اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   الارشيف (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=8)
-   -   الى كل من يواجة مشكلة فى التحويلات البنكية الان خطوات الايداع بالفيزا (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=15028)

ahmdmhmd 14-08-2012 03:45 PM

رد: الى كل من يواجة مشكلة فى التحويلات البنكية الان خطوات الايداع بالفيزا

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة canister (المشاركة 379866)
يا جماعة ايه هي أفضل طريقة لسحب الأموال من الشركات الوسيطة؟؟

هل التحويل علي رقم الحساب الخاص بك؟؟ بس انا عارف ان عمولة التحويل بتكون كبيرة, فايه أفضل وسيلة بقي لسحب الاموال من شركات الوساطة

أنت عملت إيداع للشركة عن طريق أيه ؟؟

refa3ys40 14-08-2012 04:17 PM

اشكر الاخوة الافاضل علي الاهتمام ورجو الاجابة علي السؤال التالي وهو بنك ان اس جي بي بطاقة النت بتاعتة ممكن اودع بيها بس اعتقد انها فيزا مش ماستر كارد وهل بعد الايداع بيها ممكن اسحب الارباح ان شاء الله ام اسجل رقم حساب بنكي خاص بي لسحب للارباح علية ارجو التوضيح في النقاط دة من الخبراء الافاضل يعني اعمل ايداع باي وسيلة اما السحب للارباح علي حساب بنكي اقوم بتسجيلة في ل=العقد عند فتح حساب

refa3ys40 14-08-2012 04:19 PM

علي فكرة انا لسة مطلع حالا بطاقة كريدي اجريكول جيفت كارد ولكن هل ينفع السحب عليها لان الموظف اكدل لي انة لا ينفع السحب عليها لانها ليست مرتبكة حساب فارجو التوضيح ولكم جزيل الشكر

ahmdmhmd 14-08-2012 04:26 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة refa3ys40 (المشاركة 379890)
اشكر الاخوة الافاضل علي الاهتمام ورجو الاجابة علي السؤال التالي وهو بنك ان اس جي بي بطاقة النت بتاعتة ممكن اودع بيها بس اعتقد انها فيزا مش ماستر كارد وهل بعد الايداع بيها ممكن اسحب الارباح ان شاء الله ام اسجل رقم حساب بنكي خاص بي لسحب للارباح علية ارجو التوضيح في النقاط دة من الخبراء الافاضل يعني اعمل ايداع باي وسيلة اما السحب للارباح علي حساب بنكي اقوم بتسجيلة في ل=العقد عند فتح حساب

لو أنت حابب تستخدم بطاقة النت الخاصة بالبنك الاهلي سوسيتيه جنرال
يبقى ممكن تعمل بيها إيداع عادي لكن هتسحب الارباح على الحساب البنكي

ahmdmhmd 14-08-2012 04:37 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة refa3ys40 (المشاركة 379893)
علي فكرة انا لسة مطلع حالا بطاقة كريدي اجريكول جيفت كارد ولكن هل ينفع السحب عليها لان الموظف اكدل لي انة لا ينفع السحب عليها لانها ليست مرتبكة حساب فارجو التوضيح ولكم جزيل الشكر

بص يا صديقي بطاقات النت والبطاقات المدفوعة مقدما بصفة عامة غير مقبولة لأنها غير مرتبطة بحساب بنكي
يعني لو حصل وعملت إيداع عن طريقها عادي ممكن مافيش مشاكل أحيانا
لكن لو حبيت تسحب عليها فده ماينفعش وفي الحالة دي بيكون طلبك للسحب على مسئوليتك الشخصية
بمعنى إن الشركة والبنك بيخلوا مسئوليتهم في حالة عدم استلامك للأموال المسحوبة
يبقى ليه المخاطرة حتى لو امكن استرداد المبلغ هيكون بعد مشاكل وحوارات كتير احنا في غنى عنها
عشان كده الشركات الامريكية بترفض التعامل مع البطاقات المدفوهة مقدما ومنها بطاقة النت

ومن قوانين الشركة انك بتسحب المبلغ اللي أودعته عن طريق الفيزا بنفس الطريقة
يبقى في الحالة دي مش هتعرف تسحب غير الارباح وفقط عن طريق التحويل البنكي

لذلك أنا قولت قبل كده كتير اللي عاوز يعمل ايداع وسحب بسهولة وبدون أي مشاكل بنفس البطاقة
عندنا الديبت كارد بتاعة بنك بلوم مصر
والديبت كارد بتاعة بنك بيريوس مصر

وأي استفسار أنا في الخدمة

wolf101 14-08-2012 06:52 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmdmhmd (المشاركة 379907)

ومن قوانين الشركة انك بتسحب المبلغ اللي أودعته عن طريق الفيزا بنفس الطريقة
يبقى في الحالة دي مش هتعرف تسحب غير الارباح وفقط عن طريق التحويل البنكي

لذلك أنا قولت قبل كده كتير اللي عاوز يعمل ايداع وسحب بسهولة وبدون أي مشاكل بنفس البطاقة
عندنا الديبت كارد بتاعة بنك بلوم مصر
والديبت كارد بتاعة بنك بيريوس مصر

وأي استفسار أنا في الخدمة

لكن احب اوضحلك نقطة برده
صحيح ان القانون بيقول ان كل ما تم الايداع بيه يتم السحب عليه لكن بمرور 30 الي 40 يوم علي الاموال الموجوده في الحساب اللتي تم ايداعاها بالفيزا او الماستر كارد
تعتبر اموال بنكية ويمكن سحبها عن طريق التحويل البنكي بدون اي مشاكل طالما ان نفس اسم الشخص الذي قام بالايداع هو نفس اسم الشخص صاحب الحساب الذي سوف يذهب الاموال اليه وده كان رد اكثر من 4 شركات FXDD , FXSOL,FOREX,FXCM

وبالنسبة الديبت كارد بتاعته بنك بلوم مش بتقبل الايداع فيها من الخارج مثلها كاي ماستر او فيزا بنكيه اخري
لكن بنك بلوم يوجد به ميزه كبيره انك بيتم عند وصول الاموال هنا يتم تلقائيا فتح حساب بالدولار وايداع المبلغ فيه دون تدخل من حضرتك
بكده يظل الموضوع واحد انه تم الايداع بالفيزا والسحب بالحواله البنكيه
دليل ليك اعمل ايداع بيها وجرب بعد يومين تلاته تعمل طلب سحب من رصيدك في الشركه الشركه لن توافق اطلاقا والطلب هيترفض علشان لابد مرور فتره زمنيه للاموال وبعد تقوم لك الشركه بالتحويل البنكي
ودي وتقديري

ahmdmhmd 14-08-2012 07:29 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة wolf101 (المشاركة 379948)

لكن احب اوضحلك نقطة برده
صحيح ان القانون بيقول ان كل ما تم الايداع بيه يتم السحب عليه لكن بمرور 30 الي 40 يوم علي الاموال الموجوده في الحساب اللتي تم ايداعاها بالفيزا او الماستر كارد
تعتبر اموال بنكية ويمكن سحبها عن طريق التحويل البنكي بدون اي مشاكل طالما ان نفس اسم الشخص الذي قام بالايداع هو نفس اسم الشخص صاحب الحساب الذي سوف يذهب الاموال اليه وده كان رد اكثر من 4 شركات FXDD , FXSOL,FOREX,FXCM

وبالنسبة الديبت كارد بتاعته بنك بلوم مش بتقبل الايداع فيها من الخارج مثلها كاي ماستر او فيزا بنكيه اخري
لكن بنك بلوم يوجد به ميزه كبيره انك بيتم عند وصول الاموال هنا يتم تلقائيا فتح حساب بالدولار وايداع المبلغ فيه دون تدخل من حضرتك
بكده يظل الموضوع واحد انه تم الايداع بالفيزا والسحب بالحواله البنكيه
دليل ليك اعمل ايداع بيها وجرب بعد يومين تلاته تعمل طلب سحب من رصيدك في الشركه الشركه لن توافق اطلاقا والطلب هيترفض علشان لابد مرور فتره زمنيه للاموال وبعد تقوم لك الشركه بالتحويل البنكي
ودي وتقديري

فعلا أنا بتعامل مع شركة أف أكس سوليوشن ونظامها كده
إن بعد الايداع بالفيزا ب 30 يوم ممكن السحب عن طريق التحويل البنكي عادي والكلام ده من زمان
لكن شركة أف أكس دي دي ماكنتش كده وكان لازم بالفيزا بس
بس في جميع الاحوال اللي هيعمل ايداع مش هيسحب غير الارباح يعني مش هتفرق معاه لانه يقدر يسحب بالتحويل البنكي
اما اللي كان عاوز يسحب بالفيزا فلازم ديبت كارد زي بتاعة بيريوس مصر او بلوم مصر او انها تكون كريديت كارد لأي بنك

تحياتي لك

Mohamed Ahmed Mohamed 15-08-2012 02:29 PM

يا جماعة بعد اذنكم ممكن حد يفدني ويقولي افتح حسابي في بنك ايه مع العلم ان حجم الايداع مش هيتعدى ال 250$ في الاول ؟؟
ويا ريت لو بنك يديني بطاقة فيزا اتعامل بيها مع اف اكس دي دي لاني لما سألت في بنوك كتير رفضين يدوني بطاقة لو الحساب بالدولار ؟؟؟؟
او لازم يكون الحساب كبير عشان بيعملوا حساب حاجة اسمها الضمان ؟؟؟

ahmdmhmd 15-08-2012 03:03 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mohamed Ahmed Mohamed (المشاركة 380573)
يا جماعة بعد اذنكم ممكن حد يفدني ويقولي افتح حسابي في بنك ايه مع العلم ان حجم الايداع مش هيتعدى ال 250$ في الاول ؟؟
ويا ريت لو بنك يديني بطاقة فيزا اتعامل بيها مع اف اكس دي دي لاني لما سألت في بنوك كتير رفضين يدوني بطاقة لو الحساب بالدولار ؟؟؟؟
او لازم يكون الحساب كبير عشان بيعملوا حساب حاجة اسمها الضمان ؟؟؟

أفضل بنك هو بنك بلوم مصر

هتفتح حساب توفير بالجنية المصري وتستخرج عليه ديبت كارد وتطلب تفعيلها على النت
ولما تيجي تسحب الارباح إن شاء الله هتسحب على نفس الحساب والبنك هيفتحلك حساب فرعي بالدولار بشكل تلقائي

يعني هيكون عندك حساب أساسي بالجنية المصري مرتبط بيه فيزا تقدر تسحب بيها بسهولة
وحساب فرعي بالدولار تستقبل عليه من الشركة وتحول منه للحساب المصري حسب رغبتك

الحد الادنى لفتح الحساب 1000 جنية مصري
مصاريف فتح الحساب 30 جنية
مصاريف استخراج الديبت كارد 30 جنية
والاستلام بعد 4 أيام

يعني لو هتعمل ايداع 250 دولار للشركة
يبقى تفتح حساب في البنك ب 1600 جنية
هما هيخصموا مصاريف فتح الحساب ومصاريف الديبت كارد من المبلغ ده
والباقي تعمله إيداع في الشركة

موضوع الضمان اللي تقصده ده خاص بالكريديت كارد فقط لأنها بتعتبر زي القرض وعليه فوائد ومصاريف وعمولات كتير
وأنت مش محتاج تفتح حساب بالدولار ولا حاجة

هو حسابك في بنك بلوم مصر يغنيك عن أي بنك آخر

تحياتي

mena nazmy 15-08-2012 03:57 PM

يا جماعه والى معندوش بنك بلوم فى بلده يعمل ايه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

الساعة الآن 02:02 AM