اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تعليم الفوركس (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=3)
-   -   فوركس : الورشة التعليمية الرسمية لتعليم رسم واستخراج الترند من الشارت والمتاجره عليه Trend Line (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=37066)

hussein gamal 02-04-2014 07:23 AM

رد: الورشة التعليمية الرسمية لتعليم رسم واستخراج الترند من الشارت والمتاجره عليه Trend Line

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة forex 2012 (المشاركة 690887)
اغلاق شمعة 4 ساعات تحت خط الترند او تحت 0.86 دخول بيع ...... لو السعر لسه قريب من نقطة الكسر بيكون بيع فورى ..... اما لو السعر جرى شوى بننتظر اعادة الاختبار

شكرا للرد والاهتمام بارك الله فيك بيكون الهدف حوالى كام نقطة وكمان الاستوب لوز كام ؟ ؟. هو فاضل على الاغلاق ييجى اقل من ساعة ان شاء الله . طب بالنسبة للنيوزلاندى فرنك انا بايع من .7590 كدا انا غلط والحق اخرج ولا هو مكسور وهابط .
اشكر لك حسن الاهتمام واوجه اهتمامى ومتابعتى للورشة

forex 2012 02-04-2014 07:43 AM

رد: الورشة التعليمية الرسمية لتعليم رسم واستخراج الترند من الشارت والمتاجره عليه Trend Line

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hussein gamal (المشاركة 690888)
شكرا للرد والاهتمام بارك الله فيك بيكون الهدف حوالى كام نقطة وكمان الاستوب لوز كام ؟ ؟. هو فاضل على الاغلاق ييجى اقل من ساعة ان شاء الله . طب بالنسبة للنيوزلاندى فرنك انا بايع من .7590 كدا انا غلط والحق اخرج ولا هو مكسور وهابط .
اشكر لك حسن الاهتمام واوجه اهتمامى ومتابعتى للورشة

الشكر لله اخى الكريم .... كلنا هنا اخوة بنساعد بعض ...... بالنسبة للنيوز فرنك ممكن تحط الهدف عند 0.7560 - 0.7565

اما بالنسبة للنيوز دولار انا حخرج منه على 0.8525

hussein gamal 02-04-2014 07:57 AM

طيب تمام اوى انا هعمل نفس البروفيت برضه بأذن الله . لكن بالنسبة للاستوب لوز ؟ مش بنحط ستوب لوز خالص ؟ كمان فى حاجة تانى مهمة جدا عايز افهمها منك من فضلك . النيوز دولار على الاربع ساعات فى تشبع خالص فى مستوى الاستوكاستيك وكمان اكتر من 5 شمعات هابطين كدا ايه الحوار ولا احنا ملناش دسعوة بالكلام ده ؟

forex 2012 02-04-2014 08:06 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hussein gamal (المشاركة 690896)
طيب تمام اوى انا هعمل نفس البروفيت برضه بأذن الله . لكن بالنسبة للاستوب لوز ؟ مش بنحط ستوب لوز خالص ؟ كمان فى حاجة تانى مهمة جدا عايز افهمها منك من فضلك . النيوز دولار على الاربع ساعات فى تشبع خالص فى مستوى الاستوكاستيك وكمان اكتر من 5 شمعات هابطين كدا ايه الحوار ولا احنا ملناش دسعوة بالكلام ده ؟

بالنسبة للاستوب لوز احنا ما بنحط رقم معين ولكن الاستوب هو اغلاق شمعة اربع ساعات داخل الترند المكسور مرة اخرى

بالنسبة للتشبع لو بصيت على الديلى حتلاقى تشبع بيعى قوى جدا من فوق مستوى ال 80 وعدد الشموع الهابطة 2 فقط امس و اليوم

hussein gamal 02-04-2014 08:09 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة forex 2012 (المشاركة 690899)
بالنسبة للاستوب لوز احنا ما بنحط رقم معين ولكن الاستوب هو اغلاق شمعة اربع ساعات داخل الترند المكسور مرة اخرى

بالنسبة للتشبع لو بصيت على الديلى حتلاقى تشبع بيعى قوى جدا من فوق مستوى ال 80 وعدد الشموع الهابطة 2 فقط امس و اليوم

تمام اوى فهمت الله ينور عليك . عموما باذن الله انا هتابع معاكم دائما واتمنى ان اكون عضو فعال معكم وربنا يديم المودة والمحبة دائما . معلشى انا هقفل شوية لانى رايح الشغل وبستخدم البطارية بتاعت الاب وهى خلاص قربت تفضى ربنا يستر بئا هههههههه

محمد عواد 02-04-2014 08:30 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hussein gamal (المشاركة 690902)
تمام اوى فهمت الله ينور عليك . عموما باذن الله انا هتابع معاكم دائما واتمنى ان اكون عضو فعال معكم وربنا يديم المودة والمحبة دائما . معلشى انا هقفل شوية لانى رايح الشغل وبستخدم البطارية بتاعت الاب وهى خلاص قربت تفضى ربنا يستر بئا هههههههه

الله معاك بس لو انتا طالع ومش متابع الشاشه ممكن تحط ستوب 50 للنيوزلندي دولار بلاش ترجع ادور على حسابك ههه

hussein gamal 02-04-2014 11:42 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد العورتاني (المشاركة 690907)

الله معاك بس لو انتا طالع ومش متابع الشاشه ممكن تحط ستوب 50 للنيوزلندي دولار بلاش ترجع ادور على حسابك ههه

ربنا فعلا يستر انا بدخل ربع ساعة كدا فى وسط اليوم . لما اروح ان شاء الله لينا كلام تانى سلام عليكم

محمد عواد 02-04-2014 11:52 AM

نيوزلندي - كندي D1

hussein gamal 02-04-2014 04:53 PM

ال Gbp Aud بيعافر انو يكسر اهو يا مسهل . ربنا يجازيكم خير على شارتاتكم الجميلة دى . بس ازاى اعرف انو كسر كاذب من انو حقيقى ؟

ههههه ملحقش ابن اللذينة وجه فى اخر 10 دقايق وهبط

Mohamed_tarek 02-04-2014 05:06 PM

ترند صاعد وترند هابط علي الباوند فريم 1 ساعة

الساعة الآن 10:13 AM