FX-Arabia

جديد المواضيع

الملاحظات

استراحة اف اكس ارابيا استرح هنا و انسى عناء السوق و التداول

انا نازل يوم 25 يناير.

استراحة اف اكس ارابيا

قديم 03-02-2011, 12:05 PM   المشاركة رقم: 581
الكاتب
محمد نوارج
عضو ذهبى
الصورة الرمزية محمد نوارج

البيانات

الإتصالات
الحالة:
محمد نوارج غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : مدير الموقع المنتدى : استراحة اف اكس ارابيا
افتراضي رد: انا نازل يوم 25 يناير.

الصامدون في ميدان التحرير هم الأبطال ..

ومن لم يستطع التواجد معهم .. فعلى الأقل لا يشير لهم بالاتهامات

إن كان منهم 5% ممن تتحدثون عنهم فهناك 95% أشراف .. هذه البلد في قلوبهم وضلوعهم قبل أعينهم

مستعدون لفدائها بأرواحهم ودمائهم ..

إنني أبكي لحال كلامكم عنهم .. لقد ضللتم من التلفزيون المصري وخطاب مبارك

إنه حقاً وكما قال الدكتور ثعلب سياسي محنك ولعبها بلياردو !!!

لكن للأسف أسأتم لهذا الشباب المقاوم ..

على الأقل إن لم تكونوا معهم فلا تكونوا عليهم ..

ماذا فعلوا؟!! اعتصموا بميدان التحرير؟!!!

يااااااااااااااااااااااااه ؟!!

دي جريمة تستحق الإعدام و( ضرب النار ) .. مش كده؟!!!

مش الدستور بيكفل ده لأي مواطن يا رجالة؟

الشباب دي لو اتفرقت وحاولوا يسيبوا الميدان هياكلوهم زي الديابة!

لهم الله .. لهم الله .. لهم الله ..

أهم من أوقعوا الاقتصاد؟ وأوقفوا الأعمال؟ وأحدثوا الانفلات؟

أم هذا النظام الفاسد السافل الجاثي فوق صدورنا منذ ثلاثة عقود؟

أرجعنا للوراء مائة عام .. وأنتم تصرخون من ضيق الأحوال لمدة 10 أيام ؟

وكأن ليس هناك 60% من الشعب المصري تحت خط الفقر ؟!!

وكأن ليس هناك الملايين لا يجدون لقمة العيش ولا قوت اليوم ولا الماء ولا الدواء ولا المسكن ولا الملبس

أأحسستم الآن بقرصة البرد؟

وضيق الحال؟

والخوف وعدم الأمن؟

أأحسستم بغيركم ؟

لم تحتملوه أياماً .. وملايين من الشعب المصري يحتملوه عقوداً ...

ألأني أجد مصدر رزقي وعايش وباكل وخاطب وهتجوز و100 فل وعشرة

يبقى أنسى غيري واللي حواليا؟!!

يبقى أدعي على اللي بيدورا على حقوق الشعب ده في حياة كويسة

بدل ما أدعي على اللي سارقنا وناهبنا وناهب حقوقنا وثروات بلدنا؟

في ايه؟!!!!!!!

حقاً صدقت يا رسول الله ..

«يأتي على الناس سنون خداعات، يصدق فيه الكاذب ويكذب فيه الصادق ويؤتمن فيه الخائن ويخون فيه الامين وينطق فيه الرويبضة..»

التوقيع

عرض البوم صور محمد نوارج  
قديم 03-02-2011, 12:05 PM
محمد نوارج محمد نوارج غير متواجد حالياً
عضو ذهبى

إن كان منهم 5% ممن تتحدثون عنهم فهناك 95% أشراف .. هذه البلد في قلوبهم وضلوعهم قبل أعينهم

وكأن ليس هناك الملايين لا يجدون لقمة العيش ولا قوت اليوم ولا الماء ولا الدواء ولا المسكن ولا الملبس

وضيق الحال؟

والخوف وعدم الأمن؟

أأحسستم بغيركم ؟

في ايه؟!!!!!!!

«يأتي على الناس سنون خداعات، يصدق فيه الكاذب ويكذب فيه الصادق ويؤتمن فيه الخائن ويخون فيه الامين وينطق فيه الرويبضة..»

قديم 03-02-2011, 12:19 PM   المشاركة رقم: 582
الكاتب
*Omar*
عضو جديد
الصورة الرمزية *Omar*

البيانات

الإتصالات
الحالة:
*Omar* غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

أبطال ليه ؟؟؟ أنا عايز أفهم
يا أخى أنا مش مع تأييد مبارك أكيد ولكن خلينى أقولك ان أولا ده شرعيا لا يجوز و المتظاهرين دول هما السبب فى الفتنة دى هتقولى انت بتخرف هقولك لأن بكل بساطة هما سمحوا لأن ناس تندس فى وسطهم وان الناس أول ما تشوف ده أى حد له مصالح هيزيط فى وسط الناس دى
وبعدين ما الرجل قال مش هترشح تانى عايزين ايه ؟؟؟
الناس اللى بتقول قانون الطوارىء هيجيلك ريس جديد واطلب اللى انت عايزه
يا جدعان فى حاجة اسمها أولويات هل ان احنا نحمى نفسنا من نار الفتنة أهم دلوقتى وللا الأهم ان الريس يمشى
وخلينى أقولك معلش حتى لما الناس طلعت تطالب طالبت بحاجات فرعية هتقولى ازاى ؟ أقولك المفروض ان الناس كانت المفروض تطلب ان شرع ربنا يطبق فى البلد مش تغير مواد معينة وبس لأن لو طبق شرع ربنا هينصلح بقية الحاجات اللى الناس بتطالب بيها أكيد على أثر تطبيق شرع ربنا
أخر حاجة هقولها عايز أقول للناس ان فى قاعدة فقهية بتقول ان لو ان النهى عن المنكر هيترتب عليه منكر أكبر منه فلا يجوز النهى عن المنكر ده
يا رب الناس تهدى شوية

عرض البوم صور *Omar*  
قديم 03-02-2011, 12:19 PM
*Omar* *Omar* غير متواجد حالياً
عضو جديد

