اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   اتريد 50% شهريا . بهدوء . اتفضل طريقتى الخاصه على حسابتى الحقيقيه (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=32125)

اسلام ابن النيل 06-11-2013 11:07 PM

رد: اتريد 50% شهريا . بهدوء . اتفضل طريقتى الخاصه على حسابتى الحقيقيه

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة jemy89 (المشاركة 568880)
تسلم اخي اسلام و ان شاء الله نطبق و نوافيك بالاستفسارات و النتائج

اتمنى اخى ما تبخل على اخوانك بالنتائج اللى راح تتوصل لها . واى استفسار عندك انا تحت امرك ان شاء الله
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة nouk_101 (المشاركة 568995)
تمام كده
فهمت الطريقه و الفيصل هو التجربه ان شاء الله :)

منتظرين النتائج اللى راح تتوصل لها اخى ما تبخل علينا باى نصيحه او ملاحظات
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة t19226 (المشاركة 569137)
كل الشكر للاخ اسلام على جهوده ...

العفو يالغالى . كلنا اخوه وكلنا نفيد ونستفاد من بعض . اذا جربت الطريقه اتمنى تطلعنا على النتائج
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة jemy89 (المشاركة 569200)
تسلم اديك مهو التست اللي عملنو كان على الطريقة 3 جدا ممتازة و ان شاء الله اتابع معاكو :1 (109):

اتمنى تطلعنا اخى على النتائج عندما يسمح وقت . ملحوظه ما تعتمد على التست الاتوماتك ما بيكون دقيق وفى امور ما راح تفهمها الا بالتست اليدوى او بالتجربه فتره على حساب ديمو
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة shady hamza (المشاركة 569321)
السلام عليكم
ياريت بس لو اسلام او حد من الاخوه اللى جرب الطريقه يقولى النقاط اللى مش فاهمها

انا فهمت الطريقة بس هربح امتى مش عارف ( المفروض انى هربح مثلا لما اكسب يومين ورا بعض اليوم الرابع والخامس مثلا انا كده ربحت ) هل اقفل وابتدى من اللوت الاول ولا ايه مش فاهم
التانى انه انا لو كملت وزودت اللوت كل ما ربحت طب اكيد هخسر وهبتدى ارجع خطوة للخلف وممكن ارجع للخطوة الاولى تانى
فهل فى حد معين نقف عنده ولا لا

هلا بيك اخى شادى .. بص هو امتى تربح .. دى بتكون نسبيه من شخص لاخر يعنى ممكن واحد اول ما يلاقى حسابه زايد 15 او 20 % يقفل كل الصفقات ويرجع يبتدى من اول خالص . وفى ناس بتكمل الى الملايين كل واحد وقناعته ياشادى .. انتى متخوف لربما اللى كسبته ترجع تخسره تانى بس دا صعب لان حتى لو جاك يومين متشابيهن ورا بعض دول ما خسروك غير مرحله واحده والطبيعى مثلا انتى كل ما السوق يكون اليوم مختلف عن اليوم اللى قبله اربع ايام او خمس ايام راح بيجى يوم ويكون متشابه معاه .. يعنى ما فيها اى مشكله كل ما تطلع مرحلتين تلاته ترجه مرحله

فى النهايه طول ما السوق بيختلف عن اليوم اللى قبله دا معناه ان نسبه صعودك مراحل اعلى اكبر من نسبه هبوطك مراحل اقل ودا كويس جدا فى حد ذاته .. كانك بالزبط طالع سلم للدور الثانى وانتى كل ما تتطلع درجتيت او ثلاث درجات بترجع تقف تستريح او ترجع درجه للخلف وبعدين بترجع تواصل صعودك .. ولا تنسى انك بتدخل على 10 اوقات مختلفه .. يعنى لو السوق مختلف فقط عن امس بنسه ب60% فقط ودى نسبه قليله وحتى لو دا حصل فعلا دا معناه ان عندك 6 اوقات بيطلعو لفوق درجه واربع اوقات بينزلو لتحت درجه .. يعنى فى الاجمالى طالع ..

كمان ما تنسى ابدا ان الخطوه لفوق اضعاف مضاعفه الخطوه لتحت .. يعنى مثلا لو انتى عندك توقيت معين مثلا صفقه الساعه 11 وصلت للمرحله الخامسه وعندك مثلا الصفقه بتاعت الساعه 9 لسه فى المرحله الاولى .. دا فعليا معناه ان الصفقه بتاعت الساعه 11 الخطوه بتاعتها ب16 ضعف للخطوه بتاعت الساعه 9 .. تخيل انتى الفرق وكم الارباح مقارنه بالخسائر ..

اخى شادى لك ان تتخيل انك لو صفقه واحده فقط وصلت معاك للمرحله السادسه او السابعه والتسع اوقات الاخرى خاسره هذا يعنى انك فى الاجمالى رابح بنسبه كبيره فما بالك لو ربحت توقيتن او تلاته من اصل عشره

اتمنى تطلعنا على النتائج اللى راح تتوصل ليها بعد التجربه . بالتوفيق اخى

jemy89 06-11-2013 11:25 PM

السلام عليكم
التست كان يدوي من 1-16 من شهر 10 و كانت كالاتي
0
-180
-60
-60
-120
-40
و كان الصافي 1560 تقريبا يعني 15% من الحساب و ده جدا ممتاز والمخاطرة جدا بسيطة ان شاء الله اشوف الاكسبيرت و اظبط الصفقات و نتابع سوا و جزاك الله حير اخي اسلام

jemy89 07-11-2013 02:31 AM

بالنسبة للاكسبيرت الاعدادات زي ما هية بس زبط نوع البروكر و الصفقات و اوقاتها
هل في تغيبر تاني في المجيك نبر و الكلام ده

shady hamza 07-11-2013 04:43 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة اسلام ابن النيل (المشاركة 569327)
اتمنى اخى ما تبخل على اخوانك بالنتائج اللى راح تتوصل لها . واى استفسار عندك انا تحت امرك ان شاء الله

منتظرين النتائج اللى راح تتوصل لها اخى ما تبخل علينا باى نصيحه او ملاحظات

العفو يالغالى . كلنا اخوه وكلنا نفيد ونستفاد من بعض . اذا جربت الطريقه اتمنى تطلعنا على النتائج

اتمنى تطلعنا اخى على النتائج عندما يسمح وقت . ملحوظه ما تعتمد على التست الاتوماتك ما بيكون دقيق وفى امور ما راح تفهمها الا بالتست اليدوى او بالتجربه فتره على حساب ديمو

هلا بيك اخى شادى .. بص هو امتى تربح .. دى بتكون نسبيه من شخص لاخر يعنى ممكن واحد اول ما يلاقى حسابه زايد 15 او 20 % يقفل كل الصفقات ويرجع يبتدى من اول خالص . وفى ناس بتكمل الى الملايين كل واحد وقناعته ياشادى .. انتى متخوف لربما اللى كسبته ترجع تخسره تانى بس دا صعب لان حتى لو جاك يومين متشابيهن ورا بعض دول ما خسروك غير مرحله واحده والطبيعى مثلا انتى كل ما السوق يكون اليوم مختلف عن اليوم اللى قبله اربع ايام او خمس ايام راح بيجى يوم ويكون متشابه معاه .. يعنى ما فيها اى مشكله كل ما تطلع مرحلتين تلاته ترجه مرحله

فى النهايه طول ما السوق بيختلف عن اليوم اللى قبله دا معناه ان نسبه صعودك مراحل اعلى اكبر من نسبه هبوطك مراحل اقل ودا كويس جدا فى حد ذاته .. كانك بالزبط طالع سلم للدور الثانى وانتى كل ما تتطلع درجتيت او ثلاث درجات بترجع تقف تستريح او ترجع درجه للخلف وبعدين بترجع تواصل صعودك .. ولا تنسى انك بتدخل على 10 اوقات مختلفه .. يعنى لو السوق مختلف فقط عن امس بنسه ب60% فقط ودى نسبه قليله وحتى لو دا حصل فعلا دا معناه ان عندك 6 اوقات بيطلعو لفوق درجه واربع اوقات بينزلو لتحت درجه .. يعنى فى الاجمالى طالع ..

