قديم 12-01-2014, 08:20 PM   المشاركة رقم: 663
الكاتب
ibrahimt
عضو نشيط
الصورة الرمزية ibrahimt

البيانات

الإتصالات
الحالة:
ibrahimt غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : اسلام ابن النيل المنتدى : منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex
افتراضي رد: اتريد 50% شهريا . بهدوء . اتفضل طريقتى الخاصه على حسابتى الحقيقيه

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة shady hamza نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
بالنسبة لللطريقة الاولى انا حاطط فيها شرط اساسى اساسى اساسى اساسى وهو انه لو وصلت للمضاعفة 12 ومكسبتش اقفل كله وابتدى من الاول
وعامل انه لو خسرت 12 مضاعفة ورا بعض يبقى 10 او 20 % فقط من الاكونت ده عن طريق الفكرة اللى انا طرحتها
خد بالك انه كل ده وانا مطبقتش شرط الربح 10 % اقفل وابتدى من الاول هذا الشرط ممكن يساعدنا كتير
عامة انا شغال ديمو بقالى اسبوعين وهبقى اطرح عليكم النتايج ان شاء الله
الطريقة التانية جربها وشوف هى حلوة طبعا بس يعنى اعتقد ارباحها مش كبيرة اوى
الطريقة الثالثة ليس عيبها المضاعفات ولكن عيبها انك لازم تربح صفقات اكثر من اللى خسرته وهى ممكن تحصل عادى ولكن مش دايما
بالنسبة للاكسبرت فانا استعمل اكسبرت الاخ كيرا على كل الطرق
انا اللى بحط الصفقات وكده واللوت مش صعبة اصل ان انا احسب اللوت وكتبه فى الاكسبرت وهو يطبقه
اتحدث عن اخر نسخة ارفقها الاخ كيرا
بص عشان تشوف ايه المناسب لك فعلا اعمل اوتو تست 5 او 6 شهور على كل طريقة وانت شوف المناسب لك
اى سؤال لا تتردد

سؤالي اخر واعذرني
انت ذكرت في مشاركتك اعلاه ان لو وصلت للمضاعفة ال12 حتكون 10-20 % لاكن انا عندما حسبتها بقواعد الطريقة الاصلية
يعني لو كان اللوت المبدئي ب دولار حتكون خسارة ال 12 مضاعفة حوالي 40950 دولار وهذا المبلغ يعتبر 40% من راس مال 100000 دولار.
وايضا الوصول لربح 10% من راس مال 100000 دولار اعتقد انه مستحيل لو كان اللوت المبدئي ب دولار لو طبقنا الطربقة الاولي.
انا شايف يا إما ان غلطان بعدي أو مش فاهم الطريقة الاولي صح. ارجو الافادة

عرض البوم صور ibrahimt  
قديم 12-01-2014, 08:20 PM
ibrahimt ibrahimt غير متواجد حالياً
عضو نشيط
افتراضي رد: اتريد 50% شهريا . بهدوء . اتفضل طريقتى الخاصه على حسابتى الحقيقيه

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة shady hamza نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
بالنسبة لللطريقة الاولى انا حاطط فيها شرط اساسى اساسى اساسى اساسى وهو انه لو وصلت للمضاعفة 12 ومكسبتش اقفل كله وابتدى من الاول
وعامل انه لو خسرت 12 مضاعفة ورا بعض يبقى 10 او 20 % فقط من الاكونت ده عن طريق الفكرة اللى انا طرحتها
خد بالك انه كل ده وانا مطبقتش شرط الربح 10 % اقفل وابتدى من الاول هذا الشرط ممكن يساعدنا كتير
عامة انا شغال ديمو بقالى اسبوعين وهبقى اطرح عليكم النتايج ان شاء الله
الطريقة التانية جربها وشوف هى حلوة طبعا بس يعنى اعتقد ارباحها مش كبيرة اوى
الطريقة الثالثة ليس عيبها المضاعفات ولكن عيبها انك لازم تربح صفقات اكثر من اللى خسرته وهى ممكن تحصل عادى ولكن مش دايما
بالنسبة للاكسبرت فانا استعمل اكسبرت الاخ كيرا على كل الطرق
انا اللى بحط الصفقات وكده واللوت مش صعبة اصل ان انا احسب اللوت وكتبه فى الاكسبرت وهو يطبقه
اتحدث عن اخر نسخة ارفقها الاخ كيرا
بص عشان تشوف ايه المناسب لك فعلا اعمل اوتو تست 5 او 6 شهور على كل طريقة وانت شوف المناسب لك
اى سؤال لا تتردد

سؤالي اخر واعذرني
انت ذكرت في مشاركتك اعلاه ان لو وصلت للمضاعفة ال12 حتكون 10-20 % لاكن انا عندما حسبتها بقواعد الطريقة الاصلية
يعني لو كان اللوت المبدئي ب دولار حتكون خسارة ال 12 مضاعفة حوالي 40950 دولار وهذا المبلغ يعتبر 40% من راس مال 100000 دولار.
وايضا الوصول لربح 10% من راس مال 100000 دولار اعتقد انه مستحيل لو كان اللوت المبدئي ب دولار لو طبقنا الطربقة الاولي.
انا شايف يا إما ان غلطان بعدي أو مش فاهم الطريقة الاولي صح. ارجو الافادة