أبطال ليه ؟؟؟ أنا عايز أفهم
يا أخى أنا مش مع تأييد مبارك أكيد ولكن خلينى أقولك ان أولا ده شرعيا لا يجوز و المتظاهرين دول هما السبب فى الفتنة دى هتقولى انت بتخرف هقولك لأن بكل بساطة هما سمحوا لأن ناس تندس فى وسطهم وان الناس أول ما تشوف ده أى حد له مصالح هيزيط فى وسط الناس دى
وبعدين ما الرجل قال مش هترشح تانى عايزين ايه ؟؟؟
الناس اللى بتقول قانون الطوارىء هيجيلك ريس جديد واطلب اللى انت عايزه
يا جدعان فى حاجة اسمها أولويات هل ان احنا نحمى نفسنا من نار الفتنة أهم دلوقتى وللا الأهم ان الريس يمشى
وخلينى أقولك معلش حتى لما الناس طلعت تطالب طالبت بحاجات فرعية هتقولى ازاى ؟ أقولك المفروض ان الناس كانت المفروض تطلب ان شرع ربنا يطبق فى البلد مش تغير مواد معينة وبس لأن لو طبق شرع ربنا هينصلح بقية الحاجات اللى الناس بتطالب بيها أكيد على أثر تطبيق شرع ربنا
أخر حاجة هقولها عايز أقول للناس ان فى قاعدة فقهية بتقول ان لو ان النهى عن المنكر هيترتب عليه منكر أكبر منه فلا يجوز النهى عن المنكر ده
يا رب الناس تهدى شوية

قديم 03-02-2011, 12:31 PM   المشاركة رقم: 583
الكاتب
gaka
عضو فعال
الصورة الرمزية gaka

البيانات

الإتصالات
الحالة:
gaka غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

للاسف.. اللي حصل اشبه ما يكون بهذه القصة..
روي أنّ امرأتين تنازعتا على عهد عمر في طفل ادّعته كل واحدة منهما بغيربينة ,ولم ينازعهما فيه غيرهما,فالتبس الحكم في ذلك على عمر, وفزع فيه إلى أمير المؤمنين عليه السلام , فاستدعى المرأتين ووعظهما وخوفهما ,فأقامتا على التنازع , فقال عليه السلام : ائتوني بمنشار .فقال: ماتصنع به ؟فقال: أقدّه نصفين , لكلّ واحدة نصف .فسكتت إحداهما , وقالت الأخرى :الله الله ياأبا الحسن , إن كان لا بدّمن ذلك فقد سمحت به لهافقال: الله أكبر, هذا ابنك دونها, ولو كان ابنها لرقّت عليه وأشفقت, فاعترفت الأخرى بأنّ الولد لصاحبتها,فسُري عن عمر ودعا لأمير المؤمنين عليه السلام , لأنّه فرّج عنه
>> مفهومة..

التوقيع

نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة

عرض البوم صور gaka  
قديم 03-02-2011, 12:31 PM
gaka gaka غير متواجد حالياً
عضو فعال

روي أنّ امرأتين تنازعتا على عهد عمر في طفل ادّعته كل واحدة منهما بغيربينة ,ولم ينازعهما فيه غيرهما,فالتبس الحكم في ذلك على عمر, وفزع فيه إلى أمير المؤمنين عليه السلام , فاستدعى المرأتين ووعظهما وخوفهما ,فأقامتا على التنازع , فقال عليه السلام : ائتوني بمنشار .فقال: ماتصنع به ؟فقال: أقدّه نصفين , لكلّ واحدة نصف .فسكتت إحداهما , وقالت الأخرى :الله الله ياأبا الحسن , إن كان لا بدّمن ذلك فقد سمحت به لهافقال: الله أكبر, هذا ابنك دونها, ولو كان ابنها لرقّت عليه وأشفقت, فاعترفت الأخرى بأنّ الولد لصاحبتها,فسُري عن عمر ودعا لأمير المؤمنين عليه السلام , لأنّه فرّج عنه
>> مفهومة..

قديم 03-02-2011, 12:34 PM   المشاركة رقم: 584
الكاتب
م.أحمد مقدادي
عضو ذهبى
الصورة الرمزية م.أحمد مقدادي

البيانات

الإتصالات
الحالة:
م.أحمد مقدادي غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة gaka نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
>> مفهومة..
مهي المشكلة بأمير المصريين حاليا
هل سيطبق ما طبقه امير المؤمنين

التوقيع

بسم الله الرحمن الرحيم
{يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ اسْتَعِينُواْ بِالصَّبْرِ وَالصَّلاَةِ إِنَّ اللّهَ مَعَ الصَّابِرِينَ}

عذراً .. نيوتـــــــن
محبـة الرحمن هي التي تجذبنآ

عذراً .. ديكارت
ٵنـآ مسلم إذاً ٵنآ موجود
......
عذراً .. دآفنشي
الفتآة المسلمـۃ ٵجمل من الموناليزآ

عذراً .. ٵديسوُن !
القرآن الگريم هو مصبآح العآلم

عذراً .. ٵفلٱطوٌن !
المدينـۃ المنورة هي المدينـۃ الفآضلـة

عذراً .. رومآ
گل الطرق تؤدي إلى مكه

المعرف السابق: مافيا الفوركس

عرض البوم صور م.أحمد مقدادي  
قديم 03-02-2011, 12:34 PM
م.أحمد مقدادي م.أحمد مقدادي غير متواجد حالياً
عضو ذهبى

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة gaka نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
>> مفهومة..
مهي المشكلة بأمير المصريين حاليا
هل سيطبق ما طبقه امير المؤمنين

قديم 03-02-2011, 12:39 PM   المشاركة رقم: 585
الكاتب
محمد نوارج
عضو ذهبى

البيانات

الإتصالات
الحالة:
وسائل الإتصال:

لكم الله أيها الشهداء .. ضحيتم بأرواحكم من أجل أناس ( طيبون ) لا يستحقون غير مبارك!

التوقيع

عرض البوم صور محمد نوارج  
قديم 03-02-2011, 12:39 PM
عضو ذهبى

لكم الله أيها الشهداء .. ضحيتم بأرواحكم من أجل أناس ( طيبون ) لا يستحقون غير مبارك!

قديم 03-02-2011, 12:53 PM   المشاركة رقم: 586
الكاتب
محمد نوارج
عضو ذهبى

البيانات

الإتصالات
الحالة:
وسائل الإتصال:

التوقيع

عرض البوم صور محمد نوارج  
قديم 03-02-2011, 12:53 PM
عضو ذهبى

قديم 03-02-2011, 12:59 PM   المشاركة رقم: 587
الكاتب
silverhawk145
عضو نشيط
الصورة الرمزية silverhawk145

البيانات

الإتصالات
الحالة:
silverhawk145 غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

أحولنى دعنا نتحدث بدون عاطفة وبوااااااقعية !!!!!!!!!

أنا واحد من الناس المعارضين لمبارك و من وجهة نظرى أنه افشل رئيس حكم مصر لأ وكمان لمدة 30 سنة ، و سألت نفسى كتير عن إنجازاته فى البلد .... ملقيتش ليه اى إنجازات غير كل جهل وتراجع و فساد ، وكنت و مازالت مصمم على رأيى إنه مينفعش يكون غير وزير خارجية او سفير و إنه ناجح اوى فى الحكاية دى ..... وارفض بشدة اللى يقول إن من إنجازاته كوبرى اكتوبر او ترعة السلام او مترو الانفاق او مشروع توشكى .....لأن كل دى إنجازات شركة المقاولين العرب وشركات تانيه
و ياماااا اتمنيت ان بنتى او ابنى لما يكبر و يدخل المدرسه يلاقى صورة رئيس غيره متعلقه فوق السبورة
وياما برده إنتقدت إن كل حاجه فى البلد متسميه على إسمه : مشروع مبارك ، ترعة مبارك، مدينة مبارك ، محطة حسنى مبارك .... وإلخ إلخ
و كنت من أشد المؤيدين لمظاهرات يوم 25 يناير و لجروب خالد سعيد و حركة 6 ابريل و حركة كفاية و حركة شايفينكم و الجمعية الوطنية للتغيير
و بالفعل كان يوم عظيم جدا بالنسبالى يوم 25 يناير و كذلك يوم جمعة الغضب 28 يناير .
و كنت مقتنع تماما أن إقالة الحكومة و خطاب مبارك الأول يعتبر خطوة إيجابية جدا و إن ده أول رد لأصدقائى و أهلى و قرايبى اللى كانوا شايفين إن أنا و اللى زييى أرائنا و مطالبنا مجرد حماس شباب وسخونة فيس بوك و فراغ و غيره !!!!
و عجبنى اوى إختيار عمر سليمان لمنصب نائب الرئيس و احمد شفيق لرئيس الوزارة و قولت يا حسرتك ياجمال إنتا و امك
ولما حصلت اعمال السرقة و الترويع والحوارات بتاعت يوم الجمعة قولت لعبة رخيصة اوى من الداخلية و يالا اهو كله فدا البلد طالم هيحصل تغيير و البلد هتنضف من شلة الحرامية
و استغربت شويه من مظاهرات يوم الاثنين لما قريت عن مضاهرة ميلونية و كلام كبير و قولت طب مش نستنا لما نشوف تشكيل الوزارة ؟؟؟؟؟
و بعد خطاب مبارك الثانى و بصراحة كان مفاجئة بالنسبالى رغم انى حسيت فيه برده لهجة الخداع لما قال : لم أكن انتوى ان ارشح نفسى للإنتخابات القادمة "طب ما كان يقول لن ارشح نفسى .....لازم يعنى يحور
برده لما قال " فى الأشهر المتبقية من فترة ولايتى الحالية " طب ما يقول و لايتى الأخيرة !!!!!!!
وقولت بعديها ده بحور على الشعب
بس لما فتحت موقع ال سى.إن.إن ولقيتهم كاتبين إنه اعلن إنه مش هيرشح نفسه تانى قلت لا إستحالة يطلع كداب قدان العالم
و قولت ده كده يبقى راجل اصلى جدا وعداه العيب وازح كمان
ومتوقعش خالص إن ممكن يكون فى مضاهرات تانى النهارده وقولت مين هيتظاهر تانى و عشان ايه
بس اللى شفته النهارده فى التليفزيون بكل قنواته بما فيها الجزيرة القذرة و التليفزيون المصرى الفاشل و غيرهم و غيرهم
سألت نفسى سؤال :

- الناس اللى بتقول يرحل يرحل دى مبتفكرش ابدا ... هو فاتح كشك سجاير هيقفله و يرحل ؟؟؟؟؟؟
- واحد بيحكم البلدمن 30 سنة هيمشى كده فى يوم وليله ؟؟؟؟؟؟
- اللى مش عاجبهم الخطاب وبيقولوا ده تحايل و ده خداع و عايزين ضمانات ... ضمانات ايه اكتر من إنه خطاب فدام العالم كله؟؟؟؟؟؟
-المؤيدين و المعارضين و المرتشين و كلهم على بعض مش حاسين بالكارثة الأقتصادية اللى إحنا هنعيشها الايام اللى جايه؟؟؟؟
- الناس اللى فى ميدان التحرير واللى صبروا 30 سنة زى الخرس مش قادرين يصبروا 7 شهور ... ولا هو ميدان التحرير هيطير ؟؟؟؟؟
- اللى بيدعوا لجمعة الغضب .... مينفعش نغضب الجمعة اللى بعد الجايه او اللى بعدها او اللى بعد بعدها؟؟؟؟؟؟
-اللى راكبين دماغهم من المؤيدين والمعارضين ..... هتبقى نبسوط لو واحد من اللى بيموتوا دول صاحبك ولا اخوك ولا قريبك ؟؟؟؟
-اللى بيقول دم الشهداء مش هيروح هدر .... هو دول اول الضحايا ولا نسيتوا العبارة وشهداء تعزيب الشرطة ؟؟؟؟؟؟؟
-اللى مش عاجبوا كلامى ..... ممكن يجاوبنى على اسئلتى ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

يا جدعان حرام عليكوا ، إفتحو مواقع الاخبار العالمية شوفوا إسرائيل بتطلب من مجلس الأمن الموافقة على تعزيز قواتها على الحدود مع مصر لحماية نفسها ...... مين هيبقى مؤيد ولا معارض لو لقناهم الصبح فى شرم الشيخ؟؟؟؟؟؟

اقسم بالله :عن لسان ضابط مخابرات مصرى اعرفه معرفه شخصيه و صديق اخويا إنه قبض على 12 واحد فى ميدان التحرير ممولين من أشخاص عراقيين و سودانيين جزائريين و اثيوبيين ، و إن كل واحد فيهم كان مكلف إنه يحيب 10 من اصدقاؤه البلطجيه عشان يضربوا فى المؤيدين والمعارضين ..... يعنى حتى مش ممولين من إسرايل ولا أمريكا

اللى خلى الناس تخرج وتتظاهر و تغضب وتغير النظام فى 8 ايام ... قادر انه يعمل كده تانى ، بس مش دلوقتى ، مش اليومين دول ، البلد ولعت مننا و لو فضلنا على كده مش هنعرف نطفيها

إرحموا مصر يرحمكم الله

عرض البوم صور silverhawk145  
قديم 03-02-2011, 12:59 PM
silverhawk145 silverhawk145 غير متواجد حالياً
عضو نشيط

أحولنى دعنا نتحدث بدون عاطفة وبوااااااقعية !!!!!!!!!

أنا واحد من الناس المعارضين لمبارك و من وجهة نظرى أنه افشل رئيس حكم مصر لأ وكمان لمدة 30 سنة ، و سألت نفسى كتير عن إنجازاته فى البلد .... ملقيتش ليه اى إنجازات غير كل جهل وتراجع و فساد ، وكنت و مازالت مصمم على رأيى إنه مينفعش يكون غير وزير خارجية او سفير و إنه ناجح اوى فى الحكاية دى ..... وارفض بشدة اللى يقول إن من إنجازاته كوبرى اكتوبر او ترعة السلام او مترو الانفاق او مشروع توشكى .....لأن كل دى إنجازات شركة المقاولين العرب وشركات تانيه
و ياماااا اتمنيت ان بنتى او ابنى لما يكبر و يدخل المدرسه يلاقى صورة رئيس غيره متعلقه فوق السبورة
وياما برده إنتقدت إن كل حاجه فى البلد متسميه على إسمه : مشروع مبارك ، ترعة مبارك، مدينة مبارك ، محطة حسنى مبارك .... وإلخ إلخ
و كنت من أشد المؤيدين لمظاهرات يوم 25 يناير و لجروب خالد سعيد و حركة 6 ابريل و حركة كفاية و حركة شايفينكم و الجمعية الوطنية للتغيير
و بالفعل كان يوم عظيم جدا بالنسبالى يوم 25 يناير و كذلك يوم جمعة الغضب 28 يناير .
و كنت مقتنع تماما أن إقالة الحكومة و خطاب مبارك الأول يعتبر خطوة إيجابية جدا و إن ده أول رد لأصدقائى و أهلى و قرايبى اللى كانوا شايفين إن أنا و اللى زييى أرائنا و مطالبنا مجرد حماس شباب وسخونة فيس بوك و فراغ و غيره !!!!
و عجبنى اوى إختيار عمر سليمان لمنصب نائب الرئيس و احمد شفيق لرئيس الوزارة و قولت يا حسرتك ياجمال إنتا و امك
ولما حصلت اعمال السرقة و الترويع والحوارات بتاعت يوم الجمعة قولت لعبة رخيصة اوى من الداخلية و يالا اهو كله فدا البلد طالم هيحصل تغيير و البلد هتنضف من شلة الحرامية
و استغربت شويه من مظاهرات يوم الاثنين لما قريت عن مضاهرة ميلونية و كلام كبير و قولت طب مش نستنا لما نشوف تشكيل الوزارة ؟؟؟؟؟
و بعد خطاب مبارك الثانى و بصراحة كان مفاجئة بالنسبالى رغم انى حسيت فيه برده لهجة الخداع لما قال : لم أكن انتوى ان ارشح نفسى للإنتخابات القادمة "طب ما كان يقول لن ارشح نفسى .....لازم يعنى يحور
برده لما قال " فى الأشهر المتبقية من فترة ولايتى الحالية " طب ما يقول و لايتى الأخيرة !!!!!!!
وقولت بعديها ده بحور على الشعب
بس لما فتحت موقع ال سى.إن.إن ولقيتهم كاتبين إنه اعلن إنه مش هيرشح نفسه تانى قلت لا إستحالة يطلع كداب قدان العالم
و قولت ده كده يبقى راجل اصلى جدا وعداه العيب وازح كمان
ومتوقعش خالص إن ممكن يكون فى مضاهرات تانى النهارده وقولت مين هيتظاهر تانى و عشان ايه
بس اللى شفته النهارده فى التليفزيون بكل قنواته بما فيها الجزيرة القذرة و التليفزيون المصرى الفاشل و غيرهم و غيرهم
سألت نفسى سؤال :

- الناس اللى بتقول يرحل يرحل دى مبتفكرش ابدا ... هو فاتح كشك سجاير هيقفله و يرحل ؟؟؟؟؟؟
- واحد بيحكم البلدمن 30 سنة هيمشى كده فى يوم وليله ؟؟؟؟؟؟
- اللى مش عاجبهم الخطاب وبيقولوا ده تحايل و ده خداع و عايزين ضمانات ... ضمانات ايه اكتر من إنه خطاب فدام العالم كله؟؟؟؟؟؟
-المؤيدين و المعارضين و المرتشين و كلهم على بعض مش حاسين بالكارثة الأقتصادية اللى إحنا هنعيشها الايام اللى جايه؟؟؟؟
- الناس اللى فى ميدان التحرير واللى صبروا 30 سنة زى الخرس مش قادرين يصبروا 7 شهور ... ولا هو ميدان التحرير هيطير ؟؟؟؟؟
- اللى بيدعوا لجمعة الغضب .... مينفعش نغضب الجمعة اللى بعد الجايه او اللى بعدها او اللى بعد بعدها؟؟؟؟؟؟
-اللى راكبين دماغهم من المؤيدين والمعارضين ..... هتبقى نبسوط لو واحد من اللى بيموتوا دول صاحبك ولا اخوك ولا قريبك ؟؟؟؟
-اللى بيقول دم الشهداء مش هيروح هدر .... هو دول اول الضحايا ولا نسيتوا العبارة وشهداء تعزيب الشرطة ؟؟؟؟؟؟؟
-اللى مش عاجبوا كلامى ..... ممكن يجاوبنى على اسئلتى ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

يا جدعان حرام عليكوا ، إفتحو مواقع الاخبار العالمية شوفوا إسرائيل بتطلب من مجلس الأمن الموافقة على تعزيز قواتها على الحدود مع مصر لحماية نفسها ...... مين هيبقى مؤيد ولا معارض لو لقناهم الصبح فى شرم الشيخ؟؟؟؟؟؟

اقسم بالله :عن لسان ضابط مخابرات مصرى اعرفه معرفه شخصيه و صديق اخويا إنه قبض على 12 واحد فى ميدان التحرير ممولين من أشخاص عراقيين و سودانيين جزائريين و اثيوبيين ، و إن كل واحد فيهم كان مكلف إنه يحيب 10 من اصدقاؤه البلطجيه عشان يضربوا فى المؤيدين والمعارضين ..... يعنى حتى مش ممولين من إسرايل ولا أمريكا

