قديم 12-11-2013, 02:30 PM   المشاركة رقم: 42
الكاتب
,, Speed Up ,,
عضو نشيط
الصورة الرمزية ,, Speed Up ,,

البيانات

الإتصالات
الحالة:
,, Speed Up ,, غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : ahmednoooh المنتدى : منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex
افتراضي رد: بمنتهى الهدوء من 100 الى 500 فى الاسبوع و بعملة واحدة !!!

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الحسين شعيب نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
السلم عليكم
انا بعتقد ان الباك تيست اليدوي المقصود بيه انك تبص علي الشارت الايام السابقة
وتقوم بتحديد الهاي واللو بتاع كل اسبوع وتشوف تفاعل الاسبوع اللي بعده مع ملامسة الهاي واللو
وبناء عليه اشوف طريقة الاستاذ احمد نسبة نجاحها كام في الفترة اللي هعمل فيها باك تيست
وتشوف في كل مرة بعد كام مضاعفة السعر بيرتد ال 100 نقطة اللي عايزنهم
والله ده اللي انا بعمله في اي باك تيست لاي طريقة مش صح برضه ولا في طريقة احسن

انا صراحه ماعنديش خبره في الباك تست وحابب اني اتعلمه لانه مهم جدا في فحص اي استراتيجية والتأكد منها

اذا كان كلامك صحيح وكان طريقة عمل الباك تست هي بالملاحظه من خلال الشارت للايام السابقه
فمعناه ان الاخ / rany82 عمل الباك تست من تاريخ 1/8/2008 يدويا لحتى اللحظه !! مثل ماهو واضح في مشاركته

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة rany82 نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
الطريقة عملتلها باك تيست من 1/8/2008 لتاريخ 2/1/2009 بالترند الهابط 5600 نقطة ربحانة 6900 نقطة لكن للأسف للصراحة فيها مرة واحدة مضاعف خامس بتاريخ 29/9/2008 و مضاعفين رابع بتاريخ16/9/2008 و 27/10/2008 يعني بالمختصر بدها حساب 10000 لدخول بعقد 0.1 و5000 لدخول بعقد 0.05 عالمضمون اقصى انعكاس 463 عن نقطة الدخول, مخاطرة عالية ولكن عائد مقبول 1200 نقطة شهرياً وفي حال عدم وجود تريند قوي العائد بحدود 800-1000 نقطة شهرياً في ثلاث اسابيع بدون دخول لم تتحقق الشروط لذلك اعتقد ان الطريق تختلف نتائج الباك تيس بتغيير زمان البدء فإذا عملت باك تيست مثلاً من 1/1/2013 أومن 1/2/2013 ممكن ان تحصل على نتائج مختلفة. الفكرة الحلوة من هالطريقة انه حتى لو تفعل 5 مضاعفات خلال الاسبوع نفسه او اقصى حد بداية الاسبوع التالي تغلق الصفقة على ربح فترة الانتظار كتير صغيرة ( الباك تيست للدخول شراء وبيع بنفس الوقت وليس شراء فقط)
اتمنى ممن عنده طريقة اخرى واسهل لعمل الباك تست لاي استراتيجية وغير الرجوع للشارت ومراجعته على شمعه شمعه
ان يقوم بوضعها لنا للمعرفه

,, وشكراً سلفاً ,,

التوقيع

نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
,, علمت أن عزي في إمتثالي ,,

عرض البوم صور ,, Speed Up ,,  
قديم 12-11-2013, 02:30 PM
,, Speed Up ,, ,, Speed Up ,, غير متواجد حالياً
عضو نشيط
افتراضي رد: بمنتهى الهدوء من 100 الى 500 فى الاسبوع و بعملة واحدة !!!

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الحسين شعيب نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
السلم عليكم
انا بعتقد ان الباك تيست اليدوي المقصود بيه انك تبص علي الشارت الايام السابقة
وتقوم بتحديد الهاي واللو بتاع كل اسبوع وتشوف تفاعل الاسبوع اللي بعده مع ملامسة الهاي واللو
وبناء عليه اشوف طريقة الاستاذ احمد نسبة نجاحها كام في الفترة اللي هعمل فيها باك تيست
وتشوف في كل مرة بعد كام مضاعفة السعر بيرتد ال 100 نقطة اللي عايزنهم
والله ده اللي انا بعمله في اي باك تيست لاي طريقة مش صح برضه ولا في طريقة احسن

انا صراحه ماعنديش خبره في الباك تست وحابب اني اتعلمه لانه مهم جدا في فحص اي استراتيجية والتأكد منها

اذا كان كلامك صحيح وكان طريقة عمل الباك تست هي بالملاحظه من خلال الشارت للايام السابقه
فمعناه ان الاخ / rany82 عمل الباك تست من تاريخ 1/8/2008 يدويا لحتى اللحظه !! مثل ماهو واضح في مشاركته

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة rany82 نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
الطريقة عملتلها باك تيست من 1/8/2008 لتاريخ 2/1/2009 بالترند الهابط 5600 نقطة ربحانة 6900 نقطة لكن للأسف للصراحة فيها مرة واحدة مضاعف خامس بتاريخ 29/9/2008 و مضاعفين رابع بتاريخ16/9/2008 و 27/10/2008 يعني بالمختصر بدها حساب 10000 لدخول بعقد 0.1 و5000 لدخول بعقد 0.05 عالمضمون اقصى انعكاس 463 عن نقطة الدخول, مخاطرة عالية ولكن عائد مقبول 1200 نقطة شهرياً وفي حال عدم وجود تريند قوي العائد بحدود 800-1000 نقطة شهرياً في ثلاث اسابيع بدون دخول لم تتحقق الشروط لذلك اعتقد ان الطريق تختلف نتائج الباك تيس بتغيير زمان البدء فإذا عملت باك تيست مثلاً من 1/1/2013 أومن 1/2/2013 ممكن ان تحصل على نتائج مختلفة. الفكرة الحلوة من هالطريقة انه حتى لو تفعل 5 مضاعفات خلال الاسبوع نفسه او اقصى حد بداية الاسبوع التالي تغلق الصفقة على ربح فترة الانتظار كتير صغيرة ( الباك تيست للدخول شراء وبيع بنفس الوقت وليس شراء فقط)
اتمنى ممن عنده طريقة اخرى واسهل لعمل الباك تست لاي استراتيجية وغير الرجوع للشارت ومراجعته على شمعه شمعه
ان يقوم بوضعها لنا للمعرفه

,, وشكراً سلفاً ,,