كمان ما تنسى ابدا ان الخطوه لفوق اضعاف مضاعفه الخطوه لتحت .. يعنى مثلا لو انتى عندك توقيت معين مثلا صفقه الساعه 11 وصلت للمرحله الخامسه وعندك مثلا الصفقه بتاعت الساعه 9 لسه فى المرحله الاولى .. دا فعليا معناه ان الصفقه بتاعت الساعه 11 الخطوه بتاعتها ب16 ضعف للخطوه بتاعت الساعه 9 .. تخيل انتى الفرق وكم الارباح مقارنه بالخسائر ..

اخى شادى لك ان تتخيل انك لو صفقه واحده فقط وصلت معاك للمرحله السادسه او السابعه والتسع اوقات الاخرى خاسره هذا يعنى انك فى الاجمالى رابح بنسبه كبيره فما بالك لو ربحت توقيتن او تلاته من اصل عشره

اتمنى تطلعنا على النتائج اللى راح تتوصل ليها بعد التجربه . بالتوفيق اخى

اها فهمت كلامك انا حاليا مشغل اكونت ديمو عليها وبعمل باك تست هخلصه ان شاء الله واكتب النتايج
بس من البداية كده الطريقة ماشاء الله مذهلة لدرجة انى مصدقتش فى الاول الباك تست ف قعدت اغير فى المواعيد وكده برده ماشاء الله رهيبة

shady hamza 07-11-2013 04:44 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة jemy89 (المشاركة 569335)
السلام عليكم
التست كان يدوي من 1-16 من شهر 10 و كانت كالاتي
0
-180
-60
-60
-120
-40
و كان الصافي 1560 تقريبا يعني 15% من الحساب و ده جدا ممتاز والمخاطرة جدا بسيطة ان شاء الله اشوف الاكسبيرت و اظبط الصفقات و نتابع سوا و جزاك الله حير اخي اسلام

شكرا لك ربنا يوعدنا ونبقى نطبق كده على الحقيقى

forexone 07-11-2013 12:03 PM

السلام عليكم
استاذ اسلام وعلى جميع الاخوة
في الحقيقة انا اشتغلت على الطريقة الاولة والثانية
وانشاء الله سوف اجرب هذة الطريقة
هوسي الطرق الرقمبة

newmonmon 07-11-2013 03:31 PM

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
انا لسه جديده فى الفوركس وبشتغل على حساب تجريبى
وبحب الطرق الرياضيه جدا والنظريات بتاعتها وشوفت الموضوع ده امبارح وبدأت اجربه النهارده
انا عندى استفسار
يعنى مثلا لو الترند صاعد وانا كسبت منه النهارده الساعه 2 وهو صاعد وبكره فى نفس الوقت لقيته لسه صاعد فينفع ادخل شراء تانى واخلى البيع لثالث يوم لما اشوف تذبذب او هبوط

قصدى ليه ادخل صفقه وهى خسرانه ومحولش خسارتى لمكسب و فبكده اخلى النظريه ناجحه اكتر

newmonmon 07-11-2013 03:32 PM

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
انا لسه جديده فى الفوركس وبشتغل على حساب تجريبى
وبحب الطرق الرياضيه جدا والنظريات بتاعتها وشوفت الموضوع ده امبارح وبدأت اجربه النهارده
انا عندى استفسار
يعنى مثلا لو الترند صاعد وانا كسبت منه النهارده الساعه 2 وهو صاعد وبكره فى نفس الوقت لقيته لسه صاعد فينفع ادخل شراء تانى واخلى البيع لثالث يوم لما اشوف تذبذب او هبوط

قصدى ليه ادخل صفقه وهى خسرانه ومحولش خسارتى لمكسب و فبكده اخلى النظريه ناجحه اكتر

وشكرا ليك اخى على مجهودك الرائع وجزاك الله خيرا وجعله فى ميزان حسناتك

newmonmon 07-11-2013 03:44 PM

معلش عندي سؤال كمان الصفقه اللى الساعه 10 النهارده buy معملتش ربح او خساره
فماذا افعل فى اليوم التالى الساعه 10؟

t19226 07-11-2013 04:19 PM

صعبه يوم كامل اربع وعشرين ساعه يتذبذب بين عشرين نقطه شبه مستحيله

الساعة الآن 09:22 AM