اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   الارشيف (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=8)
-   -   █ ▓ ▒ ░ توصيات د/ رأفت بالفيبوناتشى ░ ▒ ▓ █ (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=19542)

م.جوزيف ايهاب 18-04-2012 07:48 PM

رد: █ ▓ ▒ ░ توصيات د/ رأفت بالفيبوناتشى ░ ▒ ▓ █

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة bary_3 (المشاركة 313134)

لازم كل صفقة 10سنت للنقطة الواحدة ،لا تدخلي على أكثر من عملة على الاقل الان حتى تربحي قليلا ثم نزود،كلم عاكسك السعر 20 نقطة تدخلي تبريد
ولا تخافي سنتابعك لحظة بلحظة ،وأعدك لو التزمتي بتدبيلة في نهاية الأسبوع القادم:1 (80):;)

ايه يا كبير ؟
وانا مليش تدبيلة الاسبوع اللي جاي ولا ايه ؟؟ :D

ناريمان رأفت 18-04-2012 07:51 PM

ميرسى جدااااااااااااااااااااا يا جماعة على اهتمامكم وانا معاكوا خطوة بخطوة
وباذن الله هتبع كل الكلام اللى هتقولولى عليه
ميرسى جداااااااااا

raafat_193 18-04-2012 07:53 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ناريمان رأفت (المشاركة 313126)
ميرسى يا دكتور على رد حضرتك انا منتظرة اى توصية منك
انا لا يتبقى من حسابى الا 100 دولار فقط

ده جميل خالص . توصياتى بتكون منتصف الليل وبقوم بالتحديث عند اى خبر او قبل الخبر ولا اضع الاستوب لوز ولكى الحرية فى وضعه ويجب الا يقل عن 50 بيب نقطة والدخول بعقود ميكرو 0,01 او 0,02 ولو كان السعر صاعد وعكس اى هبط هيكون على الشارت اماكن للدخول شراء تانى وهى اسمها تبريد هبط تانى برضوا دخول تبريد بالنسبة لكى كفاية 3 مرات وعملة واحده فقط وكل ماراس المال يزيد نكتر حجم العقد وانشاء الله تدخلى عقد مينى . الكلام للجميع

ناريمان رأفت 18-04-2012 07:58 PM

ميرسى يا دكتور انا مستنية توصيات حضرتك يا " جنرال "

raafat_193 18-04-2012 07:59 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة joseph.ehab (المشاركة 313136)

ايه يا كبير ؟

ياجو ياغالى انت تأمر وكفاية كلامك الجميل اللى قلته فى حقى فى موضوع الصبح 1000 نقطة ف 6 ايام وانا بكرة اجازة علشانكم صدقنى لما اكسر اليورو لان الشغل الكبير قوى قوى قوى بكرة ادخل شوف الاخبار انت وبارى المغربى بكرة لو معملناش فلوس يبقة بلاش منها .

mahmoud0711 18-04-2012 08:03 PM

ماشاء الله عدد الأعضاء الأن 40 عضو واعتقد دائما هيوصلوا 100 او اكثر عن قريب
مبروك عليك كل الشعبية دي ياجنرال

raafat_193 18-04-2012 08:14 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mahmoud0711 (المشاركة 313151)
ماشاء الله عدد الأعضاء الأن 40 عضو واعتقد دائما هيوصلوا 100 او اكثر عن قريب
مبروك عليك كل الشعبية دي ياجنرال

ربنا يخليك ياغالى بس انا كده ازيد خوفآ عارف ليه لا الا يدخلو معنا صفقات وهما لا يعلمون سياستنا القتالية والصبر الذى يمتلكنا عند انعكاس السعر.لذلك اتمنى ان يرجعوا للصفحات السابقة

raafat_193 18-04-2012 08:18 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ناريمان رأفت (المشاركة 313144)
ميرسى يا دكتور انا مستنية توصيات حضرتك يا " جنرال "

جربى تدخلة اليورو دولار فرصة هبط بعض الشئ وكما قلت لك التبريد ان عكس السعر

bary_3 18-04-2012 08:18 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة joseph.ehab (المشاركة 313136)

ايه يا كبير ؟

انت ثلاث تدبيلات في أسبوع يا زعيم ؟؟؟ عقبالنا كلنا:1 (96):

Pips Hunter 18-04-2012 08:20 PM

ورشة مميزة وواضح انها ولدت عملاقة فعلاً و اتمنى ان تستمر ،،،
كان عندى اقتراح صغير ارجو رأيك فيه وهو مهم من وجهه نظري ليسهل على الآعضاء متابعه التوصيات بسهوله ويسر لآن المشاركات كثيرة جداً .
ان يكون فى جدول اكسل فيه كل التوصيات المنفذه حالياً فى كل مشاركة لك يضم جميع الصفقات ووضعها الحالى ان كانت ستنفذ قريبا او بالفعل مفتوحة او انتهت وربحت وهكذا ، بحيث يتمكن الجميع من حصر توصيات الورشة من خلال هذا الجدول و مساعدة الآعضاء بدلاً من البحث في مشاركات حضرتك و صفحات الموضوع لآنها ما شاء الله كثيرة و الصفحات تجري جري .

bary_3 18-04-2012 08:20 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة raafat_193 (المشاركة 313146)

ياجو ياغالى انت تأمر وكفاية كلامك الجميل اللى قلته فى حقى فى موضوع الصبح 1000 نقطة ف 6 ايام وانا بكرة اجازة علشانكم صدقنى لما اكسر اليورو لان الشغل الكبير قوى قوى قوى بكرة ادخل شوف الاخبار انت وبارى المغربى بكرة لو معملناش فلوس يبقة بلاش منها .

منتظرينك يا جنرال ،بس كفاية فلوس تعبنا ،اشتقنا للخسارة:1 (112)::1 (52):

raafat_193 18-04-2012 08:27 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة bary_3 (المشاركة 313168)

منتظرينك يا جنرال ،بس كفاية فلوس تعبنا ،اشتقنا للخسارة:1 (112)::1 (52):

احلى لايك ليك بارى ياجميل على كلامك انت كمان شفته واسعدنى ربنا يخليك ويبعد عن الخسائر آمين يارب

raafat_193 18-04-2012 08:29 PM

سألنى عضو على الخاص ماهو التبريد ؟
التبريد هو ان دخلنا شراء او بيع لصفقة وعكس السعر نشترى تانى هبط نشترى تانى لان الهدف انا متأكد منه والسعر يحترمه ويصل اليه وهو يظهر على الشارت مع مراعاة راس المال 5% صفقات 5% لزوم التبريد

م.جوزيف ايهاب 18-04-2012 08:30 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة raafat_193 (المشاركة 313146)

يا باشا ده اقل كلام بقال بجد
انت تستاهل اكتر من كده صدقني
وانا وباري رجالتك هنا :1 (76):

م.جوزيف ايهاب 18-04-2012 08:31 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة bary_3 (المشاركة 313166)

انت ثلاث تدبيلات في أسبوع يا زعيم ؟؟؟ عقبالنا كلنا:1 (96):

ههههههه
ثلاثة يا باشا ؟ مش اوي كده
بس الحمد لله بجد بفضل ربنا وفضل الدكتور ده اول اسبوع شكله هيقفل علي مكسب من شهرين
حساب انستا الجديد وشه حلو عليا كمان :D

ناريمان رأفت 18-04-2012 08:31 PM

انا دخلت يا دكتور ب volume .02 ربنا يوفقنا

م.جوزيف ايهاب 18-04-2012 08:34 PM

الذين يشاهدون محتوى الموضوع الآن : 43 ( الأعضاء 43 والزوار 0) joseph.ehab, ‏nagysol, ‏ناريمان رأفت, ‏gogo55sy, ‏دكتور دولار, ‏hussien86, ‏ifile, ‏bahrain, ‏د/جابر, ‏Kimo, ‏الطيب, ‏MAMADO, ‏0asdf12340, ‏Pips Hunter, ‏Aymanalmerai, ‏amen_amen, ‏naitsi, ‏M Sabry M Elbakrawy+, ‏mooni+, ‏ابراهيم امين, ‏تولستوي, ‏TNT, ‏moataz_07, ‏احمد البشبيشى, ‏ابوفهد, ‏meda, ‏شهد, ‏جادجاد, ‏Dox, ‏دعاااني الشوق, ‏elnmsstar, ‏د. محمد بدر, ‏top22star, ‏mercedes benz, ‏ABUEHAB, ‏waleed_1980, ‏جواد اشرف, ‏zogota, ‏ELSHARKI, ‏abdo_mb10, ‏00808060

