اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   بلا تعليم فوركس بلا وجع قلب اسهل طريقه لجني الأرباح بالتوصيات اربح في الفوركس و بدون تعلم فوركس (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=42797)

م.جمانه 07-12-2014 02:50 AM

بلا تعليم فوركس بلا وجع قلب اسهل طريقه لجني الأرباح بالتوصيات اربح في الفوركس و بدون تعلم فوركس

بلا تعليم فوركس بلا وجع قلب اسهل طريقه لجني الارباح بالتوصيات

اهلا فيكم اخوتي الاعزاء معي هنا بالموضوع زي ما هو واضح بالعنوان ،، بلا تعليم فوركس بلا وجع قلب
انا لقيت لكم اسهل طريقه لجني الارباح ،،

انا هختار شركه فوركس محترمه ابحث فيها بجوجل واكتر شركه الناس بتقول انها موثوقه ،، هي اللي ادور عليها ،،

وبعد ما اختار الشركه اسجل فيها وابعت الفلوس ،،، علشان الحق الارباح ،،،

والله لو فيها بونص ،، زياده الخير خيرين ،،

وبعدين ألف شويه على المنتديات وخلينا بالمنتديات الجديده أحسن علشان خدماتهم كتيره وحلوه من توصيات وبونص ...الخ ،،

وأدخل تويتر وفيس بوك في مزودين كتير اكيد طبعا هختار اللي متابعينهم كتير واللي اللايك عنده كتير على صفحاتهم واسجل وأتابع وكل توصيه حد مرفق فيها كشف لأرباحه وأسجل فيها ،،
وأتابع معه ،،

وبعدين ادخل كل الصفقات اللي هتجيني او هتوصلني او هشوفها ومش هخاطر كتير ،، يدوب على سنت او سنتين مش هطمع طبعاً ،،،

لكن لو نفس التوصيه اتكررت يبقى هي هاي التوصيه الصح وادخلها باللوت الكبير ،،

واكيد اكيد هربح من الفوركس من غير اي تعب ،،،

لاني دخلت دروس وصعب عليا ،، او بصراحه بدها تركيز وانا مش ببالي اتعب نفسي ،،اصل التاجر الصح هو اللي بيربح وماخد التجاره خبره ،، وعلى راي المثل اعطي الخبز لخبازه ،،

النتيجه اكيد ارباح ١٠٠٪ او ع الاقل ٥٠ ٪
اتوقع هاي اداره راس مالي ،، وهتنجح ،،

النتيجه :

للاسف ناس كتير هيك بتفكر ...

طيب والحل مع التجار والمتداولين اللي للاسف بيكونوا بهالتفكير هم اسهل فريسه لكل الشركات والمزودين النصابين ؟
ما هوالكشف اللي مصوره اكيد سهل تزويره ،، ببرامج الفوتوشوب ،،
والمتابعين اللي بالارقام الخياليه ،، اكيد سهل شراء هالارقام ،،
والبونص والجوائز الخياليه ،، اكيد يجذبك علشان يغطي عيب ويشغلك عنه ،، طريقه قديمه للنصابين ،،

طيب والحل اتاجر كيف ؟ واكسب كيف من الفوركس ؟

هاد هو السؤال اللي المتداولين الجدد يفكروا فيه ،،

وانا هنا بموضوعي وسؤآلي لكم كيف نحمي هؤلاء المتداولين ،، ما هي نصيحتك لهم ،، لكل عضو ولكل من قرا موضوعي رايك وتعليقك ،، ونصيحتك لهم ،، لعل كلامتك ونصيحتك توقف من جعلهم فريسه سهله لهم ،،

mesh 07-12-2014 03:48 AM

رد: بلا تعليم فوركس بلا وجع قلب اسهل طريقه لجني الارباح بالتوصيات

واذا كانت النفوس كبار..
تعبت في مرادها الاجسام

بالعامي وعلى بلاط مايحك جلدك مثل ظفرك

hamada1228 07-12-2014 04:25 AM

والله يا اختي جزاكِ الله الخير الكثير انا في بداية قراءتي للموضوع استغربت قلت معقول الانسة جمانة تحكي بالتوصيات والبونص ......... هههههههههههههه
وان شاء الله الاخوة يستفيدو وما يوقعو بالخطأ
انا حدث معي بس موضوع المنتديات والبونص وصراحة اعتزالت الغرام ههههههههه كلن نصابين الاجنبية و العربية على حد سواء

Sherif Ali 07-12-2014 07:42 AM

السلام عليكم فعلا ده اللي بيحصل كتير و أعتقد مفيش حد هيعرف يوقف ده مع الأسف فيه ناس اتنصبت عليها و فيه ناس لسة هيتنصب عليها علشان مفيش وعي للسوق. أعتقد أن الناس بتدور على السهل الممتنع من غير تعب ولا تفكير

م.جمانه 07-12-2014 02:57 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mesh (المشاركة 754202)
واذا كانت النفوس كبار..
تعبت في مرادها الاجسام

بالعامي وعلى بلاط مايحك جلدك مثل ظفرك

هي هون المشكله انه سهى على المتداول المسكين انه فلوسه والشي الوحيد بالموضوع كله انها فلوس حقيقيه أما ما تبقى ما هي إلا من مجرد أرقام على شاشة ...

وفتح أي صفقه عن غير وعي وعن طريق أي شركه كأنما فتح شباك في وقت عاصفه وفلوسه طارت ... ولو طالب بفلوسه راجعوه بالشباك(الصفقه) اللي كان فتحها
فمافي حد احرص بفلوسه وعلى فلوسه غير نفسسسسسه

م.جمانه 07-12-2014 03:18 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hamada1228 (المشاركة 754204)
والله يا اختي جزاكِ الله الخير الكثير انا في بداية قراءتي للموضوع استغربت قلت معقول الانسة جمانة تحكي بالتوصيات والبونص ......... هههههههههههههه
وان شاء الله الاخوة يستفيدو وما يوقعو بالخطأ
انا حدث معي بس موضوع المنتديات والبونص وصراحة اعتزالت الغرام ههههههههه كلن نصابين الاجنبية و العربية على حد سواء

تحياتي لك أخي وعلى مرورك الطيب ...

يذكرني كلامك بموقف حصل لي ... كنا بمعرض من المعارض المقامة سابقا كان يأتي لنا عملاء الأغلب يبحثون عن البونص والعروض ... وكنا نجاوبهم بالعروض
لكن لفت نظري متداول وكان يبدوا صغيرا بالعمر لكن كل كلامه كان يدل عن خبره بالسوق ... وكان كلامه انا ليس هنا للسؤال عن العروض ولا البونص انا لدي اساله قبل أن أودع أموال بشركاتكم ...
صراحه سؤاله صحيح انت أتيت لمعرض يضم الكثير من الشركات جائت من أقصي البلاد لحد عندك استفيد من وجودها واعرف بالضبط أن تختار ... ولا تجعل الشركات هي اللتي تجذب بعروضها وتصطادك ... وللأسف المواقع الجديده والشركات أغلبهم بل المعظم نصااااابين وللأسف رغم سهوله وصول المعلومه عبر الانتر نت إلا أنهم إلا الآن لازالوا ي ينصبوا ع الناس

م.جمانه 07-12-2014 03:24 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Sherif Ali (المشاركة 754210)
السلام عليكم فعلا ده اللي بيحصل كتير و أعتقد مفيش حد هيعرف يوقف ده مع الأسف فيه ناس اتنصبت عليها و فيه ناس لسة هيتنصب عليها علشان مفيش وعي للسوق. أعتقد أن الناس بتدور على السهل الممتنع من غير تعب ولا تفكير

تحياتي على مرورك ...
كلامك صحيح الوعي ثم الوعي ثم الوعي ....
الغريبه انهم يبحثون عن السهل رغم أنه فلوسهم اللي بتاجروا فيها هي نفسها ما جت بسهوله ... فكيف ستأتي الأرباح بسهولة ...

الطامة الكبرى أن البعض يعتقد أن الفوركس مغاره علي بابا ... وخلاص

طيب ليه ما فكر انه سوق عالمي ووحش مخيف ومضر بل وقاتل وعادم للحساب خصوصا لو كان بدون وعي وعلم ...

sacalance 07-12-2014 03:46 PM

لاهل الخبرة عشان انا تعبت من الفوركس وكل واحد واسلوب تحليله بس انا بعتمد على الكلاسيكى يمكن عشان معرفش غيره
بالنسبة لانواع التحليل التانية اتعلمها ولا اركز بس فى الكلاسيكى وخلاص

بغض النظر انى مش منتظم فى الفوركس بس كتير التحليل الكلاسيكى بيخيب املى

بالمرة =D عايز اسال على شركة mtrading

م.جمانه 07-12-2014 03:54 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sacalance (المشاركة 754239)
لاهل الخبرة عشان انا تعبت من الفوركس وكل واحد واسلوب تحليله بس انا بعتمد على الكلاسيكى يمكن عشان معرفش غيره
بالنسبة لانواع التحليل التانية اتعلمها ولا اركز بس فى الكلاسيكى وخلاص

بغض النظر انى مش منتظم فى الفوركس بس كتير التحليل الكلاسيكى بيخيب املى

بالمرة =D عايز اسال على شركة mtrading

اخي الفاضل ...
اهلًا فيك معنا بارابيا

هو الفوركس أكيد تعلمه متعب وخصوصا حين التعمق فيه

الكلاسيكي اساسي ويحترم وهو مثل حجر الأساس
لكن عليك بالصبر وتطوير استراتيجيتك عبر التحليل الاساسي مثلا واستراتيجيته الوافي
اتوقع يكون كافي وبسيط وحسابك تحت عينك ،،
في حال وجود اي سؤال
عليك فورا بكتابته هنا بالمنتدى وسيتم إجابتك ويمكنك طرح السؤال اكثر من مره
قبل ان تخاطر وتتاجر وانت لديك تساؤلات
أجابه على سؤالك هنا يوجد قسم خاص لشركات الوساطه اطرح سؤالك هناك وسيتم إجابتك

منتدى شركات الوساطة و برامج التداول

كمال صادق 07-12-2014 05:29 PM

بصراحة الموضوع رائع والعنوان ممتاز لأنه راح يجذب الفئة المستهدفة أكيد هههه ، باختصار شديد لا سبيل للتداول الناجح والأرباح في سوق الفوركس إلا بالعلم والمعرفة أولا وتانيا وثالثا وأخيرا ، مفيش فايدة بدون علم في هذا السوق الجبار تكون قد أخترت أسرع طريقة لتضيع فلوسك ، لذلك لو أنتا أساسا مش عايز تتعلم وعاوز تربح وانتا نايم ، للأسف أنت في العنوان الخطأ ، لأنه سوق الفوركس يحترم من يحترم قواعده وعلومه أما الدخول بدون علم فهوا رايح لطريق ملهاش تاني خسارة محققة ،

والشغلة التانية حكاية الخبرة ، لأنه الفوركس كعلم نظري ممكن يكون مفهوم لكن عند الوقوف لأول مرة أما الشارت سوف تقف مذهولا ولن تعرف ماذا تفعل ولا من أين تبدأ ،لذلك دايما أساتذتنا بالفوركس علمونا ما نستعجل بفتح حساب حقيقي ، بل يجب التدرب لفترة لا بأس بها على حسابات الديمو من أجل أن تختبر نفسك وتتوصل لأستراتيجية ناجحة تخصك وحدك ،

ونقطة مهمة جدا جدا جدا : انا من وجهي نظري المتواضعة أنا من يعتمد على استراتيجية غيره وينتظر نقاط الدخول ووضع الستوب والتارجت من فلان أو علان هادا لن يتعلم وسوف يظل للأسف تابع وأسير لصاحب التوصية هذا أصلا ان كان صاحب التوصية صادق ولم يغشك ، من وجهة نظري يجب أن تشق طريقك بنفسك وتجرب أنت واذا عجزت ممكن تستخدم الطرق الكلاسيكية البسيطة مثل طريقة الوافي أو د. أسامة ونصيحة أن تبتعد عن كل الطرق المعقدة والمليئة بالمؤشرات

لذلك نصيحتي لكل أخوتي المبدئين ، أنصحكم وبشدة مشاهدة ويبنارات الدكتور القدير د. أسامة عادل ، ويبنار 2011 وويبنار 2012 والفوركس مشروح فيها بطريقة سهلة وميسرة وباذن الله مع النية الصادقة والارداة والعزم على تحقيق الهدف والربح سوف تتقن تعليم الفوركس وتنال الخبرة المطلوبة

وأعتذر عن الإطالة ، وكل الشكر لمشرفتنا المبدعة م.جمانة على هالموضوع المهم

الساعة الآن 09:34 PM