اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   الارشيف (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=8)
-   -   ما هى أفضل فيزا الكترون فى مصر ؟! (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=35389)

symbole 13-11-2013 07:13 AM

ما هى أفضل فيزا الكترون فى مصر ؟!

حيث يتم فيها الشراء والسحب من شركات الفوركس وكل خدمة موجودة على الشبكة العالمية .

خدمة العملاء 13-11-2013 02:10 PM

رد: ما هى أفضل فيزا الكترون فى مصر ؟!

يمكنك متابعة الموضوع ادناه اخي الفاضل

كيفية الايداع في شركة FXDD للاشتراك في العروض

mahmoud hussein 13-11-2013 02:33 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة symbole (المشاركة 571596)
حيث يتم فيها الشراء والسحب من شركات الفوركس وكل خدمة موجودة على الشبكة العالمية .

اى فيزا الكترون قابلة للشراء

اما السحب من شركات الفوركس لا تسحب اكثر من مبلغ الايداع

وطبعا يجب ان تسأل البروكر الذى ستتعامل معه

symbole 13-11-2013 10:50 PM

حسناً شكرأ ولكن من أفضلهم فى التعامل؟

أ.نادر غيث 13-11-2013 11:21 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة symbole (المشاركة 571856)
حسناً شكرأ ولكن من أفضلهم فى التعامل؟

عندك اثنين افضل شيئ بنظري
- كريدي اجريكول
- والبنك العربي الافريقي (4u)
اختر اي واحدة منهم وان شاء الله ما بتندم ..

symbole 13-11-2013 11:49 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أ.نادر غيث (المشاركة 571865)

عندك اثنين افضل شيئ بنظري
- كريدي اجريكول
- والبنك العربي الافريقي (4u)
اختر اي واحدة منهم وان شاء الله ما بتندم ..

طيب يا أخى أستفسار صغير بعد الشكر على اجابات .....بالنسبه للتعامل مع البنوك التى تتعامل بدورها بالربا.....فبعد البحث فى الفتاوى مع الشيوخ ...فأحب الاستفسار عن بنك فيصل الاسلامى وسؤالي هُوَ ( ما رأيك فى فيزا الكترون المستخرجه من بنك فيصل الاسلامى )....ما رايك بها والاخوه يشاركو بالرأى إن اراد ؟!

أ.نادر غيث 13-11-2013 11:57 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة symbole (المشاركة 571873)
طيب يا أخى أستفسار صغير بعد الشكر على اجابات .....بالنسبه للتعامل مع البنوك التى تتعامل بدورها بالربا.....فبعد البحث فى الفتاوى مع الشيوخ ...فأحب الاستفسار عن بنك فيصل الاسلامى وسؤالي هُوَ ( ما رأيك فى فيزا الكترون المستخرجه من بنك فيصل الاسلامى )....ما رايك بها والاخوه يشاركو بالرأى إن اراد ؟!

والله ما عندي معلومات حول هذا البنك اخي ..
ان شاء الله اذا معنا احد هنا جربه او يملك معلومات كافية حوله يفيدك
تقبل تحيتي

blackdove 14-11-2013 01:58 AM

بص يا ساحبى انا هجبلك المفيد واللى انا عملته وشغال بيه حتى الان بس امانه عليك (الدعاء لاخوك) دا اللى انا محتاجه

انت هتروح بنك اسمه (بلوم مصر) وهتقولهم عاوز افتح حساب توفير ب 1000 جنيه وهتقولهم عاوز بطاقة ماستر كارد للحساب (تكلفة فتح الحساب 30 جنيه + 30 جنيه تكلفة الماستر كارد+ 1000 جنية فتح الحساب يعنى الاجمالى 1060 جنية)

بعدها هتروح بعد اسبوع بالظبط عشان تستلم البطاقة وتقولهم عاوز افعلها ع الانترنت ... هيفعلهالك ويقولك بكرا تقدر تستخدمها ع الانترنت

تانى يوم هتدخل ع النت وتعمل الايداع اللى انت عاوزه عن طريق الماستر كارد وتقدر تسحب براحتك عليها بدون اى مشااااااااااااااااااكل

ملحوظه // لازم تقولهم حساب توفير عشان الحساب الجارى بيتفتح ب 5000 جنيه

ويارب اكون افادتك

symbole 14-11-2013 05:20 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة blackdove (المشاركة 571936)
بص يا ساحبى انا هجبلك المفيد واللى انا عملته وشغال بيه حتى الان بس امانه عليك (الدعاء لاخوك) دا اللى انا محتاجه

انت هتروح بنك اسمه (بلوم مصر) وهتقولهم عاوز افتح حساب توفير ب 1000 جنيه وهتقولهم عاوز بطاقة ماستر كارد للحساب (تكلفة فتح الحساب 30 جنيه + 30 جنيه تكلفة الماستر كارد+ 1000 جنية فتح الحساب يعنى الاجمالى 1060 جنية)

بعدها هتروح بعد اسبوع بالظبط عشان تستلم البطاقة وتقولهم عاوز افعلها ع الانترنت ... هيفعلهالك ويقولك بكرا تقدر تستخدمها ع الانترنت

تانى يوم هتدخل ع النت وتعمل الايداع اللى انت عاوزه عن طريق الماستر كارد وتقدر تسحب براحتك عليها بدون اى مشااااااااااااااااااكل

ملحوظه // لازم تقولهم حساب توفير عشان الحساب الجارى بيتفتح ب 5000 جنيه

ويارب اكون افادتك

اشمعنا البنك ده بالذات وكل اللى عايز اطلعة فيزا الكترون . واذا امكن انى احصل على فيزا الكترون باستطاعتى السحب منها من ماكينة الصرف؟

blackdove 14-11-2013 05:47 AM

حضرتك لان اغلب البنوك دلوقت وقفت التعامل بالفيزا بتاعتها مع شركات الفوركس سواء سحب او ايداع وع راسهم بنك (الاهلى سوستيه) فقدامك حلين اما (بنك بلوم مصر ودا راحه بال فى موضوع الايداع والسحب من الفوركس وهيبقا ليك حساب تسحب فلوسك عليه علطول وتقدر تسحب من الماكينه ) او (تروح تطلع بطاقه اجريكول مصر فيزا نت : بس لازم تعرف انك هتعمل بيها ايداع والسحب هيفتحولك بيه حساب بالدولار ف البنك ممكن تروح تاخده عادى ف اى وقت )

الساعة الآن 03:36 AM