ما شاء الله العدد في الليمون وكله داخل معانا
شكلنا بقينا ماركت ميكر ولا ايه :1 (76):

م.جوزيف ايهاب 18-04-2012 08:35 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ناريمان رأفت (المشاركة 313181)

بالتوفيق
الي الاهداف ان شاء الله

naitsi 18-04-2012 08:39 PM

للإشارة يا محاربين فبفضل هاذه الورشة الذهبية بقيادة الجنرال رأفت تم تدبيل الحساب في 8 أيام بدئ
ت في التوصيات من يوم الإثنين 9 أبريل 2012 برصيد 24.23 كان قليل جدا حينها ومع مرور الأيام لاحظة الفرق في زيادة رأس المال ليصل ل 30 دولار وعندها طمعت وقلت سأذخل بعدة عقود ب 0.10 سنت لأن توصيات الدكتور تنجح دائما والحمد لله فذخلت في 3 توصيات في كل عقد 0.10 سنت ولم أكن حينها أدرك الخطر وبدئ الإنعكاس المهول وبالظبط يوم الجمعة الماضي نزل سرع اليورو بنا لأزيد من 120 نقطة وكان الأصدقاء يقومون بالتعزيزات حينما يهبط بهم السعر وأنا لم أكن أعرف قوانين الورشة لم أقرئ ولم أعرف النظام العام وحينما بدئت أراهم يقومون بالتعزيز هنا وجدة المشكلة حسابي لن يستحمل التعزيزات لاني ذاخل بعقود كبيرة لاكن عنادي مع نفسي ذخلت تعزيزا 1 بعقد 0.5 وبدئ مرة أخرى السعر يهبط 40 خريفا ندمت حينها ندم شديد لاني لم أحترم إدارة أموالي والتي أسميها أنا الجنود المحاربين 100 سنت ب 100 جندي أدركت أن جنودي ذخلوا حربا يصعب الفوز بها وكانت حينها المنصة تشتعل بألوان حمراء لإعلان عن المارجن لم يتبقى في الحساب إلا 2 دولار وينتهي ولحسن الحض وأقدار رب العزة إرتفع السعر وبدء بالصعود وكأنه أعطاني رسالة قال لي كان بإمكاني أن أمرجن لك حسابك لاكن لندمك وعدم تكرار أخطائك سأصعد بك للأعالي وحينا وصل للقم ورجع الحساب ل 30 دولار وتعداها ل 32 وشكرت الله على هاذه الرحلة الخطيرة التي كان حسابي سيذهب في مهب الرياح وأيضا لا أنسا الأصدقاء الذين واسوني في المحنة ومنذ ذالك بدئة في الإلتزام التام وعدم الذخول بٱكتر من 0.5 وبدئت الارباح تتزايد وبفضل الله تعالى وتوصيات جنرالنا الحبيب إرتقينا من 32 إلا 40 ومنه إلا يومنها هاذا الذي وصل ل 50 والحمد لله والشكر لله ٱتمنى أن تستفيدوا من قصتي لكي لا تقعوا في نفس الخطئ الذي وقعت فيه فإدارة رأس المال مهمة جدا والصبر ضروري أيضا للفوز في المعركة بتوفيق للجميع

رامى عبدالهادى 18-04-2012 08:42 PM

دكتور من فضلك عايز اعرف تحليلك للاسترلينى دولار لانى داخل بيع من 1.6000

bary_3 18-04-2012 08:44 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة joseph.ehab (المشاركة 313180)

ههههههه
ثلاثة يا باشا ؟ مش اوي كده
بس الحمد لله بجد بفضل ربنا وفضل الدكتور ده اول اسبوع شكله هيقفل علي مكسب من شهرين
حساب انستا الجديد وشه حلو عليا كمان :D

مبررررررررروك يا جوزيف
بس خايف من الشكاوي الكثيرة عليها في هذه الأيام ،أن نصدم بإجراء ما

م.جوزيف ايهاب 18-04-2012 08:52 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة bary_3 (المشاركة 313193)
مبررررررررروك يا جوزيف
بس خايف من الشكاوي الكثيرة عليها في هذه الأيام ،أن نصدم بإجراء ما

