FX-Arabia

جديد المواضيع

الملاحظات

منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex منتدى العملات العام Forex فى هذا القسم يتم مناقشه كل ما يتعلق بـسوق تداول العملات العالمية الفوركس و مناقشة طرق التحليل المختلفة و تحليل المعادن , الذهب ، الفضة ، البترول من خلال تحليل فني ، تحليل اساسي ،اخبار اقتصادية متجددة ، تحليل رقمى ، مسابقات متعددة ، توصيات ، تحليلات ، التداول ، استراتيجيات مختلفة ، توصيات فوركس ، بورصة العملات ، الفوركس ، تجارة الفوركس ، يورو دولار ، باوند دولار ، بونص فوركس ، تداول ، اسهم ، عملات ، افضل موقع فوركس

موضوع هام جدا* للمصريين فقط *

منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex

قديم 13-03-2013, 04:26 PM   المشاركة رقم: 31
الكاتب
mohammed tamara
عضو جديد

البيانات

الإتصالات
الحالة:
mohammed tamara غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : bassem01 المنتدى : منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex
افتراضي رد: موضوع هام جدا* للمصريين فقط *

واعمل حسابك على تغيير سعر العمله يعنى هتعمل ايداع بما يساوى 2000 دولار بسعر السوق وعليهم 200 او 300 جنيه احتياطى علشان لو السعر زاد

عرض البوم صور mohammed tamara  
قديم 13-03-2013, 04:26 PM
mohammed tamara mohammed tamara غير متواجد حالياً
عضو جديد

واعمل حسابك على تغيير سعر العمله يعنى هتعمل ايداع بما يساوى 2000 دولار بسعر السوق وعليهم 200 او 300 جنيه احتياطى علشان لو السعر زاد

قديم 13-03-2013, 04:27 PM   المشاركة رقم: 32
الكاتب
ah_alex
عضو جديد
الصورة الرمزية ah_alex

البيانات

الإتصالات
الحالة:
ah_alex غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : bassem01 المنتدى : منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex

ليه الاسف احنا بنعنى جدا فى مصر فى المعاملات المالية والاكترونيةيعنى مثلا فيزا الدفع على النت

دول العالم بتستخدم نظام المصافحة الثلاثية
الا احنا لو حد عارف ارقام الفيزا سهل جدا يشترى ولا كانى انا موجد
ربنا يعدلنا الحال

التوقيع

اربح تجارة التجارة مع الله

نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلةنقره لعرض الصورة في صفحة مستقلةنقره لعرض الصورة في صفحة مستقلةنقره لعرض الصورة في صفحة مستقلةنقره لعرض الصورة في صفحة مستقلةنقره لعرض الصورة في صفحة مستقلةنقره لعرض الصورة في صفحة مستقلةنقره لعرض الصورة في صفحة مستقلةنقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
.................................
نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة

عرض البوم صور ah_alex  
قديم 13-03-2013, 04:27 PM
ah_alex ah_alex غير متواجد حالياً
عضو جديد

ليه الاسف احنا بنعنى جدا فى مصر فى المعاملات المالية والاكترونيةيعنى مثلا فيزا الدفع على النت

دول العالم بتستخدم نظام المصافحة الثلاثية
الا احنا لو حد عارف ارقام الفيزا سهل جدا يشترى ولا كانى انا موجد
ربنا يعدلنا الحال

قديم 13-03-2013, 10:17 PM   المشاركة رقم: 33
الكاتب
mestery
عضو جديد
الصورة الرمزية mestery

البيانات

الإتصالات
الحالة:
mestery غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة archiwork نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة

موضوع انهم يعرفوا انها شركة فوركس علشان اسم المرسل فيه كلمة فوركس او fx ده بيلفت نظر متاجرين الفوركس لكن موظفين البنوك عالم الفوركس أبعد مايكون عن خيالهم ولكن وتيرة انتشار الفوركس فى مصر زادت اوى بأعلى معدل اخر 3 سنين واتوقع لازم هيكون فى موقف من الدولة الفترة القادمة بل يجب أن يكون هناك موقف وأن تفيق الدولة من ثباتها قبل أن تحدث أزمة .
تنظر الدولة الى نصف الكوب الفارغ فقط وهو خروج نقد اجنبى من البلد بدون داعى أما النصف الممتلئ وهو أن هذا احد سبل الاستثمار الخارجى الذى قد ياتى بالنفع على البلد ويزيد من الاحتياطى النقدى ككل. ومن هنا يجب عمل دراسة لأخر 5 سنوات على كمية المبالغ المحولة للاستثمار بالفوركس مقابل كمية المبالغ الواردة للخروج بتوصيات وتقنين المجال بدلا من دفن الرؤس فى الرمال هل هناك جرس انذار بالخطر أم لا الموضوع فى معدله الطبيعى أم أنه يجب تدريب المتداولين اكثر ورعايتهم والاهتمام بهم والتوسع فى الفوركس وانتشاره داخل البنوك واعتبار هذا المجال كاحد مصادر الدخل القومى لمصر.ثم ايه الفرق بين تحويلات الفوركس وتحويلات المصريين العاملين بالخارج التى تعتبرها الدولة تانى مصدر للدخل القومى بعد قناة السويس
بجد الموضوع محتاج وقفة ناس فاهمة وواعية مش جهلة و تقليديين وبتنظر لكل شئ من الخارج فقط
ثم لو مش عاوزين النقد الأجنبى يخرج بارة اعملوا لنا انتوا شركات جوة لأننا مش هنبطل فوركس

مش بس غسيل اموال فيه كمان موضوع التهرب من الصريح بالدخل لدى مصلحه لضرائب

عرض البوم صور mestery  
قديم 13-03-2013, 10:17 PM
mestery mestery غير متواجد حالياً
عضو جديد

موضوع انهم يعرفوا انها شركة فوركس علشان اسم المرسل فيه كلمة فوركس او fx ده بيلفت نظر متاجرين الفوركس لكن موظفين البنوك عالم الفوركس أبعد مايكون عن خيالهم ولكن وتيرة انتشار الفوركس فى مصر زادت اوى بأعلى معدل اخر 3 سنين واتوقع لازم هيكون فى موقف من الدولة الفترة القادمة بل يجب أن يكون هناك موقف وأن تفيق الدولة من ثباتها قبل أن تحدث أزمة .
تنظر الدولة الى نصف الكوب الفارغ فقط وهو خروج نقد اجنبى من البلد بدون داعى أما النصف الممتلئ وهو أن هذا احد سبل الاستثمار الخارجى الذى قد ياتى بالنفع على البلد ويزيد من الاحتياطى النقدى ككل. ومن هنا يجب عمل دراسة لأخر 5 سنوات على كمية المبالغ المحولة للاستثمار بالفوركس مقابل كمية المبالغ الواردة للخروج بتوصيات وتقنين المجال بدلا من دفن الرؤس فى الرمال هل هناك جرس انذار بالخطر أم لا الموضوع فى معدله الطبيعى أم أنه يجب تدريب المتداولين اكثر ورعايتهم والاهتمام بهم والتوسع فى الفوركس وانتشاره داخل البنوك واعتبار هذا المجال كاحد مصادر الدخل القومى لمصر.ثم ايه الفرق بين تحويلات الفوركس وتحويلات المصريين العاملين بالخارج التى تعتبرها الدولة تانى مصدر للدخل القومى بعد قناة السويس
بجد الموضوع محتاج وقفة ناس فاهمة وواعية مش جهلة و تقليديين وبتنظر لكل شئ من الخارج فقط
ثم لو مش عاوزين النقد الأجنبى يخرج بارة اعملوا لنا انتوا شركات جوة لأننا مش هنبطل فوركس

قديم 14-03-2013, 12:59 AM   المشاركة رقم: 34
الكاتب
archiwork
موقوف

البيانات

الإتصالات
الحالة:
archiwork غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mestery نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
وليه لا استبعد الحكومة العبقرية اول ماتفكر فى الفوركس تفكر تعمل ضرايب عليه وطبعا هتكون عالية لأنهم بعبقريتهم هيتخيلوا الفوركس ده منجم الناس بتكبش وتعبى منه دولارات على قد ماتقدر وده طبعا هيضرب ارباح الرابحين وهيضاعف خساير الخاسرين
هو من الواضح أننا نعيش الأن فى العصر الذهبى للفوركس خليهم نايمين قبل مايفوقوا علينا نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلةنقره لعرض الصورة في صفحة مستقلةنقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة

عرض البوم صور archiwork  
قديم 14-03-2013, 12:59 AM
archiwork archiwork غير متواجد حالياً
موقوف

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mestery نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
وليه لا استبعد الحكومة العبقرية اول ماتفكر فى الفوركس تفكر تعمل ضرايب عليه وطبعا هتكون عالية لأنهم بعبقريتهم هيتخيلوا الفوركس ده منجم الناس بتكبش وتعبى منه دولارات على قد ماتقدر وده طبعا هيضرب ارباح الرابحين وهيضاعف خساير الخاسرين
هو من الواضح أننا نعيش الأن فى العصر الذهبى للفوركس خليهم نايمين قبل مايفوقوا علينا نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلةنقره لعرض الصورة في صفحة مستقلةنقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة

قديم 14-03-2013, 10:10 PM   المشاركة رقم: 35
الكاتب
bassem01
عضو نشيط
الصورة الرمزية bassem01

البيانات

الإتصالات
الحالة:
bassem01 غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

والله انت معلم و ردودك فى الجون نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة

التوقيع

"نسبة الرابحين حول العالم 5%
ليس في مجال الفوركس فقط بل في جميع المجالات
5% يصنعون الحدث
15% يشاهدون الحدث
80% لا يدرون ماذا حدث
تريد أن تكون من أي صنف
انت من يقرر

عرض البوم صور bassem01  
قديم 14-03-2013, 10:10 PM
bassem01 bassem01 غير متواجد حالياً
عضو نشيط

والله انت معلم و ردودك فى الجون نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة

قديم 14-03-2013, 10:39 PM   المشاركة رقم: 36
الكاتب
bassem01
عضو نشيط
الصورة الرمزية bassem01

البيانات

الإتصالات
الحالة:
bassem01 غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Rorekz نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
بص يا باشا اسمحلى يعنى انت الى غلطان انك قولتلهم عاوز اعمل حساب دولارى عشان الفوركس
انت يا باشا روح البنك و قولهم ان ليخ اخ او قريب برا فى امريكا مثلا و عاوز يرسلك حوالات دولارية و انت كمان عاوز ترسله فا عاوز تفتح حساب بالدولار عشان ترسله ,, فيه بنوك تقولك مينفعش ترسل الا بعد 6 شهور من فتح الحساب و فيه بنوك لأ ممكن ترسل علطول زى البنك العربى الافريقى تقريبا و بنك cib على ما اعتقد و معظم البنوك الاجنبية
جرب تنزل بكرة تانى و تقول كدا و مش هتخسر حاجة
والله انا اصلى مجرب من قبل كدا لانى يوم معملت ايداع فى البنك كتبت السبب و مضيت على كدا و جيه فى دماغى المره دى ان الموظف مش هيبقى مغفل للدجاتى لما اقوله حاجه زى كدا ان اخويا و كدا او مثلا اقوله للشراء طب مهو لما اجى اسحب الارباح كان هيبفى مكتوب مثلا افكس دى فاهمنى معرفش ان الموظفين سذج للدرجاتى :] :]

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohammed tamara نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
ياباشا والله زى ماقولت لحضرتك....حضرتك روح افتح حساب ب 500 دا الحد الادنى لفتح الحساب يعنى لو ماماعكش الا هم انما لو معاك افتح بالمبلغ اللى انت عاوزه ( ما يعادله بالمصرى ) ومسأله فتح حساب مع شركه ب ألفين دولار دا امره برده سهل ان شاء الله ...انا بقولك لحضرتك انا فاتح بعد الثوره والله فى برده حد اقصى للتحويل فى اليوم وهو 1000 دولار فى اليوم يعنى لو هتفتح الحساب فى شركه ب 2000 هتحوله على يومين وتعمل عنده حاجه اسمها فيزا فيوترون دى فيزا بتاعت نت وتشحنها بالمبلغ اللى انت عاوزه وحول بقى براحتك من والى او ممكن تعمل حركه حلوه واسألهم عليها هل اليوم بتحسب عندهم انه عدا يوم على عمليه التحويل بمجرد الساعه ماتعدى 12 بليل ولا لازم يعدى 24 ساعه من ساعه التحويل....لو بيتحسب يوم بعد ما بتعدى 12 بليل يبقى اتحل الحوار....حضرتك هتروح البن يومين ورا بعض كل يوم هتعمل ايداع ب 1000 فى كارت النت ولما تشحنها ب 2000 هتروح البيت وقبل 12 بليل تحول اول ألف على حساب بنك الكترونى وبعدها ب 5 دقايق الالف التانيه وتقوم عامل ايداع للشركه ب 2000 مره واحده وانت قاعد علشان تستفيد بالبونص... ياباشا مشى حالك حالك يمشى نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة ...يجولك يمين روحلهم شمال وخليك وراهم لغايه لما تعمل الا انت عاوزه نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة وانا معاك على الخط برده لو عندك استفسار على حاجه
سلام يا كبير
تشكر يا كبير لتعبك و للافاده

