قديم 18-02-2016, 02:23 AM   المشاركة رقم: 45
الكاتب
WETRADE
عضو جديد

البيانات

الإتصالات
الحالة:
WETRADE غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : ABDO KAMEL المنتدى : منتدى المؤشرات و الاكسبيرتات
افتراضي رد: استراتيجيه مطوره للهاى واللو لليوم السابق(استراتيجية بودى)

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ABDO KAMEL نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
لا منتش خطا ولا حاجه
بس مفيش استراتيجيه زى التانيه
يعنى هيجى يوم هتلاقى الاستراتيجيه دى كسبانه واستراتيجية شريف خورشيد خسرانه
الاستراتيجيات لا يحكم عليها بالسرعه دى
عموما انا بالنسبه ليه دا ماراثون يا هدبل الحساب فى المده اللى قولت عليها او لا فمتستعجلش
المسألة بالنسبة لي ولناس أخرين،مش مارثون أو تدبيل حساب!!!
المسألة هي إيجاد إستراتجية بسيطة و نسبة نجاحها كبيرة نسبيا،تقدر تحقق نسبة أرباح معقولة،وقبل كل شيئ مستمرة.
المشكلة إن حضرتك مركز فقط في طريقتك اللي أنت رابطها بشمعة الساعة التاسعة؟؟؟ ودة أمر مش قادرأفهمه! في حين أن الإستراتجية الأخرى لا يعنيها في شيئ شمعة التاسعة،لأنه ببساطة هي محاصرة السعر بيع وشراء فوق وتحت الهاي،و شراء و بيع تحت اللو.بالإضافة ودة الأهم إعطاء مساحة تنفس للسعرقبل أن يقرر الصعود أو الهبوط.
فإن صعد وإخترق الهاي صعد بقوة وفعل buy stop وإن هبط هبط بقوة و فعل sell limit،وكذالك بالنسبة لللو،ىعني السعر محاصر محاصر،لا تعنيني في شيئ شمعة التاسعة!
صحح لي لو أنا مخطئ.....
تحياتي

عرض البوم صور WETRADE  
قديم 18-02-2016, 02:23 AM
WETRADE WETRADE غير متواجد حالياً
عضو جديد
افتراضي رد: استراتيجيه مطوره للهاى واللو لليوم السابق(استراتيجية بودى)

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ABDO KAMEL نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
لا منتش خطا ولا حاجه
بس مفيش استراتيجيه زى التانيه
يعنى هيجى يوم هتلاقى الاستراتيجيه دى كسبانه واستراتيجية شريف خورشيد خسرانه
الاستراتيجيات لا يحكم عليها بالسرعه دى
عموما انا بالنسبه ليه دا ماراثون يا هدبل الحساب فى المده اللى قولت عليها او لا فمتستعجلش
المسألة بالنسبة لي ولناس أخرين،مش مارثون أو تدبيل حساب!!!
المسألة هي إيجاد إستراتجية بسيطة و نسبة نجاحها كبيرة نسبيا،تقدر تحقق نسبة أرباح معقولة،وقبل كل شيئ مستمرة.
المشكلة إن حضرتك مركز فقط في طريقتك اللي أنت رابطها بشمعة الساعة التاسعة؟؟؟ ودة أمر مش قادرأفهمه! في حين أن الإستراتجية الأخرى لا يعنيها في شيئ شمعة التاسعة،لأنه ببساطة هي محاصرة السعر بيع وشراء فوق وتحت الهاي،و شراء و بيع تحت اللو.بالإضافة ودة الأهم إعطاء مساحة تنفس للسعرقبل أن يقرر الصعود أو الهبوط.
فإن صعد وإخترق الهاي صعد بقوة وفعل buy stop وإن هبط هبط بقوة و فعل sell limit،وكذالك بالنسبة لللو،ىعني السعر محاصر محاصر،لا تعنيني في شيئ شمعة التاسعة!
صحح لي لو أنا مخطئ.....
تحياتي