اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تعليم الفوركس (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=3)
-   -   خسرت 90 % من حسابى و محتاج نصيحتكم (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=12113)

boles vip 24-08-2011 08:43 PM

خسرت 90 % من حسابى و محتاج نصيحتكم

لقد فتحت حساب حقيقى ب 10500 دولار و حصلت على مكاسب كبيرة فى يومين و هذا من سؤ حظى طبعا
نصحونى كتير أنى مطمعش و لكن طبيعة الأنسان لقد وصل حسابى 14300 فى يومين هل تتخيلوا هذا
الحساب مارجن مرة و بقى 9500 مسكت نفسى و بطلت مغامرة و لكن مشيت عكس أتجاه الترند فمرجن تانى
و بقى 4700 و لعبت بالراحة خالص و لكن بصفقات كتيرة جدا علشان أعوض وو صلته 6300 فى يوم واحد و لكن يأتى الريح بما لا تشتهى السفن
فأصبحت فاتح صفقات كتير تحت و صفقات فوق و أنا فى النص
ولأجل حظى المعروف حصلت مشكلة فسبت الكمبيوتر 20 دقيقة فقط و لكن فى دخلة بورصة أمريكا الله يخرب بيت أمريكا
و فجأة طلع بسرعة الصاروخ و حاولت على أد ما أقدر أقفل صفقات علشان مايمرجنش و لكن الحظ غلاب
و دلوقتى الحمد لله رصيدى 1300 دولار و ياحسرة قلبى على الرصيد
ياريت الأخوة المشرفين و الأخوة الأعضاء يفيدونى بخبرتهم لكى أستطيع تعويض حسابى فقط لأنى لميت فلوسى و فلوس أقاربى على أمل أنى هكبش من الفوركس
و لكن أنا معترف أنها غلطتى أنا لأنى طماااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا ااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااع و مبسمعش الكلاااااااااااااااااااااااااااااام

M10000 24-08-2011 09:01 PM

رد: خسرت 90 % من حسابى و محتاج نصيحتكم

ان شاء الله تعوض كل الخسائر

لكن تعلم من خطأك اولا

مينفعش انك تفتح حساب بالمبلغ ده و انت لسه فى بداية التعلم و الافضل دائما انك تشتغل بفلوسك انت حتى لو قليلة لكن بتديك هدوء نفسى مختلف تمام عن لو شغال بفلوس حد تانى

طبعا الطمع عدوك الاول و علاجه ادارة رأس المال

انا حولت قبل كده حساب ديمو من 5000 الى 74000 فى 8 ساعات
و حولت حساب حقيقى من 140 الى 420 فى يوم واحد لكن لم اغلق العقود على الربح و نزل ل 260 $

رأيى الشخصى اول حاجة تعملها قبل ما تبدأ تفكر فى اى حاجة

انك تبلغ الناس اللى داخلين معاك فى الفلوس ان خسرت 90% عشان تقدر تفكر بشكل سليم و متبقاش فى حاجة مسببة قلق و توتر

بعد كده ابدا ادرس الفوركس جيدا و اولا ادارة رأس المال السليمة ثم طريقة جيدة للمتاجرة

و ان شاء اله تعوضهم و زيادة

بالتوفيق

islam.sec177 24-08-2011 09:05 PM

اخي الغالي انا كنت زيك في بدايه اول حساب ليا بس كان 750 دولار وصلته في يومين ل 1050 عن طريق المؤشر الياباني بس خسرت صفقه نزلت الحساب ل500 دولار

و من يومها مثبت الحساب و بدخل صفقات بربح 15 نقطه و مش عاوز طمع الا لما يوصل الحساب لاهداف معينه