اللى خلى الناس تخرج وتتظاهر و تغضب وتغير النظام فى 8 ايام ... قادر انه يعمل كده تانى ، بس مش دلوقتى ، مش اليومين دول ، البلد ولعت مننا و لو فضلنا على كده مش هنعرف نطفيها

إرحموا مصر يرحمكم الله

قديم 03-02-2011, 12:59 PM   المشاركة رقم: 588
الكاتب
mazen
عضو جديد

البيانات

الإتصالات
الحالة:
mazen غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

حرااااااااااااام والله الكلام اللى بيحصل ده
يا جماعة حرام عليكو تسمعو للقنوات دى
يا جدعان افهمو اعقلو
دى فتنة و هما هدفهم الاول والاخير هو خرااااااااااااب مصر
انتو بتدوهم الفرصة ليه وبتسمعو كلامهم ليه
ليكو حقوق و لينا حقوق و كل حاجة
طالبو بيها
لكن متسمعوش كلامهم
دول عاوزين خراب مصر فى عقولنا
ازاى تفتكرو ان هما خايفين علينا يعنى
دول ما صدقو اللى حصل و عاوزين خراب مصر يا جماعة دلوقتى اقسم بالله اقسم بالله العظيم لو حصل تدخل فعلا من الخارج و مصر دى خربت ما هسامح و هحسبن على كل واحد دافع عن قنوات الجزيرة و عن الناس دى غير بجد انى اولع فى كل واحد دافع عن القنوات دى و قال انها بتنقل الصح
و هتشوفو كلامى و ان غدا لناظره قريب
بجد انا مش هسامح اى حد بجد لان دى مصر وانتو مش مراعيين ان فى اطفال ونساء بجد دلوقتى عايشين حالة رعب و مش لاقيين اكل ولا فلوس ولا اى حاجة خالص وبرضو عاوزين مظاهرات و خراب للبلد اكتر واكتر
ايه مفيييييييييييييييييييييييييييييييييش عقل حرام عليكو اعقلو بقى
قولنا هو خلاص ماشى و الوضع يرجع زى ما هو و الناس تروح شغلها بقى عشان عاوزين ياكلو عيش
و لو منفذش طلباتنا الشارع موجود و انزلو الشارع واعملو مظاهرات
برضو مصممين ان البلد تخرب برضو مفيش اى دم مفيش اى احساس بالاطفال و النساء دول؟
حرام عليكو والله والله لتتحاسبو على الخراب اللى بتعملوه ده بجد او بتشجعو عليه بجد

عرض البوم صور mazen  
قديم 03-02-2011, 12:59 PM
mazen mazen غير متواجد حالياً
عضو جديد

حرااااااااااااام والله الكلام اللى بيحصل ده
يا جماعة حرام عليكو تسمعو للقنوات دى
يا جدعان افهمو اعقلو
دى فتنة و هما هدفهم الاول والاخير هو خرااااااااااااب مصر
انتو بتدوهم الفرصة ليه وبتسمعو كلامهم ليه
ليكو حقوق و لينا حقوق و كل حاجة
طالبو بيها
لكن متسمعوش كلامهم
دول عاوزين خراب مصر فى عقولنا
ازاى تفتكرو ان هما خايفين علينا يعنى
دول ما صدقو اللى حصل و عاوزين خراب مصر يا جماعة دلوقتى اقسم بالله اقسم بالله العظيم لو حصل تدخل فعلا من الخارج و مصر دى خربت ما هسامح و هحسبن على كل واحد دافع عن قنوات الجزيرة و عن الناس دى غير بجد انى اولع فى كل واحد دافع عن القنوات دى و قال انها بتنقل الصح
و هتشوفو كلامى و ان غدا لناظره قريب
بجد انا مش هسامح اى حد بجد لان دى مصر وانتو مش مراعيين ان فى اطفال ونساء بجد دلوقتى عايشين حالة رعب و مش لاقيين اكل ولا فلوس ولا اى حاجة خالص وبرضو عاوزين مظاهرات و خراب للبلد اكتر واكتر
ايه مفيييييييييييييييييييييييييييييييييش عقل حرام عليكو اعقلو بقى
قولنا هو خلاص ماشى و الوضع يرجع زى ما هو و الناس تروح شغلها بقى عشان عاوزين ياكلو عيش
و لو منفذش طلباتنا الشارع موجود و انزلو الشارع واعملو مظاهرات
برضو مصممين ان البلد تخرب برضو مفيش اى دم مفيش اى احساس بالاطفال و النساء دول؟
حرام عليكو والله والله لتتحاسبو على الخراب اللى بتعملوه ده بجد او بتشجعو عليه بجد

قديم 03-02-2011, 01:00 PM   المشاركة رقم: 589
الكاتب
][A.FaYeZ][
عضو فعال
الصورة الرمزية ][A.FaYeZ][

البيانات

الإتصالات
الحالة:
][A.FaYeZ][ غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد نوارج نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة

وضيق الحال؟

والخوف وعدم الأمن؟

أأحسستم بغيركم ؟

في ايه؟!!!!!!!

يعنى الكلام دا ممكن توجهه لحد تانى غيري مثلا
لانى واحد من سكان الارياف
يعنى تردي الخدمه اذا وجدت اصلا
يعنى عدم الاهتمام
يعنى صوت مش بيوصل لاى حد
يعنى عايشيين على قد حالنا
اليوم بيومه
ومش بنخزن لبكره
ولا عربيات ولا رصيد فى بنوك ولا مشاريع ولا مصانع
يعنى احنا الـ 60% من الشعب دا
الارياف والعشوائيات والمساكن الشعبيه

لا احد يختلف ان النظام فاشل بكل المقاييس
والنظام اتغير
قلنا عايزين مبارك كمان
ومبارك راح ومش هيترشح تانى
قلنا دستور قال هنعدله
قلنا مجلس شعب قال فتحنا باب الطعن
قلنا قانون طواء قال عايزين ممثل منكم يتفاوض معانا
جربنا نتكلم معاهم ؟
جربنا نديهم فرصه يثبتو صدقهم او كذبهم ؟

يااخي بالله عليك
لو هم اتظاهرو احنا كمان اتظاهرنا
لو هم اتهانو احنا كمان اتهانا
لو هم انضربو احنا كمان انضربنا

