قديم 01-05-2014, 06:09 PM   المشاركة رقم: 6
الكاتب
rtkwar
عضو فعال

البيانات

الإتصالات
الحالة:
rtkwar غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : rtkwar المنتدى : منتدى تعليم الفوركس
افتراضي رد: سؤال بخصوص نموذج h

بص يا باشا
الاول النموذج سهل جدا التعامل معاه
انت بتدول على النموذج في الفريم الاكبر لانو بيبقي اقوى
الدخول بيبقي من 78.6 لغايه 100 لو كسرها يبقي النموذج ملغي لانو هيبقي ضرب الاستوب
في طريقة تانيه وكان كاوبوي شغال بيها
وهي الزاوية 22.5 والموفينج انا مش عارف انت عارفهم ولا لا
الدخول بدول بيبقي كالتالي:
لو وصل السعر لمنطقة الارتداد الي اتفقنا عليها وبدأ يرتد ويعكس اتجاهه بنستنى انو يكسر الزاوية 22.5 والموفينج وبندخل بعدها والاستوب بيبقي الزاويه 22.5
ودي الطريقة الي انا بشتغل بيها شخصيا
وعلى فكره النموذج دا سهل وارباحه كبيره بس للي يعرف يتعامل معاه
واي سؤال تاني انا في الخدمه ولو عاوز توضيح بالصور قول وانا هشرحلك النموذج واحده واحده نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
الله كلام محترم من شخص محترم
بس كام سؤال
يعنى حضرتك بتشتغل باسلوب النماذج المتداخلة والبحث عن النماذج على فريمات اكبر وكده يعنى لو لقيت نموذج على الدايلى بتبحث عن نموذج يأكده على الاسبوعى ولا حضرتك مثلا لو اشتغلت على الدايلى مبتبصش لحاجة تانية وبترقم عادى XABC وتنتظرظهور كسر الزوايا
وراى حضرتك الفريم الكبير بيبدء من الاربع ساعات ولا اكبر
بالنسبة للزوايا انا قريت عنها بس مجربتش الشغل بيها والموفينج مسمعتش بيه الا فى نظام كاوبوى سيستم اللى فى الفيديو

انا بقى نفسى اعرف اتعامل معاه
حضرتك ممكن كمان تدينى نبذة عن طريقة استخدامك له لان مثلا ممكن واحد يشرح استراتيجية ناجحة جدا بس مثلا هو بيكسب منها لانه شغال على ازواج قليلة جدا ممكن انا اخدها واطبقها على 30 زوج الالاقى نفسى بخسر مع ان الاستراتيجية ناجحة لذلك يهمنى ان حضرتك تدينى نبذة اذا امكن عن اسلوب عملك

عرض البوم صور rtkwar  
قديم 01-05-2014, 06:09 PM
rtkwar rtkwar غير متواجد حالياً
عضو فعال
افتراضي رد: سؤال بخصوص نموذج h

بص يا باشا
الاول النموذج سهل جدا التعامل معاه
انت بتدول على النموذج في الفريم الاكبر لانو بيبقي اقوى
الدخول بيبقي من 78.6 لغايه 100 لو كسرها يبقي النموذج ملغي لانو هيبقي ضرب الاستوب
في طريقة تانيه وكان كاوبوي شغال بيها
وهي الزاوية 22.5 والموفينج انا مش عارف انت عارفهم ولا لا
الدخول بدول بيبقي كالتالي:
لو وصل السعر لمنطقة الارتداد الي اتفقنا عليها وبدأ يرتد ويعكس اتجاهه بنستنى انو يكسر الزاوية 22.5 والموفينج وبندخل بعدها والاستوب بيبقي الزاويه 22.5
واي سؤال تاني انا في الخدمه ولو عاوز توضيح بالصور قول وانا هشرحلك النموذج واحده واحده نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
الله كلام محترم من شخص محترم
بس كام سؤال
يعنى حضرتك بتشتغل باسلوب النماذج المتداخلة والبحث عن النماذج على فريمات اكبر وكده يعنى لو لقيت نموذج على الدايلى بتبحث عن نموذج يأكده على الاسبوعى ولا حضرتك مثلا لو اشتغلت على الدايلى مبتبصش لحاجة تانية وبترقم عادى XABC وتنتظرظهور كسر الزوايا
وراى حضرتك الفريم الكبير بيبدء من الاربع ساعات ولا اكبر
بالنسبة للزوايا انا قريت عنها بس مجربتش الشغل بيها والموفينج مسمعتش بيه الا فى نظام كاوبوى سيستم اللى فى الفيديو

انا بقى نفسى اعرف اتعامل معاه
حضرتك ممكن كمان تدينى نبذة عن طريقة استخدامك له لان مثلا ممكن واحد يشرح استراتيجية ناجحة جدا بس مثلا هو بيكسب منها لانه شغال على ازواج قليلة جدا ممكن انا اخدها واطبقها على 30 زوج الالاقى نفسى بخسر مع ان الاستراتيجية ناجحة لذلك يهمنى ان حضرتك تدينى نبذة اذا امكن عن اسلوب عملك