لو محتاج طريقه تدخل بيها ادخل علي الموضوع بتاعي و انا بدخل بيه لالايف

اضغط هنا باسم الموفنج و الماكد ايد واحده

و اتمني انك تقدر تعوض لو مشيت علي النظام بتاعنا في الورشه

boles vip 24-08-2011 09:08 PM

أولا شكرا على أهتمام حضرتك و ردك على المشاركة
و لكن أن صارحت من دخل بفلوسه معى أصبحت كارثة لأنه من الأكيد أنهم سيطلبون أصل رأس مالهم و سأصبح فى لحظة الريان
ربنا يستر و أحاول بتوصيات حضراتكم أعوض فى أسرع وقت ممكن و شكرا لمشاركة حضرتك و كلامك الذى أستفدت منه الكثير

boles vip 24-08-2011 09:11 PM

شكرا يا أستاذ أنجل لف
على مرورك الكريم و سوف أدخل الى الورشة و أتابع مع حضرتك

اوراق الخريف 24-08-2011 09:20 PM

بقدر اقلك انه هاي عقلية السوق بمعنى بتعطيك المربح اللي بدك اياه وبالطريقة اللي بتتبعها وبعدها وبدون اي سبب بقلب اللعب ضدك
وكأنه في حدا بيمشي السوق عكس اتجاه حركاتك ومش بكيفك بالغصب عنك بيرجع بياخد كل ارباحك والكارثة بياخذ رصيدك
والسبب ليس الطمع او سوء ادارة راس المال السبب الرئيسي انه السوق لازم يكون متل البهلوان بياخذ وياخذ وياخذ و..........

ياسفني ان اقول لك لن تستطيع استعادة حسابك قبل اشهر طبعا مع اتباع حمية شديدة في الارباح
بالتوفيق

unknown 24-08-2011 09:25 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة boles vip (المشاركة 190788)
أولا شكرا على أهتمام حضرتك و ردك على المشاركة
و لكن أن صارحت من دخل بفلوسه معى أصبحت كارثة لأنه من الأكيد أنهم سيطلبون أصل رأس مالهم و سأصبح فى لحظة الريان
ربنا يستر و أحاول بتوصيات حضراتكم أعوض فى أسرع وقت ممكن و شكرا لمشاركة حضرتك و كلامك الذى أستفدت منه الكثير

اولا ربنا يعوض عليك ان شاء الله
معنى كلامك انك متفق معهم على مشاركه الارباح فقط دون الخسائر؟

faridns 24-08-2011 09:26 PM

ربنا يعوض عليك اخي الكريم لكن في اللحظة لازم تصارح الناس اللي معاك انك خسرت جزء كبير و لازم تدوني مدة طويلة ارجع فيها المبلغ

لانك لو معملتش كدة اكيد اكيد حطير باقي المبلغ

recardo_69 24-08-2011 09:41 PM

2 مرفق
اخي العزيز معوض ان شاء الله
اتمنى ان تعيد حساباتك بشكل اخر ... انت فعلا تقدر تهبش من الفوركس بس مفيش حد بيعمل ثروة في 3 ايام ولا في 3 شهور حتى ... الطمع امر طبيعي في اي انسان و احيانا بيكون مطلوب بس الي مش طبيعي ولازم تقتله جواك الاستعجال في تكوين ثروة ... اعتقد ان الاستعجال هو السبب الاول للخسائر ... خليك صبور و أرضى بالقليل حتى تجني الكثير ... و من الناحية الفنية ما احد ممكن يفيدك غير نفسك انت .. بالتعلم و المثابرة ... انا جايبلك مؤشر قد يساعدك مؤقتا في المتاجرة و لكن لا غنى عن التعلم يا صاحبي ... اتمنى انه يفيدك ... و في كمان صورة بتوضح كيفية الدخول و الخروج مع العلم ان هذا المؤشر من افضل المؤشرات اللي جربتها و نتايجة ممتازة بس التزم بالتعليمات و يفضل الفترة الاسيوية بأهداف من 20 - 25 يوميا ليس اكثر

Tarek adel 24-08-2011 09:42 PM

يا عزيزى مفيش توصيات تضاعف حساب 10 اضعاف فى ايام ولا حتى اسابيع ابدا
كده يبقه انت عاوز تنهى على بارقة الامل ال 1300$ اللى فاضلين
يجب التعقل والتروى والتعلم والصبر لتكسب من الفوركس ولكن ممكن فى هذه الفترة تفتح صفقات صغيره "يسمح بها راس مالك"بناء على توصيات واحد او اتنين بالكتير من عمالقة التوصيات

الساعة الآن 03:39 PM