قديم 13-03-2013, 10:26 PM   المشاركة رقم: 3
الكاتب
saayed
عضو جديد
الصورة الرمزية saayed

البيانات

الإتصالات
الحالة:
saayed غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : معاذ عودات المنتدى : منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex
افتراضي رد: كيف اكون تاجر جيد في الفوركس forex ؟؟

السلام عليكم
اولا احب احيك استاذ معاذ علي الموضوع الرائع واللي اكيد اكيد هيفيد ناس كتير جدا
ثانيا كلام استاذنا ا/ احمد صلاح سليم مليون في المية
بمعني ان الادارة الصحيحة لراس المال ونقط الدخول السليمة هيا اساس الفوركس
وكل واحد ولازم يدور ويتعب لحد يوصل لاستراتحيتو الخاصة اللي بيها يقدر يحقق ربح كويس كل اخر شهر
انا عن نفسي من اللي اتعلمتو من عمالقة المنتدي هنا حاجات كتير قوي قوية وبتعمل ربح كويس جدا الحمد لله
اول حاجة ودي اهم حاجة عندي تحليل الاخبار القديمة واللي لسة هاتنزل لمدة اسبوع او اتنين قدام علشان احلل واقدر اوصل ايه اللي ممكن يحصل للعملة اللي هتاجر عليها
والاخبار حاجة مهمة جدا لانها بتحددلك بنسبة 50 % الاتجاه اللي هاتمشي فيه العملة
طبعا صفقاتي بتبقي مع الترند او اتجاه العملة يعني لو اجمعت كل التحاليل الاخبارية والفنية علي صعود هيبقي هستني نقط الدخول الجيدة للشراء والعكس بالنسبة للبيع
بستخدم اكتر من معطي علشان التحليل الفني يعني موفينج ترند فيبوناشي زوايا جان واعرف النقط اللي ممكن يرتد منها السعر وممكن تبقي نقط خروج امنة لصفقاتي
ولو الاستوب ضرب او خلاص اتاكدت من تغير اتجاه السعر بقفل الصفقة ويبقي ربنا مش كتبلي فيها ربح
يا رب الكل يستفاد وكل واحد يقولنا طريقة المتاجرة بتاعتو علشان كل الناس تقدر تعرف ايه اخطائها وتستفيد من الموضوع الاكتر من رائع دا

نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلةنقره لعرض الصورة في صفحة مستقلةنقره لعرض الصورة في صفحة مستقلةنقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة

عرض البوم صور saayed  
قديم 13-03-2013, 10:26 PM
saayed saayed غير متواجد حالياً
عضو جديد
افتراضي رد: كيف اكون تاجر جيد في الفوركس forex ؟؟

السلام عليكم
اولا احب احيك استاذ معاذ علي الموضوع الرائع واللي اكيد اكيد هيفيد ناس كتير جدا
ثانيا كلام استاذنا ا/ احمد صلاح سليم مليون في المية
بمعني ان الادارة الصحيحة لراس المال ونقط الدخول السليمة هيا اساس الفوركس
وكل واحد ولازم يدور ويتعب لحد يوصل لاستراتحيتو الخاصة اللي بيها يقدر يحقق ربح كويس كل اخر شهر
انا عن نفسي من اللي اتعلمتو من عمالقة المنتدي هنا حاجات كتير قوي قوية وبتعمل ربح كويس جدا الحمد لله
اول حاجة ودي اهم حاجة عندي تحليل الاخبار القديمة واللي لسة هاتنزل لمدة اسبوع او اتنين قدام علشان احلل واقدر اوصل ايه اللي ممكن يحصل للعملة اللي هتاجر عليها
والاخبار حاجة مهمة جدا لانها بتحددلك بنسبة 50 % الاتجاه اللي هاتمشي فيه العملة
طبعا صفقاتي بتبقي مع الترند او اتجاه العملة يعني لو اجمعت كل التحاليل الاخبارية والفنية علي صعود هيبقي هستني نقط الدخول الجيدة للشراء والعكس بالنسبة للبيع
بستخدم اكتر من معطي علشان التحليل الفني يعني موفينج ترند فيبوناشي زوايا جان واعرف النقط اللي ممكن يرتد منها السعر وممكن تبقي نقط خروج امنة لصفقاتي
ولو الاستوب ضرب او خلاص اتاكدت من تغير اتجاه السعر بقفل الصفقة ويبقي ربنا مش كتبلي فيها ربح
يا رب الكل يستفاد وكل واحد يقولنا طريقة المتاجرة بتاعتو علشان كل الناس تقدر تعرف ايه اخطائها وتستفيد من الموضوع الاكتر من رائع دا

نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلةنقره لعرض الصورة في صفحة مستقلةنقره لعرض الصورة في صفحة مستقلةنقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة