قديم 26-09-2013, 09:05 PM   المشاركة رقم: 1081
الكاتب
أ.نادر غيث
المشرف العام و مشرف القسم التعليمى
الصورة الرمزية أ.نادر غيث

البيانات

الإتصالات
الحالة:
أ.نادر غيث متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : أ.نادر غيث المنتدى : منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex
افتراضي رد: تحليل الذهب مقابل الدولار بالشارت و متابعة مستمرة (XAU/USD (GOLD

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة eng.ramy نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
مساء الخير ... هل فشل 3 شمعات دايلى فى كسر الدعم عند 1310 ممكن يدينا دلاله ان الذهب هيغير اتجاهه و يبد أ فى الصعود .... انا من المشترين ف بتمنى هذا السيناريو
ياريت استاذ ابو بشار يطمنى و يقولى التوقعات خلال ال 3 شهور المتبقيين فى 2013 و 2014
شكرا جزيلا
للعلم انا شارى ذهب حقيقى مش فى سوق الفوركس .. فممكن اصبر سنه عادى بس عاوز اتأكد قدر الامكان ان مفيش انهيار قادم
شكرا
هلا يا هندسة ...
شوف بدون كسر 1305$ لن نرى الهبوط ، شرط الهبوط يجب كسر 1305 والاغلاق ادناها بشمعة يومي ..
اما بخصوص الذهب الخام لا اعتقد ان اسعار الذهب تنهار اطلاقاً ، ربما تصحيح بالحد الاقصى بنظري 1100 او الف دولار للاونصة ..
على المدى البعيد لو انت شاري خام اطمئن لا تخاف خصوصاً اذا كنت شاري من اسعار متدنية 1250- 1150

التعديل الأخير تم بواسطة أ.نادر غيث ; 27-09-2013 الساعة 12:14 AM
عرض البوم صور أ.نادر غيث  
قديم 26-09-2013, 09:05 PM
أ.نادر غيث أ.نادر غيث متواجد حالياً
المشرف العام و مشرف القسم التعليمى
افتراضي رد: تحليل الذهب مقابل الدولار بالشارت و متابعة مستمرة (XAU/USD (GOLD

مساء الخير ... هل فشل 3 شمعات دايلى فى كسر الدعم عند 1310 ممكن يدينا دلاله ان الذهب هيغير اتجاهه و يبد أ فى الصعود .... انا من المشترين ف بتمنى هذا السيناريو
ياريت استاذ ابو بشار يطمنى و يقولى التوقعات خلال ال 3 شهور المتبقيين فى 2013 و 2014
شكرا جزيلا
للعلم انا شارى ذهب حقيقى مش فى سوق الفوركس .. فممكن اصبر سنه عادى بس عاوز اتأكد قدر الامكان ان مفيش انهيار قادم
شكرا
هلا يا هندسة ...
شوف بدون كسر 1305$ لن نرى الهبوط ، شرط الهبوط يجب كسر 1305 والاغلاق ادناها بشمعة يومي ..
اما بخصوص الذهب الخام لا اعتقد ان اسعار الذهب تنهار اطلاقاً ، ربما تصحيح بالحد الاقصى بنظري 1100 او الف دولار للاونصة ..
على المدى البعيد لو انت شاري خام اطمئن لا تخاف خصوصاً اذا كنت شاري من اسعار متدنية 1250- 1150

التعديل الأخير تم بواسطة أ.نادر غيث ; 27-09-2013 الساعة 12:14 AM.