لكن احنا شفنا اننا حققنا مطالبنا فرجعنا لبيتنا
عشان نشوف اشغالنا واهلينا
ومنوقفش حال البلد
هم شايفين انهم لسا عايزيين كمان
عايزين ايه تانى ؟
عايزين سلطه ؟
عايزين جاه ؟
عايزين كرسي؟
عايزين حكم ؟

يااخي بالله عليك
هل تنكر ان ف ناس فى ميدان التحرير بتاخد 50 جنيه فى اليوم عشان تفضل هناك ؟
هل تنكر ان فى ناس هناك كل غرضها السلطه والجاه والكرسي والحكم ؟
كم واحد هناك كل غرضه امن مصر وسلامتها وسلامته اهلها ؟

وفى الاخر يقولو البلد حالها اتوقف لمدة 10 ايام بسبب مبارك
وهو مبارك اللى معتصم دلوقتى ؟

لا والجديد
مبارك السبب فى فتنه بين الشعب
هقولك ازاى
هتقولى لانه لو كان ساب الحكم علطول مكنش حصل كدا
بالله عليك دا كلام ؟

عشان احنا بنحبها
حققنا مطالبنا وانسحبنا على نصرنا
وان تخرج بربح خير الف مر من الخساره

وميدان التحرير مش فى دوله تانيه يعنى
لو حصل حاجه تانى هنروح تانى
احنا ورانا ايه ؟

كلم اصحابك وشوف غرضهم ايه من انهم يستنو
شوفهم مستنيين ايه تانى
قولهم امن وامان ولا فوضي واضطراب
شوف ردهم وانت تعرف هم بيفكرو فى ايه وازاى

التوقيع

لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين

عرض البوم صور ][A.FaYeZ][  
قديم 03-02-2011, 01:00 PM
][A.FaYeZ][ ][A.FaYeZ][ غير متواجد حالياً
عضو فعال

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد نوارج نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة

وضيق الحال؟

والخوف وعدم الأمن؟

أأحسستم بغيركم ؟

في ايه؟!!!!!!!

يعنى الكلام دا ممكن توجهه لحد تانى غيري مثلا
لانى واحد من سكان الارياف
يعنى تردي الخدمه اذا وجدت اصلا
يعنى عدم الاهتمام
يعنى صوت مش بيوصل لاى حد
يعنى عايشيين على قد حالنا
اليوم بيومه
ومش بنخزن لبكره
ولا عربيات ولا رصيد فى بنوك ولا مشاريع ولا مصانع
يعنى احنا الـ 60% من الشعب دا
الارياف والعشوائيات والمساكن الشعبيه

لا احد يختلف ان النظام فاشل بكل المقاييس
والنظام اتغير
قلنا عايزين مبارك كمان
ومبارك راح ومش هيترشح تانى
قلنا دستور قال هنعدله
قلنا مجلس شعب قال فتحنا باب الطعن
قلنا قانون طواء قال عايزين ممثل منكم يتفاوض معانا
جربنا نتكلم معاهم ؟
جربنا نديهم فرصه يثبتو صدقهم او كذبهم ؟

يااخي بالله عليك
لو هم اتظاهرو احنا كمان اتظاهرنا
لو هم اتهانو احنا كمان اتهانا
لو هم انضربو احنا كمان انضربنا

لكن احنا شفنا اننا حققنا مطالبنا فرجعنا لبيتنا
عشان نشوف اشغالنا واهلينا
ومنوقفش حال البلد
هم شايفين انهم لسا عايزيين كمان
عايزين ايه تانى ؟
عايزين سلطه ؟
عايزين جاه ؟
عايزين كرسي؟
عايزين حكم ؟

يااخي بالله عليك
هل تنكر ان ف ناس فى ميدان التحرير بتاخد 50 جنيه فى اليوم عشان تفضل هناك ؟
هل تنكر ان فى ناس هناك كل غرضها السلطه والجاه والكرسي والحكم ؟
كم واحد هناك كل غرضه امن مصر وسلامتها وسلامته اهلها ؟

وفى الاخر يقولو البلد حالها اتوقف لمدة 10 ايام بسبب مبارك
وهو مبارك اللى معتصم دلوقتى ؟

لا والجديد
مبارك السبب فى فتنه بين الشعب
هقولك ازاى
هتقولى لانه لو كان ساب الحكم علطول مكنش حصل كدا
بالله عليك دا كلام ؟

عشان احنا بنحبها
حققنا مطالبنا وانسحبنا على نصرنا
وان تخرج بربح خير الف مر من الخساره

وميدان التحرير مش فى دوله تانيه يعنى
لو حصل حاجه تانى هنروح تانى
احنا ورانا ايه ؟

كلم اصحابك وشوف غرضهم ايه من انهم يستنو
شوفهم مستنيين ايه تانى
قولهم امن وامان ولا فوضي واضطراب
شوف ردهم وانت تعرف هم بيفكرو فى ايه وازاى

قديم 03-02-2011, 01:08 PM   المشاركة رقم: 590
الكاتب
محمد نوارج
عضو ذهبى

البيانات

الإتصالات
الحالة:
وسائل الإتصال:

غيرنا النظام؟!!!!!!

هوه تغيير الحكومة معناه تغيير النظام؟

فعلاً .. أطيب شعب !!

أهديكم جميعاً المقال ده ..

--------------------------------------

واضح
ان الناس معندهاش فكرة
لما بن اليعازر ردا على عدم ترشح مبارك لفترة رئاسية قادمية يقول بالحرف
- دولة اسرائيل ستفتقد الصديق الاكبر لتل ابيب
وتلاقى ناس متعلمة تعليم عالى بتقول ان قطر عاملة علينا مؤامرة وحماس والناس ليهم أجندات اجنبية
يعنى الراجل بتاع اسرائيل بيقول علنى ان مبارك اكبر عميل فى المنطقة لاسرائيل
ودول يقولولك ان هو رمز الامن والسلام والاستقرار والعدالة وهو اللى حامينا من التدخل الاجنبى
هو فعلا حامينا من التدخل الاجنبى .. وفاتحها ع البحرى للتدخل الاسرائيلى

؟؟؟؟
واضح ان القنوات الحكومية عملت شغل عالى اوى اوى
نفس التجييش بتاع ماتش الجزاير بيتكرر ومحدش بيتعلم ابدا

اتكلم مع مين اصلا
ولا اقول ايه
مبارك يقتل تلتمية .. مينزلش عليهم دمعة...
ويعيطو بالدموع عشان خطاب اتكتب بطريقة حلوة وألقاه الرئيس بطريقة مؤثرة بعد مونتاج وكلاكيت سادس وسابع مرة مهو خطاب مسجل بقى .. طب معلش ياريس اضغط على حروف الكلمة دى وانت بتقولها عشان تأثر فى الناس
طب نعمل محاولة تانية ياريس عشان بس الناس تتعاطف معاك
..طب نعدل الجملة دى يمكن نضحك على الناس ونخليها تعيط
وضحكو عليكو فعلا ....

