اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   الارشيف (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=8)
-   -   استفسار بخصوص فيزا نت كريدى اجريكول (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=28698)

• فهد • 29-12-2012 08:21 PM

استفسار بخصوص فيزا نت كريدى اجريكول

السلام عليكم

ازيكوا يا شباب .. :1 (77):

انا عملت فيزا نت فى كريدى اجريكول وان شاء الله هعمل بيها ايداع فى نورد

عاوز اعرف حاجتين

1- المدة لغايو لما الفلوس توصل للـ نورد
2- هل استطيع سحب مبلغ من الحساب فى نورد على الفيزا (هل الفيزا تقبل السحب ايضا) انا سألت الراجل وانا بعمل الفيزا ومكنش عارف

ارجوا ان الناس اللى فعلا بتستخدمها هى اللى تقول علشان الكلام يبقى أكيد 100%

وشكرا جزيلا

shobra 29-12-2012 08:29 PM

رد: استفسار بخصوص فيزا نت كريدى اجريكول

انا جربت الايداع بيها فى اف اكس دى دى وتم الايداع فى خمس دقائق
وبالنسبه للسحب خدمه العملاء اخبرنى انها تقبل السحب على اثاث ان المبلغ المسحوب يعتبر كمرتجع الى البطاقه مرة اخرى ولاكن لا اعرف هل تقبل السحب بدون ايداع مسبق منها ام لا

جون ميرفى 29-12-2012 08:31 PM

لو عملت ايداع فى شركه اف اكس دى دى مش هتكمل ال 10 دقائق وهتلاقى الفلوس فى الحساب

COWBOY 29-12-2012 09:05 PM

السلام عليكم اخر مرة تعاملت مع نورد من عام تقريبا .. كانت اى فيزا كارت محظورة على مصر فى حالة السحب .. اما الايداع عادى خالص وبيتم فى دقائق .. وكان التعامل بفيزا كريدى :)

• فهد • 29-12-2012 11:25 PM

شكرا جزيلا .. طيب الايداع بيتم فى دقائق .. بالنسبة للسحب اية النظام ؟

ah_alex 30-12-2012 12:46 AM

اخى الكريم انا بستخدمها فى الدفع على الانترنت من اكتر من سنة
تعمل ايداع اوك لو قبل الساعة 8 مساء بيتحول على الطول الرصيد لو بعد 8 مساء بتاخد وقت مش كتير
والسبب تقريبا فى حاجة اسمها البنش على ما اتذكر او مش فاكر المصطلح الدورة التحولية او مرجعة الحسابات الساعة 8 حاجة زى كده
لكن لو البطاقة مشحونة برصيد مبتخدش وقت نهائى يدوب تكتب بيانات البطاقة لن البطاقة مش بدعم نظام المصافحة الثلاثية
بمعنى مش لزم لما اعمل عملية دفع يجلك تنبيه او اتصال لتاكيد العملية

استخدام البطاقة
فى الدفع على الانترنت
نقاط البيع
السحب من ATM
الايداع ATM تابع البنك فقط

موضوع تسحب بيها وحد يحول على البطاقة ليه الاسف متنفعش جربت محولات كتير وفشلت وتتصال بخدمة العملاء يقولك معرفش

الحل الاى ممكن تعملو تفتح حساب فى بنك payoneer Global Payments, Payroll Services & Money Transfer | Payoneer
وبتاخد كريدت وده ممكن تعمل سحب عادى
او بنك alertpay او payza Payza | Send money, Receive Payment, Money Transfer
البنك الاول البطاقة فرى
البنك التانى تكلفة 19 دولار وفى فى بنك payza لزم تكتف الحساب بكريدت فا ممكن تستخدم بطاقة اجركول انك تكتف بيها

ah_alex 30-12-2012 12:50 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة COWBOY (المشاركة 442217)
السلام عليكم اخر مرة تعاملت مع نورد من عام تقريبا .. كانت اى فيزا كارت محظورة على مصر فى حالة السحب .. اما الايداع عادى خالص وبيتم فى دقائق .. وكان التعامل بفيزا كريدى :)

بالمناسبة المشكلة دى بتقبلنا كتير جدا جدا فى تعاملات الانترنت والدفع الاكترونى وكان افضل استخدام هو بطاقات الدفع من بنك payza او Payoneer

و ياريت بنك paypal يدعم فى مصر كان مشاكل كتير كتير

• فهد • 30-12-2012 12:59 AM

طيب انا عندى حساب فى بنك مصر .. ممكن اسحب الفلوس عليه عادى صح .. بياخد اد اية علشان الفلوس توصل من الحساب الى البنك

وشكرا جزيلا على الملعومات القيمة

COWBOY 30-12-2012 01:38 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة • فهد • (المشاركة 442267)
طيب انا عندى حساب فى بنك مصر .. ممكن اسحب الفلوس عليه عادى صح .. بياخد اد اية علشان الفلوس توصل من الحساب الى البنك

وشكرا جزيلا على الملعومات القيمة

اخى الكريم ركز معايا الفيزا بكل انواعها دبت كادرالخاصة ببنك بيرسيوس وبلوم فقط لان لايوجد بنوك اخرى تستعمل الدبت كارد على الانترنت و الفيزا مسبوقة الدفع و الكريدت كارد فى شركة نورد بالتحديد لا اتحدث عن باقى الشركات محظورة فى مصر فى حالة السحب فقط و الايداع عادى اما فى شركة اف اكس ديدى سحب وايداع يعمل بشكل عادى ... بالنسبة للسحب على الحساب البنكى ياخذ من 3 الى 5 ايام عمل بدون احتساب العطلات الرسمية .. خلى بالك نورد بتاخد رسوم جامدة على السحب على ما اتذكر اما شركة ديدى لاتاخذ رسوم على السحب ولاتستعمل وسيط للتحويل فالتحويل يتم مباشر من بنك مورجان .. وركز بقة فى النقطة دى .. هتحتاج حساب بنكى بالدولار .. والاسهل تفتحة فى بنك كريدى .. لكن فى بنك مصر احتمال كبير تمل من الاجرائات ولا يتم فتح الحساب :1 (26)::1 (26): ... تحياتى

COWBOY 30-12-2012 01:40 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ah_alex (المشاركة 442266)
بالمناسبة المشكلة دى بتقبلنا كتير جدا جدا فى تعاملات الانترنت والدفع الاكترونى وكان افضل استخدام هو بطاقات الدفع من بنك payza او Payoneer

و ياريت بنك paypal يدعم فى مصر كان مشاكل كتير كتير

اهلا يا صديقى .. التعامل فى الفوركس والبورصة يختلف عن اى تعامل اخر على الانترنت .. لكبر حجم المبالغ .. ولسرية وسرعة التحويل الافضل فى كل الحالات هى الحوالات البنكية .. المعتمدة على حسابك فى البنك بالدولار او اليورو او الين او الاسترلينى .. حسب ما تدعمة شركتك .. تحياتى

NourStar 30-12-2012 02:42 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة COWBOY (المشاركة 442273)

اخى الكريم ركز معايا الفيزا بكل انواعها دبت كادرالخاصة ببنك بيرسيوس وبلوم فقط لان لايوجد بنوك اخرى تستعمل الدبت كارد على الانترنت و الفيزا مسبوقة الدفع و الكريدت كارد فى شركة نورد بالتحديد لا اتحدث عن باقى الشركات محظورة فى مصر فى حالة السحب فقط و الايداع عادى اما فى شركة اف اكس ديدى سحب وايداع يعمل بشكل عادى ... بالنسبة للسحب على الحساب البنكى ياخذ من 3 الى 5 ايام عمل بدون احتساب العطلات الرسمية .. خلى بالك نورد بتاخد رسوم جامدة على السحب على ما اتذكر اما شركة ديدى لاتاخذ رسوم على السحب ولاتستعمل وسيط للتحويل فالتحويل يتم مباشر من بنك مورجان .. وركز بقة فى النقطة دى .. هتحتاج حساب بنكى بالدولار .. والاسهل تفتحة فى بنك كريدى .. لكن فى بنك مصر احتمال كبير تمل من الاجرائات ولا يتم فتح الحساب :1 (26)::1 (26): ... تحياتى

السلام عليكم أخواني الكرام
بالنسبة لبنك مصر انا ليا تعقيب علي الرد في الأقتباس ورد لصاحب الموضوع بالنسبة لبنك مصر

بالنسبة لبنك مصر لفتح الحساب بالدولار سهل جدا جدا هو الممل بس أنه ممكن تاخد وقت علشان توصل لخدمة العملاء
الحساب بيتعمل بالدولار في 5 دقائق بس لازم تعمل فيه إيداع 50
دولار في بداية فتح الحساب
مش أكتر من كدا وسهل جدا انك تسحب عليه من أي بنك أو شركة وال 50 دولار بتاعتك وفي حسابك محدش هياخدها تحسبها اي وقت

وهقولك اللي قابلني في حساب الدولار وتعمل أيه أفضل

انا عملت حساب بالدولار وسحبت عليه من اكتر من شركة وشغال تمام وأقصي مدة التحويل أخد 5 أيام عمل
لما تيجي تسحب الفلوس من البنك بتاخدها بالدولار أو الجنية المصري بس لازم بياخدو 3 دولار علي التحويل اللي جالك علي حسابك
ولازم تسيب 3 دولار داخل الحساب علشان يفضل شغال
مصاريف الحساب 60 جنية في السنة أو بما يوازيهم بالدولار تنقسم علي كل 3 شهور

المشكلة اللي قابلتني بقة

إني نسيت أحط رصيد في الحساب بتاع الدولار وجه وقت أستحقاق مصاريف الحساب اللي هو كل 3 شهور

موجدوش فلوس وكنت وقتها مش حاطط رصيد في الحساب بالمصري

فوجئت إنهم وقفوا الفيزا اللي بالحساب اللي بالمصري
لانهم ملقيوش فلوس لا فيه الدولار علشان ياخدوا منها مصاريف الحساب
ولا لقوا فلوس في المصري علشان يسحبوا منها للدولار
قالوا العميل يبقي مش شغال قاموا قافلين الفيزا كمان
واللي دايقني بقي أكتر أني تفاجات انك تقدر تسحب علي الحساب اللي بالمصري في بنك مصر
بس لازم تمضي علي ورقة أن اي تحويل يجيلك يتحول لمصري ويدخل في حسابك بسعر الدولار في وقتها
مش أكتر من كدا
انا قولت أقولك اللي أعرفه وأفيدك بيه
وآسف للإطالة
وربنا يوفق الجميع إن شاء الله
أخوك / نور الدين

احمد صلاح 30-12-2012 03:04 AM

اهلا استاذ فهد ,
نعم انا جربتها وتستطيع السحب من خلالها فى حدود المبلغ الذى اودعته
لان المبلغ يتم عودته الى البطاقه كـ refund

بالتوفيق :)

أمير سعيد 30-12-2012 04:06 AM

من اللي انا شايفة ان الناس متسحبش كتير
ربنا كريم و هيسهل في السنة اللي جاية ان شاء الله
تجربتي مع نورد انها بتسحب علي الفيزا refund بس ممكن يتأخر من 7 الي 15 يوم
انصح الجميع ب SKRILL -MONEYBOOKER بياخد عمولة بس الفلوس في دقيقة في حسابك و انا عملت معاهم كارت ماستر كارد بسحب بيه و مصاريفه 10 يورو في السنة و بيوصلك الكارت لحد البيت في اقل من 15 يوم و بعدها باسبوع بيبعتلك الباسورد و لوحد سحب او ايداع ممكن تفعل خدمة الموبيل و تجيلك رسالة علي الموبيل تبلغك تم سحب مبلغ ك
و امكانية التعامل 10000 يورو كل 3 شهور ايداع و سحب كحد اقصي ............
بالتوفيق و يا رب سهل للجميع و نكسب و نسحب

COWBOY 30-12-2012 11:16 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amirsaid (المشاركة 442289)
من اللي انا شايفة ان الناس متسحبش كتير
ربنا كريم و هيسهل في السنة اللي جاية ان شاء الله
تجربتي مع نورد انها بتسحب علي الفيزا refund بس ممكن يتأخر من 7 الي 15 يوم
انصح الجميع ب SKRILL -MONEYBOOKER بياخد عمولة بس الفلوس في دقيقة في حسابك و انا عملت معاهم كارت ماستر كارد بسحب بيه و مصاريفه 10 يورو في السنة و بيوصلك الكارت لحد البيت في اقل من 15 يوم و بعدها باسبوع بيبعتلك الباسورد و لوحد سحب او ايداع ممكن تفعل خدمة الموبيل و تجيلك رسالة علي الموبيل تبلغك تم سحب مبلغ ك
و امكانية التعامل 10000 يورو كل 3 شهور ايداع و سحب كحد اقصي ............
بالتوفيق و يا رب سهل للجميع و نكسب و نسحب

استاذ امير حضرتك بتقدر تسحب علشان اقامتك اعتقد انها مش فى مصر .. لان فى شركة نورد انا كلمت الدعم سابقا .. وكان الكلام ان الفيزا فى حالة السحب فقط لاتعمل فى مصر .. الافضل لية ان يستخدم احد البنوك الاليكترونية .. زى payza مثلا ويضيف الية الفيزا بتاعتة .. ويستخدمها فى السحب او مونى بوكر زى ما حضرتك وضحت :)

COWBOY 30-12-2012 11:20 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة NourStar (المشاركة 442281)

السلام عليكم أخواني الكرام
بالنسبة لبنك مصر انا ليا تعقيب علي الرد في الأقتباس ورد لصاحب الموضوع بالنسبة لبنك مصر

بالنسبة لبنك مصر لفتح الحساب بالدولار سهل جدا جدا هو الممل بس أنه ممكن تاخد وقت علشان توصل لخدمة العملاء
الحساب بيتعمل بالدولار في 5 دقائق بس لازم تعمل فيه إيداع 50
دولار في بداية فتح الحساب
مش أكتر من كدا وسهل جدا انك تسحب عليه من أي بنك أو شركة وال 50 دولار بتاعتك وفي حسابك محدش هياخدها تحسبها اي وقت

وهقولك اللي قابلني في حساب الدولار وتعمل أيه أفضل

انا عملت حساب بالدولار وسحبت عليه من اكتر من شركة وشغال تمام وأقصي مدة التحويل أخد 5 أيام عمل
لما تيجي تسحب الفلوس من البنك بتاخدها بالدولار أو الجنية المصري بس لازم بياخدو 3 دولار علي التحويل اللي جالك علي حسابك
ولازم تسيب 3 دولار داخل الحساب علشان يفضل شغال
مصاريف الحساب 60 جنية في السنة أو بما يوازيهم بالدولار تنقسم علي كل 3 شهور

المشكلة اللي قابلتني بقة

إني نسيت أحط رصيد في الحساب بتاع الدولار وجه وقت أستحقاق مصاريف الحساب اللي هو كل 3 شهور

موجدوش فلوس وكنت وقتها مش حاطط رصيد في الحساب بالمصري

فوجئت إنهم وقفوا الفيزا اللي بالحساب اللي بالمصري
لانهم ملقيوش فلوس لا فيه الدولار علشان ياخدوا منها مصاريف الحساب
ولا لقوا فلوس في المصري علشان يسحبوا منها للدولار
قالوا العميل يبقي مش شغال قاموا قافلين الفيزا كمان
واللي دايقني بقي أكتر أني تفاجات انك تقدر تسحب علي الحساب اللي بالمصري في بنك مصر
بس لازم تمضي علي ورقة أن اي تحويل يجيلك يتحول لمصري ويدخل في حسابك بسعر الدولار في وقتها
مش أكتر من كدا
انا قولت أقولك اللي أعرفه وأفيدك بيه
وآسف للإطالة
وربنا يوفق الجميع إن شاء الله
أخوك / نور الدين

وعليكم السلام يا غالى :)
شكرا على مشاركتك .. انا بس عندى تجربة سيئة مع بنك مصر يعنى اول ما فتحت الحساب كان الكلام من خدمة العملاء انى انتظر 6 شهور .. علشان اقدر اعمل تحويل .. ومرة يقولى هات اثبات دخل .. وكلام فاضى .. روحت كريدى .. عملت الحساب وانا واقف :D وكان عندى الحساب شغال فى نفس اليوم اقدر اعمل تحويل زى ما احب .. تحياتى :)
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد صلاح (المشاركة 442284)
اهلا استاذ فهد ,

استاذ احمد فعلا الفيزا تعمل فى شركة ديدى .. وانا كنت مكلمك عليها قبل كدة .. لكن فى شركة نورد اعتقد ان السحب غير مسموح بالفيزا فى مصر :) تحياتى

• فهد • 30-12-2012 09:43 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد صلاح (المشاركة 442284)
اهلا استاذ فهد ,

يا استاذ احمد دلوقتى حضرتك ساكن فى مصر ؟
تانى حاجة اخونا COWBOY بيقول ان نورد لا تقبل السحب بفيزا فى مصر (فقط الايداع)

يعنى حضرتك استخدمتها فى نورد ولا شركة تانية

• فهد • 30-12-2012 09:45 PM

انا اتلغبطت على الاخر

اللى فهمته ان الفيزا شغالة فى الايداع زى الفل .. مفيش اى مشكلة والحمد لله

واللى فهمته ان فى مشاكل فى السحب والوقت بتاع السحب فى حدود 5 ايام عمل

طيب الناس اللى تعاملت مع نورد وسحبت الفلوس بمصر .. عملت اية بالظبط ؟

COWBOY 30-12-2012 09:52 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة • فهد • (المشاركة 442488)
انا اتلغبطت على الاخر

اللى فهمته ان الفيزا شغالة فى الايداع زى الفل .. مفيش اى مشكلة والحمد لله

واللى فهمته ان فى مشاكل فى السحب والوقت بتاع السحب فى حدود 5 ايام عمل

طيب الناس اللى تعاملت مع نورد وسحبت الفلوس بمصر .. عملت اية بالظبط ؟

لية بس تتلغبط :1 (77)::1 (77)::1 (77): اول حاجة انت ممكن تريح نفسك وبعد انتهاء الاجازات تتحدث مع دعم شركة نورد وتتاكد من كل حاجة .. بنفسك وترتاح :) .. انا معلوماتى كالتالى بالنسبة للفيزا prepaidالخاصة ببنك كريدى
سحب وايداع فى شركة FXDD يتم بشكل عادى
نورد ايداع يتم بشكل عادى وانا عملت فيها ايداعات كثيرة .. وكنت بسحب بنوك اليكترونية .. لان الفيزا بشكل عام محظورة على مصر بالتحديد فى حالة السحب .. اتمنى تكون الامور واضحة ليك ياغالى ..

• فهد • 30-12-2012 10:06 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة COWBOY (المشاركة 442492)

لية بس تتلغبط :1 (77)::1 (77)::1 (77): اول حاجة انت ممكن تريح نفسك وبعد انتهاء الاجازات تتحدث مع دعم شركة نورد وتتاكد من كل حاجة .. بنفسك وترتاح :) .. انا معلوماتى كالتالى بالنسبة للفيزا prepaidالخاصة ببنك كريدى
سحب وايداع فى شركة FXDD يتم بشكل عادى
نورد ايداع يتم بشكل عادى وانا عملت فيها ايداعات كثيرة .. وكنت بسحب بنوك اليكترونية .. لان الفيزا بشكل عام محظورة على مصر بالتحديد فى حالة السحب .. اتمنى تكون الامور واضحة ليك ياغالى ..

