اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   رحلة من 200$ الى 5000 $ فى 90 يوم (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=47285)

hassan ebaid 21-05-2015 11:11 PM

رد: رحلة من 200$ الى 5000 $ فى 90 يوم

المتابعين قلو لان مشاركاتك قلت
بس اقتراحك هاااااايل ياريت توصيات مؤكده و هتشوف بعدها الورشه .... هتبقى نااااار

mmk1987 22-05-2015 03:39 AM

موافق

استمر على بركة الله

صياد الجراح 22-05-2015 04:48 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MR_KHALEDBADRY (المشاركة 803621)
السلام عليكم ورحمة الله
انا بعتذر لانى مش متابع معاكم الموضوع كتير لان الكهرباء بتقطع اكثر من 8 ساعات فى اليوم
انا شايف كمان ان عدد المتابعين للموضوع بيقل ياترى ايه السبب
اكيد لان الموضوع مش مفيد
انا قررت انزل لكم توصيات بستخدمها على الحسابات التانية ليا فحبيت أسأل ايه رأيكم
بس طبعا مش حنزل غير توصيات مؤكدة علشان يبقى الموضوع مفيد لكم
اللى موافق على الاقتراح ده يقوللي رأيه هنا

بسم الله الرحمن الرحيم
اقولك انا فى رائى سبب عدد المتابعين بيقل ليه ..
انت الاول كنت شغال بلوت متوسط ومنخفض وده ناس كتير حساباتها تسمح بفتح صفقات معاك اكتر من صفقه ..
انما الان انت تفتح صفقات بلوتات عاليه لا يستطيع اغلب المتابعين الدخول فيها .. اصبحت توجيه الرحلة لفئه معينه من الاعضاء وهى اللى رصيد حساباتها فوق 1000 دولار .. واغلب المتابعين الرحلة حسابهم اقل 250 دولار ..
مثلا صفقة المجنون المفتوحه الان لما عكست امس فتحت صفقه هيدج بلوت كيبر 0.2 وطبعا ناس مدخلتيش عليها وحساباتهم بتقل بانعكاس السعر ومنتظرين رجوع السعر و الحساب ..

على ماظن ده سبب رئيسي فى ان المتابعين بيقلوه فى الرحلة ..

تقبل تحياتى

MR_KHALEDBADRY 22-05-2015 05:03 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة صياد الجراح (المشاركة 803700)
بسم الله الرحمن الرحيم
انت الاول كنت شغال بلوت متوسط ومنخفض وده ناس كتير حساباتها تسمح بفتح صفقات معاك اكتر من صفقه ..
انما الان انت تفتح صفقات بلوتات عاليه لا يستطيع اغلب المتابعين الدخول فيها .. اصبحت توجيه الرحلة لفئه معينه من الاعضاء وهى اللى رصيد حساباتها فوق 1000 دولار .. واغلب المتابعين الرحلة حسابهم اقل 250 دولار ..
مثلا صفقة المجنون المفتوحه الان لما عكست امس فتحت صفقه هيدج بلوت كيبر 0.2 وطبعا ناس مدخلتيش عليها وحساباتهم بتقل بانعكاس السعر ومنتظرين رجوع السعر و الحساب ..

تقبل تحياتى

علشان كدا انا قولت فى بداية الموضوع اهم حاجة ادارة رأس المال وقولت كمان محدش يدخل صفقاتى الا اذا كان حيعرف يتصرف اذا السعر عكس عليه
فقولت انزلهم توصيات فى الموضوع حنزلهم توصيات من حسابى التانى لان الحسابات التانية دى مش بفتح عليها غير صفقات مضمونة بس طبعا مش حتكون توصيات يومية
بس ايه رائيك فى صفقة المجنون امبارح هههههههههه على فكرة بعد ما فتحتها شفت توصية ليها بس كان ليها استوب لوز عند 188.00 وطبعا كل اللى نفذ التوصية ضربت معاه استوب لوز بفرق 7 نقاط بس

smr 22-05-2015 07:56 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MR_KHALEDBADRY (المشاركة 803701)
علشان كدا انا قولت فى بداية الموضوع اهم حاجة ادارة رأس المال وقولت كمان محدش يدخل صفقاتى الا اذا كان حيعرف يتصرف اذا السعر عكس عليه
فقولت انزلهم توصيات فى الموضوع حنزلهم توصيات من حسابى التانى لان الحسابات التانية دى مش بفتح عليها غير صفقات مضمونة بس طبعا مش حتكون توصيات يومية
بس ايه رائيك فى صفقة المجنون امبارح هههههههههه على فكرة بعد ما فتحتها شفت توصية ليها بس كان ليها استوب لوز عند 188.00 وطبعا كل اللى نفذ التوصية ضربت معاه استوب لوز بفرق 7 نقاط بس

صباح الخير

انا متابعه الحساب والموضوع من اوله

وموافقه على التوصيات

وياريت تكون من اليوم

انا موضوع الاستوب لوز انا مش بحبه لانه اغلب الوقت السعر بيرتد تاني باذن الله طلما انت متاكد من تحليلك ليه استوب لوز

مثلا صفقه الباوند انت صبرت عليها كتير وفي الاخر افلتها على ربح والحمد لله

ربنا معاك يارب

Hassouni Brahim 22-05-2015 11:42 AM

انا ايضا متفق مع الاعضاء اكيد ستعود الورشة كما كانت واحسن اخي خالد ننتضر منك التوصيات الجيدة ليس مهم ان تكون يومية المهم ان تكون نسبة نجاحها عالية تحياتي لك.

smallcoder 22-05-2015 04:19 PM

انا بدخل كذا مره للموضوع مش بلاقي تفاعل ولا اي حاجه مع إني مش شغال معاك بس أكيد بستفاد من شغلك .. جميل موضوع التوصيات دا بالتوفيق إن شاء الله

تأبط خيرا 22-05-2015 05:13 PM

بالنسبة لي متابع على قدر ما تسمح به الظروف

شخصيا اجد موضوعك مهم جدا ومفيد وفيه نقاط مضيئة كثير طبعا اذا استثيننا فترة بسيطة فلتت فيها اعصابك ومعجب جدا بنجاحك رغم كل التحديات من كهرباء وانقطاع نت وغيره

رايي ان التوصيات جيدة جدا لنتعلم من انسان ناجح كما ان استمرار الطريقة كما هي الان اعتقد ممتازة للمراقبة وتعلم كيفية التصرف عند الاعكاسات والاهم من هذا كله المقدرة الرائعه في الصبر على الارباح ما شاء الله عليك اعصابك اجمد من الحديد

موفق ان شاء الله وبارك الله بك

hassan ebaid 23-05-2015 01:18 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة صياد الجراح (المشاركة 803700)
بسم الله الرحمن الرحيم

تقبل تحياتى

بس المفروض كل واحد بيتابع التوصيات بتاعه الاستاذ خالد يراعى اداره رأس المال لحسابه

smr 23-05-2015 09:32 AM

اجازه سعيده علي الجميع

الساعة الآن 05:44 AM