FX-Arabia

جديد المواضيع

الملاحظات

منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex منتدى العملات العام Forex فى هذا القسم يتم مناقشه كل ما يتعلق بـسوق تداول العملات العالمية الفوركس و مناقشة طرق التحليل المختلفة و تحليل المعادن , الذهب ، الفضة ، البترول من خلال تحليل فني ، تحليل اساسي ،اخبار اقتصادية متجددة ، تحليل رقمى ، مسابقات متعددة ، توصيات ، تحليلات ، التداول ، استراتيجيات مختلفة ، توصيات فوركس ، بورصة العملات ، الفوركس ، تجارة الفوركس ، يورو دولار ، باوند دولار ، بونص فوركس ، تداول ، اسهم ، عملات ، افضل موقع فوركس

ورشة الملوخيه

منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex

قديم 21-04-2013, 12:52 PM   المشاركة رقم: 21
الكاتب
mrgoba5
عضو نشيط
الصورة الرمزية mrgoba5

البيانات

الإتصالات
الحالة:
mrgoba5 غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : mrgoba5 المنتدى : منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex
افتراضي رد: ورشة الملوخيه

واضح ان الناس فهمتني غلط
الرساله اللي كنت عايز اوصلها ان الموضوع كبيييييير اكبر من مجرد تحليل كلاسيكي او ايا كان نوع التحليل
ماينفعش تكون بتتاجر بالتحليل الكلاسيكي بس ولا رقمي ولا اي كلام من ده لان اللي بيتحكم ف سعر العمله مش مجرد رسم ترند ولا دعم او مقاومه اللي بيتحكم فيها فعلا حيتان كبيره اوي ومش بتبقي مجرد اشخاص دي مؤسسات و كمان دول تخيلو السوق من غير الحيتان دي تفتكرو لو امثالنا بس هي اللي بتاجر في العمله تفتكرو السعر اخره هيتحرك كام نقطه
وطبعا هدف الحيتان دي انها تكوش علي فلوسنا وطبعا عارفين احنا بنحلل ازاي وسهل اوي يطمعك عشان يلبسك ف الحيط بعد كده
المشكله ان لو تدور مثلا علي تحليل لعمله ممكن تلاقي تحليلين والاتنين يدوك اشارة بيع وشرا في نفس الوقت وتبقي كمان مقتنع بيهم ( ما حصلتش معايا بس حصلت مع ناس تانيه)
اما لو حتتاجر علي الاخبار ده بقي احلي اشتغاله اسبريدات توسع واستوبات تضرب
ما حدش بيلاحظ ان ممكن يبقي خبر تافه و يحرك السعر جااااااااامد وخبر تاني يبقي مهم جدا وتلاقيه ما عملش اي حاجه لا وساعات يعكس كمان وتلاقي التبرير ( قصدي التحليل ) اشتغل يقولك اصله لقي مقاومه اصله اتكعبل ف دعم و هكذا
اللي عايز يكسب من السوق ده لازم يبقي يا حرامي يسرق نقط يا منجم يا باااااااااااااااااااااااااارد و طبعا ينسي الطمع
و مايبقاش همه انه يكسب النهارده وبكره وبعده لا يبق همه انه مايخسرش
حاجه تانيه احنا مابنتابعش الاخبار الحقيقيه احنا بنتابع الاشتغالات بس في اخبار بتقلب السوق ويانعرفها بعد نهايتها يا مانعرفهاش
عندك مثلا خبر التصنيف بتاع اول امبارح بتاع بريطانيا كام واحد عرفه واللي عرفه وصله امته ياريت تجاوبو علي السؤال والمنتدي كتب الخير امته طبعا انا مش بعيب ف المنتدي كفايه انه بيجيب الاخبار و دي سوري يعني مش بتاعته دي بتبقي شبكات . الخبر الحقيقي اللي بيتقال قبل ما يحصل كمان
طولت عليكم لكن الرساله اللي عايز اقولها الموضوع محتاج شغل كبير اوي مش مجرد تحط اوردر
وبالتوفيق للجميع واتوقع ان الاسبوع الجاي حيمشي طبيعي و مش حيخالف التحليل كتير و دي بقه الدورات الزمنيه اللي بجد بدرسها دلوقت ( حيبقي اسبوع التطميع )