اولا جزاك الله خيرا على الاهتمام ..

ثانيا انت لما هتاخد الفلوس على بنك الكترونى .. بتستلمها ازاى .. ما لازم فيزا برضة

واية البنك الالكترونى اللى بتتعامل معاه .. وهل تفعيل الحساب سهل ولا وجع دماغ ... ؟

COWBOY 30-12-2012 10:29 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة • فهد • (المشاركة 442505)

اولا جزاك الله خيرا على الاهتمام ..

ثانيا انت لما هتاخد الفلوس على بنك الكترونى .. بتستلمها ازاى .. ما لازم فيزا برضة

واية البنك الالكترونى اللى بتتعامل معاه .. وهل تفعيل الحساب سهل ولا وجع دماغ ... ؟

انا كنت بتعامل مع 2 بنك اليكترونى .. payza وسابقا alertpay
وبنك libertyreserve
payza ممكن تربط الفيزا بتاعتك بية او تشترى الفيزا بتاعتة .. التفعيل .. باكثر من وسيلة موجودة فى الموقع والافضل التفعيل بالفيزا .. او استخدام وسيط للسحب والايداع :)
libertyreserve التحويل بيتم عن طريق الوسيط الاليكترونى لو اطلعت على قسم البنوك الاليكتورنية هنا فى المنتدى هتفهم كل شىء
وفى بنوك اليكترونية اخرى زى نتلر ومونى بوكر وغيرها .. كل واحد منهم ليه مميزاتة وللمنتدى وسطاء معتمدون ممكن تتعامل معاهم ..
انا اساسا وقفت التعامل مع البنوك الاليكترونية من سنة تقريبا والان لم ارتاح الا بالحساب البنكى(الحوالات البنكية ) .. هو بطىء شوية لكن امان .. وتعامل محترم وبردة بستخدم الفيزا على خفيف :D .. وبصراحة عايز نصحتى .. الامر متوقف على حجم المبلغ .. والشركة ايضا :) يعنى التعامل بالفيزا والبنوك الاليكترونية لايتعدى ال 5000 دولار ومش عايز اقولك 1000 >> اكثر من كدة ريح نفسك وافتح حساب بنكى :) تحياتى ..

• فهد • 30-12-2012 10:35 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة COWBOY (المشاركة 442521)

وبنك libertyreserve
payza ممكن تربط الفيزا بتاعتك بية او تشترى الفيزا بتاعتة .. التفعيل .. باكثر من وسيلة موجودة فى الموقع والافضل التفعيل بالفيزا .. او استخدام وسيط للسحب والايداع :)
libertyreserve التحويل بيتم عن طريق الوسيط الاليكترونى لو اطلعت على قسم البنوك الاليكتورنية هنا فى المنتدى هتفهم كل شىء
وفى بنوك اليكترونية اخرى زى نتلر ومونى بوكر وغيرها .. كل واحد منهم ليه مميزاتة وللمنتدى وسطاء معتمدون ممكن تتعامل معاهم ..
انا اساسا وقفت التعامل مع البنوك الاليكترونية من سنة تقريبا والان لم ارتاح الا بالحساب البنكى(الحوالات البنكية ) .. هو بطىء شوية لكن امان .. وتعامل محترم وبردة بستخدم الفيزا على خفيف :D .. وبصراحة عايز نصحتى .. الامر متوقف على حجم المبلغ .. والشركة ايضا :) يعنى التعامل بالفيزا والبنوك الاليكترونية لايتعدى ال 5000 دولار ومش عايز اقولك 1000 >> اكثر من كدة ريح نفسك وافتح حساب بنكى :) تحياتى ..

