FX-Arabia

جديد المواضيع

الملاحظات

منتدى تعليم الفوركس يحتوى المنتدى التعليمى على العديد من المراجع و الكتب و المؤلفات التى تساهم فى تعليم المضاربين اصول و فنون تداول العملات (الفوركس) منتدى الفوركس ، المواد التعليمية ل سوق الفوركس ، دروس ، تحيلي رقمى ، كتب ، مقالات تعليمية ، دورات فوركس مجانية ، تعليم تحليل فني ، تحليل اساسي ، موجات اليوت ، فيبوناتشي ، تعليم فوركس ، برامج التداول ، تعليم الفوركس بالفيديو ، شروحات . تعلم الفوركس , تعليم الفوركس , فيديو فوركس , افضل دورة فوركس , دورة فوركس مجانية , دورة فوركس , ربح فوركس , استراتيجية فوركس , فيديو فوركس تعليمى , فيديو فوركس و الكثير.

اسئله من مبتدء

منتدى تعليم الفوركس

قديم 18-04-2013, 04:41 PM   المشاركة رقم: 1
الكاتب
hector23
عضو نشيط

البيانات

الإتصالات
الحالة:
hector23 غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

المنتدى : منتدى تعليم الفوركس
افتراضي اسئله من مبتدء

السلام عليكم

اولا انا اسف لانى اسئلتى كتير بس نفسى اتعلم و بصراحه كرم الاخوه فى المنتدى هنا بيطمعنى و يشجعمى على انى اسئل و استفسر

انا قرات لاحد الاشخاص فى منتدى اخر ان لو انا عايز اشتغل صح اشتغل على فريم الدايلى و قال الدايلى مبيكدبش فهل الكلام ده صحيح

ثانيا لو انا فتحت صفقه على فريم الدايلى و عملت هدف مثلا 250 نقطه ممكن تستمر اد ايه عشان تجيب الهدف انا عارف ان ده مرتبط بحركة السوق لكن انا اقصد فى الايام العاديه ممكن الصفقه تستغرق اد ايه

مع خالص الشكر لكم

التوقيع

[CENTER]
طاعة الله هى طريق النجاح

عرض البوم صور hector23  

قديم 18-04-2013, 04:41 PM
hector23 hector23 غير متواجد حالياً
عضو نشيط
افتراضي اسئله من مبتدء

السلام عليكم

اولا انا اسف لانى اسئلتى كتير بس نفسى اتعلم و بصراحه كرم الاخوه فى المنتدى هنا بيطمعنى و يشجعمى على انى اسئل و استفسر

انا قرات لاحد الاشخاص فى منتدى اخر ان لو انا عايز اشتغل صح اشتغل على فريم الدايلى و قال الدايلى مبيكدبش فهل الكلام ده صحيح

ثانيا لو انا فتحت صفقه على فريم الدايلى و عملت هدف مثلا 250 نقطه ممكن تستمر اد ايه عشان تجيب الهدف انا عارف ان ده مرتبط بحركة السوق لكن انا اقصد فى الايام العاديه ممكن الصفقه تستغرق اد ايه

مع خالص الشكر لكم

قديم 18-04-2013, 07:07 PM   المشاركة رقم: 2
الكاتب
forexeg
عضو جديد

البيانات

الإتصالات
الحالة:
forexeg غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : hector23 المنتدى : منتدى تعليم الفوركس
افتراضي رد: اسئله من مبتدء

ادخل هنا ياصاحبى واكتب سؤالك افضل
أيها المبتدئ اسال...استشير عن الفوركس - الصفحة 538

والرد من مبتديء لمبتديء
لكل استراتيجيه شروط
ويمكن من احد هذه الاستراتيجات تكون نسبه نجاحها كبيره على فريم الدايلى
واستراتيجيه اخرى تعتمد على الدايلى مع الساعه
والاخرى جميع الفريمات لتكون الفرصه قويه

تحياتى

عرض البوم صور forexeg  
قديم 18-04-2013, 07:07 PM
forexeg forexeg غير متواجد حالياً
عضو جديد

ادخل هنا ياصاحبى واكتب سؤالك افضل
أيها المبتدئ اسال...استشير عن الفوركس - الصفحة 538

والرد من مبتديء لمبتديء
لكل استراتيجيه شروط
ويمكن من احد هذه الاستراتيجات تكون نسبه نجاحها كبيره على فريم الدايلى
واستراتيجيه اخرى تعتمد على الدايلى مع الساعه
والاخرى جميع الفريمات لتكون الفرصه قويه

تحياتى

قديم 18-04-2013, 07:34 PM   المشاركة رقم: 3
الكاتب
COWBOY
عضو ذهبى
الصورة الرمزية COWBOY

البيانات

الإتصالات
الحالة:
COWBOY غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

اهلا بيك يا صديقى
كيف حالك نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة

كل الفريمات تصلح للمتاجرة وكل فريم وله خصائصة وجرت العادة الفريم الاكبر يحتاج الى وقت اكثر فى تحقيق الهدف من الفريم الاصغر بسبب حجم الهدف .. متى يتحقق الهدف الامر متوقف على عوامل كثيرة منها مقدار حركة الزوج خلال اليوم .. ما يسمى بالرنج .. ومقدار العوامل الفنية والاخبارية او الاساسية التى تحرك الزوج .. فنقطة .. متى يتحقق لايوجد ميعاد محدد ويختلف الامر من زوج لاخر .. ونصيحة غيرك ان الديلى هو الفريم الافضل ذلك يعود الى طريقتة .. او استراتيجيتة او تحليله او حتى وجهه نظر تصيب وتخطا وليس قاعدة يتم التعامل على اساسها ... لايمكن ان تتاجر بناء على وجهه نظرة دون ان تعرف طريقتة التى اعتمد فيها فريم الديلى .. الزمن وحدة واحدة وكل مترابط .. ولكن يوجد فريم مفضل مناسب لطريقتك .. لذا الافضل ان تتقن استراتيجيى او اسلوب تحليل وترى الفريم المناسب للمتاجرة .. من نواحى كثيرة مدى مصداقيتة وهل هو مناسب لاسلوب حياتك

وتحت امرك فى اى وقت نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة

التوقيع

((اللجنة الاستشارية))

المهمة الاساسية للجنة الاستشارية هو التواصل مع الاعضاء و سماع رأيهم و اقتراحاتهم و العمل على تنفيذ طلباتهم بالتواصل مع ادارة الموقع بما يفيد فى تحسين اداء الموقع من خلال اعضاءه.

يسعدنى ان اكون همزة الوصل بينكم وبين الادارة ..
ارحب بالنقاش معكم لطرح اقتراحاتكم وافكاركم
على الادارة
عبر

الرسائل الخاصة

عرض البوم صور COWBOY  
قديم 18-04-2013, 07:34 PM
COWBOY COWBOY غير متواجد حالياً
عضو ذهبى

اهلا بيك يا صديقى
كيف حالك نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة

كل الفريمات تصلح للمتاجرة وكل فريم وله خصائصة وجرت العادة الفريم الاكبر يحتاج الى وقت اكثر فى تحقيق الهدف من الفريم الاصغر بسبب حجم الهدف .. متى يتحقق الهدف الامر متوقف على عوامل كثيرة منها مقدار حركة الزوج خلال اليوم .. ما يسمى بالرنج .. ومقدار العوامل الفنية والاخبارية او الاساسية التى تحرك الزوج .. فنقطة .. متى يتحقق لايوجد ميعاد محدد ويختلف الامر من زوج لاخر .. ونصيحة غيرك ان الديلى هو الفريم الافضل ذلك يعود الى طريقتة .. او استراتيجيتة او تحليله او حتى وجهه نظر تصيب وتخطا وليس قاعدة يتم التعامل على اساسها ... لايمكن ان تتاجر بناء على وجهه نظرة دون ان تعرف طريقتة التى اعتمد فيها فريم الديلى .. الزمن وحدة واحدة وكل مترابط .. ولكن يوجد فريم مفضل مناسب لطريقتك .. لذا الافضل ان تتقن استراتيجيى او اسلوب تحليل وترى الفريم المناسب للمتاجرة .. من نواحى كثيرة مدى مصداقيتة وهل هو مناسب لاسلوب حياتك

وتحت امرك فى اى وقت نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة

قديم 19-04-2013, 02:26 AM   المشاركة رقم: 4
الكاتب
rtkwar
عضو فعال

البيانات

الإتصالات
الحالة:
rtkwar غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

عمرك ماهتعرف غير اما تجرب بنفسك
يعنى انا من شهر 2 وانا واقف فى الدعوم والمقاومات
بس بدأت بحث عن استراتيجيات وطرق متاجرة مختلفة واتعملت كتير جدا واتعلمت حاجات لو كنت اعتمدت على المشاهدة بس عمرى ماكنت هفهم او هعمل زى ناس كتير واجى بعد كام شهر واقول اصلى نسيت كل حاجة

عرض البوم صور rtkwar  
قديم 19-04-2013, 02:26 AM
rtkwar rtkwar غير متواجد حالياً
عضو فعال

عمرك ماهتعرف غير اما تجرب بنفسك
يعنى انا من شهر 2 وانا واقف فى الدعوم والمقاومات
بس بدأت بحث عن استراتيجيات وطرق متاجرة مختلفة واتعملت كتير جدا واتعلمت حاجات لو كنت اعتمدت على المشاهدة بس عمرى ماكنت هفهم او هعمل زى ناس كتير واجى بعد كام شهر واقول اصلى نسيت كل حاجة