الله يبارك فيك يا باشا
ليه شكاوي. انا معايا كويسة جدا
ربنا يستر

raafat_193 18-04-2012 08:57 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة رامى عبدالهادى (المشاركة 313190)
دكتور من فضلك عايز اعرف تحليلك للاسترلينى دولار لانى داخل بيع من 1.6000

يارامى انت من الاشخاص المحترمين و24 ساعة هنا وازعل عليك ان اتت خسائر عليك انا قلت لا تنظروا الى هذا الزوج لانه صعد وطار نتيجة الاخبار الايجابية والان سيظل حالقآ فى الاعالى الى ان يصعد له اعز صديق هو اليورو ويبداو الهبوط للتصحيح وجنى الارباح وهذا سوف يحدث غدآ لانتظرهم الاخبار القاتلة الامريكية. لااستطيع ان اقول لك اتمنى يحدث ويهبط الان .

Aymanalmerai 18-04-2012 08:59 PM

اعتذر من الدكتور مسبقاً عن طرح سؤال هنا و لكنه ضروري و ياريت نستفيد كلنا
يا جماعة انا حسابي على إف إكس دي دي, أحياناً بلاحظ تأخر كم ثانية في التنفيد ممكن يوصل للعشرين ثانية, هذا أولاً أما ثانياً مع تديثات الدكتور فترة آخر الليل و بداية السوق الآسيوية, الأسعار بتصير شيء لا يوصف و الله
يعني ممكن السبريد يوصل للعشرة و لحتى ال 15 نقطة, و من هنا بخاف أدخل و بنتظر حتى الصباح لحتى السعر يستقر نوعاً ما و عندها بيكون الي ضرب ضرب و الي هرب هرب
ياريت تفيدونا يا أصدقاء

raafat_193 18-04-2012 09:05 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ناريمان رأفت (المشاركة 313181)

كويس بالتوفيق شايفة اهو هبط حددى لنفسك مثلا لو هبط من بداية مادخلتى اول صفقة 20 نقطة وادخلى تانى شراء وواحده واحدة ح تفهمى كيف تتاجرة مع بنوك ودول كبيرة وتربحة منهم كما يربحون هم من صغار التجار وعديمى الخبرة وهنا جوزيف شخص محترم والاخ بارى المغربى لو محتاجة معرفة شئ . لا للخوف ولا الكسوف

naitsi 18-04-2012 09:08 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Aymanalmerai (المشاركة 313216)
يا جماعة انا حسابي على إف إكس دي دي, أحياناً بلاحظ تأخر كم ثانية في التنفيد ممكن يوصل للعشرين ثانية, هذا أولاً أما ثانياً مع تديثات الدكتور فترة آخر الليل و بداية السوق الآسيوية, الأسعار بتصير شيء لا يوصف و الله
يعني ممكن السبريد يوصل للعشرة و لحتى ال 15 نقطة, و من هنا بخاف أدخل و بنتظر حتى الصباح لحتى السعر يستقر نوعاً ما و عندها بيكون الي ضرب ضرب و الي هرب هرب
ياريت تفيدونا يا أصدقاء

أنا بسراحة الشركات التي لذيها سبريد عالي لا أنصح بها ذائما على الإنسان أن يختار شركة بها سبريد تابت متل إينستا فوركس رغم عيبها في المنصة البطيئة ب 2 تواني لاكنها شركة محترمة وبسبريد تابت جدا ولا يتحرك أبدا وهناك العديد من الشركات التي تقدم سبريد تابت أنا لذي حساب تجريبي في إف إكس ديدي لاكنه يجعلني أجن بسبب سبريد عنما أضع صفقة بعقد 0.5 تبدء هي بسالب 5 دولارات !! يجب أن تقوم بتتبيت السبريد إن هي أرادت أن تحصل على زبائن كتيرين

رامى عبدالهادى 18-04-2012 09:09 PM

انا متوقعلة يا دكتور انة هيصعد ل 1.6060 وعامل حسابى ابرد من هناك بس المشكلة انة جة عند 1.6041 وهبط تانى 20 نقطة وبيلعب من ساعتها فى حود 10 نقاط

raafat_193 18-04-2012 09:11 PM

اقتباس:

ياريت تفيدونا يا أصدقاء

انا حسابى تجريبى فقط معاهم اما الحقيقى مع شركة تانى ولا يحدث هذا أسال الاخوه على الخاص حتى لايكون اعلان لشركة او أساءه لشركة ان ذكرنها لك على العام . وللاحترام لقوانين المنتدى

م.جوزيف ايهاب 18-04-2012 09:15 PM

اقتباس:

ياريت تفيدونا يا أصدقاء

اسفين يا دكتور علي الاسئلة
بص يا باشا هو السبريد فعلا بيعلي مع بداية الاسيوي وممكن الباوند يوصل 10 نقط
بس شوية وهتلاقيه نزل يعني هو بيعلي لما السيولة بتقل فقط
لما السوق بيسخن شوية بتلاقي السبريد وصل 4 بس
حاول تستني شوية القصة مش بتاخد اكتر من ساعة وخلال الساعة دي السعر مش بيتحرك كتير

Aymanalmerai 18-04-2012 09:17 PM

كلام سليم و بمحله يا دكتور
أرجو من الإخوة الي عنده فكرة يراسلني على الخاص لو سمحتم, لأن الأعضاء ماشاء الله بالصفحة كل ساعة في ازدياد, اللهم بارك
و صراحة ما رح ازعج الجميع بمراسلتي لهم على الخاص, فمن لديه معلومة فلا يبخل بها علينا, و ألف شكر للأصدقاء الأعضاء جميعاً
و صراحة قلة خبرت في المنتديات هي الي خلتني اطرح الموضوع على العام مش على الخاص, سووووووووري

المضارب 18-04-2012 09:19 PM

اقتباس:

ياريت تفيدونا يا أصدقاء

الشركة هاذي اتعبتني في الأسبريد والتعليق الكثير
الاسبريد بيعلى آخر الليا وبيعلى وقت الخبر ووقت قلة السيولة
المشكلة اني جديد في الفوركس وخايف من الشركات النصابة وما حصلتيش الا دي الشركة بما أنه المنتدى ضامنها

raafat_193 18-04-2012 09:20 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة رامى عبدالهادى (المشاركة 313241)
انا متوقعلة يا دكتور انة هيصعد ل 1.6060 وعامل حسابى ابرد من هناك بس المشكلة انة جة عند 1.6041 وهبط تانى 20 نقطة وبيلعب من ساعتها فى حود 10 نقاط

لو كده يبقة برافووووووووووووووووووو

raafat_193 18-04-2012 10:01 PM

التركيز وظبط النفس

yasser badr mahmoud 18-04-2012 10:32 PM

دكتور تحياتي انا اليوم كنت مشغول لكن متابع معاك و دايما موفق ان شاء الله

raafat_193 18-04-2012 10:52 PM

Aymanalmerai 18-04-2012 11:17 PM

مجهود تشكر عليه يا دكتور, و أشكرك مرة تانية على الموقع الي أشرت لي عليه, أكثر من رائع, و صدق بدعيلك من كل قلبي
الله يوفقك

MAMADO 18-04-2012 11:39 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة raafat_193 (المشاركة 313326)

عااااااااااااااااااااااااااااش

• فهد • 19-04-2012 12:30 AM

ممكن حضرتك تشرح طريقة المتاجرة .. لانى بحب الاعتماد على التحليل الخاص

naitsi 19-04-2012 12:53 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة • فهد • (المشاركة 313369)
ممكن حضرتك تشرح طريقة المتاجرة .. لانى بحب الاعتماد على التحليل الخاص

هههههههه إسكت يا أخي لاتفتح هاذا الموضوع عن طريقة المتاجرة ممنوع إعطاء الخرائط الحربية للجنود يا أخي قانون التكنة هاكذى الجنرال قد يغضب إن سمع الخبر فنحن على حافة الحرب العالمية وممنوع إخراج أسرار الحرب ^^

يمكنك الإطلاع على ردود الصفحة 200 و 201 لتفهم جيدا ماقلت يا غالي

demetry 19-04-2012 12:59 AM

انا متاسف يا جماعة على الموضوع الذى اثرته
انا لم اقصد شئ
وان كان الدكتور لا يريد ان يقول لنا على المؤشرات فهذا حقه وحفاظا على مجهود سنين عمره
وهو اولا واخير يشكر على ما يقدمه لنا من وقت ومال

الساعة الآن 10:05 PM