قديم 10-05-2010, 02:59 AM   المشاركة رقم: 10
الكاتب
م.نادر فريد
عضو فضى

البيانات

الإتصالات
الحالة:
م.نادر فريد غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : fihonil المنتدى : منتدى شركات الوساطة و برامج التداول و موقع اف اكس كوميشن FXCOMMISSION
افتراضي رد: استفسار عن تغير السبريد اف اكس دي دي

معلش بعد اذنك اوضح لك حاجة يا هيما
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة heem550 نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
السلام عليكم ورحمه الله

ممكن سؤال يادكتور

الاسبريد مش ده فرق العموله الى بتاخدو الشركه من المضاربين

لأ مش كله السبريد = فروق الشركة + فروق البنك

ازاى بقه البنك بيكون هو الى مزود الشركه بالاسبريد

دى طبيعة الحياة ...يعنى تفتكر البنك بيكسب منين وللا هو بيخدم الشركة كدا واجب يعنى يا زعيم .. البنك مثلا (وهم مجموعة بنوك اصلا ويسموا مزودى أسعار ) بيعطى الشركة بسبريد 0.5 أو 0.9 للشركة أو حتى يا سيدنا 0.1 والشركات تضع علية سبريدها وتبيع وتشترى لك ... هنا ... بعض الشركات تتفق مع البنوك على سبريد ثابت ماعدا مثلا اوقات كذا وكذا وما يحدده البنك وشركات أخرى تتفق مع البنوك على سبريد متحرك دائما وتتفق على ذلك مع العملاء ايضا ويكون الجميع مرضيون ... الان يا معلم هيما طبعا انت تعرف ظروف الأسبوع الماضى واغلاقاته وانا عن نفسى لا أستطيع ان القى باللوم على البنوك لرفع السبريد ل 9 بيب مثلا فى بداية التداول حتى يستقر السوق وتعرف البنوك راسها من قدميها فى الاوردرات ... الأن ماذا نطلب من الشركة هل نطلب منها ان تاخذ بسبريد 9 وتمنح بسبريد 2 لا اعتقد انه يمكن ذلك ...أعذرنى.

واذا كان السبب البنوك ليه الكيبل والزعيم بس الاسبريد 10 بيب وبقيه العملات الاسبريد زي ماهو .

ممكن نسأل البنوك هذا السؤال ولكن فى رأى ان البنوك تعرف ان أكبر تنفيذ للأوردرات سيكون على هاذين الزوجين .

اعتقد انو لو كان من البنوك هيكون تئثير على كل العملات

وكمان اعتقد انا الشركه بتلعب في الاسبريد بمزاكها

ولا ايه رئيك ؟؟؟

رأي ... لأ طبعا ...على فكرة انا ذهبت يوم الخميس صباحا لبنك باركليز وحاولت تغيير 100 دولار فقط لاغير ولم يرضى البنك ان يغيرها لى ... حاول معى بجميع الحجج حتى حدثت بيننا مشادة لأننى من عملاء البنك فان لم يكن يستطيع تغيير 100$ فأين الخدمة المصرفية ... فما بالك ببنوك تتعامل بعدة أصفار .
ولو الشركة بتلعب بمزاجها كما تعتقد لية بقى مش بتلعب علطول لية فى وقت الفولاتيليتى العالى ده بس ... أعتقد ممكن نظن ذلك فى الشركات التى تعمل بسبريد متحرك ...ممكن ولكن شركات السبريد الثابت ... أشك .
تحياتينقره لعرض الصورة في صفحة مستقلةنقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلةنقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة

التوقيع

نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة

فلتحيا مصــــــــــــــــــر

عرض البوم صور م.نادر فريد  
قديم 10-05-2010, 02:59 AM
م.نادر فريد م.نادر فريد غير متواجد حالياً
عضو فضى
افتراضي رد: استفسار عن تغير السبريد اف اكس دي دي

معلش بعد اذنك اوضح لك حاجة يا هيما
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة heem550 نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
السلام عليكم ورحمه الله

ممكن سؤال يادكتور

الاسبريد مش ده فرق العموله الى بتاخدو الشركه من المضاربين

لأ مش كله السبريد = فروق الشركة + فروق البنك

ازاى بقه البنك بيكون هو الى مزود الشركه بالاسبريد

دى طبيعة الحياة ...يعنى تفتكر البنك بيكسب منين وللا هو بيخدم الشركة كدا واجب يعنى يا زعيم .. البنك مثلا (وهم مجموعة بنوك اصلا ويسموا مزودى أسعار ) بيعطى الشركة بسبريد 0.5 أو 0.9 للشركة أو حتى يا سيدنا 0.1 والشركات تضع علية سبريدها وتبيع وتشترى لك ... هنا ... بعض الشركات تتفق مع البنوك على سبريد ثابت ماعدا مثلا اوقات كذا وكذا وما يحدده البنك وشركات أخرى تتفق مع البنوك على سبريد متحرك دائما وتتفق على ذلك مع العملاء ايضا ويكون الجميع مرضيون ... الان يا معلم هيما طبعا انت تعرف ظروف الأسبوع الماضى واغلاقاته وانا عن نفسى لا أستطيع ان القى باللوم على البنوك لرفع السبريد ل 9 بيب مثلا فى بداية التداول حتى يستقر السوق وتعرف البنوك راسها من قدميها فى الاوردرات ... الأن ماذا نطلب من الشركة هل نطلب منها ان تاخذ بسبريد 9 وتمنح بسبريد 2 لا اعتقد انه يمكن ذلك ...أعذرنى.

واذا كان السبب البنوك ليه الكيبل والزعيم بس الاسبريد 10 بيب وبقيه العملات الاسبريد زي ماهو .

ممكن نسأل البنوك هذا السؤال ولكن فى رأى ان البنوك تعرف ان أكبر تنفيذ للأوردرات سيكون على هاذين الزوجين .

اعتقد انو لو كان من البنوك هيكون تئثير على كل العملات

وكمان اعتقد انا الشركه بتلعب في الاسبريد بمزاكها

ولا ايه رئيك ؟؟؟

رأي ... لأ طبعا ...على فكرة انا ذهبت يوم الخميس صباحا لبنك باركليز وحاولت تغيير 100 دولار فقط لاغير ولم يرضى البنك ان يغيرها لى ... حاول معى بجميع الحجج حتى حدثت بيننا مشادة لأننى من عملاء البنك فان لم يكن يستطيع تغيير 100$ فأين الخدمة المصرفية ... فما بالك ببنوك تتعامل بعدة أصفار .
ولو الشركة بتلعب بمزاجها كما تعتقد لية بقى مش بتلعب علطول لية فى وقت الفولاتيليتى العالى ده بس ... أعتقد ممكن نظن ذلك فى الشركات التى تعمل بسبريد متحرك ...ممكن ولكن شركات السبريد الثابت ... أشك .
تحياتينقره لعرض الصورة في صفحة مستقلةنقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلةنقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة