اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   ورشة الملوخيه (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=31465)

mrgoba5 24-04-2013 08:00 AM

رد: ورشة الملوخيه

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MoHaMeD EgY (المشاركة 501030)
كان فيه موضوع شبهك كدا اسمه حقيقة الفوركس اللعبة القذرة
وكان ردى عليه كالآتى .. واعتقد انه ينطبق عليك

وهذه هى مشكلتنا الحقيقيه فى الفوركس .. ان اى حد خسر فى الفوركس بيفكر علطول ان الفوركس و هم ولا يمكن التحليل او المتاجره عليه :(
بالبلدى كدا: بنعلق فشلنا على شماعه الفوركس عشان منعترفش بفشلنا:1 (24):

للمره المليون انا لا اتحدث عن مكسب و خساره الحمد لله انا اعتبر لم اخسر شئ حتي الان و لكن انا اتحدث عن مسرحيه هزليه ياتري حنكون مجرد مشاهدين ليها ولا حيكون لينا دور ونمثل فيها
واللي عايز يكون ليه دور اكيد مش هيبقي بالتحليل الكلاسيكي بس ولا بالاخبار بس
الفوركس ده ليه سر واللي يعرفه ياسعده وهناه ادعولي الاقي السر ده :1:

MoHaMeD EgY 24-04-2013 08:06 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mrgoba5 (المشاركة 501039)
للمره المليون انا لا اتحدث عن مكسب و خساره الحمد لله انا اعتبر لم اخسر شئ حتي الان و لكن انا اتحدث عن مسرحيه هزليه ياتري حنكون مجرد مشاهدين ليها ولا حيكون لينا دور ونمثل فيها
واللي عايز يكون ليه دور اكيد مش هيبقي بالتحليل الكلاسيكي بس ولا بالاخبار بس
الفوركس ده ليه سر واللي يعرفه ياسعده وهناه ادعولي الاقي السر ده :1:

حضرتك عايز تقنعنى انك شغال تحقق ارباااااح فى ارباااااح فى ارباااااح لحد مازهقت من الأرباح فقررت انك تفتح هذه الورشه :1 (83):

mrgoba5 24-04-2013 08:20 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MoHaMeD EgY (المشاركة 501041)
حضرتك عايز تقنعنى انك شغال تحقق ارباااااح فى ارباااااح فى ارباااااح لحد مازهقت من الأرباح فقررت انك تفتح هذه الورشه :1 (83):

لا يابرنس انا ماحققتش ولا مليم زياده لحد دلوقتي اللي خسرته كسبته بس سيبك ان شاء الله في امل
يابرنس انت نفسك لسه بتدور علي السر وبعد ما كنت ناجح في استراتيجيتك رجعت ف كلامك ولا انا غلطان :1 (88):

MoHaMeD EgY 24-04-2013 09:31 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mrgoba5 (المشاركة 501045)
لا يابرنس انا ماحققتش ولا مليم زياده لحد دلوقتي اللي خسرته كسبته بس سيبك ان شاء الله في امل
يابرنس انت نفسك لسه بتدور علي السر وبعد ما كنت ناجح في استراتيجيتك رجعت ف كلامك ولا انا غلطان :1 (88):

انا فعلا كنت حاطت استراتيجيه و ع الرغم ان كانت نتائجها جيده الى حداً ما .. الا انى اغلقت الموضوع
لأن ببساطه المؤشرات ملهاااااش اى تلاتين لازمه .. وخدها منى نصيحه ومتدورش تانى :D
وبدأت اتعامل مع السعر بالكلاسيك والأخبار والتقارير الأقتصاديه .. والحمد لله بدأت احقق ربح وبأهداف سوينجات

نصيحه منى ليك
.. اتقن الكلاسيك والأخبار واتعامل مع السعر بمرونه .. وافهم حركه الشموع واتعامل معها على اساس انها عرض و طلب للعمله وانت هتحقق نتائج جاامده بأذن الله .. و اذا احتجت اى مساعده انا معاك :)
وبالتوفيق لك
:1 (48):

dodaloda 29-01-2018 11:43 AM

حبال درج تبدو مذهلة في البيوت والمنازل، وإعطاء خصائص شعور ريفي والمظهر والدفء. يمكن صنع حبال الدرج من نوعين مختلفين من المواد، الصوف المعدني، الذي سمي على اسم الرعية في نورفولك، إنجلترا، حيث تم صنع القماش، والجوت. الصوف المحبوك هو خيوط أو خيوط ملتوية بقوة من ألياف طويلة التيلة تم تمشيطها لإزالة ألياف قصيرة غير مرغوب فيها لجعلها موازية. وهو مثالي لصنع الحبال. الجوت هو ألياف قوية وخشنة تستخدم لصنع الخيش (قماش قوي ومنسوج بخشونة لصنع أكياس، وكذلك حبال درج) ويتم الحصول عليها من نباتين من الهند الشرقية، كورتشوروس كابسولاريس و C. أوليتوريوس، من عائلة الزيزفون.

في الأساس، كل من الصوف و الحبال الجوت أسوأ من 4 بناء حبلا أي. 4 "خيوط" فردية ملتوية أو مائلة معا لتشكيل حبل قوي قوي قياس حوالي 16metres في الطول. حبال درج تأتي في حوالي 30 كولورويس ويمكن أن تكمل والتنسيق مع معظم الألوان السجاد القياسية. سمكا قطر الحبال 38mm، على الرغم من حبل قطره 32mm هو الأكثر شعبية.

لمنع الحبل من كشف، يمكن الانتهاء من معظم الحبال درج قبالة مع نهاية الكرة نيتيد. كما يوحي الاسم، وهذا هو الكرة تبحث عن وعرة مصنوعة من نفس المادة كما الحبل، ولها "صافي" على الجزء العلوي لاحتواء الألياف. ثم يتم نسج هذه الكرة وصافي أو مخيط إلى نهاية الحبل لجعلها كاملة. قبل أن يتم إرفاق الكرة بشكل وثيق إلى الحبل، الأقواس لعقد حبل درج في مكان يجب أن تعلق لمزيد من الجذب، ويمكن شرابة 175mm شرابات إلى الكرة نيتيد في الجزء السفلي من الدرج لإعطاء الحبال يشعر الزخرفية الناعمة
فوائد الملوخية للجنس للرجال Molokhia هنتر وهيلاند هي الحرفيين المتخصصين من أعمدة خشبية، فيناليس خشبية، مجموعات الأعمى الرومانية، حلقات الستائر، صامت غليس الستار المسار، اكسسوارات الستائر، اكسسوارات الأعمى، قضبان درج النحاس، حبال درج وأكثر من ذلك بكثير. شركة تقليدية تديرها عائلة، واحدة من المتخصصين الرائدة في البلاد في مفصل، أدلى لقياس حلول للنوافذ المستقيمة، الزاوية و الخليج. ونحن فخورون لعقد الضمان الملكي كموردين من القضبان الستائر والتجهيزات المفروشات لصاحبة الجلالة الملكة.

الساعة الآن 11:18 AM