قديم 21-02-2012, 03:05 AM   المشاركة رقم: 7
الكاتب
shobra
عضو ذهبى
الصورة الرمزية shobra

البيانات

الإتصالات
الحالة:
shobra غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : ahmednoooh المنتدى : منتدى تعليم الفوركس
افتراضي رد: مساعدة ضرورية جداااااااااااااااااااا

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amrmorasamir نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
طيب الحاجات اللى مش موجوده فى الميتا تريدر بتتضاف ليه ازاى ؟؟؟
ممكن تقولنا ياباشا
وشكرا على الشرح الممتاز واحلى ليك ياكبير
انت الاول اكتب فى جوجل اكسبرت ادارة صفقات هيجبلك حاجات كتير حمل الاكسبرت وبعد ما تحمله لو عايز تعرف ازاى تضيفه على الميتاتريد ادخل الرابط دة http://www.fx-arabia.com/vb/showpost...27&postcount=9
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmednoooh نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
شكرا على ردك اخى شبرا .......لكن كما سمعت يبدوا فعلا ان التريلنج ستوب ضررة اكبر من فائدتة
السؤال المهم الان
و ليكن انا داخل صفقة بعقد ......... بعقد 0.1 ( ادارة راس المال تحتم ذلك )
و الصفقة كان لها هدفين هل 1- اقسم العقدين الى 0.05 و 0.05 ................ للهدفين و الاتنين ( الدخول من نفس النقطة ) و نفس الستوب
2- هل ادخل الهدف الاول بعقد 0.1 و التانى بعقد 0.05 ....... ( و الدخول من نفس النقطة ) و نفس الستوب
3- هل ادخل الهدف الاول بعقد 0.1 و التانى ب 0.05 .....بس ( دخول العقد التانى اعملة معلق من بعد نقطة الهدف الاول بقليل) ....... فى الحالة دى هل اقرب الستوب ام يكون هو هو
4---------- اقترح علبة الافضل لادارة راس المال و شكرا
نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
طبعا كل شخص وليه طرقته فى ادارة رأس المال وحسب طريقته فى الشغل بس انا افضل انك تدخل تقسم الصفقه على 2 يعنى بدل ماتدخل صفقه واحدة 0.1 ادخل صفقتين 0.05 وماتخليهمش نفس الهدف اقسم الهدف ايضا يعنى ممكن صفقه يكون هدفها 25 وصفقه هدفها 50 علشان حتى لو انعكس السعر مثلا من بعد ربح 30 يبقى انت خرجت بنصف المكسب والحمد لله ولو الصفقه التانيه خسرت ممكن دى تعوض دى وربنا مايجبش اى خسارة

التوقيع

عرض البوم صور shobra  
قديم 21-02-2012, 03:05 AM
shobra shobra غير متواجد حالياً
عضو ذهبى
افتراضي رد: مساعدة ضرورية جداااااااااااااااااااا

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amrmorasamir نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
طيب الحاجات اللى مش موجوده فى الميتا تريدر بتتضاف ليه ازاى ؟؟؟
ممكن تقولنا ياباشا
وشكرا على الشرح الممتاز واحلى ليك ياكبير
انت الاول اكتب فى جوجل اكسبرت ادارة صفقات هيجبلك حاجات كتير حمل الاكسبرت وبعد ما تحمله لو عايز تعرف ازاى تضيفه على الميتاتريد ادخل الرابط دة http://www.fx-arabia.com/vb/showpost...27&postcount=9
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmednoooh نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
شكرا على ردك اخى شبرا .......لكن كما سمعت يبدوا فعلا ان التريلنج ستوب ضررة اكبر من فائدتة
السؤال المهم الان
و ليكن انا داخل صفقة بعقد ......... بعقد 0.1 ( ادارة راس المال تحتم ذلك )
و الصفقة كان لها هدفين هل 1- اقسم العقدين الى 0.05 و 0.05 ................ للهدفين و الاتنين ( الدخول من نفس النقطة ) و نفس الستوب
2- هل ادخل الهدف الاول بعقد 0.1 و التانى بعقد 0.05 ....... ( و الدخول من نفس النقطة ) و نفس الستوب
3- هل ادخل الهدف الاول بعقد 0.1 و التانى ب 0.05 .....بس ( دخول العقد التانى اعملة معلق من بعد نقطة الهدف الاول بقليل) ....... فى الحالة دى هل اقرب الستوب ام يكون هو هو
4---------- اقترح علبة الافضل لادارة راس المال و شكرا
نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
طبعا كل شخص وليه طرقته فى ادارة رأس المال وحسب طريقته فى الشغل بس انا افضل انك تدخل تقسم الصفقه على 2 يعنى بدل ماتدخل صفقه واحدة 0.1 ادخل صفقتين 0.05 وماتخليهمش نفس الهدف اقسم الهدف ايضا يعنى ممكن صفقه يكون هدفها 25 وصفقه هدفها 50 علشان حتى لو انعكس السعر مثلا من بعد ربح 30 يبقى انت خرجت بنصف المكسب والحمد لله ولو الصفقه التانيه خسرت ممكن دى تعوض دى وربنا مايجبش اى خسارة