اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   رحلة من 200$ الى 5000 $ فى 90 يوم (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=47285)

MR_KHALEDBADRY 12-05-2015 11:40 PM

رد: رحلة من 200$ الى 5000 $ فى 90 يوم

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة smallcoder (المشاركة 801015)
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

أزيك ياباشا يارب تكون في خير وادعو من الله أن يوفقك في هذه الرحلة وتعوض الخساره دي بإذن الله

بس انا ليا تعليق بسيط حضرتك من أول الرحلة وانت بتفتح صفقات متتعداش 50 سنت للنقطه الأن بدئت تفتح عقود كبيره جداً بدون استوب والخساره بتوصل ل 200 و 300 دولار وتقول الشركه هنجت وكدا والمشكله في الأصل العقود الكبيره لآن حضرتك بتشتغل بدون استوب والدليل علي كدا ان الصفقات إلى الخساره بتوصل فيها للأرقام الكبيره دي بالنسبه لرأس المال بتبقي صفقات بعقود كبيره زي صفقة الأسترالي قبل كدا إشمعنا المنصه مش بتهنج في الصفقات إلى بتتفتح بعقود صغيره ؟؟

أنا كنت مستبرش خير من الرحلة لآنك ماشاء الله كنت بتاخد قرارات متزنه بس للأسف الشديد في الفتره الأخيره شايف عشوائيه كبيره

ياريت تقبل تعليقي بسعة صدر وإحنا اخوه في الله شكراً لك

اخى الكريم للتوضيح فى اول عقد كبير دا كنت داخله بهدف 10 او 15 نقطة ولكن بمجرد فتح العقد تتوقف المنصة حتى تشاهد الشركة اتجاه السعر وكان السعر بالفعل يذهب للنقات التى اريد ولكن المنصة لا تفتح حتى يكون اتجاه السعر عكس صفقتى ولكن انا اخطأت فى عدم وضع حد الربح
ولكن بالنسبة للصفقة الثانية هذا للتأكد من هذا الامر حتى لا اكون شخص يحاول تشويه اسم الشركة وبالفعل حدث ما توقعت
وايضا اثناء الاخبار تتوقف المنصة قبل الخبر بدقيقتين وتفتح بعد الخبر بحوالى 8 او 10 دقائق
وانا انتظر احيانا الاخبار فى حالة الصفقات الخاسرة لعل الصفقة تعكس بقوة ثم يمكن اغلاق الصفقة ولكن الشركة لا تعطيك هذه الفرصة
وانا اقسمت بالله بعد التأكد من ذلك
ولمن يريد التأكد يفتح صفقة بعقد اكبر من العقود التى اعتاد عليها ويلاحظ ماذا سوف يحدث ويسلام لو كان قبل صدور اخبار مثلا بساعة ثم ينتظر الاخبار ويشاهد
وتقبل تحياتى

Ahmed Mohamed Said 13-05-2015 12:29 AM

يا استاذ خالد بالله عليك التزم تانى بالخطه و بادراة رأس المال بتاعتك انا شفت الحساب قل جامد :1 (26):

MR_KHALEDBADRY 13-05-2015 12:40 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Ahmed Mohamed Said (المشاركة 801030)
يا استاذ خالد بالله عليك التزم تانى بالخطه و بادراة رأس المال بتاعتك انا شفت الحساب قل جامد :1 (26):

اهلا اخى احمد
معلش بقى لما الشركة توقف المنصة فى صفقاتك
انا حقولك مثال صغير انت ملاحظ ان الصفقة المفتوحة دى وصلت لسعر قريب من فتح الصفقة النهاردة قبل الخبر بدقايق ما سألتش نفسك ليه انا ما قفلتش الصفقة دى وانا عارف ان السعر حيصعد بعد الاخبار علشان الاسترلينى كان صاعد النهاردة
علشان كدا انا سايب الصفقة دى للحظ

Ahmed Mohamed Said 13-05-2015 12:51 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MR_KHALEDBADRY (المشاركة 801033)
اهلا اخى احمد
معلش بقى لما الشركة توقف المنصة فى صفقاتك
انا حقولك مثال صغير انت ملاحظ ان الصفقة المفتوحة دى وصلت لسعر قريب من فتح الصفقة النهاردة قبل الخبر بدقايق ما سألتش نفسك ليه انا ما قفلتش الصفقة دى وانا عارف ان السعر حيصعد بعد الاخبار علشان الاسترلينى كان صاعد النهاردة
علشان كدا انا سايب الصفقة دى للحظ

انا بصراحه مش متابع معاك الصفقات نفسها لانى الوقت ضيق بالنسبالى بمتحن اليومين دول بس حاول تتمالك اعصابك حتى لو الشركه استهبلت شويه و اعتبر نفسك حتى لسه فى الاسبوع التانى او التالت و امشى على الخطه من جديد حرام تضيع وقت و مجهودك ده على الفاضى و شوف هتدى لكام واحد فى المنتدى دفعه معنويه غير ان ده فى المقام الاول برضو هيعود عليك بالنغع برضو ربنا يوفقك يارب تكون تفهمت كلامى

تأبط خيرا 13-05-2015 12:55 AM

يا صديقي اهدئ والتزم بما كتبته بالبداية وحافظ على التزامك المعهود

اعرف انني فقدت اعصابي امس من توقف المنصة لبعض الازواج ولكن اليوم رجعت الى هدوئي صحيح انني توقفت عن التداول على هذه المنصة و قدمت استمارة سحب كامل مبلغ الحساب لكن الهدوء مطلوب دائما وتحت اي ظرف

موفق اخي الكريم واذكرك حافظ على هدوئك قدر الامكان فهو سلاح بيدك للتغلب على كل الصعاب

لا زال الامر جيدا ولا زال الحساب قد تمت مضاعفته بنسبة جيدة وممكن التقدم وبثبات مرة اخرى

لا تنسى دعاء ومحبة الاخوان وتعاطفهم معاك

شخصيا لا شك عندي انك ستحافظ على رباطة جاشك او على الاقل تنسى نهائيا حجم اللوتات الاكبر من المعتاد والغير مبرر والذي يتناقض مع مقدمة الموضوع في صفحاته الاولى ونصائحك للجميع بالهدوء والالتزام

فهل كما يقال طبيب يداوي الناس وهو عليل ............... فاسترجع توازنك يا بطل

MR_KHALEDBADRY 13-05-2015 01:03 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Ahmed Mohamed Said (المشاركة 801037)
انا بصراحه مش متابع معاك الصفقات نفسها لانى الوقت ضيق بالنسبالى بمتحن اليومين دول بس حاول تتمالك اعصابك حتى لو الشركه استهبلت شويه و اعتبر نفسك حتى لسه فى الاسبوع التانى او التالت و امشى على الخطه من جديد حرام تضيع وقت و مجهودك ده على الفاضى و شوف هتدى لكام واحد فى المنتدى دفعه معنويه غير ان ده فى المقام الاول برضو هيعود عليك بالنغع برضو ربنا يوفقك يارب تكون تفهمت كلامى

شكرا جزيلا اخى احمد
والله انا ححاول لانى والله مشغول فى حسابات تانية وفى الاول كنت مركز فى الحساب ده بس علشان اعطى دفعة معنوية للاعضاء نحو الفوركس ولكن للاسف ربما يكون هذا الموضوع بمثابة تحذير لكل الاعضاء والانتباه قبل اختيار شركات التداول وليس ما يسمعه عن الشركات يصدقه يجب ان يسأل متداول عن تجربته الشخصية فى الشركات ويجب الحظر جيدا

MR_KHALEDBADRY 13-05-2015 01:07 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة تأبط خيرا (المشاركة 801039)
يا صديقي اهدئ والتزم بما كتبته بالبداية وحافظ على التزامك المعهود

اعرف انني فقدت اعصابي امس من توقف المنصة لبعض الازواج ولكن اليوم رجعت الى هدوئي صحيح انني توقفت عن التداول على هذه المنصة و قدمت استمارة سحب كامل مبلغ الحساب لكن الهدوء مطلوب دائما وتحت اي ظرف

موفق اخي الكريم واذكرك حافظ على هدوئك قدر الامكان فهو سلاح بيدك للتغلب على كل الصعاب

لا زال الامر جيدا ولا زال الحساب قد تمت مضاعفته بنسبة جيدة وممكن التقدم وبثبات مرة اخرى

لا تنسى دعاء ومحبة الاخوان وتعاطفهم معاك

شخصيا لا شك عندي انك ستحافظ على رباطة جاشك او على الاقل تنسى نهائيا حجم اللوتات الاكبر من المعتاد والغير مبرر والذي يتناقض مع مقدمة الموضوع في صفحاته الاولى ونصائحك للجميع بالهدوء والالتزام

فهل كما يقال طبيب يداوي الناس وهو عليل ............... فاسترجع توازنك يا بطل

شكرا اخى جمال لا تقلق انا اعمل الان بكل هدوء ولكن فى حسابات اخري وتركت هذا الحساب الان

تأبط خيرا 13-05-2015 01:09 AM

موفق ان شاء الله

MR_KHALEDBADRY 13-05-2015 08:14 AM

صباح الخير عليكم جميعا
حبيت انزل فيديو خاص حصريا فقط لمتابعين موضوعى
طبعا محدش يعرف ايه اللى بيحصل فى شركات الديلنج دسك ولا ايه اللى بيحصل فى الكواليس
استمتعوا بالفيديوا بس للاسف باللغة الروسية لانكم مش حتلاقوه باللغة العربية او الانجليزية
تنويه انا لا اقول ان هذا يحدث فى كل الشركات هههههههههه
https://www.youtube.com/watch?v=w2CG5j86r3A

مبتدء تحليل 13-05-2015 11:44 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MR_KHALEDBADRY (المشاركة 801092)
صباح الخير عليكم جميعا
حبيت انزل فيديو خاص حصريا فقط لمتابعين موضوعى
طبعا محدش يعرف ايه اللى بيحصل فى شركات الديلنج دسك ولا ايه اللى بيحصل فى الكواليس
استمتعوا بالفيديوا بس للاسف باللغة الروسية لانكم مش حتلاقوه باللغة العربية او الانجليزية
تنويه انا لا اقول ان هذا يحدث فى كل الشركات هههههههههه
https://www.youtube.com/watch?v=w2CG5j86r3A

لاكن اخي اغلب الاعضاء فاتحين 3 منصات او 2 مختلفين في نفس الوقت علي اقل تقدير

لو كان هناك تلاعب مثل هذا لتم اكتشافه فورا

الساعة الآن 06:54 PM