اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تعليم الفوركس (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=3)
-   -   الفيبوترند THE TREND AND FIBONACCI TRADING...لنتعلم الربح من الفوركس باسهل الطرق (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=10724)

midoabdo 19-07-2011 04:55 PM

رد: ***¤¤¤الفيبوترند THE TREND AND FIBONACCI TRADING...لنتعلم الربح من الفوركس باسهل الطرق***¤¤¤

دائما مبدع اخى عبد اللطيف +1000 like

الحمصاني 19-07-2011 06:04 PM

رد: ***¤¤¤الفيبوترند THE TREND AND FIBONACCI TRADING...لنتعلم الربح من الفوركس باسهل الطرق***¤¤¤

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة farok (المشاركة 169932)
اخى انت ممكن تتعلم كل شىء عن الفوريكس من غير ماتدفع فلوس لأحد بس اعمل حسابك انك علشان تتعلم يبقى هتخسر فلوس كتير فى الاول فى التداول
علشان كده انا بقترح عليك ان صديقك يشغلك فلوسك والربح اللى هتحصل عليه منه تعلم به بنفسك وصدقنى انت اللى كسبان

السلام عليكم

شكرا لك على ردك اخي

فيما يتعلق بصديقي اخي هو ليس صديقي فقط شخص تعرفت عليه منذ يومين في منتدى عربي اخر

قال لي ساريك الطريقه لكن سر نقطة الدخول والخروج هو الل ي يضعها ومش راح يوريها للاي شخص فيالعالم

قال لي عندما اضع 5000 دولار سيكون الدخل الشهري بين 700 دولار و 1000 دولار شهريا وهو يأخذ 30 بالمئه لكن

انا ادير حسابي وحدي يعني كل شيء عندي وهو فقط عمله بعد تعليمي يحدد نقطة الدخول و حقه 30 بالمئه

انا والله لم افهم

قرأت فيالالول انه لما الواحد يتعلم على التجريبي لمدة اطول ويتعلم البيانات جيدا والتحليل جيدا ويعمل على الديمو مطولا تكون له خبره ويستطيع العمل وحده

وانت تقول لي أنني سأخسر في الاول

يعني بلاش اتعلم ادخل مباشرة في الحقيقي واخسر فلوس واتعلم هكذ احسن يعني انت تقول لي اتعلم وادرس ليل نهار مادمت سأخسر يعني انا راح اقامر بفلوسي كلها في صفقه وما راح اتعلم على الديمو يعني راح اتاجر مباشرة

انا اعرف واحد من دولتي تعلم حوالي شهرين في التجريبي وهو الان يتاجر عادي وله دخل متواضع من تجارته بالعملات الاجنبيه

ارجو الرد

Tarek adel 19-07-2011 06:21 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الحمصاني (المشاركة 170020)
السلام عليكم

شكرا لك على ردك اخي

فيما يتعلق بصديقي اخي هو ليس صديقي فقط شخص تعرفت عليه منذ يومين في منتدى عربي اخر

قال لي ساريك الطريقه لكن سر نقطة الدخول والخروج هو الل ي يضعها ومش راح يوريها للاي شخص فيالعالم

قال لي عندما اضع 5000 دولار سيكون الدخل الشهري بين 700 دولار و 1000 دولار شهريا وهو يأخذ 30 بالمئه لكن

انا ادير حسابي وحدي يعني كل شيء عندي وهو فقط عمله بعد تعليمي يحدد نقطة الدخول و حقه 30 بالمئه

انا والله لم افهم

قرأت فيالالول انه لما الواحد يتعلم على التجريبي لمدة اطول ويتعلم البيانات جيدا والتحليل جيدا ويعمل على الديمو مطولا تكون له خبره ويستطيع العمل وحده

يعني بلاش اتعلم ادخل مباشرة في الحقيقي واخسر فلوس واتعلم هكذ احسن يعني انت تقول لي اتعلم وادرس ليل نهار مادمت سأخسر يعني انا راح اقامر بفلوسي كلها في صفقه وما راح اتعلم على الديمو يعني راح اتاجر مباشرة

انا اعرف واحد من دولتي تعلم حوالي شهرين في التجريبي وهو الان يتاجر عادي وله دخل متواضع من تجارته بالعملات الاجنبيه