التوقيع

TrAdE WhAt YoU SeE Not WhAt You WiSh
IF U LIKE MY COMMENT DON'T FORGET TO PRESS LIKE

عرض البوم صور mrgoba5  
قديم 21-04-2013, 12:52 PM
mrgoba5 mrgoba5 غير متواجد حالياً
عضو نشيط

واضح ان الناس فهمتني غلط
الرساله اللي كنت عايز اوصلها ان الموضوع كبيييييير اكبر من مجرد تحليل كلاسيكي او ايا كان نوع التحليل
ماينفعش تكون بتتاجر بالتحليل الكلاسيكي بس ولا رقمي ولا اي كلام من ده لان اللي بيتحكم ف سعر العمله مش مجرد رسم ترند ولا دعم او مقاومه اللي بيتحكم فيها فعلا حيتان كبيره اوي ومش بتبقي مجرد اشخاص دي مؤسسات و كمان دول تخيلو السوق من غير الحيتان دي تفتكرو لو امثالنا بس هي اللي بتاجر في العمله تفتكرو السعر اخره هيتحرك كام نقطه
وطبعا هدف الحيتان دي انها تكوش علي فلوسنا وطبعا عارفين احنا بنحلل ازاي وسهل اوي يطمعك عشان يلبسك ف الحيط بعد كده
المشكله ان لو تدور مثلا علي تحليل لعمله ممكن تلاقي تحليلين والاتنين يدوك اشارة بيع وشرا في نفس الوقت وتبقي كمان مقتنع بيهم ( ما حصلتش معايا بس حصلت مع ناس تانيه)
اما لو حتتاجر علي الاخبار ده بقي احلي اشتغاله اسبريدات توسع واستوبات تضرب
ما حدش بيلاحظ ان ممكن يبقي خبر تافه و يحرك السعر جااااااااامد وخبر تاني يبقي مهم جدا وتلاقيه ما عملش اي حاجه لا وساعات يعكس كمان وتلاقي التبرير ( قصدي التحليل ) اشتغل يقولك اصله لقي مقاومه اصله اتكعبل ف دعم و هكذا
اللي عايز يكسب من السوق ده لازم يبقي يا حرامي يسرق نقط يا منجم يا باااااااااااااااااااااااااارد و طبعا ينسي الطمع
و مايبقاش همه انه يكسب النهارده وبكره وبعده لا يبق همه انه مايخسرش
حاجه تانيه احنا مابنتابعش الاخبار الحقيقيه احنا بنتابع الاشتغالات بس في اخبار بتقلب السوق ويانعرفها بعد نهايتها يا مانعرفهاش
عندك مثلا خبر التصنيف بتاع اول امبارح بتاع بريطانيا كام واحد عرفه واللي عرفه وصله امته ياريت تجاوبو علي السؤال والمنتدي كتب الخير امته طبعا انا مش بعيب ف المنتدي كفايه انه بيجيب الاخبار و دي سوري يعني مش بتاعته دي بتبقي شبكات . الخبر الحقيقي اللي بيتقال قبل ما يحصل كمان
طولت عليكم لكن الرساله اللي عايز اقولها الموضوع محتاج شغل كبير اوي مش مجرد تحط اوردر
وبالتوفيق للجميع واتوقع ان الاسبوع الجاي حيمشي طبيعي و مش حيخالف التحليل كتير و دي بقه الدورات الزمنيه اللي بجد بدرسها دلوقت ( حيبقي اسبوع التطميع )

قديم 21-04-2013, 01:23 PM   المشاركة رقم: 22
الكاتب
sahamhajjar
عضو جديد

البيانات

الإتصالات
الحالة:
sahamhajjar غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : mrgoba5 المنتدى : منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

شوف يا أستاذ أعتقد أولا انه واضح من عدد المشاركات اللي عندي انه دخولي محدود جدا على المنتديات ودي مجرد معلومة مش أكتر
المهم يا سيدي
إني أرى نفسي فيك
انتا كنت بتقول انه الفوريكس دا سوق بتاع كبار
مزبوط ؟؟؟؟
طيب
ايه رأيك تحاول تغير حاجتين
الأولى طريقة تفكيرك ونظرتك للأمور
والتانية انك تكتشف هما بيفكرو بأي طريقة و اعمل زيهم

