قديم 30-07-2013, 02:25 AM   المشاركة رقم: 11
الكاتب
أ.نادر غيث
المشرف العام و مشرف القسم التعليمى
الصورة الرمزية أ.نادر غيث

البيانات

الإتصالات
الحالة:
أ.نادر غيث متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : أ.نادر غيث المنتدى : منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex
افتراضي رد: حكمة خرجت بها بعد خسارة حسابك الاول في حياتك الفوركسية forex

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mrgoba5 نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
انا بقه مشكلتي هي الخووووووووووووف
احلل الشارت تمام و اتابع الاخبار حلو
واتخذ القرار المظبوط وادخل الصفقه بقلب جامد ومحدد هدفي و الاستوب
وافضل متابع الصفقه الاقي السعر عكس شويه اخرج وانا خسران
القي بعد كده السعر يمشي و يحقق الهدف واتحسر انا نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة وادينا بنتعلم
كنا فين و بقينا فين نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلةنقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
اووه الخوف موضوع كبير في الفوركس ، كم من صفقات صحيحة اغلقناها على خسارة بسبب الخوف ، وكم من صفقات خرجنا منها على ربح قليل بسبب الخوف ..
لا بد من ترويض النفس والثقة بالنفس ..

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amrmorasamir نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
انا اللى اتعلمته من الفوركس وده مهم جدا ولما علمته لصحابى عرفوا انه مهم جدا وعمل معاهم فارق كبير

هو ان الفوركس ملهوش امان ولازم اسحب 70 % على الاقل من الارباح
يعنى لو عملت الشهر ده ربح 100 دولار لازم اسحب 70 دولار واسحبهم فى جيبى ومرجعهمش تانى
لان كثره الارباح بتعلم الطمع وانت بتحس ان مش فارقه الخساره لان فى ربح فى الحساب
وكمان لازم تحس انك بتشتغل وتسحب فلوس لان الفوركس بدون سحب مش هتحس انك شغال او بتكسب

والسحب على بنوك الكترونيه احسن عشان العمولات
سوبر لااايك ليك يا عمرو ، نعم السحب الدوري كل فترة مهم جداً وانا شخصياً عشت هذه التجربة ، على الجميع ان يعلم ان حسابه ليس محفظة يدخر بها امواله و ارباحه ..
لانه حساب لتداول ويتعرض للمخاطر الخسارة يومياً ..
حكمة جميلة اوي ..
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة m7mdrm نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
اهم حكمة خرجت بيها هى اياك ثم اياك ان تتاجر على ازاوج الين حتى لو متأكد من الصفقه بنسبة 100000%
الين ياماااا قرص ناس ، مشكلته انه حركته متفاوته بسبب كثرة تدخل البنك المركزي به ، يعني بالوضع العادي يتحرك حركة بطيئة جداً وتذبذب عالي ..
و ايام تدخل البنك يحرررق ويمسح حسابات ويمرجن ناس لا تعد ولا تحصى بحركته الجنونية خصوصاً كروساته مثل اليورو ين والباوند ين ..
لذلك اتفق معك لا بد من مخاطرة محصورة ومتدنية حين الدخول على ازواج الين لخطورتها ..

التعديل الأخير تم بواسطة أ.نادر غيث ; 30-07-2013 الساعة 04:25 AM
عرض البوم صور أ.نادر غيث  
قديم 30-07-2013, 02:25 AM
أ.نادر غيث أ.نادر غيث متواجد حالياً
المشرف العام و مشرف القسم التعليمى
افتراضي رد: حكمة خرجت بها بعد خسارة حسابك الاول في حياتك الفوركسية forex

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mrgoba5 نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
انا بقه مشكلتي هي الخووووووووووووف
احلل الشارت تمام و اتابع الاخبار حلو
واتخذ القرار المظبوط وادخل الصفقه بقلب جامد ومحدد هدفي و الاستوب
وافضل متابع الصفقه الاقي السعر عكس شويه اخرج وانا خسران
القي بعد كده السعر يمشي و يحقق الهدف واتحسر انا نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة وادينا بنتعلم
كنا فين و بقينا فين نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلةنقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
اووه الخوف موضوع كبير في الفوركس ، كم من صفقات صحيحة اغلقناها على خسارة بسبب الخوف ، وكم من صفقات خرجنا منها على ربح قليل بسبب الخوف ..
لا بد من ترويض النفس والثقة بالنفس ..

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amrmorasamir نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
انا اللى اتعلمته من الفوركس وده مهم جدا ولما علمته لصحابى عرفوا انه مهم جدا وعمل معاهم فارق كبير

هو ان الفوركس ملهوش امان ولازم اسحب 70 % على الاقل من الارباح
يعنى لو عملت الشهر ده ربح 100 دولار لازم اسحب 70 دولار واسحبهم فى جيبى ومرجعهمش تانى
لان كثره الارباح بتعلم الطمع وانت بتحس ان مش فارقه الخساره لان فى ربح فى الحساب
وكمان لازم تحس انك بتشتغل وتسحب فلوس لان الفوركس بدون سحب مش هتحس انك شغال او بتكسب

والسحب على بنوك الكترونيه احسن عشان العمولات
سوبر لااايك ليك يا عمرو ، نعم السحب الدوري كل فترة مهم جداً وانا شخصياً عشت هذه التجربة ، على الجميع ان يعلم ان حسابه ليس محفظة يدخر بها امواله و ارباحه ..
لانه حساب لتداول ويتعرض للمخاطر الخسارة يومياً ..
حكمة جميلة اوي ..
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة m7mdrm نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
اهم حكمة خرجت بيها هى اياك ثم اياك ان تتاجر على ازاوج الين حتى لو متأكد من الصفقه بنسبة 100000%
الين ياماااا قرص ناس ، مشكلته انه حركته متفاوته بسبب كثرة تدخل البنك المركزي به ، يعني بالوضع العادي يتحرك حركة بطيئة جداً وتذبذب عالي ..
و ايام تدخل البنك يحرررق ويمسح حسابات ويمرجن ناس لا تعد ولا تحصى بحركته الجنونية خصوصاً كروساته مثل اليورو ين والباوند ين ..
لذلك اتفق معك لا بد من مخاطرة محصورة ومتدنية حين الدخول على ازواج الين لخطورتها ..

التعديل الأخير تم بواسطة أ.نادر غيث ; 30-07-2013 الساعة 04:25 AM.