اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تعليم الفوركس (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=3)
-   -   أيها المبتدئ اسال...استشير عن الفوركس (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=1150)

احمد صلاح 29-03-2013 05:31 PM

رد: أيها المبتدئ اسال...استشير عن الفوركس

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة goggo (المشاركة 487085)
السلام عليكم اريد ان اسال عن المشاركات الفعالة هل مازال كما كان يعني لما يصبح رصيدي 50 مشاركة فعالة احصل على مكافاة و كم هي هذه المكافاة
شكرا لكم

آخى يرجى فتح موضوع فى قسم خدمة العملاء او التواصل معهم بشان ذلك حتى تكون الاجابة نموذجية
بالتوفيق

aa_stars 29-03-2013 08:11 PM

السلام عليكم
نشكركم على المنتدى الجميل والمفيد لى بعض الاسئل ان شاء الله ما اطول عليكم
1- حساب الديمو هل له مدة معينة ؟ لو نعم كيف اخذ مدة اطول فى التدريب؟؟

2- انا ممكن ادخل اتاجر فوركس ب100 $ فى اى بروكر يقبل هذا الحد ولما اوصل ل250 $ احول الى FXDD؟وما هى شركات الوساطة المضمونه وذات سمعه جيدة تقبل بهذا المبلغ؟؟؟؟
3- ما هى افضل طريقة للمتاجرة بهذا المبلغ الضغير هل هى المتجرة على الفريم الصغير مثل الربع ساعة مع ستوب لوز قريب وحجم النقطة 0.001 1 سنت مثلا؟؟

4-فى حساب الديم يفضل ان اختار المبلغ حسب اللى انا ناوى ادخل بيه يعنى لو ناوى ادخل ب100$ فى الديمو المبلغ 100
$ ؟؟
شكرا لكم:1 (48):

nassxavi 29-03-2013 08:28 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد صلاح (المشاركة 486917)

أهلا اخى الغالى ,,
بصراحه لن اعمل بها منذ قبل
واتمنى ان تقوم بمراجعتها وتقييمها بنفسك لانة ليس بأمر سهل
لو اردت ان تعمل بها لابد ان تمشى على اسس تقييم الاستراتيجية والتى وضعت عناصرها فى هذا الموضوع
كيف تنشىء استراتيجة المتاجرة الخاصة بك وتقيمها بطريقة صحيحة
اتمنى ان ينال اعجابك
وبالتوفيق ولو لديك اى استفسار لن اتأخر عليك

بارك الله فيك يا اخي

سأحاول تجريبها و ارى نتائجها باذن الله

شكرا

mhk720 29-03-2013 09:09 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة aa_stars (المشاركة 487352)

السلام عليكم
نشكركم على المنتدى الجميل والمفيد لى بعض الاسئل ان شاء الله ما اطول عليكم
1- حساب الديمو هل له مدة معينة ؟ لو نعم كيف اخذ مدة اطول فى التدريب؟؟

2- انا ممكن ادخل اتاجر فوركس ب100 $ فى اى بروكر يقبل هذا الحد ولما اوصل ل250 $ احول الى FXDD؟وما هى شركات الوساطة المضمونه وذات سمعه جيدة تقبل بهذا المبلغ؟؟؟؟
3- ما هى افضل طريقة للمتاجرة بهذا المبلغ الضغير هل هى المتجرة على الفريم الصغير مثل الربع ساعة مع ستوب لوز قريب وحجم النقطة 0.001 1 سنت مثلا؟؟

4-فى حساب الديم يفضل ان اختار المبلغ حسب اللى انا ناوى ادخل بيه يعنى لو ناوى ادخل ب100$ فى الديمو المبلغ 100
$ ؟؟
شكرا لكم:1 (48):

اهلا بيك يا اخى هرد عليك فى حدود معلوماتى
1- بالنسبة للمتاجرة ب 100 دولار تسطيع القيام بذلك عن طريق شركة FXDD و لكن التحويل عن طريق الفيزا ام لو تحويل بنكى لازم يكون 250 دولار
2- افضل طريقة للمتاجرة بالمبلغ الصغير هى العمل ب لوت صغير
3- اهم شى يا اخى اثناء العمل على حساب تجريبى انا تعمل بالمبلغ الذى تنوى ان تفتح به حساب
لان اكبر خطأ يقع فيه المتاجر هو الدخول بحساب تجريبى 10000 دولار وبعدين ييدخل بمبلغ صغير وبعدين يسال هو هو ليه بيخسر على الحقيقى
3- ام عن مدة الحساب التجريبى اعتقد انها 3 شهور
بس الافضل انك تشتغل على حساب تجريبى لمدة شهر وتقيم نفسك وتشوف اخطائك والشهر الجديد تفتح حساب تانى وتشوف هل فى تقدم ولا لا وهكذا
بالتوفيق

nassxavi 29-03-2013 10:17 PM

السلام عليكم يا اخوة

يا اخوة ممكن شرح عربي لمؤشر RSI + مؤشر ستوكاست بالفيديو و كيفية المتاجرة بهما و شكرا لكم

فيديو عربي و شكرا

aymanhany 29-03-2013 11:11 PM

اين درس شرح اوقات الدخول في الصفقات مع نظام النماذج السعرية فقد نبه الشارح في احدى الفيديوهات على انه سيتم شرح اوقات الدخول على الفيبوناتشي وغيرها من الطرق ارجو الاجابة وشكرا جزيلا

CARLOS 30-03-2013 01:08 AM

ما معنى البونص الذي يتكلمون عنه الذي تقدمه شركات الوساطه ؟ وكيف يتم ؟ وهل شركه FXDD تقدمه ؟

Waseem 30-03-2013 01:20 AM

مساء الخير ...

متى يتم قفل السوق ... ومتى يتم اعادة فتحة ... بتوقيت القاهرة ؟؟ ..

وهل يقفل السوق بشكل كلي ... ام ان بعض الأزواج تسبق ازواج اخرى من ناحية الإغلاق والفتح ؟؟

سؤال اخير .. هل توقيت القاهرة الآن هو .. +2 ... او +3 بالنسبة لجرنتش ؟؟

aa_stars 30-03-2013 02:09 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mhk720 (المشاركة 487369)
1- بالنسبة للمتاجرة ب 100 دولار تسطيع القيام بذلك عن طريق شركة FXDD و لكن التحويل عن طريق الفيزا ام لو تحويل بنكى لازم يكون 250 دولار
كيف اخى الكريم لما دخلت الموقع مالقيت غير 250 $ طيب لو على الفسزا ازاى اعمله واحول ال100 $؟؟؟

3- ام عن مدة الحساب التجريبى اعتقد انها 3 شهوربس الافضل انك تشتغل على حساب تجريبى لمدة شهر وتقيم نفسك وتشوف اخطائك
والشهر الجديد تفتح حساب تانى
قصدك انى انزل المنصه من الموقع fxdd وعمل حساب ديمو من ميتاترايدر 4 وبعد شهر اعمل حساب ديمو جديد على نفس المنصة وليس منصه شركة اخرى
يعنى هما مش بيدو حساب واحد فقط لكل شخص ولا الكلام دة على الحقيقى فقط والديمو زاى مان عايز

وشكرا على الرد

Benisafcom 30-03-2013 03:01 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة aa_stars (المشاركة 487464)
وشكرا على الرد

نعم يمكنك المتاجرة ب100 دولار وهناك بونص 100بالمية
الاصل تودع 250 لكن منتدانا تعليمي
فضلا منك افتح موضوع هنا وسيتم توجيهك

الدعم الفني وخدمة العملاء

الساعة الآن 04:50 PM