اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   اتريد 50% شهريا . بهدوء . اتفضل طريقتى الخاصه على حسابتى الحقيقيه (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=32125)

star verdi 24-05-2013 04:21 PM

رد: اتريد 50% شهريا . بهدوء . اتفضل طريقتى الخاصه على حسابتى الحقيقيه

السلام عليكم
اخ اسلام كام حجم الرافعة المستخدمة في هد الحساب و الصفقات الرابحة هل تستعمل معها نفس اللوت في اليوم الجديد لا يتغير الا ادا خسرت الصفقة مش كدا

أ.نادر غيث 24-05-2013 04:25 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة اسلام ابن النيل (المشاركة 514072)
صباح المحبه مشرفنا الغالى . وجمعه مباركه على الجميع ان شاء الله

الموضوع ليس يعتمد على المضافعات بشكل مطلق . وموضح به الهدف والاستوب لوس وكل شى . يبدو انك قراته على وجهه السرررررررعه

وما هو الا تكمله للموضع السابق الذى كنت اطلب منك التعديل عليه ليتم تنسيقه بشكل جيد . وما تركت الموضوع السابق ولكن احببت بدلا من اثقل عليك نقل المشاراكات الى هناك . فقرررت اكتب ما فى قلبى وفى النهايه ان قدرها الله . سوف اجمع الافكار المفيده واضعها هناك فى النسخه المنسقه . للاجيال القادمه . حتى ما تمل من كثره مزاحنا وسلامتنا فى المشاركات . يعنى الموضوع هذا لينا احنا كاخوه متحابين . نناقش وننتقد بعض واللى نتوصل اليه نضعه فى النسخه المنسقه . والنسخه المنسقه للاجيال القامه .عسى الله ان يستفيد منها احد

ما تقلقش يا اسلام انا بخدمة عيونك بأي وقت يا غالي ..
وانت بس خليك دائما جايب لنا الجديد والافكار الحلوة الي زي دي
تحيتي

اسلام ابن النيل 24-05-2013 04:30 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة noty_100 (المشاركة 514343)
يا سولوم يا جااااااااااااامد بسم الله ماشاء الله ابدعت والله ولم تبخل علينا بهذه الطريقة المميزة الجديدة
تسلم يا كبير وربنا يجعله في ميزان حسناتك ويزيدك من علمه وفضله

ربنا يخليل يا اخى .. تسلم .. بقالنا فتره كبيره مش حد دلعنا هههههههههههههه

ربنا يوفقك واتمنالك الخير يارب تستفاد منها ولو بشى البسيط

اسلام ابن النيل 24-05-2013 04:32 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة star verdi (المشاركة 514349)
السلام عليكم
اخ اسلام كام حجم الرافعة المستخدمة في هد الحساب و الصفقات الرابحة هل تستعمل معها نفس اللوت في اليوم الجديد لا يتغير الا ادا خسرت الصفقة مش كدا

اهلا بك اخى

الرافعه التى استخدمها 100

نعم الصفقات الرابحه لا تضاعفا ابدا . وما يضاعف هو الخاسره فقط . كما فهمت

اسلام ابن النيل 24-05-2013 04:42 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابو بشار (المشاركة 514351)

ما تقلقش يا اسلام انا بخدمة عيونك بأي وقت يا غالي ..
وانت بس خليك دائما جايب لنا الجديد والافكار الحلوة الي زي دي
تحيتي

اهلى بك اخى ابو بشار

اعلم انك ما تقصر والله . ربنا يوفقك دايما . ان شاء الله كلما اتسع الوقت راح اكتب مقاله على قدر استطاعتى . عيبى انى مش بقدر اتابع الموضوع غير يومين او تلاته . بس ان شاء الله راح انزل فى جدول الوقت لى مساحه هنا . كم احببت الاخوه هنا . الفوركس ما كان بالنسبه لى غير وسيله موقته فقط لكى اامن ثمن تكلفه انشاء شركه لاختراع جديد فى الطاقه . والفوركس ما مجالى ولا احبه ولم اعد متفرغ له كما فى السابق ولكن يعلم الله اننى مازلت هنا سوى حبا فى الاخوه الاعضاء . اما اغلب وقتى تجدنى على صفحات المواقع الفزيائيه وليست الفوركسيه . فقد اعتزلت الكتابه فى الفوركس منذ وقت فى جميع المنتديات . ما عدا اف اكس اربيا . لا اعلم لما فهو شىء دائما ما احببته .."" المنتدى والاخوه وليس الفوركس""
"
اتمنى للجميع النجاح

theking007 24-05-2013 05:18 PM

فكرة رائعة اخى و جزالك الله خيرا عليها.

بس انا كان عندى استفسار , لو وصلنا لمضاعف عالى فى صفقة ولم تحقق الهدف ولا ضربت استوب هينفع نتركها و نفتح صفقة تانية ؟

و لو الاجابة نعم ماذا اذا لم يكن هنالك مارجن كفاية لفتح الصفقة للساعة التالية ما العمل فى هذه الحالة ؟

اسلام ابن النيل 24-05-2013 07:11 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة theking007 (المشاركة 514368)
فكرة رائعة اخى و جزالك الله خيرا عليها.

بس انا كان عندى استفسار , لو وصلنا لمضاعف عالى فى صفقة ولم تحقق الهدف ولا ضربت استوب هينفع نتركها و نفتح صفقة تانية ؟

و لو الاجابة نعم ماذا اذا لم يكن هنالك مارجن كفاية لفتح الصفقة للساعة التالية ما العمل فى هذه الحالة ؟

اهلا بك اخى الكريم

مهمت وصلت فى المضاعفات لا تقلق ادخل الصفقه التاليه ولا تربط بين اى صفقه واخرى كل صفقه مستقله بذاتها ومرتبطه فقط باليوم التالى

حقيقه . لم تصل لان لا يكون هناك مارجن لفتح صفقه . بسبب ان هناك صفقات رابحه ترفع المارجن . وايضا كيف لا يكون هناك مارجن واقصى دراودون لك هو 20 او 30 % .
نصيحه لك كلما ربح الحساب 20% . اليوم التالى ابدا من جديد المضاعفات من اول لوت فقط .

بالتوفيق لو عندك اى استفسار ما تتردد

khaledbehour 24-05-2013 10:10 PM

بارك الله فيك اخي العزيز على الاستراتيجية ، تستاهل التجريب ،لكن لو فرضا ما قدرت افتح صفقة في اول ثانية من الساعة،لانقطاع الكهرباء مثلا، شو الحل؟؟؟؟

ayoob 24-05-2013 11:18 PM

مشاء لله اخي اسلام الفكرة ممتازة بس ان شايف انه يتعمل لية اكسبيرات ينفذ الطريقة بحذافيرها لانه تعتمد علي الاحتمالات ومضاعفات و الغلطة بحسابة في تاخير الدخول والهدف والاستوب

اسلام ابن النيل 24-05-2013 11:36 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة khaledbehour (المشاركة 514472)
بارك الله فيك اخي العزيز على الاستراتيجية ، تستاهل التجريب ،لكن لو فرضا ما قدرت افتح صفقة في اول ثانية من الساعة،لانقطاع الكهرباء مثلا، شو الحل؟؟؟؟

اهلا بك اخى

موضوع انقطاع الكهرباء دا مشكله كبيره وخصوصا الايام دى عندنا فى مصر . بس يجب عليك ان تامن نفسك جيدا لان ممكن تكون الصفقه اللى بينقطع فيها الكهرباء هيا الصفقه الرابحه التى تعوضك . لذا يجب ان تامن نفسك جيدا
مثلا يوب بى اس او لاب توب وكمان يو اس بى اتصالات او موبينيل او فودافون. او تابلت بشريحه .. جالكسى تاب سامسنج .. بيشتغل اكتر 20 ساعه متواصلين

لذا اخى صراحتا ليس عندى حل سوى انك تامن نفسك

انا اعتمد على اللاب ومشغل الرواتر على بطاريه سياره . وعندى فلاشه اتصالات وفودافون وموبينيل احتياطى للرواتر . بطاريه السياره تؤمنى لى الرواتر اكثر من 18 ساعه .

الساعة الآن 04:19 AM