قديم 28-05-2014, 01:18 AM   المشاركة رقم: 1017
الكاتب
أ.نادر غيث
المشرف العام و مشرف القسم التعليمى
الصورة الرمزية أ.نادر غيث

البيانات

الإتصالات
الحالة:
أ.نادر غيث متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : أ.نادر غيث المنتدى : منتدى تعليم الفوركس
افتراضي رد: الورشة التعليمية الرسمية لتعليم رسم واستخراج الترند من الشارت والمتاجره عليه Trend Line

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Don Samir نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
استاد نادر هل هدا الترند و الدعوم صحيحة؟

نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
اهلاً اخي الدعم صحيح ..
ولو رفعته على 171.26 حيلامس ارتكازات اكتر وبتاي تصبح منطقة دعم بين 171.20- 171.26
بعد شوية حنزل موضوع منفصل يوضح معنى او الفرق بين مناطق والنقاط السعرية ..

بخصوص الترند حتى يوم امس كان صحيح ، وتم اختراقه وعاد السعر يتداول ادناه بعد معاكسة الاخبار لتحليل الفني فأبطله ..
لكن يبقى الترند فعال بقوة ثانوية وليس رئيسي لانه اختراقها كان جديد يوم أمس وبشمعة فقط ..

[QUOTE=mostafabook;709187]

هل تذكرون ترند الين الهابط .. ؟
بقيت متمسك به حتى دفع لي ال30 نقطة رغماً عن انفه ..

ابو بشار فاكرها اوي و فضلت متمسك بها ايضا

اتفضل معانا واحد شاورما

ميسو خسر رغيف او رغيفين شاورما ..

ميسيو خسران سيخ شاورمه بس نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلةنقره لعرض الصورة في صفحة مستقلةنقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
دخلنا في ال 5 دولار يا عمنا نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلةنقره لعرض الصورة في صفحة مستقلةنقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
بس لسنا عندي امل ان اليورو يطلع انشاء الله نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلةنقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
ايه رايك ابو بشار و محمد الخبير الكبير نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلةنقره لعرض الصورة في صفحة مستقلةنقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة

يا ابن الذين ده انت طلعت جن نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
بس خد بالك انا بقيت متمسك فيه لانه لم يغلق ادنى الترند وبتالي بقيت شروط الدخول قائمة .
يعني مش تتمسك بحاجة على غباء وعناد وتروح ضارب مارجن كول ،لو نزلنا صفقة وعكست وابطلت الشروط المطلوبة مش تبقى
فيها لنهاية على استوب المارجن كول لانه الا ما تفشل واحدة او اثنين من كل 10 ولهم شروط للخرو باغلاقات معينة .
يعني اليورو مثلا انت ساحب معاه
ومش عارف اصلا ايه سبب دخولك له بحينها ، في المتاجرة مفيش حاجة اسمها امل وعواطف واحساسي .
في منطق وعقل وارقام ، عموماً هو ارتد لفوق من دعم 1.3615 ولازم تضع لك خط انسحاب بحالة عكس اكتر ..
تحيتي

عرض البوم صور أ.نادر غيث  
قديم 28-05-2014, 01:18 AM
أ.نادر غيث أ.نادر غيث متواجد حالياً
المشرف العام و مشرف القسم التعليمى
افتراضي رد: الورشة التعليمية الرسمية لتعليم رسم واستخراج الترند من الشارت والمتاجره عليه Trend Line

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Don Samir نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
استاد نادر هل هدا الترند و الدعوم صحيحة؟

اهلاً اخي الدعم صحيح ..
ولو رفعته على 171.26 حيلامس ارتكازات اكتر وبتاي تصبح منطقة دعم بين 171.20- 171.26
بعد شوية حنزل موضوع منفصل يوضح معنى او الفرق بين مناطق والنقاط السعرية ..

بخصوص الترند حتى يوم امس كان صحيح ، وتم اختراقه وعاد السعر يتداول ادناه بعد معاكسة الاخبار لتحليل الفني فأبطله ..
لكن يبقى الترند فعال بقوة ثانوية وليس رئيسي لانه اختراقها كان جديد يوم أمس وبشمعة فقط ..

[QUOTE=mostafabook;709187]

هل تذكرون ترند الين الهابط .. ؟
بقيت متمسك به حتى دفع لي ال30 نقطة رغماً عن انفه ..

ابو بشار فاكرها اوي و فضلت متمسك بها ايضا

اتفضل معانا واحد شاورما

ميسو خسر رغيف او رغيفين شاورما ..

ميسيو خسران سيخ شاورمه بس نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلةنقره لعرض الصورة في صفحة مستقلةنقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
دخلنا في ال 5 دولار يا عمنا نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلةنقره لعرض الصورة في صفحة مستقلةنقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
بس لسنا عندي امل ان اليورو يطلع انشاء الله نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلةنقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
ايه رايك ابو بشار و محمد الخبير الكبير نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلةنقره لعرض الصورة في صفحة مستقلةنقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة

يا ابن الذين ده انت طلعت جن نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
بس خد بالك انا بقيت متمسك فيه لانه لم يغلق ادنى الترند وبتالي بقيت شروط الدخول قائمة .
يعني مش تتمسك بحاجة على غباء وعناد وتروح ضارب مارجن كول ،لو نزلنا صفقة وعكست وابطلت الشروط المطلوبة مش تبقى
فيها لنهاية على استوب المارجن كول لانه الا ما تفشل واحدة او اثنين من كل 10 ولهم شروط للخرو باغلاقات معينة .
يعني اليورو مثلا انت ساحب معاه
ومش عارف اصلا ايه سبب دخولك له بحينها ، في المتاجرة مفيش حاجة اسمها امل وعواطف واحساسي .
في منطق وعقل وارقام ، عموماً هو ارتد لفوق من دعم 1.3615 ولازم تضع لك خط انسحاب بحالة عكس اكتر ..
تحيتي