أكاد أجزم انك حتقولي حاولت

لكن يا صديقي انا ولله الحمد في سوق الفوريكس من 11 سنة و مش لازم بجد أصرح انا بدأت بكام و عملت كام
والآن ولله الحمد انا شغال بكام
لكن يكفيك اني انا ولله الحمد الآن عندي شركة إدارة حسابات في السوق و من سوق الفوريكس عملت اللي انا و لله الحمد فيه
و على فكرة مع احترامي الشديد لإدارة المنتدى و لجميع الزوار والأعضاء دا مش إعلان عني ولا عن شركتي مالم يكن بطريقة رسمية عن طريق المنتدى

همسة :
Think Different

والله يوفقك تقبل تحياتي و مرووري لكن بجد انا أرى فيك مؤشرات النجاح و من رأي الشخصي غير فكرة انك تدخل عكس التحليل والكلام دا
باختصار شوف الأمور من ناحية تانية و اتعلم

سلام عليكم

عرض البوم صور sahamhajjar  
قديم 21-04-2013, 01:23 PM
sahamhajjar sahamhajjar غير متواجد حالياً
عضو جديد

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

شوف يا أستاذ أعتقد أولا انه واضح من عدد المشاركات اللي عندي انه دخولي محدود جدا على المنتديات ودي مجرد معلومة مش أكتر
المهم يا سيدي
إني أرى نفسي فيك
انتا كنت بتقول انه الفوريكس دا سوق بتاع كبار
مزبوط ؟؟؟؟
طيب
ايه رأيك تحاول تغير حاجتين
الأولى طريقة تفكيرك ونظرتك للأمور
والتانية انك تكتشف هما بيفكرو بأي طريقة و اعمل زيهم

أكاد أجزم انك حتقولي حاولت

لكن يا صديقي انا ولله الحمد في سوق الفوريكس من 11 سنة و مش لازم بجد أصرح انا بدأت بكام و عملت كام
والآن ولله الحمد انا شغال بكام
لكن يكفيك اني انا ولله الحمد الآن عندي شركة إدارة حسابات في السوق و من سوق الفوريكس عملت اللي انا و لله الحمد فيه
و على فكرة مع احترامي الشديد لإدارة المنتدى و لجميع الزوار والأعضاء دا مش إعلان عني ولا عن شركتي مالم يكن بطريقة رسمية عن طريق المنتدى

همسة :
Think Different

والله يوفقك تقبل تحياتي و مرووري لكن بجد انا أرى فيك مؤشرات النجاح و من رأي الشخصي غير فكرة انك تدخل عكس التحليل والكلام دا
باختصار شوف الأمور من ناحية تانية و اتعلم

سلام عليكم

قديم 21-04-2013, 01:28 PM   المشاركة رقم: 23
الكاتب
Mohamed Rabie
عضو نشيط

البيانات

الإتصالات
الحالة:
Mohamed Rabie غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

السلام عليكم و حمه الله , أنا فعلا متفق معاك فى كل اللى انت قولته الموضوع كبييييييير مش قصه تحليل كلاسيكى مظبوط و أخبار و بس , فيه فعلا حيتان فى سوق الفوركس متحكمه فى السعر بنسبه 80% , و المتاجرين العاديين الصغيرين من حيث مبلغ المتاجرة أللى هما أحنا يعنى بيدخلوا صفقاتهم ع أساس التحليل الكلاسيكى و بردو ع أساس الرهان ع نسبه ال 20 % المتبقيه من نسبه التحكم فى السوق و السعر . و بالتوفيق يا جوبا نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة

عرض البوم صور Mohamed Rabie  
قديم 21-04-2013, 01:28 PM
Mohamed Rabie Mohamed Rabie غير متواجد حالياً
عضو نشيط

السلام عليكم و حمه الله , أنا فعلا متفق معاك فى كل اللى انت قولته الموضوع كبييييييير مش قصه تحليل كلاسيكى مظبوط و أخبار و بس , فيه فعلا حيتان فى سوق الفوركس متحكمه فى السعر بنسبه 80% , و المتاجرين العاديين الصغيرين من حيث مبلغ المتاجرة أللى هما أحنا يعنى بيدخلوا صفقاتهم ع أساس التحليل الكلاسيكى و بردو ع أساس الرهان ع نسبه ال 20 % المتبقيه من نسبه التحكم فى السوق و السعر . و بالتوفيق يا جوبا نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة

قديم 21-04-2013, 09:01 PM   المشاركة رقم: 24
الكاتب
tarik113
عضو جديد

البيانات

الإتصالات
الحالة:
tarik113 غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

السلام عليكم شباب
لا اريد ان اقول كلام مكرر و اضيع وقتي في الكتابة لكن كل الخاسرين في الفوركس بالرغم من ان نسبتهم كبيرة جدا فالسبب منهم و ليس من السوق
ال95 % الخاسرون يا اما حساباتهم صغيرة يا اما تداول بلوت كبير طمعا في ربح كبير
الصفة السيئة جدا في الخاسرين هي الطمع و عدم تقبلهم للخسارة يعني يريدون الربح على طول بدون اي صفقة خاسرة و نسوا بان هذه تجارة فيهما ربح وخسارة المهم المحصلة تكون ربح في الاخير

عرض البوم صور tarik113  
قديم 21-04-2013, 09:01 PM
tarik113 tarik113 غير متواجد حالياً
عضو جديد

السلام عليكم شباب
لا اريد ان اقول كلام مكرر و اضيع وقتي في الكتابة لكن كل الخاسرين في الفوركس بالرغم من ان نسبتهم كبيرة جدا فالسبب منهم و ليس من السوق
الصفة السيئة جدا في الخاسرين هي الطمع و عدم تقبلهم للخسارة يعني يريدون الربح على طول بدون اي صفقة خاسرة و نسوا بان هذه تجارة فيهما ربح وخسارة المهم المحصلة تكون ربح في الاخير

قديم 21-04-2013, 09:49 PM   المشاركة رقم: 25
الكاتب
mrgoba5
عضو نشيط
الصورة الرمزية mrgoba5

البيانات

الإتصالات
الحالة:
وسائل الإتصال:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tarik113 نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
السلام عليكم شباب
يا عزيزي مره اخري انا لا اتحدث عن مكسب وخساره وادارة راس المال ده حاجه اساسيه انا بكلم في السياسه اللي بيمشي بيها الفوركس واللي مش واصله لناس كتير

التوقيع

عرض البوم صور mrgoba5  
قديم 21-04-2013, 09:49 PM
عضو نشيط

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tarik113 نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
السلام عليكم شباب
يا عزيزي مره اخري انا لا اتحدث عن مكسب وخساره وادارة راس المال ده حاجه اساسيه انا بكلم في السياسه اللي بيمشي بيها الفوركس واللي مش واصله لناس كتير

قديم 23-04-2013, 08:36 PM   المشاركة رقم: 26
الكاتب
mrgoba5
عضو نشيط
الصورة الرمزية mrgoba5

البيانات

الإتصالات
الحالة:
وسائل الإتصال:

مش بقولكو ملوخيه
اشاعه طلعت ان في انفجار في البيت الابيض حركت 100 نقطه ورجعتهم ف دقيقه

التوقيع

عرض البوم صور mrgoba5  
قديم 23-04-2013, 08:36 PM
عضو نشيط

مش بقولكو ملوخيه

قديم 23-04-2013, 08:56 PM   المشاركة رقم: 27
الكاتب
النسر الذهبى
عضو فضى

البيانات

الإتصالات
الحالة:
النسر الذهبى غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mrgoba5 نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
مش بقولكو ملوخيه
السوق لا يسير بالأشاعات اخي غالبية ما تسمع من اخبار لا تؤثر علي السوق بشئ ولكن حتي تكون رد علي من يسال لماذا حدث هذا نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة

التوقيع

نزاهة اسواق المال
الحساب الاسلامي وهم أم حقيقه
لماذا توفر شركات الوساطه هذا الكم من اﻷموال (الرافعة)؟
حوار عن الرافعة. هل هي قرض يجر نفع ؟
ـــــــــــــــــــــــــــ

وَاصْبِرْ نَفْسَكَ مَعَ الَّذِينَ يَدْعُونَ رَبَّهُم بِالْغَدَاةِ وَالْعَشِيِّ يُرِيدُونَ وَجْهَهُ وَلَا تَعْدُ عَيْنَاكَ عَنْهُمْ تُرِيدُ زِينَةَ الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَلَا تُطِعْ مَنْ أَغْفَلْنَا قَلْبَهُ عَن ذِكْرِنَا وَاتَّبَعَ هَوَاهُ وَكَانَ أَمْرُهُ فُرُطًا ﴿الكهف: ٢٨﴾

عرض البوم صور النسر الذهبى  
قديم 23-04-2013, 08:56 PM
النسر الذهبى النسر الذهبى غير متواجد حالياً
عضو فضى

مش بقولكو ملوخيه
السوق لا يسير بالأشاعات اخي غالبية ما تسمع من اخبار لا تؤثر علي السوق بشئ ولكن حتي تكون رد علي من يسال لماذا حدث هذا نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة

قديم 23-04-2013, 09:07 PM   المشاركة رقم: 28
الكاتب
mrgoba5
عضو نشيط
الصورة الرمزية mrgoba5

البيانات

الإتصالات
الحالة:
وسائل الإتصال:

4 رد: ورشة الملوخيه

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة النسر الذهبى نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة

عروستي نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة

التوقيع

عرض البوم صور mrgoba5  
قديم 23-04-2013, 09:07 PM
عضو نشيط
4 رد: ورشة الملوخيه

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة النسر الذهبى نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة

قديم 23-04-2013, 11:07 PM   المشاركة رقم: 29
الكاتب
النسر الذهبى
عضو فضى

البيانات

الإتصالات
الحالة:
النسر الذهبى غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة

لو دققت علي كل الملوخية اللي بتطبخ في السوق هتلقي اطنان والموضوع ده مش هيخلص نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة

التوقيع

نزاهة اسواق المال
الحساب الاسلامي وهم أم حقيقه
لماذا توفر شركات الوساطه هذا الكم من اﻷموال (الرافعة)؟
حوار عن الرافعة. هل هي قرض يجر نفع ؟
ـــــــــــــــــــــــــــ

وَاصْبِرْ نَفْسَكَ مَعَ الَّذِينَ يَدْعُونَ رَبَّهُم بِالْغَدَاةِ وَالْعَشِيِّ يُرِيدُونَ وَجْهَهُ وَلَا تَعْدُ عَيْنَاكَ عَنْهُمْ تُرِيدُ زِينَةَ الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَلَا تُطِعْ مَنْ أَغْفَلْنَا قَلْبَهُ عَن ذِكْرِنَا وَاتَّبَعَ هَوَاهُ وَكَانَ أَمْرُهُ فُرُطًا ﴿الكهف: ٢٨﴾

عرض البوم صور النسر الذهبى  
قديم 23-04-2013, 11:07 PM
النسر الذهبى النسر الذهبى غير متواجد حالياً
عضو فضى

لو دققت علي كل الملوخية اللي بتطبخ في السوق هتلقي اطنان والموضوع ده مش هيخلص نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة

قديم 24-04-2013, 06:36 AM   المشاركة رقم: 30
الكاتب
MoHaMeD EgY
عضو متميز
الصورة الرمزية MoHaMeD EgY

البيانات

الإتصالات
الحالة:
MoHaMeD EgY غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كان فيه موضوع شبهك كدا اسمه حقيقة الفوركس اللعبة القذرة
وكان ردى عليه كالآتى .. واعتقد انه ينطبق عليك

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MoHaMeD EgY نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
اخى الكريم نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
واضح من كلامك انك شايف الفوركس يلعب لعبه المؤامره لك نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
للأسف معظم الناس فاكرين أن اى حد ينفع يتاجر فى الفوركس .. وللأسف هذا ليس صحيح
الفوركس هو سوق وتجاره مثله مثل اى تجارة .. فيها الربح والخساره .. والتاجر الذكى هو من يستطيع ان يجعل ربحه اكثر من خسارته
يعنى انا مثلا لو جيت وفتحت اى محل و ليكن مثلاً محل ملابس .. وبعد سنه لقيت المحل بيخسر و انا بفلس .. هل هذا معناه أن محلات الملابس هى وهم وانها مجرد حظ وأن كبار التجار يتأمرون عليا عشان يخسرونى ! .. بالطبع لا نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
فسبب الخساره ناتج عن سببين لا ثالث لهما .. اما اكون انا مش عارف أدير المحل بتاعى بشكل منضبط أو انا اصلا مليش خبره في هذا المجال