ارجو الرد

1-الزميل اللى بتحكى عنه ليس بساحر..700$ من 5000$ رقم عادى اذ انه يمثل حوالى 15% من الحساب وممكن لاى متمكن ان يحققه بتوفيق ربنا طبعا وبدون اسرار حربية.
2-الاخ فاروق يقصد يقولك ان اى حد عشان يتعلم الفوركس بيضيع وقت وعاوزه مجهود غير الفلوس اللى هيصرفها,فنصيحته هى "وكنت سأتفق معه فيها لولا انك تقول انه ليس بصديق" ان توافق على العرض اللى قدمهولك الى ان تتقن مهارة الفوركس على الديمو اولا وعندما تجد نفسك على الطريق الصحيح تقول لهذا الزميل متشكرين انا استراتيجيتى تحقق مكاسب اعلى من استراتيجيتك ولن اعطيك سرها لانى حالف على العيش والملح انها متطلعش بره :D
3-مش شرط تخسر حسابك اول ما تبدأ التداول لكن ده اللى بيحصل غالبا الا لو قدرت تتحكم فى نفسك من حيث ادارة رأس المال وتكون خدت وقتك فى التعلم
4-انا شخصيا لا ارتاح فى التعامل مع من لا اعرفهم اذا الامر تعلق بالمال.
بالتوفيق

صحفي إقتصادي 19-07-2011 06:32 PM

مساء الخير يا عبده

اين انت نحن ننتظر الورشه على احر من الجمر

مدير الموقع 19-07-2011 07:14 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الحمصاني (المشاركة 170020)
السلام عليكم

شكرا لك على ردك اخي

انا والله لم افهم

ارجو الرد

المثل يقول
قالوا الجمل طلع النخلة
ادى الجمل و ادى النخلة
اخبره افتح حساب ديمو بخمسة الاف لمدة شهر و لو وصل 10 الاف بس انا حشترك معاك..
الكلام كتير بس المهم التنفيذ :)
تحياتى يا غالى

مدير الموقع 19-07-2011 07:15 PM

فى انتظار بليل يا عبده عشان قراءة الخبر عشان نقدر نهضم الموضوع كاملا و نبدأ فى التطبيق سويا..
تحياتى يا عبوود..

الحمصاني 19-07-2011 08:34 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة د.أسامة عادل (المشاركة 170083)

المثل يقول
قالوا الجمل طلع النخلة
ادى الجمل و ادى النخلة
اخبره افتح حساب ديمو بخمسة الاف لمدة شهر و لو وصل 10 الاف بس انا حشترك معاك..
الكلام كتير بس المهم التنفيذ :)
تحياتى يا غالى

السلام عليكم

انا لم اذكر ابدا 10000 بل قلت مي قارب الف دولار وليس 10 الاف دولار

الحمصاني 19-07-2011 08:39 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Tarek adel (المشاركة 170032)

1-الزميل اللى بتحكى عنه ليس بساحر..700$ من 5000$ رقم عادى اذ انه يمثل حوالى 15% من الحساب وممكن لاى متمكن ان يحققه بتوفيق ربنا طبعا وبدون اسرار حربية.
2-الاخ فاروق يقصد يقولك ان اى حد عشان يتعلم الفوركس بيضيع وقت وعاوزه مجهود غير الفلوس اللى هيصرفها,فنصيحته هى "وكنت سأتفق معه فيها لولا انك تقول انه ليس بصديق" ان توافق على العرض اللى قدمهولك الى ان تتقن مهارة الفوركس على الديمو اولا وعندما تجد نفسك على الطريق الصحيح تقول لهذا الزميل متشكرين انا استراتيجيتى تحقق مكاسب اعلى من استراتيجيتك ولن اعطيك سرها لانى حالف على العيش والملح انها متطلعش بره :D
3-مش شرط تخسر حسابك اول ما تبدأ التداول لكن ده اللى بيحصل غالبا الا لو قدرت تتحكم فى نفسك من حيث ادارة رأس المال وتكون خدت وقتك فى التعلم
4-انا شخصيا لا ارتاح فى التعامل مع من لا اعرفهم اذا الامر تعلق بالمال.
بالتوفيق

كلامك من ذهب اخي بارك الله فيك وانا حقا اخي لا اريد ان اكون ساحر يعنر اريد ان اتقن الفوركس كعمل متقن جدا يعني اسير وفق خطه معينه وليس عندي مانع ان اتعلم لمدة طويله لكن لا اريد ان اتعلم شهر واقول اوكي انا تاجر

وبخصوص قولك ان لا اثق في شخص لا اعرفه... بخصوص المال نعم معك حق وانا اردت هذأ الرأي لانه قال لي مضمونه وانا ولست بأبا جهل انا قرأت مواضيع وعرفت انه السوق يوم عليك ويوم معاك

وبخصوص قولك== استراتيجيتى تحقق مكاسب اعلى من استراتيجيتك ولن اعطيك سرها لانى حالف على العيش والملح انها متطلعش بره :==

ده معاك حق اخي

قال لي نفس قولك قال لي لن اعطي الطريقه للاي شخص في العالم

====الا لو قدرت تتحكم فى نفسك من حيث ادارة رأس المال وتكون خدت وقتك فى التعلم===
وبخصوص قولك هذا انا هنا من اجل هذا واتمنى ان اتعلم واجد مبتغاي للاني ارى المنتدى ما شاء الله فيه كل من يشاركون بأرائهم ونصائحهم وكل شيء

حتى الدكتور اسامه جلبتني شروحاته بالفديو من اليوتوب شاهدتها ما شاء الله عرفت انه ذو قدر من العلم وافهم وان شاء الله لو احتجت لشيء اجد من يساعدني
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
=

abdellatif 19-07-2011 09:27 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Tarek adel (المشاركة 169901)
اللايك قليل عليك
مجهود جبار لكن لم اخترت هذا الاسم(فايبو ترند)؟مش هو ده الكلاسيكى برضه؟:1 (27):

بارك الله فيك اخي طارق..واحلى ليكات ليك ..
تم اختيار اسم فيبوترند لسبب واحد وهو:
ان الاساس الدي نعتمد عليه هو الترند و الفيبوناشي كالتالي:
نرسم ترند مع فيبوناشي من قمة الى قاع او العكس..ومن تم نحدد الدخول و الخروج
هدا ليس فقط كلاسيكي بل سندمج فيه اخباري وفني و رقمي..
بالتوفيق ان شاء الله
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة farok (المشاركة 169934)
موضوعك جميل يا عبده ومجهودك كبير وعطائك من غير مقابل يخلينى احترمك جدا واحبك اكتر:1 (72):

بارك الله فيك اخ فاروك نورت الموضوع بمرورك..وان شاء الله نتعلم من بعض ونفيد ونستفيد..
تعجبني مداخلاتك..وارحب بها دائما سواء كانت وجهة النظر مختلفة او متفقة..نحن نتعلم من بعض..
بالتوفيق ان شاء الله
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة spiderhoof (المشاركة 169956)
موضوع اكثر من رائع اخى فى انتظار جديدك دائما

+1 لايك

نورت الموضوع و ان شاء الله تجد مايسرك..واحلى ليك ليك انت كمان..
بالتوفيق ان شاء الله

abdellatif 19-07-2011 09:35 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة midoabdo (المشاركة 169967)
دائما مبدع اخى عبد اللطيف +1000 like

بارك الله فيك ياميدوا,,واحلى مليون ليك..ولمجهوداتك الجبارة
ان شاء الله نفيد ونستفيد
بالتوفيق
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة صحفي إقتصادي (المشاركة 170051)
مساء الخير يا عبده

اين انت نحن ننتظر الورشه على احر من الجمر

اهلا اخ صحفي..اعتدرعن التأخر الخارج عن الارادة..جاري تنظيم باقي المواضيع الاخيرة..
واتمنى ان انتهي منه هدا المساء..
ستكون لي عودة هدا المساء بشارتات لتوضيح بعض الامور
بالتوفيق
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة د.أسامة عادل (المشاركة 170086)
فى انتظار بليل يا عبده عشان قراءة الخبر عشان نقدر نهضم الموضوع كاملا و نبدأ فى التطبيق سويا..
تحياتى يا عبوود..

جاري ياد.كتور..وان شاء الله الموضع يكون مكتمل كامل ان شاء الله
بالتوفيق

الساعة الآن 08:56 AM