اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تعليم الفوركس (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=3)
-   -   أيها المبتدئ اسال...استشير عن الفوركس (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=1150)

ammarmaher2 03-12-2012 02:10 AM

رد: أيها المبتدئ اسال...استشير عن الفوركس

يا استاذ احمد معلش انا لسه نونو:1 (110):
انا دلوقتى حولت فلوسى لعمله الدولار وبدات اتداول بيها
ازاى بقى هبيع يورو وانا معيش يورو
وبعدين فى ازواج مفهاش الدولار وممكن اتداول بيها زى (AUDNZD)

MoHaMeD EgY 03-12-2012 05:14 AM

كيف ارفع اكسبيرت على سيرفر Vps ؟؟

ammarmaher2 04-12-2012 12:03 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ammarmaher2 (المشاركة 433281)

اسحب السؤال ده انا شغال على حساب تجريبى والعمليه عيمه خالص:1 (67):

احمد صلاح 04-12-2012 12:36 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ammarmaher2 (المشاركة 433281)

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ammarmaher2 (المشاركة 433642)
اسحب السؤال ده انا شغال على حساب تجريبى والعمليه عيمه خالص:1 (67):

ياغالى اسأل براحتك
اى زوج انت بتداول عليه بيتم تحويل عمله الحساب بشكل ما تلقائى الى العمله التتى تتداول عليها
اهم شىء لا تشغل بالك بهذا
وانما اكثر شىء لابد ان تهتم به هو توقعك للصعود او الهبوط وبالتالى سلوكك فى الدخول سواء شراء او بيع

تحياتى

ahmedamz 04-12-2012 06:14 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد صلاح (المشاركة 433206)

اولا شكرا لك على كلامك الرقيق ونتمنى ان تكون سعيد معنا دائما :):)
ثانيا وبخصوص استفسارك ,,
كلامك سليم ولا غبار عليه ولكن افضل لك اخى الغالى ان تدمج فهمك للبيفوت التحليل الفنى الكلاسيكى
بمعنى ,
انك لو استفد من خطوط الاتجاه ومستويات الدعوم والمقاومات مع كسر واختراق لخط البيفوت او خطوط الدعم والمقاومات له فى الدخول فى الصفقات سيكون هذا مجدى جدا

تحياتى لك

شكرا على توضيحك وانا بالفعل اعتمد بشكل اساسى على الترندات والدعوم والمقاومات مع البايفوت ....وكنت عايز اعرف حاجة كمان انا بفضل الله تعالى ثم بفضل المواقع الالكترونية وعلى راسها موقع اف اكس ارابيا تعلمت مبادئ واساسيات الفوركس جميعا وانا الان اتطلع لمعرفة المزيد مثل النقطة المحوية ونماذج الهامونيك واشياء اخرى احترافية الفوركس فماذا تنصحوا ان اهتم بشئ واحد فقط ام اتطلع لمعرفة المزيد مع العلم اننى استخدم استراتيجية ناجحة واعتمد عليها .... وتحياتى لك ولادارة الموقع الكريم

يحيى الألمعي1 05-12-2012 01:43 PM

كيف أعرف التوقيت بالضبط يعني أنا أريد توقيت مكة المكرمة كيف أعرفه على المنصة ميتاتريدر وهي منصة وندر ستور كيف أعرف توقيت الشمعة يعني مثلآ أريد معرفة شمعة الساعة 3عصرآ على فريم الساعة
كيف يتم حسابها عندما أضغط على ctrl+y ويطلع لي الأعمدة أريد معرفة الشمعة بالعدد يعني هذي شمعة الساعة 4 وهذي 6 و هذي 9 صباحا وهكذا على فريم الساعة

احمد صلاح 05-12-2012 05:57 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة يحيى الألمعي (المشاركة 434083)
كيف أعرف التوقيت بالضبط يعني أنا أريد توقيت مكة المكرمة كيف أعرفه على المنصة ميتاتريدر وهي منصة وندر ستور كيف أعرف توقيت الشمعة يعني مثلآ أريد معرفة شمعة الساعة 3عصرآ على فريم الساعة
كيف يتم حسابها عندما أضغط على ctrl+y ويطلع لي الأعمدة أريد معرفة الشمعة بالعدد يعني هذي شمعة الساعة 4 وهذي 6 و هذي 9 صباحا وهكذا على فريم الساعة

اهلا بك استاذ يحيى ,
منصه الوندسور تغلق عند الفاصل الزمنى فى تمام الساعه 1 بتوقيت السعوديه
يعنى اول شمعه تغلق بعد الفاصل الزمنى تكون الساعه 2 بتوقيت السعوديه
تستطيع حسابها من ذلك ياغالى

واهلا بك فى اى وقت :)

احمد صلاح 05-12-2012 06:03 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmedamz (المشاركة 433846)
شكرا على توضيحك وانا بالفعل اعتمد بشكل اساسى على الترندات والدعوم والمقاومات مع البايفوت ....وكنت عايز اعرف حاجة كمان انا بفضل الله تعالى ثم بفضل المواقع الالكترونية وعلى راسها موقع اف اكس ارابيا تعلمت مبادئ واساسيات الفوركس جميعا وانا الان اتطلع لمعرفة المزيد مثل النقطة المحوية ونماذج الهامونيك واشياء اخرى احترافية الفوركس فماذا تنصحوا ان اهتم بشئ واحد فقط ام اتطلع لمعرفة المزيد مع العلم اننى استخدم استراتيجية ناجحة واعتمد عليها .... وتحياتى لك ولادارة الموقع الكريم

لو فعلا تعتمد على استراتيجه ناجحه وحققت منها ارباح ,,
ياريت تتابعها وتشتغل بيها فى البدايه حتى لا تتشتت

تحياتى لك ياغالى

ahmedamz 06-12-2012 12:08 AM

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
كنت عايز اعرف هل هناك شبهة تحريم بالتعامل مع الذهب من خلال الفوركس وهل يختلف التحليل الفنى للذهب عن التحليل الفنى للعملات وكم احتاج كحد ادنى من الاموال للتعامل مع الذهب وهل يوجد اختلاف سواء كبير او صغير بين سوق الذهب وسوق العملات
شكرا وتحياتى للجميع

ahmedamz 06-12-2012 12:21 AM

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
عزمت اليوم على فتح حساب فى شركة اف اكس دى دى برعاية موقع اف اكس كوميشن كمحاولة لرد جزء من جميلكم وبالفعل فتحت الحساب وملئت البيانات وهى شركة جيدة جدا جدا وخدمة عملائها جيدا ايضا لكن واجهتنى مشكلة وهى اننى اتعامل دائما فى ايداعى للاموال من خلال البنك الالكترونى ليبرتى وهذه المشكلة التى واجهتنى فى هذه الشركة فهى لا تدعم البنوك الالكترونية فهل من حل لها وهل ترشحو لى شركة من ضمن الشركات التى هى برعايتكم ماعدا(انستا) وما الفرق بين شركة برعاية اف اكس كوميشن واخرى برعاية اف اكس اريبيا وما هى افضل الشركات بعد اف اكس دى دى واهم شئ ان تكون تقبل بنك الليبرتى وكنت عايز اعرف كمان ايه الفرق بين الاسبريد المتحرك والاسبريد الثابت وارجو الا اكون اطلت على حضراتكم وشكرا

الساعة الآن 01:57 PM