عارف حضرتك بتفكرنى بآيه ؟! نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
بتفكرنى بالمحلات فى مصر .. تلاقى واحد فتح محل ناجح وبيكسب منه والدنيا ماشيه معاه ذى الفل .. فتلاقى الشارع بتاعه كله اصبح محلات من نفس نوع تجارته نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
يعنى بص مثلا فى الشوارع هتلاقى حوال اربع خمس محلات محمول فى نفس الشارع او اربع خمس مطاعم فى شارع واحد نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة .. وبالتأكيد محدش هيعرف ينجح فيهم غير صاحب الخبره والمدير الجيدنقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة

اتمنى انى اكون لا ازعجت بكلامى .. وتأكد تماماً ان خسارتك فهذا السوق هى لسببين لاثالث لهما اما تكون انك مش عارف تدير رأس مالك بشكل منضبط أو انك ليس لديك خبره في هذا المجال
اتمنى لك التوفيق

وهذه هى مشكلتنا الحقيقيه فى الفوركس .. ان اى حد خسر فى الفوركس بيفكر علطول ان الفوركس و هم ولا يمكن التحليل او المتاجره عليه نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
بالبلدى كدا: بنعلق فشلنا على شماعه الفوركس عشان منعترفش بفشلنانقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة

التوقيع

يوجد ثلاثة مستويات للعقول
العقل الراقى وهو يناقش الأفكار .. العقل المتوسط وهو يناقش الأحداث .. العقل الصغير وهو يناقش الناس
لذلك أترك الناس كما هى وناقش افكارهم نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة

عرض البوم صور MoHaMeD EgY  
قديم 24-04-2013, 06:36 AM
MoHaMeD EgY MoHaMeD EgY غير متواجد حالياً
عضو متميز

كان فيه موضوع شبهك كدا اسمه حقيقة الفوركس اللعبة القذرة
وكان ردى عليه كالآتى .. واعتقد انه ينطبق عليك

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MoHaMeD EgY نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
اخى الكريم نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
واضح من كلامك انك شايف الفوركس يلعب لعبه المؤامره لك نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
للأسف معظم الناس فاكرين أن اى حد ينفع يتاجر فى الفوركس .. وللأسف هذا ليس صحيح
الفوركس هو سوق وتجاره مثله مثل اى تجارة .. فيها الربح والخساره .. والتاجر الذكى هو من يستطيع ان يجعل ربحه اكثر من خسارته
يعنى انا مثلا لو جيت وفتحت اى محل و ليكن مثلاً محل ملابس .. وبعد سنه لقيت المحل بيخسر و انا بفلس .. هل هذا معناه أن محلات الملابس هى وهم وانها مجرد حظ وأن كبار التجار يتأمرون عليا عشان يخسرونى ! .. بالطبع لا نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
فسبب الخساره ناتج عن سببين لا ثالث لهما .. اما اكون انا مش عارف أدير المحل بتاعى بشكل منضبط أو انا اصلا مليش خبره في هذا المجال

عارف حضرتك بتفكرنى بآيه ؟! نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
بتفكرنى بالمحلات فى مصر .. تلاقى واحد فتح محل ناجح وبيكسب منه والدنيا ماشيه معاه ذى الفل .. فتلاقى الشارع بتاعه كله اصبح محلات من نفس نوع تجارته نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
يعنى بص مثلا فى الشوارع هتلاقى حوال اربع خمس محلات محمول فى نفس الشارع او اربع خمس مطاعم فى شارع واحد نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة .. وبالتأكيد محدش هيعرف ينجح فيهم غير صاحب الخبره والمدير الجيدنقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة

اتمنى انى اكون لا ازعجت بكلامى .. وتأكد تماماً ان خسارتك فهذا السوق هى لسببين لاثالث لهما اما تكون انك مش عارف تدير رأس مالك بشكل منضبط أو انك ليس لديك خبره في هذا المجال
اتمنى لك التوفيق

وهذه هى مشكلتنا الحقيقيه فى الفوركس .. ان اى حد خسر فى الفوركس بيفكر علطول ان الفوركس و هم ولا يمكن التحليل او المتاجره عليه نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
بالبلدى كدا: بنعلق فشلنا على شماعه الفوركس عشان منعترفش بفشلنانقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة