قديم 26-01-2012, 05:40 PM   المشاركة رقم: 47
الكاتب
spedoboy
عضو فعال
الصورة الرمزية spedoboy

البيانات

الإتصالات
الحالة:
spedoboy غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : ahmednoooh المنتدى : منتدى تعليم الفوركس
افتراضي رد: استراتيجية شموع احمد نوح ......تناسب الجميع

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmednoooh نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
اهلا بيك يا سبيدو يا بلدياتى انت كدة فاهم صح قوى .... و هى تقريبا زى ما انت قولت اسكالبينج و انا قصدت اعملها اسكالبينج و على فريم الساعة معقول جدا
و زى ما انا قولت افضل الاوقات هى من الساعة 10 الصبح او 11 للساعة 8 او 9 بالليل
* و يا ريت تلتزم باهداف صغيرة زى ما انت تفضلت و قولت 8 ممتازة او بعقد 2 مينى 0.2 ... و الاكتفاء ب 5 نقط = 10 $ مش وحشين * عملتين = 20 $ روووضا ....يعنى لو عملنا فى اليوم على 6 ساعات*2 = 12 شمعة لو 8 حققوا = 160 $ و 4 خسروا مثلا يطلعوا ب 80 $ او حتى 100 $ على الافتراض تطلع كسبان ان شاء الله فى نهاية اليوم 60-80 $ يعنى 30-40 نقطة باذن الله
* كمان يفضل الشمعة يكون لها ظل علوى و ظل سفلى
* و التزم باستوب لوز فوق الفيبو 61 لو بيع .......و تحت الفيبو 61 لو شراء ( لأنة احنا هندفنا قليل , بالاضافة الى ان السعر لو لمس نقطة الدخول بيوصل للهدف مباشرة بيسر ) اما لو نزل هيبقى صعب يرجع تانى لأن مستوى 61 بيمثل دعم و مقاومة ....... و اى سؤال انا تحت امرك حبيبى و ربنا يعوض لك الخساير ان شاء الله .......بس بلاش حقيقى دلوقتى ( جربها اسبوع او 2 بكثافة + اعمل لها باك تست لمدة شهر او 2 للخلف و شوف )
ماشي يا بلدياتي بس يتبقي بقي موضوع الاستوب .... ازاي اقدر احددها بقي ؟

التوقيع

نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة

عرض البوم صور spedoboy  
قديم 26-01-2012, 05:40 PM
spedoboy spedoboy غير متواجد حالياً
عضو فعال
افتراضي رد: استراتيجية شموع احمد نوح ......تناسب الجميع

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmednoooh نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
اهلا بيك يا سبيدو يا بلدياتى انت كدة فاهم صح قوى .... و هى تقريبا زى ما انت قولت اسكالبينج و انا قصدت اعملها اسكالبينج و على فريم الساعة معقول جدا
و زى ما انا قولت افضل الاوقات هى من الساعة 10 الصبح او 11 للساعة 8 او 9 بالليل
* و يا ريت تلتزم باهداف صغيرة زى ما انت تفضلت و قولت 8 ممتازة او بعقد 2 مينى 0.2 ... و الاكتفاء ب 5 نقط = 10 $ مش وحشين * عملتين = 20 $ روووضا ....يعنى لو عملنا فى اليوم على 6 ساعات*2 = 12 شمعة لو 8 حققوا = 160 $ و 4 خسروا مثلا يطلعوا ب 80 $ او حتى 100 $ على الافتراض تطلع كسبان ان شاء الله فى نهاية اليوم 60-80 $ يعنى 30-40 نقطة باذن الله
* كمان يفضل الشمعة يكون لها ظل علوى و ظل سفلى
* و التزم باستوب لوز فوق الفيبو 61 لو بيع .......و تحت الفيبو 61 لو شراء ( لأنة احنا هندفنا قليل , بالاضافة الى ان السعر لو لمس نقطة الدخول بيوصل للهدف مباشرة بيسر ) اما لو نزل هيبقى صعب يرجع تانى لأن مستوى 61 بيمثل دعم و مقاومة ....... و اى سؤال انا تحت امرك حبيبى و ربنا يعوض لك الخساير ان شاء الله .......بس بلاش حقيقى دلوقتى ( جربها اسبوع او 2 بكثافة + اعمل لها باك تست لمدة شهر او 2 للخلف و شوف )
ماشي يا بلدياتي بس يتبقي بقي موضوع الاستوب .... ازاي اقدر احددها بقي ؟