قديم 30-03-2015, 02:32 PM   المشاركة رقم: 6
الكاتب
K. Samuel
عضو نشيط

البيانات

الإتصالات
الحالة:
K. Samuel غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : alaasadek المنتدى : ارشيف المواضيع التعليمية
افتراضي رد: هل مجال الفوركس صالح للاستثمار ؟؟

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة alaasadek نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
السلام عليكم و رحمة الله وبركاته :

انا من الناس اللى متعرفش حاجة عن الفوركس غير اسمه و انه تجارة عملات ... وللامانة مش ناوى اعرف اكتر من كدة لانى سمعت انه بيحرق الدم و الاعصاب و الواحد مش ناقص.

المهم ... انا قدرت احوش مبلغ مش بطال من شغلى و قررت انى استثمره فى اى حاجة بدل ما هو محطووط فى البنك و كنت بدور على مجالات الاستثمار المجزية و المتاحة.... و قريت عن الفوركس و عرفت ان فيه شركات ممكن تدير الحساب للناس اللى زى حالتى و ميعرفوش حاجةفى مقابل انهم بياخدو نسبة من الربح.... بس للاسف قريت برضه ان النصب فى الحاجات دى كتير و ممكن فلوسى اللى تعبت فيها تضيع فى ثانية.

فبعد اذنكو عاوز اعرف .... هل فيه شركة محترمة (مش افراد)و موثوق فيها ممكن اشترك فيها و هى تديرلى فلوسى و اكون مطمن .... و هل بيبقى فيه اى ضمانات قانونية ولا لا

انا بالنسبالى مش مهم تكون نسبة الربح صغيرة بس اهم حاجة عندى هى ابقى مكمن على فلوسى و نسبة المخاطرة فيها تبقى قليلة اوى.

لو سمحتو اللى يقدر يفيدنى باى نصيحة او معلومة يبقى جزاه الله كل خير.... و شكرا

السلام عيكم اخى الكريم
عندى اكثر من ملحوظة اتمنى ان يتسع صدرك لى
بخصوص الاستثمار حضرتك كاتب انك لا تعرف شيئا عن الفوركس
السؤال هنا كيف ستقوم بالاستثمار فى مجال لا تعلم عنه شئ حتى لو لن تدير انت اموالك بنفسك ؟
انصحك ببدأ التعلم و التدرب على الاقل ان لم يكن من باب المتاجرة سيكون من باب معرفة المجال الذى تنوى الاسثتمار فيه
بالتوفيق يا رب
نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة

عرض البوم صور K. Samuel  
قديم 30-03-2015, 02:32 PM
K. Samuel K. Samuel غير متواجد حالياً
عضو نشيط
افتراضي رد: هل مجال الفوركس صالح للاستثمار ؟؟

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة alaasadek نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
السلام عليكم و رحمة الله وبركاته :

انا من الناس اللى متعرفش حاجة عن الفوركس غير اسمه و انه تجارة عملات ... وللامانة مش ناوى اعرف اكتر من كدة لانى سمعت انه بيحرق الدم و الاعصاب و الواحد مش ناقص.

المهم ... انا قدرت احوش مبلغ مش بطال من شغلى و قررت انى استثمره فى اى حاجة بدل ما هو محطووط فى البنك و كنت بدور على مجالات الاستثمار المجزية و المتاحة.... و قريت عن الفوركس و عرفت ان فيه شركات ممكن تدير الحساب للناس اللى زى حالتى و ميعرفوش حاجةفى مقابل انهم بياخدو نسبة من الربح.... بس للاسف قريت برضه ان النصب فى الحاجات دى كتير و ممكن فلوسى اللى تعبت فيها تضيع فى ثانية.

فبعد اذنكو عاوز اعرف .... هل فيه شركة محترمة (مش افراد)و موثوق فيها ممكن اشترك فيها و هى تديرلى فلوسى و اكون مطمن .... و هل بيبقى فيه اى ضمانات قانونية ولا لا

انا بالنسبالى مش مهم تكون نسبة الربح صغيرة بس اهم حاجة عندى هى ابقى مكمن على فلوسى و نسبة المخاطرة فيها تبقى قليلة اوى.

لو سمحتو اللى يقدر يفيدنى باى نصيحة او معلومة يبقى جزاه الله كل خير.... و شكرا

السلام عيكم اخى الكريم
عندى اكثر من ملحوظة اتمنى ان يتسع صدرك لى
بخصوص الاستثمار حضرتك كاتب انك لا تعرف شيئا عن الفوركس
السؤال هنا كيف ستقوم بالاستثمار فى مجال لا تعلم عنه شئ حتى لو لن تدير انت اموالك بنفسك ؟
انصحك ببدأ التعلم و التدرب على الاقل ان لم يكن من باب المتاجرة سيكون من باب معرفة المجال الذى تنوى الاسثتمار فيه
بالتوفيق يا رب
نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة