين بهدف وستوب لوز محددين ..والحساب مش هيكون كبير .. يعنى فى حدود 200$ وسيتم السحب علطول يعنى ان شاء الله لما يبقى فى مكسب هسحب علطول :1 (80):

الساعة الآن 08:18 PM