قديم 06-08-2011, 10:07 PM   المشاركة رقم: 22
الكاتب
midoabdo
عضو متميز
الصورة الرمزية midoabdo

البيانات

الإتصالات
الحالة:
midoabdo غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : midoabdo المنتدى : الارشيف
افتراضي رد: يا ترى العيب فى مين ؟

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة M10000 نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
شخصيا لا اتعامل مع الاخبار ولا أعطيها اهتمام

لانها بتكون مستنفذة قبل صدورها و مش شرط بعدها ان السعر يعكس تانى لان الخبر اخد حركته خلاص , لأ ممكن يكمل فى نفس الاتجاه برده

الاخبار اعتقد انها مجرد سرعة بتضاف لحركة السعر بدل ما كان هيتحرك 200 نقطة فى يومين لا هيتحركهم فى ساعة

و بيلمس المناطق اللى انت كنت حددتها فى تحليلك و بيحترمها

أعتقد ان المحللين الاساسيين هما فقط اللى نقدر نقول انهم بيكسبوا فعلا من الاساسى لانه بيتوقع حالة العملة خلال الفترة القادمة حسب أحول البلاد السياسية و التوظيف و .....و بيتاجر على الاساس ده يعنى بيستفيد من توقعه قبل صدور الخبر

لكن اللى بيتاجر على الاخبار بعد صدورها ده مش محلل اساسى ولا شىء ده مجرد بيتاجر بسرعة الحركة

يعنى المهم هو تحليلك انت سواء فنى او موجى ....

و الله أعلم ,,,
كلام سليم 100 %

انا طرحت الموضوع ده لهدفين الهدف الاول انى اشوف اغلب الناس تفكيرها من ناحيه التحليل ايه

الهدف الثانى بقول لو عندنا فى المنتدى تحليل يحلل العملات لاسبوع كامل يعنى زى ما الدكتور اسامه بيعمل تحليل اسبوعى ليه ميبقاش عندنا تحليل اخبارى اسبوعى

اعتقد هتفرق كتير ولا ايه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

التوقيع

بسم الله الرحمن الرحيم

{يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ اسْتَعِينُواْ بِالصَّبْرِ وَالصَّلاَةِ إِنَّ اللّهَ مَعَ الصَّابِرِينَ}

عرض البوم صور midoabdo  
قديم 06-08-2011, 10:07 PM
midoabdo midoabdo غير متواجد حالياً
عضو متميز
افتراضي رد: يا ترى العيب فى مين ؟

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة M10000 نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
شخصيا لا اتعامل مع الاخبار ولا أعطيها اهتمام

لانها بتكون مستنفذة قبل صدورها و مش شرط بعدها ان السعر يعكس تانى لان الخبر اخد حركته خلاص , لأ ممكن يكمل فى نفس الاتجاه برده

الاخبار اعتقد انها مجرد سرعة بتضاف لحركة السعر بدل ما كان هيتحرك 200 نقطة فى يومين لا هيتحركهم فى ساعة

و بيلمس المناطق اللى انت كنت حددتها فى تحليلك و بيحترمها

أعتقد ان المحللين الاساسيين هما فقط اللى نقدر نقول انهم بيكسبوا فعلا من الاساسى لانه بيتوقع حالة العملة خلال الفترة القادمة حسب أحول البلاد السياسية و التوظيف و .....و بيتاجر على الاساس ده يعنى بيستفيد من توقعه قبل صدور الخبر

لكن اللى بيتاجر على الاخبار بعد صدورها ده مش محلل اساسى ولا شىء ده مجرد بيتاجر بسرعة الحركة

يعنى المهم هو تحليلك انت سواء فنى او موجى ....

و الله أعلم ,,,
كلام سليم 100 %

انا طرحت الموضوع ده لهدفين الهدف الاول انى اشوف اغلب الناس تفكيرها من ناحيه التحليل ايه

الهدف الثانى بقول لو عندنا فى المنتدى تحليل يحلل العملات لاسبوع كامل يعنى زى ما الدكتور اسامه بيعمل تحليل اسبوعى ليه ميبقاش عندنا تحليل اخبارى اسبوعى

اعتقد هتفرق كتير ولا ايه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