اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   ارشيف المواضيع التعليمية (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=45)
-   -   ابحث عن كتاب The New Fibonacci Trader: Tools and Strategies for Trading Success (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=41763)

nadmondo 19-09-2014 12:41 AM

ابحث عن كتاب The New Fibonacci Trader: Tools and Strategies for Trading Success

ابحث عن كتاب The New Fibonacci Trader: Tools and Strategies for Trading Success صباح الخير عليكم جميعا.
ابحث عن هذا الكتاب المهم The New Fibonacci Trader: Tools and Strategies for Trading Success
ل... Robert Fischer
يا ريت لو متوفر لدى احد يرفقه او يرفق رابط ليه....
والف شكر........

Nasser_11 19-09-2014 01:20 AM

رد: ابحث عن كتاب The New Fibonacci Trader: Tools and Strategies for Trading Success

للاسف مش هتلاقيه متاح مجانا
دورت عليه كتير
كل الموجود إما نسخة كاملة بس بالروسية
أو على google books
أو تشتريه
http://books.google.com.eg/books?id=...uccess&f=false

nadmondo 19-09-2014 01:38 AM

رد: ابحث عن كتاب The New Fibonacci Trader: Tools and Strategies for Trading Success

للاسف حتى عى google books صفحات منه فقط .....
اما النسخة الروسية سمعت عنها ....حتى لو متوفرة ممكن نفهم شوية من الشارتات..........
............الف شكر على تعاونك ا/ ناصر

Nasser_11 19-09-2014 01:46 AM

دورت عليه قبلك كتير بدون فائدة هي النسخة الانجليزية كانت متاحة وكانت عندي بس فقدتها
لكن دلوقتي غير موجودة اذا عايز الروسية هي عندي ادورلك عليها وارفعها بس صراحة تعتبر عديمة الفائدة

فيه اتنين ممكن تكون عندهم نسخة منه
"غالب بن الشيبة" وده معرف في منتديات كتير وهنا ايضا
" كروان بيرل" ده معرف باحد منتديات الجيران

nadmondo 19-09-2014 02:18 AM

انا بالفعل بحثت كتير وتعبت وساحاول الاتصال مع الاخوة الافاضل اللى حضرتك ذكرتهم .....وارشدهم للموضوع حتى لايكون هناك الزاما عليهم او حرج ليهم
ولو توفرت لدى حضرتك النسخة الروسية اكيد وجودها افضل من عدمه لان الشارتات بتبقى مفيدة....او ممكن نحوله لملف word ...ونترجمه بقى هانعمل ايه بقى:1 (109):
والف شكر لتعب حضرتك........

Nasser_11 19-09-2014 02:56 AM

انا بفترض انه يكون عندهم بحكم اهتمامهم بالفايبوناتشي وان النسخة الانجليزية كانت متاحة بس مش متأكد

النسخة الروسية هادورلك عليها على اي هارد ديسك وارفعهالك قريبا بس هي image مش هاينفع التحويل وورد والترجمة

عندي الكتاب ده Fibonacci Applications And Strategies For Traders
اللي انت بتدور عليه هو تحديث وتنقيح ليه وطبعا اكبر منه واحدث بس يفي بالغرض

Fibonacci Applications And Strategies For Traders - Robert Fisher.pdfFibonacci Applications And Strategies For Traders - Robert Fisher.pdf

nadmondo 19-09-2014 03:09 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Nasser_11 (المشاركة 737786)
انا بفترض انه يكون عندهم بحكم اهتمامهم بالفايبوناتشي وان النسخة الانجليزية كانت متاحة بس مش متأكد

النسخة الروسية هادورلك عليها على اي هارد ديسك وارفعهالك قريبا بس هي image مش هاينفع التحويل وورد والترجمة

عندي الكتاب ده Fibonacci Applications And Strategies For Traders
اللي انت بتدور عليه هو تحديث وتنقيح ليه وطبعا اكبر منه واحدث بس يفي بالغرض

Fibonacci Applications And Strategies For Traders - Robert Fisher.pdfFibonacci Applications And Strategies For Traders - Robert Fisher.pdf

شكرا ا/ ناصر تعبتك معايا....انا عندى الكتاب ده ...وهو ممتاز.....لكن الكتاب اللى بندور عليه شكله افضل منه لانه يشرح الاسبيرال بصورة موسعة و هذا محور دراستى الان.....بلاضافى الى ال الشكل البيضاوى.
وعلى مهل حضرتك...وان شاء الله الخير للجميع........

nadmondo 19-09-2014 03:15 AM

وفيه كتاب شكله كويس برده لربرت فيشر وقع فى ايدى اثناء البحث ان شاء الله يكون مفيد ليك وللجميع
ده الرابط بتاعه لانى مش عارف ارفعه على المنتدى
/Free Download/Robert Fischer - Candlesticks Fibonacci and Chart Pattern Trading Tools/

غالب بن الشيبه 23-09-2014 09:58 PM

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

أخي الفاضل بخصوص الكتب اللي انت محتاجها يؤسفني أقول لك اني من فترة طويلة استغنيت عن كل هذه الكتب وبسبب أني لم أجد ضالتي في هذه الكتب

من المعروف ان النسبة الذهبية تتشكل في كل أرجاء الطبيعة وسؤال المهم ما هو سبب تشكل النسبة الذهبية في الطبيعة ولم أجد الإجابة على هذا السؤال

بالعربي النسبة الذهبية نتيجة وليست سبب

nadmondo 24-09-2014 03:20 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة غالب بن الشيبه (المشاركة 738533)
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

أخي الفاضل بخصوص الكتب اللي انت محتاجها يؤسفني أقول لك اني من فترة طويلة استغنيت عن كل هذه الكتب وبسبب أني لم أجد ضالتي في هذه الكتب

من المعروف ان النسبة الذهبية تتشكل في كل أرجاء الطبيعة وسؤال المهم ما هو سبب تشكل النسبة الذهبية في الطبيعة ولم أجد الإجابة على هذا السؤال

بالعربي النسبة الذهبية نتيجة وليست سبب

الف شكر ا/غالب على التجاوب.......انا بيعجبنى طريقة تفكيرك وباحاول اتعلم.....بس انا لسة بدرى على لما اسال السؤال ده! وحاليا باحاول استخدام الظاهرة على قدر المستطاع

الساعة الآن 03:03 PM