اللى فهمته ان payza هفعل الحساب بالفيزا بتاعت كريدى اجريكول عادى جدا
دية بقى حاجة كويس اوى

طيب ممكن احول الفلوس من البنك على الفيزا واسحب الفلوس من الفيزا

المبلغ هيبقى فى حدود 1000$ بالكتير ان شاء الله

canister 30-12-2012 10:43 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة COWBOY (المشاركة 442521)

وبنك libertyreserve

بالنسبة للبنوك الالكترونية في بنك برضه نيتلر, وده بنك ممتاز ممكن تتعامل معاه, وله فيزا خاصة بيه, وبطلعها ببلاش, بعد ما تعمل اكونت عليه, هتبعتلهم تقولهم عايز الفيزا هيحولهولك علي العنوان اللي هتدهولهم

canister 30-12-2012 10:48 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة • فهد • (المشاركة 442525)

دية بقى حاجة كويس اوى

هو انت ليه محير نفسك؟ العملية بسيطة وانا سألت فيها كتير جدا, وهي بتتقسم لشقين

الشق الاولاني, لو عايز تعمل ايداع, وده هيتم من خلال بطاقة كريدي اجريكول المدفوعة سابقا, هتعملها ب 60 جنيه وهتستلمها وانت واقف, وهتفعلها في خلال يومين, وهتروح حاطت فيها المبلغ اللي عايزه, واعتقد في حدود 5 الاف جنيه, وبعد كدة تحول المبلغ علي الشركة بتاعتك

الشق التاني, وهو شق السحب, ان شاء الله لما تحب تسحب, افضل طريقة من خلال اراء ناس كتير هي التحويلات البنكية, هتفتح حساب بالدولار علي اي بنك وتحول فلوسك عليه, علي سبيل المثال برضه, بنك كريدي اجريكول, هتعمل ايداع فيه ب 500 جنيه مصري, وهيفتحلك حساب بالدلاور وتحول اي مبلغ عليه

COWBOY 30-12-2012 11:12 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة • فهد • (المشاركة 442525)

دية بقى حاجة كويس اوى

هتسحب على البنك الاليكترونى عادى من الشركة .. وبعد كدة تحول المبلغ للفيزا وتسحبة عادى بس قبل ما تفكر فى PAYZA افتح موضوع فى قسم البنوك الاليكترونية .. واسئل الاخوة هناك عن اخر اخبار PAYZA لانهم كل شوية فى جديد وفى انواع حسابات .. يعنى فى حساب اخرة 400 دولار فى الشهر تحويل وحوارات تانية كدة .. ممكن الاخوة يفيدوك بافضل بنك الاليكترونى تقدر تتعامل معاه ويناسب احتياجاتك وتكون الشركة اللى بتتعامل معاها بتدعمة .. اعذرنى مش متابع البنوك الاليكترونية من فترة كبيرة جدا .. فياريت تسئل الوسطاء المعتمدين من المنتدى .. هيدولك الاجابة الصحيحة فى افضل بنك تقدر تتعامل معاه .. اتمنى اكون اقدرت افيدك :)

• فهد • 30-12-2012 11:25 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة COWBOY (المشاركة 442536)

هتسحب على البنك الاليكترونى عادى من الشركة .. وبعد كدة تحول المبلغ للفيزا وتسحبة عادى بس قبل ما تفكر فى PAYZA افتح موضوع فى قسم البنوك الاليكترونية .. واسئل الاخوة هناك عن اخر اخبار PAYZA لانهم كل شوية فى جديد وفى انواع حسابات .. يعنى فى حساب اخرة 400 دولار فى الشهر تحويل وحوارات تانية كدة .. ممكن الاخوة يفيدوك بافضل بنك الاليكترونى تقدر تتعامل معاه ويناسب احتياجاتك وتكون الشركة اللى بتتعامل معاها بتدعمة .. اعذرنى مش متابع البنوك الاليكترونية من فترة كبيرة جدا .. فياريت تسئل الوسطاء المعتمدين من المنتدى .. هيدولك الاجابة الصحيحة فى افضل بنك تقدر تتعامل معاه .. اتمنى اكون اقدرت افيدك :)

جزاك الله خيرا :1 (101):

الساعة الآن 05:24 PM