التلتميت شهيد اللى دمهم اتصفى مستشهدوش ودفعوا عمرهم وشبابهم
عشان نحط صور حسنى مبارك بروفايل بيكشر ع الفيس ونعمل جروبات باسم .. اسفين ياريس
يا خسارة دم الشهدا
متستاهلوش
انتو متستاهلوش احسن من حسنى
ومتستاهلوش ظروف احسن تعيشو فيها
فجأة كده بين ليلة وضحاها
فى خلال ست ساعات تتغير مفاهيم مية وتمانين درجة

قناة الجزيرة تبقى بطلة امبارح .. النهاردة بقت عميلة .. المتظاهرون اللى كانوا شهدا امبارح النهاردة خونا .. حسنى اللى كان لازم يرحل .. ده ابونا ولازم يقعد ... الشعب اللى كان بيتحد وخايف على بعضه وعامل لجان شعبية امبارح .. النهاردة بقى بينهب ويكسر ومش حاسين بأى امن بسببه .. ثورة خمسة وعشرين .. عملاء خمسة وعشرين .. هتاف يسقط الرئيس امبارح .. بقى النهاردة ..معاك لحد اما تموت ياريس
الريس فجأة بقى بطل حرب وسلام .. امال مين اللى خلى نص شعبه تحت خط الفقر
وزير الداخلية هو السبب ؟؟ ..طيب .. ومين جاب وزير الداخلية وسابه فى منصبه عشرات السنين
لو كان مبارك يعلم مصايب العادلى فدى مصيبة ولو كان لا يعلم فدى كارثة
مين صدر الغاز لاسرائيل
مين حاصر غزة وجوعها
مين خلانا نتعلم عشرين سنة ونترمى فى الشارع من غير شغل او مأوى
مين خلى كرامتنا متهانة بره وجوه ..
مين خلانا ارخص حاجة ماشية ع الارض ؟؟
الريس صادق .. بأمارة ايه .. ما قال انه هيمسك فترة واحدة بس .. ومسك خمسة
قال امبارح بس انه هيتعهد بحفظ الامن ومن ساعتها وحمام الدم فى التحرير مش بيقف
ولا هو عايز يفض مظاهرة التحرير بأى طريقة حتى لو هيحرقهم بقنابل مولوتوف ؟.
الريس قال انه هيمشى وعين نائب ؟؟ .. ومين اللى دفعه لكده مش التلتمية اللى استشهدوا اللى بتقولوا عليهم عيال سيس ..
عايز يعمل حوار وطنى .. منت بقالك تلاتين سنة بتسمع صوت نفسك .. مين اللى دفعه لكده .. مش التلتمية اللى استشهدو ؟
الريس مش عايز يهرب وصامد وخايف على مصر وبيستأسد عشان يحمى البلد ..
والله هو لو تنحى دلوقتى .. هيتقدم لمحاكمة عسكرية ده اولا
ثانيا هو لو عايز يحمى البلد زى ما قال امبارح .. ليه خلى البلطجية بالاسلحة النهاردة يعملوا عملية ابادة منظمة وقتل منهجى للمتظاهرين العزل
المتظاهرين البواسل اللى بقالهم اسبوع مفيش منهم شكوى معاكسة بنت حتى
ليه وزير داخليته الجديد بيستغل جشع وفقر الناس وبيديهم فلوس عشان يتظاهرو تأييدا للريس وبيجبر البلطجية على طحن اى واحد بيرفض مبارك
هو ده وزير الداخلية الجديد ؟؟ بلطجى جديد ؟؟ هو ده مبارك اللى خايف على امن مصر
جايبلنا رئيس مصلحة السجون اللى كان بيعذب الناس بدون اى وجه حق ولا اى سند قانونى
هو ده الاب ؟؟
وبعدين فين الاب اللى شاف دم الف من ولاده اللى غرقوا فى العبارة .. وساب المسئل عن ده يهرب لندن ...وبعدها اتريق عليهم لما قال فى لقاء تليفزيونى بلهجة تهكم .. عبارة من اللى بيغرقوا دول هى هى ..
ونعم الاب فعلا
فين الاب اللى ساب الفساد يجرى فى الناس من اصغر موظف لاكبر مسئول
الفساداللى ظهر فى اروع صورة النهاردة لما امين الشرطة يدى ميت جنيه لبلطجى عشان يتظاهر تأييدا لمبارك
الاب الكذاب اللى فى كل مناسبة يقولك .. انا هحكم مصر لاخر دقيقة فى عمرى
وامبارح يقولك فى الخطاب انا اصلا لم اكن انتوى الترشح لفترة رئاسة جديدة ..
أصدقه ازاى لما يقول انه مش هيترشح تانى .. وهو بيكذب دايما ؟؟
وبعدين مصر هيحصلها ايه لو مشى .. افرضو انه مات مثلا ..
خلاص متنا احنا كمان ؟؟؟
هو فيه ايه

يا خسارة دم الشهدا
ياخسارة دم الشهدا
ياخسارة دم الشهدا

والله دمهم خسارة فينا
ولكل راجل صامد فى التحرير
مصر مش مستاهلة كل التعب ده
انت حقك تعيش فى بلد ارقى واحسن مع شعب بيفهم

مفيش فايدة
مفيش فايدة

التوقيع

عرض البوم صور محمد نوارج  
قديم 03-02-2011, 01:08 PM
عضو ذهبى

غيرنا النظام؟!!!!!!

هوه تغيير الحكومة معناه تغيير النظام؟

فعلاً .. أطيب شعب !!

أهديكم جميعاً المقال ده ..