بص يا باشا انا هقولك شوية حاجات يمكن تستفيد منها
اولا انا ليا حساب دولارى فى ال cib من 5 سنين من اول ما بدأت فوركس كنت بستخدمه فى الارسال و الاستقبال و كان ممكن اتفح حساب مصرى و اول ما الحوالة تجيلى عليه البنك بيحولهالى بالمصرى و يدخلها حسابى
ثانيا انت لو هتودع مبلغ صغير ممكن تستخرج فيزا كارت و تحولهم عن طريقة مش هتاخد اكتر من دقايق و على حسب شركتك برضو
ثالثا و دا الى انا بعمله حاليا للتعنت الشديد فى الارسال من مصر و تأخر الحوالاات ,, روحت البنك العربى الافريقى و طلعت كارت اسمه 4u انترنت , الكارت دا بتستخدمه عن طريق الانترنت فقط بمعنى ايه ,, انت بتشحنه فلوس عن طريق الايداع ف البنك عادى لكن مبتقدرش تستخدم الفلوس دى الا من خلال الانترنت فقط يعنى تشترى حاجة , انا بقى بستخدمه فى شحن حسابى لان الحد الاعلى للكارت يقدر يشيل لحد 15 الف جنيه و كمان ممكن تطلع اكتر من كارت و الكارت بيطبعلك وانت قاعد ف البنك ف ربع ساعة يعنى مش هتستنى يوصلك على البيت بعد اسبوعين مثلا زى باقى البنوك
و لما احب اسحب من حسابى ف الشركة بسحب على حسابى البنكى
لكن خد بالك و اسأل الاول اذا كانت شركتك بتقبل الايداع عن طريق الفيزا انترنت ولا لأ ,, انا شركتى wwm و بتقبل و الايداع بينزل ف ثوانى معدودة
اى استفسار انا حاضر
تمام و ناس كتير قلتلى الكلام ده و هو دا فعلا الى هعملوا انى اشحن بفيزا انترنت و مشكور للافاده

[/COLOR]
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة FX-Hussien نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
ولله ما اعرف لي البنوك المصرية معقدة الأمور؟
ما تقولهم يا اخي انه حساب للفوركس.
هههههههههه الموضوع سهل اوى كدا كان زمانى فتحت حساب فى اول يوم رحتنقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة

التوقيع

"نسبة الرابحين حول العالم 5%
ليس في مجال الفوركس فقط بل في جميع المجالات
5% يصنعون الحدث
15% يشاهدون الحدث
80% لا يدرون ماذا حدث
تريد أن تكون من أي صنف
انت من يقرر

عرض البوم صور bassem01  
قديم 14-03-2013, 10:39 PM
bassem01 bassem01 غير متواجد حالياً
عضو نشيط

بص يا باشا اسمحلى يعنى انت الى غلطان انك قولتلهم عاوز اعمل حساب دولارى عشان الفوركس
انت يا باشا روح البنك و قولهم ان ليخ اخ او قريب برا فى امريكا مثلا و عاوز يرسلك حوالات دولارية و انت كمان عاوز ترسله فا عاوز تفتح حساب بالدولار عشان ترسله ,, فيه بنوك تقولك مينفعش ترسل الا بعد 6 شهور من فتح الحساب و فيه بنوك لأ ممكن ترسل علطول زى البنك العربى الافريقى تقريبا و بنك cib على ما اعتقد و معظم البنوك الاجنبية
جرب تنزل بكرة تانى و تقول كدا و مش هتخسر حاجة
والله انا اصلى مجرب من قبل كدا لانى يوم معملت ايداع فى البنك كتبت السبب و مضيت على كدا و جيه فى دماغى المره دى ان الموظف مش هيبقى مغفل للدجاتى لما اقوله حاجه زى كدا ان اخويا و كدا او مثلا اقوله للشراء طب مهو لما اجى اسحب الارباح كان هيبفى مكتوب مثلا افكس دى فاهمنى معرفش ان الموظفين سذج للدرجاتى :] :]

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohammed tamara نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
ياباشا والله زى ماقولت لحضرتك....حضرتك روح افتح حساب ب 500 دا الحد الادنى لفتح الحساب يعنى لو ماماعكش الا هم انما لو معاك افتح بالمبلغ اللى انت عاوزه ( ما يعادله بالمصرى ) ومسأله فتح حساب مع شركه ب ألفين دولار دا امره برده سهل ان شاء الله ...انا بقولك لحضرتك انا فاتح بعد الثوره والله فى برده حد اقصى للتحويل فى اليوم وهو 1000 دولار فى اليوم يعنى لو هتفتح الحساب فى شركه ب 2000 هتحوله على يومين وتعمل عنده حاجه اسمها فيزا فيوترون دى فيزا بتاعت نت وتشحنها بالمبلغ اللى انت عاوزه وحول بقى براحتك من والى او ممكن تعمل حركه حلوه واسألهم عليها هل اليوم بتحسب عندهم انه عدا يوم على عمليه التحويل بمجرد الساعه ماتعدى 12 بليل ولا لازم يعدى 24 ساعه من ساعه التحويل....لو بيتحسب يوم بعد ما بتعدى 12 بليل يبقى اتحل الحوار....حضرتك هتروح البن يومين ورا بعض كل يوم هتعمل ايداع ب 1000 فى كارت النت ولما تشحنها ب 2000 هتروح البيت وقبل 12 بليل تحول اول ألف على حساب بنك الكترونى وبعدها ب 5 دقايق الالف التانيه وتقوم عامل ايداع للشركه ب 2000 مره واحده وانت قاعد علشان تستفيد بالبونص... ياباشا مشى حالك حالك يمشى نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة ...يجولك يمين روحلهم شمال وخليك وراهم لغايه لما تعمل الا انت عاوزه نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة وانا معاك على الخط برده لو عندك استفسار على حاجه
سلام يا كبير
تشكر يا كبير لتعبك و للافاده

اولا انا ليا حساب دولارى فى ال cib من 5 سنين من اول ما بدأت فوركس كنت بستخدمه فى الارسال و الاستقبال و كان ممكن اتفح حساب مصرى و اول ما الحوالة تجيلى عليه البنك بيحولهالى بالمصرى و يدخلها حسابى
ثانيا انت لو هتودع مبلغ صغير ممكن تستخرج فيزا كارت و تحولهم عن طريقة مش هتاخد اكتر من دقايق و على حسب شركتك برضو
ثالثا و دا الى انا بعمله حاليا للتعنت الشديد فى الارسال من مصر و تأخر الحوالاات ,, روحت البنك العربى الافريقى و طلعت كارت اسمه 4u انترنت , الكارت دا بتستخدمه عن طريق الانترنت فقط بمعنى ايه ,, انت بتشحنه فلوس عن طريق الايداع ف البنك عادى لكن مبتقدرش تستخدم الفلوس دى الا من خلال الانترنت فقط يعنى تشترى حاجة , انا بقى بستخدمه فى شحن حسابى لان الحد الاعلى للكارت يقدر يشيل لحد 15 الف جنيه و كمان ممكن تطلع اكتر من كارت و الكارت بيطبعلك وانت قاعد ف البنك ف ربع ساعة يعنى مش هتستنى يوصلك على البيت بعد اسبوعين مثلا زى باقى البنوك
لكن خد بالك و اسأل الاول اذا كانت شركتك بتقبل الايداع عن طريق الفيزا انترنت ولا لأ ,, انا شركتى wwm و بتقبل و الايداع بينزل ف ثوانى معدودة
اى استفسار انا حاضر
تمام و ناس كتير قلتلى الكلام ده و هو دا فعلا الى هعملوا انى اشحن بفيزا انترنت و مشكور للافاده

[/COLOR]
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة FX-Hussien نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
ولله ما اعرف لي البنوك المصرية معقدة الأمور؟
ما تقولهم يا اخي انه حساب للفوركس.
هههههههههه الموضوع سهل اوى كدا كان زمانى فتحت حساب فى اول يوم رحتنقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة

قديم 02-08-2013, 01:35 PM   المشاركة رقم: 37
الكاتب
sameh sef
عضو جديد

البيانات

الإتصالات
الحالة:
sameh sef غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

اى استفسار انا حاضر
جزاك الله خيرا اخى لاكريم اان مسجل فى المنتدى مخصوص لاشكرك على الرد الجميل
واحب ان افهم هل شركه ورلد ماركت جديره بالثقه؟؟ لانى اود التعامل معها

عرض البوم صور sameh sef  
قديم 02-08-2013, 01:35 PM
sameh sef sameh sef غير متواجد حالياً
عضو جديد

اى استفسار انا حاضر
جزاك الله خيرا اخى لاكريم اان مسجل فى المنتدى مخصوص لاشكرك على الرد الجميل
واحب ان افهم هل شركه ورلد ماركت جديره بالثقه؟؟ لانى اود التعامل معها

قديم 02-08-2013, 11:47 PM   المشاركة رقم: 38
الكاتب
wolf101
عضو فعال
الصورة الرمزية wolf101

البيانات

الإتصالات
الحالة:
wolf101 غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

راجع الموضوع ده اخي الكريم
مشاكل الايداع في شركات الفوركس

التوقيع

عرض البوم صور wolf101  
قديم 02-08-2013, 11:47 PM
wolf101 wolf101 غير متواجد حالياً
عضو فعال

راجع الموضوع ده اخي الكريم
مشاكل الايداع في شركات الفوركس