اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   ورشة الفوركس forex الرسمية فى تحليل و توصيات الدولار ين USDJPY (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=16568)

Marven 21-06-2013 08:30 AM

رد: ورشة الفوركس forex الرسمية فى تحليل و توصيات الدولار ين USDJPY

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة momobanker (المشاركة 526263)

طب ايه راى حضرتك فى الزوج حاليا بعد الهبوط المفاجئ

انا رأيى ان الهبوط المفاجئ ده سببه ان امبارح بدأتكوين موجه خماسيه اولى من موجه دافعه (موجه خامسه) بعد كسر ترند الموجه الرابعه على الاربع ساعات, و بعد ماتكونت الموجه الخماسيه الاولى من الموجه الخامسه كان بيصحح عشان يكمل باقى الموجات حتى يتم تكوين الموجه الخامسه بالكامل,
انا كنت كاتب الكلام ده امبارح بالصور و باخد رأى الاعضاء بس تقريبا كده تحليلى طلع مظبوط لانه فعلا كون الخمس موجات و هبط للتصحيح و كون الموجه الثانيه بعد الهبوط و هو حاليه يكمل الموجه الثالثه :)

momobanker 21-06-2013 08:49 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Marven (المشاركة 526325)
انا رأيى ان الهبوط المفاجئ ده سببه ان امبارح بدأتكوين موجه خماسيه اولى من موجه دافعه (موجه خامسه) بعد كسر ترند الموجه الرابعه على الاربع ساعات, و بعد ماتكونت الموجه الخماسيه الاولى من الموجه الخامسه كان بيصحح عشان يكمل باقى الموجات حتى يتم تكوين الموجه الخامسه بالكامل,
انا كنت كاتب الكلام ده امبارح بالصور و باخد رأى الاعضاء بس تقريبا كده تحليلى طلع مظبوط لانه فعلا كون الخمس موجات و هبط للتصحيح و كون الموجه الثانيه بعد الهبوط و هو حاليه يكمل الموجه الثالثه :)

عامة كرودا رئيس المركزى اليابانى هيتحدث كمان 40 دقيقة تقريبا و اكيد كلامه هيغير كتير

Marven 21-06-2013 08:55 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة momobanker (المشاركة 526327)

عامة كرودا رئيس المركزى اليابانى هيتحدث كمان 40 دقيقة تقريبا و اكيد كلامه هيغير كتير

والله يا باشا انا لسه مبتدئ و لسه متعلم التحليل بطريقة اليوت من فتره صغيره اوى و بدأت اضيفها للكلاسيكى , بس اللى انا فهمته من كل الدروس اللى على النت اللى بتشرح موجات اليوت ان الاخبار و الاحاديث و الكلام ده بيحقق مواصفات الموجات و بتخليها تتكون بشكل سليم , بس طبعا ممكن اكون غلطان و ده الاحتمال الاكبر :)

momobanker 21-06-2013 09:01 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Marven (المشاركة 526328)

والله يا باشا انا لسه مبتدئ و لسه متعلم التحليل بطريقة اليوت من فتره صغيره اوى و بدأت اضيفها للكلاسيكى , بس اللى انا فهمته من كل الدروس اللى على النت اللى بتشرح موجات اليوت ان الاخبار و الاحاديث و الكلام ده بيحقق مواصفات الموجات و بتخليها تتكون بشكل سليم , بس طبعا ممكن اكون غلطان و ده الاحتمال الاكبر :)

انت عارف طبعا ان الاخبار بتغير كل شئ فمثلا لو قال فى حديثه انهاردة انهم مستمرين فى ضخ اموال اكثر فى عمليات التيسير النقدى هتلاقى هبوط حاد لليم امام جميع الازواج اما لو اقرها بنفس النسبة او اقل مع كلمتين حلوين فى حق الين :) اكيد هنشوف كلام عكس اللى بيحصل دلوقتى خالص

momobanker 21-06-2013 09:02 AM

Marven 21-06-2013 09:08 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة momobanker (المشاركة 526329)

انت عارف طبعا ان الاخبار بتغير كل شئ فمثلا لو قال فى حديثه انهاردة انهم مستمرين فى ضخ اموال اكثر فى عمليات التيسير النقدى هتلاقى هبوط حاد لليم امام جميع الازواج اما لو اقرها بنفس النسبة او اقل مع كلمتين حلوين فى حق الين :) اكيد هنشوف كلام عكس اللى بيحصل دلوقتى خالص

انا بصراحه لسه مش خبره فى الاخبار و التحليل الاساسى و لسه شغال على ديمو فاكيد انت حتكون بتفهم اكتر منى و كلامك صح اكتر , على العموم ادينا مستنين لما نشوف :) بس برده انا متوقع صعود و بعده تصحيح و بعده صعود تانى , خللى بالك انت بقا عشان انا لسه ديمو لكن انت لاء D:

momobanker 21-06-2013 09:15 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Marven (المشاركة 526332)
انا بصراحه لسه مش خبره فى الاخبار و التحليل الاساسى و لسه شغال على ديمو فاكيد انت حتكون بتفهم اكتر منى و كلامك صح اكتر , على العموم ادينا مستنين لما نشوف :) بس برده انا متوقع صعود و بعده تصحيح و بعده صعود تانى , خللى بالك انت بقا عشان انا لسه ديمو لكن انت لاء D:

امشى يا ديمو :) هههههههههههه
ان شاء الله يبقى عندك حساب كبير مليان ارباح ان شاء الله

معاذ عودات 21-06-2013 09:52 AM

السلام عليكم

الدولار ين 21-6-2013
اغلق الدولار ين اسفل الترند المكسور على الفريم اليومي ..
وهو يتداول اسفله الان
احتماله وصوله الى الدعم 96.30 كبير جدا
في حال اغلاق فوق الترند تلغى نظريه الهبوط

momobanker 21-06-2013 10:02 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة معاذ عودات (المشاركة 526338)
السلام عليكم

الدولار ين 21-6-2013
اغلق الدولار ين اسفل الترند المكسور على الفريم اليومي ..
وهو يتداول اسفله الان
احتماله وصوله الى الدعم 96.30 كبير جدا
في حال اغلاق فوق الترند تلغى نظريه الهبوط

و عليكم السلام و رحمة الله و بركاته
تسلم ايديك

تاجر فوركس 21-06-2013 02:20 PM

طيب بتاع بنك اليابان قال ايه لان انا شايف هبوط للين دلوقتي والدولار مرتفع

الساعة الآن 11:46 PM