--------------------------------------

واضح
ان الناس معندهاش فكرة
لما بن اليعازر ردا على عدم ترشح مبارك لفترة رئاسية قادمية يقول بالحرف
- دولة اسرائيل ستفتقد الصديق الاكبر لتل ابيب
وتلاقى ناس متعلمة تعليم عالى بتقول ان قطر عاملة علينا مؤامرة وحماس والناس ليهم أجندات اجنبية
يعنى الراجل بتاع اسرائيل بيقول علنى ان مبارك اكبر عميل فى المنطقة لاسرائيل
ودول يقولولك ان هو رمز الامن والسلام والاستقرار والعدالة وهو اللى حامينا من التدخل الاجنبى
هو فعلا حامينا من التدخل الاجنبى .. وفاتحها ع البحرى للتدخل الاسرائيلى

؟؟؟؟
واضح ان القنوات الحكومية عملت شغل عالى اوى اوى
نفس التجييش بتاع ماتش الجزاير بيتكرر ومحدش بيتعلم ابدا

اتكلم مع مين اصلا
ولا اقول ايه
مبارك يقتل تلتمية .. مينزلش عليهم دمعة...
ويعيطو بالدموع عشان خطاب اتكتب بطريقة حلوة وألقاه الرئيس بطريقة مؤثرة بعد مونتاج وكلاكيت سادس وسابع مرة مهو خطاب مسجل بقى .. طب معلش ياريس اضغط على حروف الكلمة دى وانت بتقولها عشان تأثر فى الناس
طب نعمل محاولة تانية ياريس عشان بس الناس تتعاطف معاك
..طب نعدل الجملة دى يمكن نضحك على الناس ونخليها تعيط
وضحكو عليكو فعلا ....

التلتميت شهيد اللى دمهم اتصفى مستشهدوش ودفعوا عمرهم وشبابهم
عشان نحط صور حسنى مبارك بروفايل بيكشر ع الفيس ونعمل جروبات باسم .. اسفين ياريس
يا خسارة دم الشهدا
متستاهلوش
انتو متستاهلوش احسن من حسنى
ومتستاهلوش ظروف احسن تعيشو فيها
فجأة كده بين ليلة وضحاها
فى خلال ست ساعات تتغير مفاهيم مية وتمانين درجة

قناة الجزيرة تبقى بطلة امبارح .. النهاردة بقت عميلة .. المتظاهرون اللى كانوا شهدا امبارح النهاردة خونا .. حسنى اللى كان لازم يرحل .. ده ابونا ولازم يقعد ... الشعب اللى كان بيتحد وخايف على بعضه وعامل لجان شعبية امبارح .. النهاردة بقى بينهب ويكسر ومش حاسين بأى امن بسببه .. ثورة خمسة وعشرين .. عملاء خمسة وعشرين .. هتاف يسقط الرئيس امبارح .. بقى النهاردة ..معاك لحد اما تموت ياريس
الريس فجأة بقى بطل حرب وسلام .. امال مين اللى خلى نص شعبه تحت خط الفقر
وزير الداخلية هو السبب ؟؟ ..طيب .. ومين جاب وزير الداخلية وسابه فى منصبه عشرات السنين
لو كان مبارك يعلم مصايب العادلى فدى مصيبة ولو كان لا يعلم فدى كارثة
مين صدر الغاز لاسرائيل
مين حاصر غزة وجوعها
مين خلانا نتعلم عشرين سنة ونترمى فى الشارع من غير شغل او مأوى
مين خلى كرامتنا متهانة بره وجوه ..
مين خلانا ارخص حاجة ماشية ع الارض ؟؟
الريس صادق .. بأمارة ايه .. ما قال انه هيمسك فترة واحدة بس .. ومسك خمسة
قال امبارح بس انه هيتعهد بحفظ الامن ومن ساعتها وحمام الدم فى التحرير مش بيقف
ولا هو عايز يفض مظاهرة التحرير بأى طريقة حتى لو هيحرقهم بقنابل مولوتوف ؟.
الريس قال انه هيمشى وعين نائب ؟؟ .. ومين اللى دفعه لكده مش التلتمية اللى استشهدوا اللى بتقولوا عليهم عيال سيس ..
عايز يعمل حوار وطنى .. منت بقالك تلاتين سنة بتسمع صوت نفسك .. مين اللى دفعه لكده .. مش التلتمية اللى استشهدو ؟
الريس مش عايز يهرب وصامد وخايف على مصر وبيستأسد عشان يحمى البلد ..
والله هو لو تنحى دلوقتى .. هيتقدم لمحاكمة عسكرية ده اولا
ثانيا هو لو عايز يحمى البلد زى ما قال امبارح .. ليه خلى البلطجية بالاسلحة النهاردة يعملوا عملية ابادة منظمة وقتل منهجى للمتظاهرين العزل
المتظاهرين البواسل اللى بقالهم اسبوع مفيش منهم شكوى معاكسة بنت حتى
ليه وزير داخليته الجديد بيستغل جشع وفقر الناس وبيديهم فلوس عشان يتظاهرو تأييدا للريس وبيجبر البلطجية على طحن اى واحد بيرفض مبارك
هو ده وزير الداخلية الجديد ؟؟ بلطجى جديد ؟؟ هو ده مبارك اللى خايف على امن مصر
جايبلنا رئيس مصلحة السجون اللى كان بيعذب الناس بدون اى وجه حق ولا اى سند قانونى
هو ده الاب ؟؟
وبعدين فين الاب اللى شاف دم الف من ولاده اللى غرقوا فى العبارة .. وساب المسئل عن ده يهرب لندن ...وبعدها اتريق عليهم لما قال فى لقاء تليفزيونى بلهجة تهكم .. عبارة من اللى بيغرقوا دول هى هى ..
ونعم الاب فعلا
فين الاب اللى ساب الفساد يجرى فى الناس من اصغر موظف لاكبر مسئول
الفساداللى ظهر فى اروع صورة النهاردة لما امين الشرطة يدى ميت جنيه لبلطجى عشان يتظاهر تأييدا لمبارك
الاب الكذاب اللى فى كل مناسبة يقولك .. انا هحكم مصر لاخر دقيقة فى عمرى
وامبارح يقولك فى الخطاب انا اصلا لم اكن انتوى الترشح لفترة رئاسة جديدة ..
أصدقه ازاى لما يقول انه مش هيترشح تانى .. وهو بيكذب دايما ؟؟
وبعدين مصر هيحصلها ايه لو مشى .. افرضو انه مات مثلا ..
خلاص متنا احنا كمان ؟؟؟
هو فيه ايه

يا خسارة دم الشهدا
ياخسارة دم الشهدا
ياخسارة دم الشهدا

والله دمهم خسارة فينا
ولكل راجل صامد فى التحرير
مصر مش مستاهلة كل التعب ده
انت حقك تعيش فى بلد ارقى واحسن مع شعب بيفهم

مفيش فايدة
مفيش فايدة